VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Naurahdin eilen lehteä selatessa hesarin otsikolle:

”Lämmintä vappua ei tietenkään ole tulossa”
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen koko aamun miettinyt, että miksi 26.4. onkaan merkittävä päivämäärä. Nyt hokasin: Hyvää Tshernobylin pamauksen 35-vuotisjuhlapäivää!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Klara Wappen!
urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 10:36 Mä olen koko aamun miettinyt, että miksi 26.4. onkaan merkittävä päivämäärä. Nyt hokasin: Hyvää Tshernobylin pamauksen 35-vuotisjuhlapäivää!
Seuraavana päivänä olin katsomass amuuttoa Virolahdella onneksi pahin laskeutuma-alue oli Hämeessä, seillä varmaan eivät ehtineet siirtyä alta pois?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 10:36 Mä olen koko aamun miettinyt, että miksi 26.4. onkaan merkittävä päivämäärä. Nyt hokasin: Hyvää Tshernobylin pamauksen 35-vuotisjuhlapäivää!
Miten mistään minkä muistaa voi olle 35-vuotta :doh:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Vagabondo kirjoitti: 26.04.2021 10:45
urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 10:36 Mä olen koko aamun miettinyt, että miksi 26.4. onkaan merkittävä päivämäärä. Nyt hokasin: Hyvää Tshernobylin pamauksen 35-vuotisjuhlapäivää!
Miten mistään minkä muistaa voi olle 35-vuotta :doh:
Helposti! :lol: 8)
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 26.04.2021 10:45 Miten mistään minkä muistaa voi olle 35-vuotta :doh:
Mä olen varmaan ennenkin kirjoittanut tästä, mutta ehkä mun keski-ikäistymiskriisini suurimpia juttuja on ollut se, että jotenkin ajattelu erityisesti 1900-luvun historiasta on mullistunut päätähuimaavalla tavalla.

Kun itse muistaa hyvinkin tuollaisia 35-40 vuotta sitten tapahtuneita juttuja ja kokemuksia, ja 20 vuotta tuntuu tavallaan aika lyhyeltä ajanjaksolta, on tosi hämmentävää ajatella, että vaikka I ja II maailmansodan väli oli parikymmentä vuotta, ja aika II maailmansodan loppumisesta mun syntymään oli 30 vuotta. Historia ikään kuin tiivistyy!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 11:0520 vuotta tuntuu tavallaan aika lyhyeltä ajanjaksolta, on tosi hämmentävää ajatella, että vaikka I ja II maailmansodan väli oli parikymmentä vuotta, ja aika II maailmansodan loppumisesta mun syntymään oli 30 vuotta. Historia ikään kuin tiivistyy!
Jännä ettei ne oppineet mitään siitä ensimmäisestä, vaan heti piti ottaa uusiksi. Hyvä, että ne oli saaneet kasvatettua uuden sukupolven taistelukuntoon, eli kaikki päättäjät oli sodan eläneitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 26.04.2021 11:09
urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 11:0520 vuotta tuntuu tavallaan aika lyhyeltä ajanjaksolta, on tosi hämmentävää ajatella, että vaikka I ja II maailmansodan väli oli parikymmentä vuotta
Jännä ettei ne oppineet mitään siitä ensimmäisestä, vaan heti piti ottaa uusiksi. Hyvä, että ne oli saaneet kasvatettua uuden sukupolven taistelukuntoon, eli kaikki päättäjät oli sodan eläneitä.
Joo, nimenomaan näin. Muistan, kun koulukirjoissa luki, että yksi II msodan syntyyn johtaneita syitä oli saksalaisten katkera revanssihenki Versailles'n häpeärauhan jälkeen, niin ajattelin, että ihme keittiöpsykologisointia, ei voi pitää paikkansa, ei ole mitään sellaista kansanhenkeä joka pitäisi tällaista tunnetta yllä vuosisadan alusta vuosisadan puoliväliin, vaan täytyy olla aika erilliset prosessit, joilla kauheuksiin ajauduttiin uudestaan. Nyt ajattelen, että ilman muuta kyseessä oli jatkumo, jossa oli ehkä pikku tauko. Hurjaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 11:17 Joo, nimenomaan näin. Muistan, kun koulukirjoissa luki, että yksi II msodan syntyyn johtaneita syitä oli saksalaisten katkera revanssihenki Versailles'n häpeärauhan jälkeen, niin ajattelin, että ihme keittiöpsykologisointia, ei voi pitää paikkansa, ei ole mitään sellaista kansanhenkeä joka pitäisi tällaista tunnetta yllä vuosisadan alusta vuosisadan puoliväliin, vaan täytyy olla aika erilliset prosessit, joilla kauheuksiin ajauduttiin uudestaan. Nyt ajattelen, että ilman muuta kyseessä oli jatkumo, jossa oli ehkä pikku tauko. Hurjaa.
Itse kun on saanut elää rauhassa ja kasvaa tälläiseksi rauhaa rakastavaksi persoonaksi, niin mun on vaikea hahmottaa mitään syytä minkä takia lähtisin aseelliseen hyökkäykseen naapurivaltaa kohtaan. Sehän on aivan idioottimainen ratkaisu, jossa kaikki häviää. Tästä voi helposti johtaa, että Putin on idiootti siinä missä moista henkilöä äänestävä kansakunta :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 26.04.2021 11:03
Vagabondo kirjoitti: 26.04.2021 10:45
urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 10:36 Mä olen koko aamun miettinyt, että miksi 26.4. onkaan merkittävä päivämäärä. Nyt hokasin: Hyvää Tshernobylin pamauksen 35-vuotisjuhlapäivää!
Miten mistään minkä muistaa voi olle 35-vuotta :doh:
Helposti! :lol: 8)
Kyllä tässä matikassa jotain hämärää on, kun mä oon vielä näin nuori. ...Ei toi enää oikein mene läpi itsellenikään. Musta on tullut vanha :(
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 26.04.2021 11:05
Vagabondo kirjoitti: 26.04.2021 10:45 Miten mistään minkä muistaa voi olle 35-vuotta :doh:
Mä olen varmaan ennenkin kirjoittanut tästä, mutta ehkä mun keski-ikäistymiskriisini suurimpia juttuja on ollut se, että jotenkin ajattelu erityisesti 1900-luvun historiasta on mullistunut päätähuimaavalla tavalla.

Kun itse muistaa hyvinkin tuollaisia 35-40 vuotta sitten tapahtuneita juttuja ja kokemuksia, ja 20 vuotta tuntuu tavallaan aika lyhyeltä ajanjaksolta, on tosi hämmentävää ajatella, että vaikka I ja II maailmansodan väli oli parikymmentä vuotta, ja aika II maailmansodan loppumisesta mun syntymään oli 30 vuotta. Historia ikään kuin tiivistyy!
Olen itse juurikin miettinyt sitä, että kun synnyin 1967 niin toisen maailmansodan päättymisestä oli sama aika nyt vuosituhannen vaihtumisesta :o

Eli mun isovanhemmille sota oli ollut just vähän aikaa sitten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

McJanne kirjoitti: 29.04.2021 13:30 Muuttoa pukkaa, muuttoa pukkaa. Ainakin firma muuttaa, ei tule helvettiäkään tämmösestä työnteosta.

Corolla-rokotuskin tulee 6.5., hiphei, kerrankin on hyötyä olla läski.
:komp:
Minullakin em. juttu 6.5.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ajatelkaas, että on jo kaksi vuosikurssia opiskelijoita, joilla ei ole koskaan ollut oikeaa opiskelijavappua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2021 9:31 Ajatelkaas, että on jo kaksi vuosikurssia opiskelijoita, joilla ei ole koskaan ollut oikeaa opiskelijavappua.
Mä ajattelen, että yksi koronan pahimmin kohtelemista ryhmistä ovat ne nuoret, jotka ovat juuri muuttaneet kotoa vieraalle paikkakunnalle opiskelemaan. Tästä näkökulmasta mun on hankala paheksua niitä tapauksia, joissa opiskelijakokoontumisista on tullut viruslinkoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mmm, totta. Opiskelijaelämään kuuluu vahvasti ryhmäytyminen, omien rajojen hakeminen (fyysinen, sosiaalinen, taloudellinen) ja rankan opiskelujen iloinen vastapaino on se juhliminen. Luulen, että moni nyt opiskeleva on aika yksinäinen.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Itse vietin vähintään yhtä paljon aikaa ainejärjestön toimistolla kuin opiskelemassa. Sielläkin oli kyllä välillä tekemisen meininki, kun tehtiin yhdessä laskuharjoitusten (demojen) tehtäviä. Ekana vuonna suoritin 39 opintoviikkoa, mikä on ... lähes kolmasosa tutkinnosta. Sitten tuli väliin armeija - ja kuten lukiokaverini kuvaili: se pilasi minut.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

nokkaelain kirjoitti: 30.04.2021 10:55 Itse vietin vähintään yhtä paljon aikaa ainejärjestön toimistolla kuin opiskelemassa. Sielläkin oli kyllä välillä tekemisen meininki, kun tehtiin yhdessä laskuharjoitusten (demojen) tehtäviä. Ekana vuonna suoritin 39 opintoviikkoa, mikä on ... lähes kolmasosa tutkinnosta.
Ensimmäisenä vuonna suoritin kuusi opintoviikkoa koska aika meni oppilaskunnan toimistolla, pää kiljusaavissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 30.04.2021 11:33 Ensimmäisenä vuonna suoritin kuusi opintoviikkoa koska aika meni oppilaskunnan toimistolla, pää kiljusaavissa.
Valmistuminen veikin sitten 6 vuotta. Optiikan laboratorio sponsoroi pikkujouluglögia linssinpuhdistusaineella (Etax Aa, hauska aine joka laimenee jo siitä että avaa pullon.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 30.04.2021 12:10
Bluntly kirjoitti: 30.04.2021 11:33 Ensimmäisenä vuonna suoritin kuusi opintoviikkoa koska aika meni oppilaskunnan toimistolla, pää kiljusaavissa.
Valmistuminen veikin sitten 6 vuotta. Optiikan laboratorio sponsoroi pikkujouluglögia linssinpuhdistusaineella (Etax Aa, hauska aine joka laimenee jo siitä että avaa pullon.)
Yli 96% etanolia? Muistaakseni se on raja, jonka ylittävä
etanolipitoisuus imee ilmasta kostetutta niin paljon, että laimenee tuohon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.04.2021 12:20 Yli 96% etanolia? Muistaakseni se on raja, jonka ylittävä
etanolipitoisuus imee ilmasta kostetutta niin paljon, että laimenee tuohon.
99,5%

Jonain vappuna näin myös lääkiksen opiskelijoilla Etax A:ta. Siinä on vain juuri 96% etanolia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Opiskeljaelämä? Mikä se on? Satunnaisesti kävin opiskelupaikkakunnalla kääntymässä. Mä olinkin tunnettu siitä etten ole koskaan paikalla :oops:
13 tarraa tuli opiskelijakorttiin. Ei oo hoppu hyväksi...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaikka mä olen tietysti koska tahansa valmis naureskelemaan Kokoomuksen ryhdikkäälle ratkaisulle äänestää tyhjää yhdessä tämän hetken suurimmissa poliittisissa päätöksissä, niin oikeasti mä kyllä tavallaan pidän ratkaisua ihan eleganttina.

Vaikka en hetkeäkään usko, että kokoomus olisi neuvotellut paremman paketin, ainakaan jos kepu on mukana hallituksessa, niin silti tästä paketista vastaa istuva hallitus, eikä opposition tarvitse sitä kannattaa sokeasti, koska siinä on niin ilmeisiä ongelmia. Kuitenkin, kun valinta on nyt tämä hallituksen paketti tai ei mitään pakettia (kokoomuksen kuvitteellinen parempi paketti ei ole vaihtoehto), niin tyhjää äänestämällä kokoomus varmistaa paketin läpimenon. Ajattelen, että ehkä eduskunnan äänestyksissä on vaihtoehtojen jaa, ei ja poissaolon lisäksi se tyhjän äänestäminen just sitä varten, että tällaisia hienosyisiä ratkaisuja voidaan tehdä.

Lisäksi varmaan Orpolle ja Mykkäselle oli selvää, että tyhjää äänestämällä paitsi saattaa itsensä helpoksi uhriksi naureskelulle, myös hakee päälleen sekä oman puolueen impivaaralaisosaston että oman puolueen liittovaltio-osaston moitteet. Tavallaan tällaista on melkein arvostettava.

Edit: Ai niin, vappu. Marttojen vinkistä korvasin toisen sitruunan kahdella limetillä, ja puolet fariinisokerista erilaisten muiden tummien sokerien kaapista löytyneillä jämillä. Miksi mun sima ei kuitenkaan ole tän parempaa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 30.04.2021 15:25 Vaikka mä olen tietysti koska tahansa valmis naureskelemaan Kokoomuksen ryhdikkäälle ratkaisulle äänestää tyhjää yhdessä tämän hetken suurimmissa poliittisissa päätöksissä, niin oikeasti mä kyllä tavallaan pidän ratkaisua ihan eleganttina.
Kokoomuksen ratkaisu oli ihan susipaska. Jos Kokoomus ei halunnut paketin kaatuvan, niin heidän olisi pitänyt äänestää sen puolesta. On ihan naurettavaa väistää vastuuta ja sanoa "noi sen päätti, me vaan katsottiin tumput suorana sivusta".

Kohtahan se nähdään riittääkö Orpolla kivet. Jos kapinallisia vaikuttaa olevan liikaa, niin Orpo luultavasti murtuu ja ainakin osa kokkareista äänestää puolesta. Minusta isompi selkäänpuukotus on täysin mahdollinen, koska seuraavissa vaaleissa persut voivat ottaa kapinalliset listoilleen ja heidät luultavasti palkitaan äänestyskopeissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Koko päivä mennyt olohuoneen piuhahelvetin kanssa painiessa. Muutama piuha jää huomiselle, joten tänään kuunnellaan töllö kuulokkeilla.

Jos ihan pieni siivu viiniä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: VK 17 - Vappu tulee, ota koppi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Sima-GT. Mjoo, menee wappuna.
Vastaa Viestiin