Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lukitus on vienyt innon ruuanlaittoon.

Paistinpannulle kanaa ja vihannessekoitus. Lopuksi päälle riisiä, avocado ja maustekastikepussi. Tuota on mennyt joka arkipäivä tänä vuonna, puolet lounaalla ja puolet päivällisellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun pahe on kyllä myös erityisen ankeat kotilounaat. Esim. tämän päivän lounas oli pannulla paistettua tofua ruisleivän välissä hampurilaista imitoiden. Kyllähän sen soosilla sai maistumaan ihan kelvolliselta, mutta siihen se jää. Pakastevihanneksia ja jotain protskua paistinpannulla on toinen perushomma. Välillä ryhdistäydyn ja teen parille päivälle jonkun sosekeiton valmiiksi, sitten lipsun taas näihin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.03.2021 11:09 :on:

Ruokalassa olisi hernekeittopäivä, mutta lounastauolle teams.
Ehdin syömään ennen teamsia ja pannarin myös :ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti: 11.03.2021 12:27 Mun pahe on kyllä myös erityisen ankeat kotilounaat. Esim. tämän päivän lounas oli pannulla paistettua tofua ruisleivän välissä hampurilaista imitoiden. Kyllähän sen soosilla sai maistumaan ihan kelvolliselta, mutta siihen se jää. Pakastevihanneksia ja jotain protskua paistinpannulla on toinen perushomma.
+1, siis pidän joistakin ihan perusmauista varmaan joidenkin mielestä häiriintyneen paljon. Syön näitä kotitehtyjä pikaruokia useamman kerran viikossa niin, etten koe jääväni mistään paitsi. Useimmiten ne ovat terveellisiä sekä nopeita ja taloudellisia tehdä, jolloin kokonaistulos on vähän pliisusta maustaan huolimatta positiivinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Minulla on työsuhde-etuna -50% alenus tietyn ison ketjun annoksista, joita - miten sen sanoisi - ovat tavallaan hyvin vakioituja, mutta eivät ehkä tyypillistä lounasruokaa. Pitkään tosin kävin pääasiassa muualla syömässä, useimmiten lonasravintolassa jossa oli hyvä salaattipöytä, ja ruokiin oli laitettu varmasti tarpeeksi voita, öljyä jne (toisaalta eläkeläistenkin suosima paikka.) Viime koronakeväänä vähän latisti se, kun sai vain lautasannoksia, ja joka s**tanan annoksessa oli neljäsosalatanen punajuuria (Söin ne tietysti, koska ruokaa ei heitetä pois.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pikkukaupunki: mistään ei saa Telian liittymiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ilmeisesti yksi naapurini ajattelee olevansa koira.

Aiemmin hän merkkasi alueensa töistä tulleesaan (marketin yövartija) sitomalla hedelmäpussin kahvan hissin sisällä kahvaan. Se kiellettiin. Aiemmin hänen koiransa ulvoi yöt, mutta nyt on seurana toinen koira. Joku nyt paskoo jalkakäytävät, mutta ei ehkä hän. Anyway, tyyppi ei puhu ihmisille.

Pidempään tässä asunut eläkeläisrouva (jolla on myös koira), oli sitä mieltä että tämä vihaa naisia, ja kuiskasi "ehkä se on sellainen... hintti". Työelämässä hoitajana vielä ollessa joku oli kysynyt, miksi käytät tuollaista hajuvettä. Se vaan tarttui tältä pojalta, kun oli samaan aikaan hississää.

.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Silmälasit ovat likaiset.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.03.2021 9:26 Silmälasit ovat likaiset.
Yleinen ongelma.

EDIT: Perin harmillista, että nykyään joutuu laseja käyttämään :on:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

LG:n telkkarin uusimmassa päivytksessä tuli toiminto, että aina päälle laittaessa tulee maailman turhin valikko. Siitä saa siis valita eri streamauspalveludein väliltä. Jo vuosia sittem mietin, maksaako joku siitä LG:lle, että TV-oppaasta back-napilla tulee tuo paskavalikko eikä katsottu kanava. (LG:ssä täytyy pysyä, koska OLED)

Kitinässä on monenlaisia insinöörejä: onko tuohon parempaa firmistä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Näköjään muutkin kuin prossut on lopussa: kännykän suojakuoria saa odottaa monta viikkoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Omat kahvini ovat lopussa. Olen joutunut juomaan vaimon Löfbergia jo 4 kertaa putkeen.

Onneksi kahvilähetykseni saapuu tänään: Kaffan Go'morron ja Lehmus Roasteryn maistelupakki.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Kolme lasia skumppaa ja huikea nousuhumala. God damned, ei tän näin pitänyt kilahtaa nuppiin ja kello on vasta seiska!

EDIT: jouduin korjaamaan ylläolevaa lausetta kolmesti. :mrgreen:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 23.04.2021 18:59 Kolme lasia skumppaa ja huikea nousuhumala. God damned, ei tän näin pitänyt kilahtaa nuppiin ja kello on vasta seiska!

EDIT: jouduin korjaamaan ylläolevaa lausetta kolmesti. :mrgreen:
Isoja laseja :beer: :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Vagabondo kirjoitti: 23.04.2021 23:03
Kerberos I kirjoitti: 23.04.2021 18:59 Kolme lasia skumppaa ja huikea nousuhumala. God damned, ei tän näin pitänyt kilahtaa nuppiin ja kello on vasta seiska!

EDIT: jouduin korjaamaan ylläolevaa lausetta kolmesti. :mrgreen:
Isoja laseja :beer: :D
Tai pieni nainen ja onneton alkoholinsietokyky. :lol:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 24.04.2021 9:38 Tai pieni nainen ja onneton alkoholinsietokyky. :lol:
Isona miehenä käänteinen ongelma. Tissuttelin eilen reilu puoli pulloa punkkua ja rauhallisesti juotuna sillä ei ole mitään huomattavaa vaikutusta. Pikku hiprakka vaatii totista juomista. Kännäämistä en ole edes viitsinyt yrittää sitten vuoden 2002.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

II-luokan puusta tehdyt ikkunankarmit kuivuneet ja kutistuneet 37 vuodessa sen verran, että ikkunat kolisee melkoisesti tuulessa.

Ärsyttää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

McJanne kirjoitti: 05.05.2021 15:53 Telia ei saa taloyhtiönettiä kytkettyä, vaikka sitä ei edellisen vuokralaisen jälkeen ole mitenkään muutettu. Hieno firma.
Kun olin monta vuotta ollut asukas ja halusin nostaa nopeuttaa yhtiövastikkeeseen kuuluvasta 10 Mb:stä, Telia huomasi että minulla ei ollut ollut minkäänlaista sopimusta. Bitti kyllä virtasi.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

McJanne kirjoitti: 05.05.2021 19:13 Taloyhtiönetit veloitetaan yhtiövastikkeen tapaan, eli vuokralaisella ei sopimusta edes tarvita.
Kerro se Telialle(!). Heidän mukaansa olisi pitänyt olla aina sopimus.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

nokkaelain kirjoitti: 05.05.2021 19:26 Kerro se Telialle(!).
Hauska tämä Telian uusi logo. (!)
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen joskus osannut ruotsia hyvin sen tason mukaan, kuin lukion ruotsin toisena kielenä opiskellut voi osata pelkän lukio-opiskelun perusteella ilman käytännön käyttöä. Nykyään on kuitenkin vaikea sönköttää, kun kerran vuodessa joutuu puhumaan. Varmasti kielitaidon saisi vetreytettyä nopeasti, jos olisi enemmän pakkoa käyttää. Nyt kuitenkin aina yritän puhua suomea, koska 99%:ssa tapauksissa potilas puhuu parempaa suomea kuin minä ruotsia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Joo. Ilmoittauduin juuri ammattiruotsin kertauskurssille. Jag snackar bara sekasotku med patienter ibland.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 08.05.2021 19:37 Joo. Ilmoittauduin juuri ammattiruotsin kertauskurssille. Jag snackar bara sekasotku med patienter ibland.
Työnantajan järjestämä? Ei varmaankaan avoin kaikille?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos tämän jaksaisi opiskella, pärjäisi varmasti hyvin. Tuskin kuitenkaan jaksaa.

https://www.booky.fi/tuote/kristiina_ha ... 9511371953
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Erikoissanastoon ja fraaseihin parempi olisi uskoakseni hankkia nimenomaan siihen tarkoitettu asia, siis esim. tuo linkkaamani kirja. Mutta eniveis, tuskinpa mitään teen tämän asian eteen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin