Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.06.2021 11:35 Homie, käytät alkoholia mielenterveyslääkkeenä eli juot helpottaaksesi ahdistustasi. Näin olet kertonut. Kyllä se jo pelkästään tästä näkövinkkelistä vaikuttaa siltä, että alkoholi on sulle enemmän jo isäntä kuin renki.
Kyllä noin muutenkin suomalaiset (varmaan muutkin kansallisuudet) käyttävät alkoa stressin/tuskan lieventämiseen. Onko siinä sinusta jotain paheksuttavaa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Niin käyttävät, mutta kun siitä tulee tapa, se on jonkinlainen ongelma. Olethan kertonut depiksestäsi. Alkoholi pahentaa sitä väistämättä. Onko se vaikea myöntää? (Lääkkeeksi? niin aina, tiedäthän itse parhaiten.)

Osa vetää alkoholia muuten vaan, koska siitä tulee mukava olo. Se voi olla myös ainoa ongelma. (Ajattelin yhtä sukulaistani, hän tekee vain sitä mistä tykkää; siihen verrattuna esim. Gattis oli kohtuukäyttäjä.)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Entisenä juoppona sanoisin, että jos et pysty olemaan ilman, olet alkoholisti. Tiukka kanta, tiedän, mutta se on musta sopiva raja alkkarille. Jos sun on itsestäsi johtuvasta syystä, on se sitten depis, masennus, rentoutus, piristys tai yksinkertainen pakottava halu, pakko juoda olet alkoholista riippuvainen eli alkoholisti.

Minä olen riippuvainen ja taistelen sitä vastaan varmaan lopun ikäni. En nykyään halua humaltua juuri koskaan, ehkä kerran-kaksi vuodessa juon enemmän, mutta kammoksun vahvaa humaltumisen tunnetta ja juon väliin holitonta. Tai sitten juon kotona juhlan kunniaksi tarkkaan rajatun määrän, eli vajaan pullon kuoharia. Käyn työkavereiden kanssa joskus after workeilla ja juon muutaman, mutta tarkkana saa olla. Kolmeen on vaikea jättää juomista, mutta sen enemmän alkaa viedä kontrollia.

Ongelma on, että alkoholi huutelee mulle koko ajan. Mä haluaisin maistella kaikki siiderit ja lonkerot, juoda viiniä lähes joka ilta töitten jälkeen ja kuoharia aina viikonloppuisin. Haluaisin piristää ja rentouttaa itseäni alkoholilla. Haluaisin juoda after workeilla niin paljon, että olisin rento ja hauska (kukaan ei oikeasti muutu paremmaksi seuraksi juomalla). Jos joisin kun siltä tuntuu, ei sille tulisi loppua, vaikkei kerralla paljoa joisikaan.

Alkoholi lisäksi aiheuttaa ns. matalaa mieltä. Olen valmiiksi jo masentunut, vaikka lääkittynä ihan normaali. En todellakaan kaipaa lisää paskoja päiviä ja depistä. Haluan myös, että kontrolli elämästäni on minulla eikä viinanhimolla.

Anyway, olen toimintakykyinen alkoholisti, ja niin olet Homie sinäkin. Alkoholisti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lolita kirjoittaa asiaa :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

No eilen siis 10 Lidlin nelosta "tuulensuojaan" ja sitten tiskit + pakastimen sulatus.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Perjantaina taisi mennä yksi valkkaripullo ja puolikas kuoharipullosta. Ja olo oli sitten sen mukainen. Taitaa hetkeksi jäädä alkoholinkäyttö nollille.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2021 14:08 No eilen siis 10 Lidlin nelosta "tuulensuojaan" ja sitten tiskit + pakastimen sulatus.
Kävitkö äänestämässä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 14.06.2021 9:40
Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2021 14:08 No eilen siis 10 Lidlin nelosta "tuulensuojaan" ja sitten tiskit + pakastimen sulatus.
Kävitkö äänestämässä?
Eikös hometeoria ole ettei yksi ääni vaikuta mitään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 14.06.2021 9:40
Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2021 14:08 No eilen siis 10 Lidlin nelosta "tuulensuojaan" ja sitten tiskit + pakastimen sulatus.
Kävitkö äänestämässä?
Äänestin pääni sisällä:
1) Viitsin mennä
2) En viitsi

Vaihtoehto 2 voitti 1-0.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2018 15:30 Lupaan äänestää ensi kerralla.
Homeboy65 kirjoitti: 14.06.2021 13:15
urpiainen kirjoitti: 14.06.2021 9:40
Homeboy65 kirjoitti: 13.06.2021 14:08 No eilen siis 10 Lidlin nelosta "tuulensuojaan" ja sitten tiskit + pakastimen sulatus.
Kävitkö äänestämässä?
Äänestin pääni sisällä:
1) Viitsin mennä
2) En viitsi

Vaihtoehto 2 voitti 1-0.
Vagabondo kirjoitti: 14.06.2021 12:17 Rupusakki ei vaan jaksanut vaeltaa uurnille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

On kyseessä sitten lihansyönti tai äänestäminen niin Homien teot tuntuvat TODELLA merkityksellisiltä. Ennen Kitinää en tiennytkään kuinka merkityksellisiä ja vaikuttavia ne ovatkaan, huh!

Näyttääkö sarkasmimittarisi punaista, urpsu? :kina:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vielä: äänestäminen on usein kunnallisvaaleissakin täysin näennäinen vaikuttamistapa. Helsinki on väkimäärältään Suomen suurin kunta, reilu 650 000 asukasta. Minkähänlainen vaikutus on yhdellä äänellä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 14.06.2021 13:38 Vielä: äänestäminen on usein kunnallisvaaleissakin täysin näennäinen vaikuttamistapa. Helsinki on väkimäärältään Suomen suurin kunta, reilu 650 000 asukasta. Minkähänlainen vaikutus on yhdellä äänellä?
Tampereen pormestaripuolue ratkesi 26 äänellä ennen tarkistuslaskentaa. Siitä riippuu johtaako kaupunkia oikeisto vai vasemmisto.

Mitähän vittua sä taas uliset.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 14.06.2021 13:39
Homeboy65 kirjoitti: 14.06.2021 13:38 Vielä: äänestäminen on usein kunnallisvaaleissakin täysin näennäinen vaikuttamistapa. Helsinki on väkimäärältään Suomen suurin kunta, reilu 650 000 asukasta. Minkähänlainen vaikutus on yhdellä äänellä?
Tampereen pormestaripuolue ratkesi 26 äänellä ennen tarkistuslaskentaa. Siitä riippuu johtaako kaupunkia oikeisto vai vasemmisto.

Mitähän vittua sä taas uliset.
No taisinpa olla väärässä. *ulisee* :off: :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Konnunistit sai ääniä melko hyvin, en äänestänyt heitä, ilmeisesti vihreitä söi autoilevan yhteiskuntaluokan isku? Kokoomus varmaan korvaa joukkoliikennesillan 10 kaistaisella motarilla Laajasaloon?
Ainniiin, join Veikkolassa lauantaina sahtikarsinnanssa sahtia oikein mukavasti, mutta vasta koskisen Antin korvalääke toi lopullisen rauhan, punsssilla ja tonic waterilla laimennettuna..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Arska korjasi eilen TV:ni ja videoni. Siitä ilosta nappasin eilen: 6 keskaria ja 5 nelosolutta. :on:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olen viimeisen vuoden aikana juonut uskomattoman määrän lonkeroa. (Alkuviikon olin selvin päin, piti olla kyllä pidempään.) Kaupan lonkerot ovat oikeastaan aina järjettömän makeita.

Ginin ostamisessa on aina se vaara, että gin & tonicin oikea suhde tarkoittaa jotain jota ei pitäisi janoon juoda.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on hyvin samanlainen suhde alkoholiin kun Lolitalla. Kulutus ei ole koskaan lähtenyt käsistä, koska olen kokenut sen kiintymyksen niin tolkuttoman pelottavana. Kulttuurille tyypillisesti olen teinistä saakka hampaat irvessä opetellut sellaista ”kohtuukäyttöä”, jolloin voi olla paitsi hyvää illanviettoseuraa, myös kontrolloitu ja kaikin puolin kunnollinen.

Oon nyt viime vuodet pallotellut ajatusta kokonaan lopettamisesta, ja jo aiemmin vähäinen käyttö on loppunut lähes kokonaan. Läheisistä ystävistä moni on ryhtynyt holittomaksi, joka helpottaa. Toistaiseksi tuntuu liian isolta valinnalta, joten jatkan nykyisellä mallilla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mun suhdetta kuvannee se, että eilen ajattelin ostaa illaksi oluen. Alkosta tarttui 0,75l pullo Belgialaista olutta. Hyvää oli ja sain koko pullon tuhottua noin neljässä tunnissa. Ensimmäisen kolmasosan jälkeen juoma unohtui pitkiksi ajoiksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 19.06.2021 8:36 Mulla on hyvin samanlainen suhde alkoholiin kun Lolitalla. Kulutus ei ole koskaan lähtenyt käsistä, koska olen kokenut sen kiintymyksen niin tolkuttoman pelottavana. Kulttuurille tyypillisesti olen teinistä saakka hampaat irvessä opetellut sellaista ”kohtuukäyttöä”, jolloin voi olla paitsi hyvää illanviettoseuraa, myös kontrolloitu ja kaikin puolin kunnollinen.

Oon nyt viime vuodet pallotellut ajatusta kokonaan lopettamisesta, ja jo aiemmin vähäinen käyttö on loppunut lähes kokonaan. Läheisistä ystävistä moni on ryhtynyt holittomaksi, joka helpottaa. Toistaiseksi tuntuu liian isolta valinnalta, joten jatkan nykyisellä mallilla.
Lolitahan kuvaili että ennen on ehkä tullut otetua liikaakin.

Teininä kaikki kaverini olivat absolutisteja. Lukiobileissä oli kieltämättä orpo olo. Bilemökille tuli pari umpikännistä miestä autolla. Tietysti tuli riitaa, ja nämä lähtivät kävellen hakemaan haulikkoa. Yksi valopää näki autossa korkkaamattoman kossupullon ja rikkoi auton ikkunan.

Osa halusi kaupungille ja selvin päin olevana jouduin kuskiksi; aika vittutavaa, kun känniääliöt käyttivät vaihteita puolestani, ja ajoin kai liian hiljaa

Tuli hiukan säröä kavereiden välille kun minut johdatettiin paheiden tielle: eihän noita bileitä selvin päin kestä.

Opiskelijabileissä tuli tietysti otettua, mutta olin välillä pari kertaa vuoden juomatta (ihmissuhdehdeasioihin liittyen), ja välillä muuten vain. Tokan vuoden vuoden opiskelijana "ruuminkulttuuripäivillä" ihastuin yhteen tyttöön ensi näkemällä, hänin oli selvin päin ja yksin. En kuitenkaan mennyt juttelemaan. (Sitä seuraavat asiat ovat oma tarinansa, mutta muutaman vuoden päästä oli tilaisuuteni, mutta onneksi hän päätyi sittenkin yhteen paremman miehen kanssa, enkä koskaan kertonut tunteistani (joista tosin moni tiesi).)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Sekavan avautumisen selvennys: puolet kaveriporukastani on ollut aina absolutisteja.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

nokkaelain kirjoitti: 19.06.2021 5:52Olen viimeisen vuoden aikana juonut uskomattoman määrän lonkeroa.
Ja lonkerohan nyt on paskin mahdollinen vaihtoehto. Jos on pakko ryypätä nupinsekoitusmielessä niin sitten vaikka kossuvichyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 19.06.2021 11:41 Ja lonkerohan nyt on paskin mahdollinen vaihtoehto. Jos on pakko ryypätä nupinsekoitusmielessä niin sitten vaikka kossuvichyä.
On joo. Painoa on kuitenkin tullut vain n. 3 kg lisää, mutta vatsanpeitteissä ja maksassa on ihan tutkitusti rasvaaa. Vaatisi muutakin kuin kuntoilua, että nuo lähtisivät.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kitinän oma pieni alkoholiblogi!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minähän vedän niin helposti yli ja liikaa, että parempi olisi kokonaan juomatta, mutta olen liian varma kyvystäni kontrolloida juomista. Onneksi rumaa jälkeä ei enää tule edes vuosittain, mutta mokailu ja morkkis on niistä kova. Ehkä mulle ei enää koskaan käy niin, että menee muisti ja teen jotain idioottimaista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin