Kuntavaalit 2021

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 8:56 Mikä on seuraava juonenkäänne? Marinin aamupalakuitit löytyvät vnk:n Ala-Tikkurilan Shellille jääneestä salkusta?
Twitter salaliittoteorioi 24K laskusta häitä koskien.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 8:56 Mikä on seuraava juonenkäänne? Marinin aamupalakuitit löytyvät vnk:n Ala-Tikkurilan Shellille jääneestä salkusta?
Twitterissä oli jo epäilyjä häiden tarjoilusta, en oo uutisia vielä katsonut.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo. Jos mennyt läpilaskutuksena, niin mennyt ilmeisesti aivan vallitsevan Kesärannan ohjeen mukaan.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 9:15 Joo. Jos mennyt läpilaskutuksena, niin mennyt ilmeisesti aivan vallitsevan Kesärannan ohjeen mukaan.
Paitsi että valtion hankinnat on alv 0%. Jos läpilaskutus on alv 0% niin ohje rikkoo lakia.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 8:54 Inflaatio lähtenyt laukalle. Vielä äsken kolmen hengen aamiaistarvikkeet sai 300 eurolla kuussa, nyt menee
jo 850 €.
Eiks 300 e/kk ollut aamiaiskulut, ja tuo 550 e/kk siihen päälle ne vnk:n ohjeen mukaan asuntoetuun kuuluvat kylmät ateriat?

Noin niinku nopealla ajattelulla vaihtoehto c pätee yhä. Ei pääministerin kuulu tällaisia itse selvitellä, vaan on voitava luottaa virkamiesten ohjeistukseen siitä, mitä pääministerin virka-asumiseen kuuluu. En myöskään edelleenkään ole ihan hirveän riemuissani siitä, että poliitikkojen pitäisi yksipuolisesti luopua heille virkamiesten mukaan kuuluvista eduista. Jos haluaa tämän suuntaista populismia harrastaa, Marin olisi voinut Kesärantaan muuttaessaan todeta, että onpa outoa, että pääministerin perheelle kuuluu näin paljon ilmaisia aterioita, ehkä käytäntöä pitää muuttaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

VNK:n salailu on kyllä tehnyt Marinille ison karhunpalveluksen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 31.05.2021 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 8:54 Inflaatio lähtenyt laukalle. Vielä äsken kolmen hengen aamiaistarvikkeet sai 300 eurolla kuussa, nyt menee
jo 850 €.
Eiks 300 e/kk ollut aamiaiskulut, ja tuo 550 e/kk siihen päälle ne vnk:n ohjeen mukaan asuntoetuun kuuluvat kylmät ateriat?

Noin niinku nopealla ajattelulla vaihtoehto c pätee yhä. Ei pääministerin kuulu tällaisia itse selvitellä, vaan on voitava luottaa virkamiesten ohjeistukseen siitä, mitä pääministerin virka-asumiseen kuuluu. En myöskään edelleenkään ole ihan hirveän riemuissani siitä, että poliitikkojen pitäisi yksipuolisesti luopua heille virkamiesten mukaan kuuluvista eduista. Jos haluaa tämän suuntaista populismia harrastaa, Marin olisi voinut Kesärantaan muuttaessaan todeta, että onpa outoa, että pääministerin perheelle kuuluu näin paljon ilmaisia aterioita, ehkä käytäntöä pitää muuttaa.
viewtopic.php?p=781062#p781062
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 31.05.2021 9:57 VNK:n salailu on kyllä tehnyt Marinille ison karhunpalveluksen.
Joo. Vnk sekoillut ensin laittomalla edulla ja sen jälkeen salailulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 9:57
urpiainen kirjoitti: 31.05.2021 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 8:54 Inflaatio lähtenyt laukalle. Vielä äsken kolmen hengen aamiaistarvikkeet sai 300 eurolla kuussa, nyt menee
jo 850 €.
Eiks 300 e/kk ollut aamiaiskulut, ja tuo 550 e/kk siihen päälle ne vnk:n ohjeen mukaan asuntoetuun kuuluvat kylmät ateriat?

Noin niinku nopealla ajattelulla vaihtoehto c pätee yhä. Ei pääministerin kuulu tällaisia itse selvitellä, vaan on voitava luottaa virkamiesten ohjeistukseen siitä, mitä pääministerin virka-asumiseen kuuluu. En myöskään edelleenkään ole ihan hirveän riemuissani siitä, että poliitikkojen pitäisi yksipuolisesti luopua heille virkamiesten mukaan kuuluvista eduista. Jos haluaa tämän suuntaista populismia harrastaa, Marin olisi voinut Kesärantaan muuttaessaan todeta, että onpa outoa, että pääministerin perheelle kuuluu näin paljon ilmaisia aterioita, ehkä käytäntöä pitää muuttaa.
viewtopic.php?p=781062#p781062
Joo, muistan tämän. Viittaan enemmän tähän julkiseen kohuun asiasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 9:58
So Hard kirjoitti: 31.05.2021 9:57 VNK:n salailu on kyllä tehnyt Marinille ison karhunpalveluksen.
Joo. Vnk sekoillut ensin laittomalla edulla ja sen jälkeen salailulla.
Joo. Outoa touhua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Marin on VNK:n pomo. Hänen olisi pitänyt vaatia organisaatioitaan putsaamaan pöytä heti kättelyssä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Näin demarien kuntavaalimainoksen eilen telkkarissa. Taas olisi luvassa kaikille kaikkea ihkua. Töitä, tukia, harrastetiloja ja kaikista pidetään niin kovasti huolta, kuten rouva pääministeri lopussa vakuuttaa. Samaa unelmahöttöä vaaleista toiseen joka ei koskaan toteudu. Miten toi voi toimia? Vallankin tilanteessa jossa SDP on pääministeripuolue.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Politiikassa on kyse tunteista.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bhven kirjoitti: 31.05.2021 10:29 ^ Politiikassa on kyse tunteista.
Tunne se on pettymyskin. Jotkut kaiketi tykkää siitä, kun äänestää niitä jotka lupaa eniten kaikkea kaikille.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

En tiedä vielä ketä äänestäisin. Kuka on kaikkein järkevin, osaavin, ei-rikollinen?

Kertokaa joku Stadilainen niin äänestän sitä. Minulle tärkeintä on saada olla rauhassa ilman aseita. Ja että minut parannetaan, jos olen kuolemassa. Ja että eläisin siis vielä vuonna 4000. Stadissa. No, unohtakaa tuo vitsi. Kertokaa paras ehdokas minulle! Mukava ehdokas. Sukupuoli ei ole väliä, kunhan oikeasti ajattelee myös vanhenevan miehen hyvää.

KUU+TOUKO
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 31.05.2021 10:27 Näin demarien kuntavaalimainoksen eilen telkkarissa.
Näin tuon mainoksen, mikä on minulle harvinaista. Aivan uskomattoman hieno mainos! Persujen radiomainokset ovat olleet upeita, mutta tämä demareiden kunnallisvaalimainos oli aivan taidetta ja toimi kuin häkä visuaalisessa mediassa. Hatunnosto demareille siitä, että mainoksessa ei ollut identiteettihömppää, ilmastoa tai muuta paskaa, vaan normaaleja kunnallispolitiikan asioita.

Samalla mainoskatkolla taisi tulla kepun kananmunamainos, mikä taas oli aivan susipaska. En ymmärrä miten se kananmuna liittyi kunnallispolitiikkaan? Vai lupasiko kepu kenties ilmaisia aamiaisia?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 31.05.2021 10:27 Töitä, tukia, harrastetiloja ja kaikista pidetään niin kovasti huolta, kuten rouva pääministeri lopussa vakuuttaa. Samaa unelmahöttöä vaaleista toiseen joka ei koskaan toteudu.
Mitä oikeastaan tarkoitat? Mikä ei toteudu?

Työllisyys on tosiaan vähän heikkoa, mutta työttömyysaste kai pyörii aika lailla siellä EU:n keskiarvossa, eli toteutuu vähintään tavanomaiseen eurooppalaiseen tapaan. Tukia, julkisin varoin ylläpidettyjä harrastetiloja, ja yhteiskunnan huolehtimista kaikista kai toteutuu Suomessa yleispohjoismaiseen tyyliin kai aika lailla enemmän kuin melkein missään muualla. Eli kritiikkisi tuntuu menevän ohi maalin. Yleensä kai demarivastaisissa piireissä sanotaan, että Marinin maalailema unelmahöttö päinvastoin toteutuu Suomessa demarien johdolla loistavasti - jopa silloinkin, kun siihen ei oikeastaan olisi varaa pidemmällä tähtäimellä, eli kasvattamalla velkaa?

Mutta tämäkin linja kuulostaa yhteensopimattomalta sinun kritiikkisi kanssa, kun viittaat menneisyyteen, ei tulevaisuuden mahdollisuuksiin hyvinvointivaltion kestävässä rahoituspohjassa. Menneisyydessä ja vielä nytkin Suomen valtionvelka taitaa olla eurooppalaisessa vertailussa ihan hyvällä tolalla?

Eli mikä oikeastaan on kritiikkisi sisältö?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ 15v nollakasvu on aika surkea saavutus?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9444
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 31.05.2021 10:40 Eli mikä oikeastaan on kritiikkisi sisältö?
Kai se on demaripopulismi ja sen pitkä historia vaaleista toiseen. Nyt ei ollut ihan yhtä selvää paskapuhetta kuin edellisten eduskuntavaalien vappusatanen, mutta kuitenkin sellaista unelmahöttöä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

1.8.20 lasku ei ilmeisesti liity häihin eikä Mariniin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/san ... #gs.2q8jjo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Tilanne on huono, kun tällaista joutuu kirjoittamaan. En tiedä, mitä oppikirja tästä sanoo. Hiukan fiilis on, että ei järkevää
tulla ulos näin.

Poliitikon ei koskaan pitäisi sanoa puhuvansa totta ja mielestäni tässä mennään samalle osastolle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.05.2021 12:20

Tilanne on huono, kun tällaista joutuu kirjoittamaan. En tiedä, mitä oppikirja tästä sanoo. Hiukan fiilis on, että ei järkevää
tulla ulos näin.

Poliitikon ei koskaan pitäisi sanoa puhuvansa totta ja mielestäni tässä mennään samalle osastolle.
Mä olen itsekin sen verran suorasanainen, etten näy tuossa mitään ihmeellistä. Ei tuo mene mielestäni liian pitkälle. PM:ä vituttaa, niin kyllä se nyt twitterissä tuon verran voi näkyä arvovallan sen kummemmin kärsimättä. Tässähän on taustalla selkeä syy. On silti myös niin, ettei tuosta Marinille välttämättä ole imagollisesti tai muutenkaan mitään hyötyä, vaan ehkä jopa päinvastoin, mutta tosiaan pikku juttu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-20 ... 426504ca38

Persut ovat ruohonjuuritason puolue, sanotaan. Kai tuo on sitten sama asia kuin rikollisten puolue.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Rikollisia ei kannata äänestää. Ei rikollisia kunnanvaltuustoihin. Ei rikollisia eduskuntaan. Ei rikollisia hallitukseen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.06.2021 9:58 ^ Rikollisia ei kannata äänestää. Ei rikollisia kunnanvaltuustoihin. Ei rikollisia eduskuntaan. Ei rikollisia hallitukseen.
Miksi älähdät lähes joka kerta, kun persuja kritisoidaan? Sunhan piti olla kokkari. Tule jo kaapista ulos!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin