Kuntavaalit 2021

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Loppu hyvin. Kaikki hyvin. Ateriaetu on verolle pantava ja sitä kautta himoverottajalle kelvollinen lisävero tiedossa: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ver ... an/8161566
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ luultavasti etu oli laiton ja se pitää maksaa takaisin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.06.2021 18:16 ^ luultavasti etu oli laiton ja se pitää maksaa takaisin.
Kyllä vituttaisi maksaa compass groupin valmisateriat omasta pussista.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ plus alv
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.06.2021 21:07 ^ plus alv
Compass groupin ruoat eivät tuota arvonlisää. Nehän pilaavat hyvät raaka-aineet.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 04.06.2021 22:53
sivustahuutaja kirjoitti: 04.06.2021 21:07 ^ plus alv
Compass groupin ruoat eivät tuota arvonlisää. Nehän pilaavat hyvät raaka-aineet.
Okei, mä nauroin tälle ihan liikaa :lol:

Syytän skumppaa jota tuli nautiskeltua jokunen lasillinen...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kävin ennakkoäänestämässä. Metroareenalla olin valtavassa hallissa ainoa äänestäjä koko prosessin ajan. En nähnyt mitään syytä, miksi vaalit piti siirtää. Mutta nythän hallitus on toilaillut sen verran lisää, että vaalitulos tulee olemaan parempi kuin pari kuukautta sitten olisi ollut.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 04.06.2021 22:58
So Hard kirjoitti: 04.06.2021 22:53
sivustahuutaja kirjoitti: 04.06.2021 21:07 ^ plus alv
Compass groupin ruoat eivät tuota arvonlisää. Nehän pilaavat hyvät raaka-aineet.
Okei, mä nauroin tälle ihan liikaa :lol:

Syytän skumppaa jota tuli nautiskeltua jokunen lasillinen...
Sellaista se on kun jo lounaalla aloittaa!

Mut ehkä tää saa Compass Groupin uuteen nousuun. Linjastolta ruokia "pääministerin tapaan" eli kylmänä, ja listalta erikseen "Marinin veropetos". Kauppa käy!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Marskin ryyppy
Presidentin pihvi
Pääministerin Aamiainen

Coca-Colan tyyliin Pääministerin Aamiaisen tarkka sisältö on salaisuus.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.06.2021 18:16 ^ luultavasti etu oli laiton ja se pitää maksaa takaisin.
Siltä vaikuttaa, kun Marin kerran aikoo maksaa sekä verot että edut takaisin. Mutta jos etu oli laiton, niin välttyykö takaisinmaksulla rikosoikeudellisilta seurauksilta? Nythän etu maksetaan takaisin vasta kun siitä on jo jääty kiinni. Ja jos ei välty, niin kenen vastuu?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin tänään ohi ajaessani drive in äänestyksessä. Kävi kätevästi. Ei mennyt montaa minuuttia, kun edeltävä auto lähti liikkeelle just kun pääsin äänestyspaikalle. Sai ajaa käytännössä suoraan luukulle. Tästä vois tehdä pysyvämmänkin ennakkoäänestyskäytännön.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja aasi »

Karistelin kaupungin tomut jaloistani ja siirryin perintömökille etätöihin, ja unohdin koko äänestämisen. Kävin sitten paikallisessa kunnanvirastossa äänestämässä, sain kävellä suoraan tiskille.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 06.06.2021 16:29
sivustahuutaja kirjoitti: 04.06.2021 18:16 ^ luultavasti etu oli laiton ja se pitää maksaa takaisin.
Siltä vaikuttaa, kun Marin kerran aikoo maksaa sekä verot että edut takaisin. Mutta jos etu oli laiton, niin välttyykö takaisinmaksulla rikosoikeudellisilta seurauksilta? Nythän etu maksetaan takaisin vasta kun siitä on jo jääty kiinni. Ja jos ei välty, niin kenen vastuu?
Ei Marin voi saada rikosoikeudellisis seurauksia. Virkavastuulla väärät ohjeet tehneet virkamiehet sen sijaan voivat.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 04.06.2021 14:05
James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2021 13:45Ei ollutkaan mun ja urpsun arvuuttelema
En usko, että teillä kahdella olisi suuriakaan saumoja pärjätä leikkimielisessä tv-visailussa Duunari vastaan akateeminen kun pitäisi arvailla asioita duunarielämästä.
Toivottavasti en aiheuta sulle identiteettikriisiä, mutta et mielestäni ole duunari.

Mun mielestäni duunari on suorittavaa työtä tekevä henkilö, joka noudattaa varsin mekaanisesti työnjohdon ohjeita. Eli esim. maalari tai sorvaaja.

Mun käsittääkseni sä suunnittelet asiakkaan kanssa työn toteutustapaa sen lisäksi, että toteutat asiakkaan toiveita. Olet asiantuntija.

Koodaaja, joka aivan mekaanisesti toteuttaa esimiehen antamien ohjeiden mukaan olisi ehkä modernin maailman duunari.

Toki perinteisesti duunariuteen on liitetty käsillä tekeminen, mutta se on ehkä vanhentunut näkemys. Eli esim. suorittavaa tietotyötä tekevä voisi olla nykyaikainen duunari.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.06.2021 9:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.06.2021 9:00
Bluntly kirjoitti: 04.06.2021 14:05
James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2021 13:45Ei ollutkaan mun ja urpsun arvuuttelema
En usko, että teillä kahdella olisi suuriakaan saumoja pärjätä leikkimielisessä tv-visailussa Duunari vastaan akateeminen kun pitäisi arvailla asioita duunarielämästä.
Toivottavasti en aiheuta sulle identiteettikriisiä, mutta et mielestäni ole duunari.

Mun mielestäni duunari on suorittavaa työtä tekevä henkilö, joka noudattaa varsin mekaanisesti työnjohdon ohjeita. Eli esim. maalari tai sorvaaja.

Mun käsittääkseni sä suunnittelet asiakkaan kanssa työn toteutustapaa sen lisäksi, että toteutat asiakkaan toiveita. Olet asiantuntija.
Mut kyllähän Bluntly toistuvasti tuo esiin sellaista syvää halveksuntaa yliopistoja ja niissä tapahtuvaa turhanpäiväistä puuhastelua kohtaan, eli vaikka hän ei perinteisessä mielessä duunari olisikaan, anti-akateemisuus on isossa roolissa hänen identiteettiperformanssissaan.

Mutta tuosta huolimatta on kiinnostavaa, että kun Bluntly erikseen korostaa ehdokasvalintansa perustuneen vain ja ainoastaan ehdokkaiden ulkonäköön, niin hänen mukaansa sinun ja minun väärä arvaus osoittaa jotain siitä, että emme ymmärrä työväenluokan mieltymyksiä. Mulle ei edes tullut mieleen, että tällaiset preferenssit olisivat jotenkin yhteiskuntaluokkasidonnaisia, eikä minusta kandidaattimme myöskään mitenkään erityisesti säteillyt sellaista kliseisyyttä, jota voisi alentuvasti duunareihin suhtautuvien kynämiesten ajatella luulevan virheellisesti työväenluokan huonon maun ilmentymäksi. Eli mua kiinnostaa tämä Bluntlyn mukaan ottama yhteiskuntaluokka-aspekti, koska en oikein saa kiinni siitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 07.06.2021 9:19 Eli mua kiinnostaa tämä Bluntlyn mukaan ottama yhteiskuntaluokka-aspekti, koska en oikein saa kiinni siitä.
Ei kai tuossa ole muusta kyse kuin siitä, että "duunarit" eivät jaksa tutkia ehdokkaita vaan valitsevat ehdokkaansa muilla perusteilla:
- tuttu
- isot tissit
- pistää rötösherrat kuriin
- tms.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On mielenkiintoista, että ihmiset saattavat ulkopuolelta
katsoen olla eri yhteiskuntaluokassa kuin mitä he itse kokevat/haluavat kokea. Esim. Bluntly selkeästi haluaa olla duunari. Bluntlyllä on varmasti kollegoja, jotka tekevät
täysin samaa työtä samoin ehdoin ja jotka ovat mielestään erityisasiantuntijoita.

Tietysti tämä oikeasti on hyvin laaja kysymys, mutta edellä
katsoin sitä suppeasti vain työn kautta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sähkömieskin voi olla duunari tai asiantuntija. Asiantuntija-sähkäriltä voi kysyä ratkaisuvaihtoehtoja, sopia niistä ja kavari sitten vielä toteuttaakin ne. Duunari-sähkäri toteaa, että hän tekee vaikka mitä, kunhan on kuvat.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.06.2021 9:32
urpiainen kirjoitti: 07.06.2021 9:19 Eli mua kiinnostaa tämä Bluntlyn mukaan ottama yhteiskuntaluokka-aspekti, koska en oikein saa kiinni siitä.
Ei kai tuossa ole muusta kyse kuin siitä, että "duunarit" eivät jaksa tutkia ehdokkaita vaan valitsevat ehdokkaansa muilla perusteilla:
- tuttu
- isot tissit
- pistää rötösherrat kuriin
- tms.
Ei tuo toimi, koska kyseessä ei ollut mun tai Daven oletus, vaan Bluntlyn eksplisiittinen julistus, että hän katsoi valinnassaan vain naisehdokkaiden ulkonäköä? Vai tarkoitatko, että akateemista ennakkoluuloisuutta oli se, että uskoimme B:n julistuksen sanatarkasti todeksi, vaikka olisi tietysti pitänyt ymmärtää, että se oli itseironinen läppä, tottakai hän on tutkinut ehdokkaita ja teki oikeasti valintansa asiaperusteilla?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.06.2021 9:33 On mielenkiintoista, että ihmiset saattavat ulkopuolelta
katsoen olla eri yhteiskuntaluokassa kuin mitä he itse kokevat/haluavat kokea. Esim. Bluntly selkeästi haluaa olla duunari. Bluntlyllä on varmasti kollegoja, jotka tekevät
täysin samaa työtä samoin ehdoin ja jotka ovat mielestään erityisasiantuntijoita.

Tietysti tämä oikeasti on hyvin laaja kysymys, mutta edellä
katsoin sitä suppeasti vain työn kautta.
Lisäksi Iso B vastustaa vahvasti työväenpuolueita ja ay-liikettä sekä identifioituu enemmän työnantajan ja pääoman näkökulmaan talouspolitiikassa. Sekä korostaa sijoittaja-identiteettiään. Olen samaa mieltä, että kysymys vaikuttaa niin laajalta, että ei siitä oikein saa mitään järkevää sanottua omaksumatta intersektionaalisen feminismin näkökulmaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi näkökulma näin kuntavaalien kynnyksellä on duunariäänet. Niistähän usein puhutaan ja niistä kovasti taistellaan. Varmasti kyselyiden tekijöillä on määritelmänsä nykypäivän duunarista, jotta äänimäärien laskeminen on edes mahdollista. Mun mielestä tosiasiallisesti duunari on sellainen, joka yhtä lailla kuin työnkuvansa, niin oman identiteettinsä perusteella itsensä sellaiseksi mieltää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.06.2021 9:44 Mun mielestä tosiasiallisesti duunari on sellainen, joka yhtä lailla kuin työnkuvansa, niin oman identiteettinsä perusteella itsensä sellaiseksi mieltää.
Mjoo. Mutta kai tällaisiin identiteetteihin kuuluu aika lemallisesti, että ne eivät ole kokonaan yksilön valittavissa, vaan edellyttävät asiaankuuluvaa kollektiivista hyväksyntää. Ja tyypillisesti luokkaidentiteetit ovat aika eksklusiivisia, ketä vaan ei hyväksytä mukaan klubiin vaikka hän haluaisi tai vilpittömästi uskoisikin kerhoon kuuluvansa. Usein tämä nähdään ylöspäin pyrkimyksessä, miten vaikea esim. keskiluokkaisen nousukkaan on saada hyväksyntää vaateelleen yläluokkaan kuulumisesta, mutta toiminee myös alaspäin: perinteinen työväenluokkainen ylpeys ja omanarvontunto tarkoittaa, että ketä vain ei lasketa oikeaksi duunariksi, yhdeksi meistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mulla on muuten jonkinsorttinen identiteettikriisi käynnissä itselläni sen suhteen, että huomaan ehkä kehittäneeni uuden palstamaneerin. Olen jo useamman kerran yllättänyt itseni itse teossa siinä, että kirjoitan suoran väitelauseen tai -virkkeen, mutta kuitenkin päätän virkkeen kysymysmerkkiin. Esimerkki voisi olla vaikka ensimmäinen virke tässä vähän aiemmassa viestissäni:
urpiainen kirjoitti:Ei tuo toimi, koska kyseessä ei ollut mun tai Daven oletus, vaan Bluntlyn eksplisiittinen julistus, että hän katsoi valinnassaan vain naisehdokkaiden ulkonäköä?
Ilmeisesti ratkaisu päättää virke kysymysmerkkiin asiallisemman pisteen sijaan on jonkilainen yleisjoviaali diskursiivinen keino pehmentää omaa väitettään. Ehkä vähän tiedostamaton yritys korostaa, että tässä pikemminkin tarjotaan yhtä tulkintaa muille arvioitavaksi kuin väitetään väittelyhaluisen jämäkästi. Identiteettiongelma tämä on sikäli, että olen aika varma, että olen tiedostamattani kopioinut tämän maneerin Sivustahuutajalta. Jota ei ehkä yleisesti pidetä maailman joviaaleimpana kirjoittajana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen langattomalla lennättimellä saanut kuulla, että briteissä ylpeimpiä ja tietoisimpia omasta luokastaan ovat yläluokka ja työväenluokka.

Eli varmasti niihin on vaikeinta päästä, eli ovat eklusiivisimpia

Tosin briteissä kuulemma on 9 eri yhteiskuntaluokkaa ja internet-asiantuntijuuteni ei riitä sanomaan, mitä luokkien alalaleja em. asia koskee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuntavaalit 2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.06.2021 9:54
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.06.2021 9:44 Mun mielestä tosiasiallisesti duunari on sellainen, joka yhtä lailla kuin työnkuvansa, niin oman identiteettinsä perusteella itsensä sellaiseksi mieltää.
Mjoo. Mutta kai tällaisiin identiteetteihin kuuluu aika lemallisesti, että ne eivät ole kokonaan yksilön valittavissa, vaan edellyttävät asiaankuuluvaa kollektiivista hyväksyntää. Ja tyypillisesti luokkaidentiteetit ovat aika eksklusiivisia, ketä vaan ei hyväksytä mukaan klubiin vaikka hän haluaisi tai vilpittömästi uskoisikin kerhoon kuuluvansa. Usein tämä nähdään ylöspäin pyrkimyksessä, miten vaikea esim. keskiluokkaisen nousukkaan on saada hyväksyntää vaateelleen yläluokkaan kuulumisesta, mutta toiminee myös alaspäin: perinteinen työväenluokkainen ylpeys ja omanarvontunto tarkoittaa, että ketä vain ei lasketa oikeaksi duunariksi, yhdeksi meistä.
Suomessa tämä taitaa selvimmin näkyä siinä, kuka saa olla taiteilija.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin