Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ enemmän se on demarointia, että maksetaan verovaroista jotain porkkanoita tai aamiaisia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Eiks kokoomuslaista olisi, että toteutetaanpa asia kepillä tai porkkanalla, se ulkoistetaan jollekin uudelle yksityiselle koronavapaamatkustajien jahtausyritykselle, joka palkkaa kaikki alle 30-vuotiaat kokoomuslaiset kansanedustajat, erityisavustajat ja kaupunginvaltuutetut yhteiskuntasuhdejohtajiksi, ja lopulta ostaa projektin varsinaisen toteutuksen yli 30-vuotiaiden kokoomuslaisten viestintätoimistolta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ just noin. Demarit tekisivät homman ihan toisin perustamalla jahtausviraston, jonka hillotolpille valittaisiin sisäpiirin demarit nauttimaan ökypalkkaa ja verottomia aamiaisia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo. Olen iloisesti yllättynyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nohynek penää hybridistrategiaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Oliko tuo vitsi? Nohynek mielestäni perää sitä, että palaamme normaaliin elämään.

Ketään ei kiinnosta, että influenssaan kuolee vuodessa 500-2000 henkeä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2021 9:19 ^Oliko tuo vitsi? Nohynek mielestäni perää sitä, että palaamme normaaliin elämään.

Ketään ei kiinnosta, että influenssaan kuolee vuodessa 500-2000 henkeä.
Ei niin suurta pilaa, ettei totta toinen puoli, kuten entisellä esihenkilölläni oli usein tapana todeta. Sittemmin olen oppinut, että yleisemmässä muodossa tämä sananlasku kuuluu, jotta ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli. Outoa. Minusta se suuruus sopii siihen melkein paremmin. Ja lisäksi olen jyrkästi sitä mieltä, että penääpä Nohynek tässä mitä tahansa, niin nimenomaan penää, ei perää.

Mut joo, jutussahan Nohynek kritisoi voimakkaasti sekä zerocorona-tukahduttajia että nocorona-avaajia ja sanoo, että meidän pitää pystyä keskittymään samaan aikaan sekä koronan tehokkaaseen hallintaan että yhteiskunnan normaalimpaan avaamiseen ja toimintaan. Kumpaakaan näkökulmaa ei saa päästää dominoimaan, mutta kumpaakaan näkökulmaa ei saa myöskään jättää pois. On kyettävä löytämään näiden strategialinjojen hallittu yhdistelmä, jota joku sivistyssanaorientoitunut voisi kutsua hybridiksi.

Tämähän on tietysti Suomen huikean menestyksekkään koronastrategian kulmakivi ollut koko ajan: sekä tartuntoja, hoitojaksoja että kuolleita on ollut väestöpohjaan nähden Suomessa vähemmän kuin oikeastaan missään relevantissa vertailumaassa, mutta kuitenkin samaan aikaan Suomen rajoitukset ovat olleet kevyemmät kuin näissä maissa. Nyt, kun pahin alkaa ehkä olla ohi, huomaamme Nohynekin mukaan kuitenkin, että käytännössä tasapainoilumme rajoitusten ja leviämisen välillä on ollut aika paljon mahdollisuusvetoista: viranomaiset ovat tehneet sen, mikä olemassa olevalla lainsäädännöllä on ollut helposti mahdollista. Tästä on sitten kaikenlaisia ilmeisen epätoivottavia seurauksia, kuten tapahtuma-alan absurdi tilanne. Tämän mahdollisuusvetoisen toiminnan sijaan olisi Nohynekin mukaan nyt vihdoin luotava aito hybridistrategia: miten hallitsemme virusta ja kuitenkin elämme mahdollisimman avoimessa yhteiskunnassa haluamallamme tavalla, ei siten, kun muihin tarkoituksiin suunniteltu lainsäädäntö antaa myöten.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Ihmishenki on mittaamattoman arvokas!!! Mitään riskiä ei voi ottaa!!!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.06.2021 9:34
James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2021 9:19 ^Oliko tuo vitsi? Nohynek mielestäni perää sitä, että palaamme normaaliin elämään.

Ketään ei kiinnosta, että influenssaan kuolee vuodessa 500-2000 henkeä.
Ja lisäksi olen jyrkästi sitä mieltä, että penääpä Nohynek tässä mitä tahansa, niin nimenomaan penää, ei perää.


Seison korjattuna!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tietysti meidän pitää rokottaa ja laittaa sairaat erityksiin ja kontaktit karanteeniin. Muuten palattakoon normaaliin päiväjärjestykseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.06.2021 9:48 Tietysti meidän pitää rokottaa ja laittaa sairaat erityksiin ja kontaktit karanteeniin. Muuten palattakoon normaaliin päiväjärjestykseen.
Rajakontrollikin olisi edelleen kiva saada.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei influenssan takia ole rajakontrollia?

Ping @urpiainen
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.06.2021 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tällä hetkellä koronavariantit näyttävät olevan lyhyellä tähtäimellä merkittävästi suurempi riski kuin influenssa. En ymmärrä miksi meillä ei edelleenkään rajakontrolli pelaa ja mikä muka estää asian kuntoon laittamisen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008043564.html

Kyllä on kielenkäyttöä. Epidemian leviäminen hidastuu nyt pks:lläkin niin paljon, että siirrytään kiihtymisvaiheeseen :dumb:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ollaanko me nyt varovaisuustaso-3:sen harkintavaiheessa vai vasta mahdollisesti siirtymässä sinne tai takaisin?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2021 12:46 ^ Ollaanko me nyt varovaisuustaso-3:sen harkintavaiheessa vai vasta mahdollisesti siirtymässä sinne tai takaisin?
Etkö sä muka ole selvillä näistä? Ihan selkeitähän nämä ovat: Sosiaali- ja terveysministeriö päätti 10.5., hallituksen 6.5. periaatepäätökseen nojaten, luopua kansallisista koronan torjuntatoimien toimenpidetasoista 1-3 ja sitä myöten lähettää ohjauskirjeen alueellisille toimijoille luopua toimenpidetasojen 1-3 mukaisista toimenpiteistä ja korvata ne alueen epidemiavaiheen mukaisilla toimenpiteillä. Selkeää kuin mikä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.06.2021 12:32 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008043564.html

Kyllä on kielenkäyttöä. Epidemian leviäminen hidastuu nyt pks:lläkin niin paljon, että siirrytään kiihtymisvaiheeseen :dumb:
Juu. Verrattain selkeää! Kiihtymisvaihe on hidastumisvaihe!

Krista Kiuru voisi varmasti selventää tätä!
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 10.06.2021 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Insinöörillehän tässä ei ole mitään epäselvää. Kiihtyvyyttä se on negatiivinenkin kiihtyvyys.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.06.2021 13:01 ^ Insinöörillehän tässä ei ole mitään epäselvää. Kiihtyvyyttä se on negatiivinenkin kiihtyvyys.
:jee: :jee: :jee:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://verdelehti.fi/korona/

Toivottavasti saadaan käyrän suunta takaisin alaspäin eikä käy niin, että fudisturistit toivat taas uuden aallon Suomeen. No, ehkä tässä on myönteisenä erona se, että rokotteen ottaneet välttynevät aika hyvin vakavimmilta muodoilta. Mutta ehkä vähän vastuullisempaa käytöstä olisi ihmisiltä odottanut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 28.06.2021 18:08 https://verdelehti.fi/korona/

Toivottavasti saadaan käyrän suunta takaisin alaspäin eikä käy niin, että fudisturistit toivat taas uuden aallon Suomeen. No, ehkä tässä on myönteisenä erona se, että rokotteen ottaneet välttynevät aika hyvin vakavimmilta muodoilta. Mutta ehkä vähän vastuullisempaa käytöstä olisi ihmisiltä odottanut.
Mä kirjoitin jo futisketjuun tästä. Keksi oma!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Turussa on voinut altistua 24.6. virukselle Korona-pubissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.06.2021 20:35
urpiainen kirjoitti: 28.06.2021 18:08 https://verdelehti.fi/korona/

Toivottavasti saadaan käyrän suunta takaisin alaspäin eikä käy niin, että fudisturistit toivat taas uuden aallon Suomeen. No, ehkä tässä on myönteisenä erona se, että rokotteen ottaneet välttynevät aika hyvin vakavimmilta muodoilta. Mutta ehkä vähän vastuullisempaa käytöstä olisi ihmisiltä odottanut.
Mä kirjoitin jo futisketjuun tästä. Keksi oma!
Sä tulit ennenaikaisesti! Tää on ajankohtainen vasta nyt. Tai no, kai ne tartunnat ovat vielä sieltä reissusta hommattuja, joskus viikon päästä tiedetään, onko niistä lähtenyt kuinka paljon uusia tartuntaketjuja.

Mutta vähän ihmetyttää, ettei joku läänineläinlääkäri voinut määrätä kaikkia palloturisteja johonkin itärajan tyhjään hotelliin karanteeniin pariksi viikoksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Skotlannissakin kai nyt aika messevä määrä jalkapallokoronaa. Onhan tää nyt aivan tolkuttoman urpo idea, että tällaisena pandemia-aikana järjestetään ennätyksellisen hajautetut kisat ja päästetään yleisö paikalle. Olisi näitä katsellut ilman liveyleisöäkin. :nuts:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin