Korona- rokote

Yleinen lätinä jä kitinä

Otatako Korona- rokotteen?

kyllä
17
77%
en
1
5%
en tiedä
4
18%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ juu, tämä on kiireistä aikaa harrastajavirologeille, kun pitää hoitaa myös epidemiologien hommat. Olin siinä käsityksessä, että Sputnik olisi todettu aika hyväksi, mutta toki tietoa voi kertyä lisää. Kiinalaisissa rokotteissa on kai tosi matala suojausteho, ja tulossa olevassa ranskalaisrokotteessa, jota EU poliittisista syistä ostanee paljon, käyttää samaa ainesosaa, jonka suomalaiset just totesivat olleen keskeisessä osassa Pandemrixin laukaisemissa narkolepsioissa. Onko ruotsalaisilla muuta mahdollisuutta kuin antaa Nobel Biontechin turkkilaisille maahanmuuttajille, mikä tietysti nyppisi Suomen seuraavaa hallitusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sputnik on adenovirusrokote kuten myös AZ ja saattaa olla, että harvinaisten aivolaskimotukosten riski on ryhmäominaisuus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tuon jutunhan mukaan "serious defect" on adenovirus. Se on yhteistä muillekin veritulppia aiheuttaneille rokotteille.

Edit: jutun mukaan ilmeisesti toimintakykyinen adenovirus. Kuulostaa aika kaukaa haetutulta, onhan rokotteita tehty jo maailman sivu.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lisäksi ne suomalaiset nenäsuihkeproffathan ovat väittäneet, että vaikka veritulppariski olisi adenovirusrokotteiden ryhmäominaisuus, ei ole kuviteltavissa mekanismia, jolla se olisi heidän adenovirusrokotteensa ominaisuus, koska sitä ei ruiskuteta verenkiertoon vaan suihkutetaan limakalvoille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

urpiainen kirjoitti: 30.04.2021 9:44 Lisäksi ne suomalaiset nenäsuihkeproffathan ovat väittäneet, että vaikka veritulppariski olisi adenovirusrokotteiden ryhmäominaisuus, ei ole kuviteltavissa mekanismia, jolla se olisi heidän adenovirusrokotteensa ominaisuus, koska sitä ei ruiskuteta verenkiertoon vaan suihkutetaan limakalvoille.
Kuulostaa oudolta mun korviin, sillä nenän ja suun limakalvoilta on lähes suorin yhteys verisuonistoomme ulkokautta suonia rikkomatta.. Siksihän mm. nitrokin annetaan kielen alle liukenemaan, ja migreenilääkkeet nenän limakalvoille suihkeena.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, mulla ei ole mitään hajua (internetlääketieteen opintoni ovat tältä osin pahasti kesken), mutta muistelen lukeneeni jostain näin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Fiona »

urpiainen kirjoitti: 30.04.2021 8:37 ^ juu, tämä on kiireistä aikaa harrastajavirologeille, kun pitää hoitaa myös epidemiologien hommat. Olin siinä käsityksessä, että Sputnik olisi todettu aika hyväksi, mutta toki tietoa voi kertyä lisää. Kiinalaisissa rokotteissa on kai tosi matala suojausteho, ja tulossa olevassa ranskalaisrokotteessa, jota EU poliittisista syistä ostanee paljon, käyttää samaa ainesosaa, jonka suomalaiset just totesivat olleen keskeisessä osassa Pandemrixin laukaisemissa narkolepsioissa. Onko ruotsalaisilla muuta mahdollisuutta kuin antaa Nobel Biontechin turkkilaisille maahanmuuttajille, mikä tietysti nyppisi Suomen seuraavaa hallitusta.
On muuten ollut hämmästyttävää seurata miten kulunut vuosi on pätevöittänyt lähes jokatoisen nettikirjoittelijan virologiksi. En ole opiskellut lääketiedettä, joten olen todennut järkevämmäksi seurata vain sivusta koronaan liittyviä keskustelua.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Täällä persuhenkiset ovat, toisin kuin ehkä yleisesti luullaan, oikeasti viranomaisia fiksumpia. Itseäni lähinnä tilanne harmittaa koko maan puolesta, sillä mitkä mastermindit heissä menetämmekään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Niba »

Otin jo kaksi viikkoa sitten..
Jos en jo mainostanut toinen on 9.7..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tässä ainesta salaliittoteoriaan ja dystooppiseen kauhuelokuvaan. Suuri tarve hirveällä kiireellä rokottaa koko ihmiskunta ja vain osa Bilderberg-eliitistä on tietoisia mitä ylimääräisiä geenejä rokotteisiin on tungettu ja miksi.

Joe Rogan keskustelee David Sinclairin kanssa.
We put these reprogramming genes into a virus. Which is already used to treat genetic diseases in the eye. And we inject it straight into the eyeball.

...well if you're going blind, one injection from your doctor and then you take antibody to turn the genes on for as long as you need and get your eyesight back.

...how far away do you think you are from doing that to humans?

...2020 will be the first safety study we hope.

...but the crazy stuff is, you have an injection in your vein, let's say when you're thirty, and then those viruses infect your body and they sit there dormant until you need them. So when might you need them? You might have a car accident. Turn them on. You can turn them on with just an antibody in a drip or in a pill.

...so you put them in your body almost as an insurance policy and then you have the option to turn them on in the future?

...Exactly.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mies sai rokotteen eilen. Haittavaikutuksina oli molemmilla sama, eli käsi vähän kipeytyi. Saas nähdä miten toisen annoksen kanssa käy.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

annepa kirjoitti: 04.05.2021 22:13 Mies sai rokotteen eilen. Haittavaikutuksina oli molemmilla sama, eli käsi vähän kipeytyi. Saas nähdä miten toisen annoksen kanssa käy.
Oliko se nimenomaan niin päin, että ainakin tästä Pfizerin rokotteesta tulee keskimäärin vahvemmat rektiot vasta toisesta annoksesta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen piikillä. Pistäessä jo epäilin, laitettiinko mitään, kun ei tuntunut juuri ollenkaan, mutta nyt onneksi lievästi vas deltoideus aristaa jännittäessä.

Aateluuden velvoittamana en jäänyt 15 min jälki-istuntoon vaan ryntäsin heti teams-palaveriin parkkipaikalle.

Metro-areenalla toiminta oli tehokasta. 18 koppia käytössä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2021 9:43 vas deltoideus
:jee:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2021 9:43 Eilen piikillä. Pistäessä jo epäilin, laitettiinko mitään, kun ei tuntunut juuri ollenkaan, mutta nyt onneksi lievästi vas deltoideus aristaa jännittäessä.

Aateluuden velvoittamana en jäänyt 15 min jälki-istuntoon vaan ryntäsin heti teams-palaveriin parkkipaikalle.

Metro-areenalla toiminta oli tehokasta. 18 koppia käytössä.
Oliko sulla niin, että eka oli AstraZeneca ja kakkonen Plfizer?
Mitä mieltä oot, eiks pitäisi ottaa samat rokotteet vai onko sillä väliä?

TOUKONEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämä oli eka ja pfizeria.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.05.2021 8:25 Tämä oli eka ja pfizeria.
Sinistä :kainalopieru:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.05.2021 11:07
James Potkukelkka kirjoitti: 06.05.2021 8:25 Tämä oli eka ja pfizeria.
Sinistä :kainalopieru:
Nyt ei herkeä jöpöttämästä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti: 05.05.2021 8:46
annepa kirjoitti: 04.05.2021 22:13 Mies sai rokotteen eilen. Haittavaikutuksina oli molemmilla sama, eli käsi vähän kipeytyi. Saas nähdä miten toisen annoksen kanssa käy.
Oliko se nimenomaan niin päin, että ainakin tästä Pfizerin rokotteesta tulee keskimäärin vahvemmat rektiot vasta toisesta annoksesta?
Kyllä joo, on raportoitu kovista lihas- ja nivelkivuista ja korkeasta kuumeesta. Onneksi meillä nyt on yli viikko väliä tehosterokotteen saamisessa että ei olla molemmat vuoteenomina yhtä aikaa heinäkuussa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 29.04.2021 14:38 Hyvin etenee! Saanen oman varausvuoroni seuraavan ikäikkunan avautuessa. Menisiköhän tähän nyt varailevaan pappaosastoon pari viikkoa, ja sitten pääsisimme me nuoret ja viriilit varailemaan?
Terveydenhoitoalalla oleva tuttu viestitti aamulla, että ikäluokkani voi nyt varata rokotusaikoja Espoossa, vaikka sivuilla ei tätä tietoa vielä näy. (Varasin rokotuksen ensi viikoksi.) Nyt pari tuntia myöhemmin näyttää tieto olevan myös julkisesti saatavilla. Kumma systeemi, että on tällainen virallisen epävirallinen ohituskaista. Vai onko tämä vain tekninen juttu, että rakentavat systeemin toimivaksi, ennen kuin mainostavat sitä ja kutsuvat massat tukkimaan verkon?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.05.2021 9:16
urpiainen kirjoitti: 29.04.2021 14:38 Hyvin etenee! Saanen oman varausvuoroni seuraavan ikäikkunan avautuessa. Menisiköhän tähän nyt varailevaan pappaosastoon pari viikkoa, ja sitten pääsisimme me nuoret ja viriilit varailemaan?
Terveydenhoitoalalla oleva tuttu viestitti aamulla, että ikäluokkani voi nyt varata rokotusaikoja Espoossa, vaikka sivuilla ei tätä tietoa vielä näy. (Varasin rokotuksen ensi viikoksi.) Nyt pari tuntia myöhemmin näyttää tieto olevan myös julkisesti saatavilla. Kumma systeemi, että on tällainen virallisen epävirallinen ohituskaista. Vai onko tämä vain tekninen juttu, että rakentavat systeemin toimivaksi, ennen kuin mainostavat sitä ja kutsuvat massat tukkimaan verkon?
Aivan sama oli kun mun ikäluokkani tuli vuoroon. Keittiön kautta tuli viesti muutamaa tuntia aiemmin. Varmasti tosiaan halutaan välttää se, että koko ikäluokka ryntää samaan aikaan varaamaan.

Ps. kannattaa mennä istumaan lähinnä rokotuspistettä oleviin tuoleihin. Jotkut rokottajat huutelevat nimiä kaino vienosti ja seinän takana jälki-istunnossa olevien puheensorina häiritsee. Näin siis Metro areenalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Espoossa voi ajan varata jo -76 tai aiemmin syntyneet.
Universaali disclaimer.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vantaallakin kannattaa mennä eturiviin. Siitä sitten ohjataan rokotettavaksi eikä kukaan kysy varattua aikaa tai nimeä ennen kuin olet rokottajan tuolissa. Itse olin valmiina rokotuksesta jo ennen varattua aikaa. Opin siis että varattu aika on tarkoitettu saapumisaika.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 07.05.2021 12:29 Espoossa voi ajan varata jo -76 tai aiemmin syntyneet.
Tosin ei ollut vapaita aikoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin