Korona- rokote

Yleinen lätinä jä kitinä

Otatako Korona- rokotteen?

kyllä
17
77%
en
1
5%
en tiedä
4
18%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 20.03.2021 11:34 Eikös ne rokotukset ole nyt Suomessa jäissä ainakin viikon, kun AstraZeneca on ainoa rokote jota koronaan Suomessa käytetään? Mun äiteelle tuli ilmoitus, että voi varata ajan rokotukseen, mutta en tiedä ehtikö varata ja voiko edes varata jos kerran piikit on katkolla.
Suomessa on käytössä myös Pfizerin ja Modernan rokotteet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 9:12
Suomessa on käytössä myös Pfizerin ja Modernan rokotteet.
Okei, hyvä juttu! Olin jostain lehtijutusta saanut kuvan, että Suomessa ollaan yhden rokotevalmistajan rokotteen varassa, mutta onneksi olin väärässä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kreitsu kirjoitti: 22.03.2021 9:33
James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 9:12 Suomessa on käytössä myös Pfizerin ja Modernan rokotteet.
Okei, hyvä juttu! Olin jostain lehtijutusta saanut kuvan, että Suomessa ollaan yhden rokotevalmistajan rokotteen varassa, mutta onneksi olin väärässä.
Käsittääkseni AstraZenecalla oli jo ennen tätä taukoa ollut niin paljon niin suuria toimitusvaikeuksia, että Suomessa suurten massojen kansanrokotteeksi oli jo ajatuksellisesti vaihdettu Pfizer. AZ:n tauolla ei ehkä ole niin suurta merkitystä, vaikka venyisi pidemmäksikin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 19.03.2021 10:06
sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:03 Välin pidentäminen on luultavasti fiksua, mutta silloin on typerää keulia tilastolla, jonka tietää harhaanjohtavaksi. Hyvä johtaja kertoo suoraselkäisesti, että suomen rokotustilanne ei ole niin hyvä kuin tilastot väittävät, silloin kun mittarina on rokotetun väestön osuus. Samalla voi kertoa miksi näin on ja seisoa päätöksen takana.
Joo. Näin mä just mielestäni sanoin. Olemme nyt siinä iloisessa tilanteessa, että viikkokausia esitetylle aggressiiviselle kritiikille on vihdoin löydetty rationaalinen peruste!
Selasin tätä: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations Jos on luotettava lähde (ei mitään hajua, bongasin twitteristä), niin ei sittenkään taida olla rationaalista perustetta kritiikille. Suomi on Euroopan kärkijoukoissa (selkeästi edellä lähinnä kiinalaista rokotetta käyttävät maat) sekä tarkasteltaessa vähintään yhden pistoksen saaneen porukan osuutta väestöstä että tarkasteltaessa kaikkia annettuja rokotteita suhteessa väestömäärään. Jos ymmärsin oikein.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 9:03 Olet siis katsonut omia kantatietojasi? Eikö siellä näy käyntejä uniapnean takia?
Kävin katsomassa. En löytänyt. On mahdollista, että mä en vaan osaa. Mun pitää jokatapauksessa kysellä uuden maskin perään, niin samalla voin varmistaa tämän asian.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Aika varattu! Pääsiäisen jälkeen piikille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 27.03.2021 8:06 Aika varattu! Pääsiäisen jälkeen piikille.
Palstan Armstrong. Sun täytyy livestreamata toi meille muille. Ja haastis heti perään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 27.03.2021 8:06 Aika varattu! Pääsiäisen jälkeen piikille.
:jee:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ei tullut veritulppaa, vaan Pfizerin piikkiä lihaan :ohyeah:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jee! Dave joutui ostamaan 5G-sirunsa, sä sait valtion piikkiin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2021 15:04 Jee! Dave joutui ostamaan 5G-sirunsa, sä sait valtion piikkiin!
Voinko mä ohjata tota sirua mun 5G kännykällä? Saisko dataa mitenkään linkattua Suunnon sporttikelloon?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 08.04.2021 14:55 Ei tullut veritulppaa, vaan Pfizerin piikkiä lihaan :ohyeah:
Miten riskiryhmästatuksen osoittamisen kanssa meni?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.04.2021 10:00 Miten riskiryhmästatuksen osoittamisen kanssa meni?
Ei ne mitään tarkistanut. Kysy vain ja kun sanoin uniapnea, niin saman tien viritteli piikkiä hihaan. Ompussa oli sellainen tehdas pystyssä, ettei niillä aika riitä selailemaan ihmisten tietoja. Ei nyt sentään niin tehokasta kuin intin piikitys, kun tuli joka kulmaan piikkiä samaan aikaan liukuhihnaperiaatteella, mutta ihan tehokkaan näköistä tekemisen meininkiä kuitenkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Talouden toinen osapuoli pääsee piikille ensi viikolla. Itse en vielä tuolle kierrokselle pääse, kun meillä on tämä hurja vuoden ikäero. Joutunen siis odottelemaan ehkä kuukauden vielä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Sain pari vkoa sitten Modernan rokotteen. Ei muuta kuin normaali paikallisoire, eli pari päivää käsivarsi kipeänä. Normaalireaktio siitä syystä, että saan aina joka ikisestä rokotteesta sen.

Rokotevastaisten ihmisten huuhaa-provosoinnit ja pelottelut oireista on aika jäätäviä, kun katsoo COVID-19:n sairastuneiden veritulppariskilukuja verrattuna muutamiin rokotteista tulleisiin. Eikös ihmisillä ole mitään medialukutaitoja??
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: 20.03.2021 21:15
Mä oon melkein 10 vuotta ollut julkisella puolella hoidossa, että kyllä mun tiedot pitäisi ainakin jossain julkisen puolen järjestelmässä näkyä. Täytyy laittaa niille postia, että varmistaa niiden näkyvyyden kanta -järjestelmässä.
Jos sun tiedot on järjestelmässä, joka on liitetty kantaan esim. 2014 ja sun tietoja on esim. vuodesta 2011 alkaen, ne vuodet 2011-2014 ei välttis näy kannassa. Ei vaikka pyytäisit varmistamaan.

Meillä liitettiin kertomusjärjestelmä kantaan muutama vuosi sitten ja silloin piti päättää kuinka paljon historiaa otetaan mukaan. Lisäksi potilaan tietoja voi olla useassa eri järjestelmässä ja voi olla, että esim. vain labrat ja kertomus menee kantaan. Kertomus se tärkein kyllä on, siellä on diagnoosit.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: 21.04.2021 17:49Jos sun tiedot on järjestelmässä, joka on liitetty kantaan esim. 2014 ja sun tietoja on esim. vuodesta 2011 alkaen, ne vuodet 2011-2014 ei välttis näy kannassa. Ei vaikka pyytäisit varmistamaan.

Meillä liitettiin kertomusjärjestelmä kantaan muutama vuosi sitten ja silloin piti päättää kuinka paljon historiaa otetaan mukaan. Lisäksi potilaan tietoja voi olla useassa eri järjestelmässä ja voi olla, että esim. vain labrat ja kertomus menee kantaan. Kertomus se tärkein kyllä on, siellä on diagnoosit.
No, tällä ei ole enää mitään merkitystä, kun piikki saatu eikä ne mitään tarkistanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Noni, nyt on talouden toisella osapuolella Astraa suonessa. On vielä elossa. :paavi:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nyt sille on noussut kuume. :(
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Toivotaan, että jää vain parin päivän reaktioksi! :boohoo:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: 21.04.2021 18:21
No, tällä ei ole enää mitään merkitystä, kun piikki saatu eikä ne mitään tarkistanut.
Jeejee :komp:

Minä huomasin aamulla, että meillä aloitetaan riskiryhmä 1:n rokotukset ja sain heti tälle päivälle ajan.
Mun peruste on "astma, käyttänyt tablettimuotoista kortisonilääkitystä viimeisen vuoden aikana". Joo, olen kolmesti viimeisen vuoden aikana, viimeksi syyskuussa. Tuntuu silti tosi pahalta, sillä NYT mun astma on todella hyvässä hoitotasapainossa. No, ohjeistuksen mukaan mennään ja piikkia lihaan tänään
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti: 22.04.2021 8:27 Minä huomasin aamulla, että meillä aloitetaan riskiryhmä 1:n rokotukset ja sain heti tälle päivälle ajan.
Mun peruste on "astma, käyttänyt tablettimuotoista kortisonilääkitystä viimeisen vuoden aikana". Joo, olen kolmesti viimeisen vuoden aikana, viimeksi syyskuussa. Tuntuu silti tosi pahalta, sillä NYT mun astma on todella hyvässä hoitotasapainossa. No, ohjeistuksen mukaan mennään ja piikkia lihaan tänään
Juu, heti vaan piikille kun ohjeistus sallii :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kerberos I kirjoitti: 21.04.2021 21:54 Toivotaan, että jää vain parin päivän reaktioksi! :boohoo:
Juu, eihän tuo varmaan kauan kestä. On sentään elossa vielä, mutta yöllä oli kuumeinen ja nyt tietty väsynyt.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin