Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 8:41 Länsimaita vastaavan elintason ylläpito on pirun kallista halvoissa maissa.
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Ajattelit muuttaa vieraaseen maahan sinkkuoloneuvokseksi? Ei tuo ainakaan helpota ihmissuhteiden solmimista.

Olet edelleen perheenperustamisiässä. Jos tuo kiinnostaa, niin Suomi on luultavasti aika hyvä paikka yrittää. Jos kerran ajattelit joka tapauksessa kerätä vielä jokusen vuoden pääomaa, niin miksi et samalla heittäisi verkkoja vesille?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 9:47
sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 8:41 Länsimaita vastaavan elintason ylläpito on pirun kallista halvoissa maissa.
:?:
Edullisissa maissa tulojakauma on epätasa-arvoisempi kuin meillä. Jos noissa maissa tyytyy samaan elintasoon kuin paikalliset keskimäärin, niin kaikki on älyttömän halpaa. Jos taas haluaa samaa tasoa kuin Suomessa, niin rahaa alkaa palaa. Sitä nettovarallisuutta pitää olla ehkä enemmän kuin on tullut ajateltua. Tarkoitin siis sitä, että suomen tason asuminen, ruoka, palvelut, terveydenhoita, yms. ei Thaikuissa ole suhteessa yhtä halpaa kuin se paikallinen oluttuoppi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

ok
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 9:52
James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 9:47
sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 8:41 Länsimaita vastaavan elintason ylläpito on pirun kallista halvoissa maissa.
:?:
Edullisissa maissa tulojakauma on epätasa-arvoisempi kuin meillä. Jos noissa maissa tyytyy samaan elintasoon kuin paikalliset keskimäärin, niin kaikki on älyttömän halpaa. Jos taas haluaa samaa tasoa kuin Suomessa, niin rahaa alkaa palaa. Sitä nettovarallisuutta pitää olla ehkä enemmän kuin on tullut ajateltua. Tarkoitin siis sitä, että suomen tason asuminen, ruoka, palvelut, terveydenhoita, yms. ei Thaikuissa ole suhteessa yhtä halpaa kuin se paikallinen oluttuoppi.
Mitkä asiat Thaimaassa olisivat mielestäsi suomalaiselle kaikkein ikävintä ja mikä parasta. Missä yleensä voisi tinkiä? Eihän Thaimaassa kai edes tarvi esim. niin tukevia rakannuksia rakentaa kuin Suomessa

MAALISARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Oi kiesus, voi välillä olla vaikeaa kommunikointi toisen sukupuolen edustajan kanssa, josta on kiinnostunut 'tosissaan'. Jännä, että kaverimiesten kanssa kommunikoinnissa ei ikinä ole ongelmia, katkoksia, väärinkäsityksiä jne, mutta auta armias sitten kun on menossa jokin romanssi..

..tekeekö ne omat epävarmuudet siitä kommunikoinnista niin haastavaa, vai miksi se aina tökkii, jos vastapuoli yhtäkkiä aktiivisen yhteydenpidon jälkeen muuttuukin sellaiseksi, ettei vastaa viestiin? Argh.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 28.04.2021 16:48

..tekeekö ne omat epävarmuudet siitä kommunikoinnista niin haastavaa, vai miksi se aina tökkii, jos vastapuoli yhtäkkiä aktiivisen yhteydenpidon jälkeen muuttuukin sellaiseksi, ettei vastaa viestiin? Argh.
Ghostaaminen (olen oppinut uuden sanan, ei kekkosen aikaan tällaista tunnettu) on kyllä munatonta ja munasarjatonta hommaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2021 8:45
Kerberos I kirjoitti: 28.04.2021 16:48

..tekeekö ne omat epävarmuudet siitä kommunikoinnista niin haastavaa, vai miksi se aina tökkii, jos vastapuoli yhtäkkiä aktiivisen yhteydenpidon jälkeen muuttuukin sellaiseksi, ettei vastaa viestiin? Argh.
Ghostaaminen (olen oppinut uuden sanan, ei kekkosen aikaan tällaista tunnettu) on kyllä munatonta ja munasarjatonta hommaa.
Juu, olen täysin samaa mieltä. Sen sanan olen minäkin oppinut kantapään kautta tuossa viime vuonna. Todellakin.. munatonta.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

:evil: :kele: :kina: :apuva: :-?
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kommunikointi on vaikeaa, ja radiohiljaisuus hyvin tehokas vallankäytön väline.

Mä ajattelen tuollasta ghostausta vähän myös priorisointina. Sellaisia asioita kannattaa viimeiseen saakka kommunikoida, joihin haluaa muutosta, ja joita haluaa jatkaa. Esimerkiksi jos saan jossain huonoa palvelua, mutta haluaisin jatkaa asiakkuutta, niin näen vaivaa sen eteen, että asia muuttuisi. Jos taas en ole kiinnostunut antamaan toista mahdollisuutta, niin ei maksa vaivaa osallistua yrityksen toiminnan kehittämiseen, varsinkaan jos eivät palautetta erikseen pyydä.

Ihmissuhteissa toki jo aiemmin rakennettu pohja vaikuttaa siihen, paljonko selittelyä katsoo olevansa velkaa. Mun tyyli viestiä on usein hyvin suora, ja siihen saa yleensä aika hyvin myös suoria vastauksia. Olen sitä tyyppiä, joka repäisee laastarin kerralla, niin saa muuta ajateltavaa sen jälkeen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielestäni on aika pieni vaiva kuitenkin laittaa joku lyhyt kommentti.

Tietysti, mitäs minä näistä tiedän, Kekkosen aikaan jne. Enkä toki ole itsekkään aina kaikessa suhdeasioissa toiminut kuten haluaisin itseäni kohtaan toimittavan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.05.2021 12:01 Mielestäni on aika pieni vaiva kuitenkin laittaa joku lyhyt kommentti.
Niin onkin, sun ja mun kaltaiselle ihmiselle joka osaa pitää kiinni rajoistaan ja jolle se "Tää oli nyt tässä. En halua pitää enää yhteyttä/ Hei, tarvitsen nyt vähän aikaa, toivottavasti ymmärrät. Otan yhteyttä kun tilanne helpompi." on sellainen piste, jonka jälkeen tuleviin uteluihin ei tarvitse reagoida.

Toiselle se herättää kauhuajatuksia siitä, että mitä toinen vastaa ja joutuuko vielä selittelemään ja mitä tästä tulee ja jos voisi vaan kadota ja unohtaa koko homman niin olisi helpompaa. Ja sitten voi tehdä niin, kadota.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ok. Mulle ei tullut mielenkään, että joku jäittäisi tuollaisesta syystä vastaamatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Tunteista puhuminen, ja eroavaisuudet ihmisten välillä tässä aiheessa on mielessäni tällä hetkellä päälimmäisenä. Toista ei haluaisi painostaakaan, mutta itselle toisi varmuutta tietää missä mennään ja kuinka tärkeänä se toinen aikuinen ihminen mua pitää. Hu ja oh taas, kun on niin vaikeaa. :roll: Ja eroavaisuudet sanojen käytössä on toinen topic joka on ylhäällä: jos toinen sanoo rakastavansa, ja toinen tykkäävänsä, mutta tykkäävä osapuoli käyttäytyy ihan omiin silmiini rakastuneesti, niin miten tämäKIN nyt pitäisi tulkita?!

Please send me suomi - mies - suomi-sanakirja.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kerberos I kirjoitti: 20.06.2021 17:20 Ja eroavaisuudet sanojen käytössä on toinen topic joka on ylhäällä: jos toinen sanoo rakastavansa, ja toinen tykkäävänsä, mutta tykkäävä osapuoli käyttäytyy ihan omiin silmiini rakastuneesti, niin miten tämäKIN nyt pitäisi tulkita?!
Mä luulen, että aika harva neurotyypillnen on sen tason sosiaalisesti rajoittunut, että hän ei ymmärtäisi myös vastapuolen rakkaudentunnustuksen olevan toive vastavuoroisuudesta. Oletan, että "tykkääminen" on siis tietoinen valinta, jonka henkilö tekee. Todennäköisesti rakastumisella tai rakastamisella on teille eri standardit, joka selittää sen, miksi käytös on omiin silmiin "rakastunutta".

Mun mielestä hyvä kysymys pohtia on myös, että miksi tämä on tärkeää? Minkä lisäarvon tuo toiveiden mukainen sanoittaminen? Itse ajattelisin, että sillä rakkaudentunnustuksella on paljon suurempi arvo silloin, jos se sanotaan varmuudella ja harkiten kun silloin, jos rakkautta ollaan tunnustamassa jo ensitapaamisella. Yksilöiden standardit ja odotukset tälle ovat kovin erilaisia.

Kommunikointia voi toki opetella, mutta ei ulkoa päin kaataa ihmiseen. Siihen voi liittyä myös huonoja kokemuksia – väärinymmärryksiä, painostamista tai muuta kurjaa, joka on nostanut riman mahdottomaksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Seuraavassa pari lähtöoletusta

a)Ghostaava henkilö ja ”tykkäämisellä” rakkaudentunnustukseen vastaava ovat sama henkilö
b)Kerberos kertoo rakastavansa, vastapuoli tykkäävänsä

jos a ja b ovat yhtä aikaa totta, vaikuttaa ikävä kyllä siltä, että Kerberoksen vastapuoli ei ole vakavasti kiinnostunut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:28 Seuraavassa pari lähtöoletusta

a)Ghostaava henkilö ja ”tykkäämisellä” rakkaudentunnustukseen vastaava ovat sama henkilö
b)Kerberos kertoo rakastavansa, vastapuoli tykkäävänsä

jos a ja b ovat yhtä aikaa totta, vaikuttaa ikävä kyllä siltä, että Kerberoksen vastapuoli ei ole vakavasti kiinnostunut.
Mä ymmärsin, että Kerberoksen viestikaveri ei vain vastaa halutun nopeasti ja halutussa sävyssä, ei varsinaisesti ghostaa (jos ymmärrän sanan). Sä otit ghostauksen puheeksi ja Kerberos kommentoi sitä yleisellä tasolla? (ns. sivustahuutaja-kysymysmerkki)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Johtopäätös ei muutu

ps. Jos vastapuoli lege artis ghostaisi, keskustelu määritelmän mukaan ei enää tosiaan jatkuisi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:31 ^Johtopäätös ei muutu
Muuttuupas! Nyt johtopäätös on kutakuinkin tämä:
exsu kirjoitti: 21.06.2021 12:09 Mun mielestä hyvä kysymys pohtia on myös, että miksi tämä on tärkeää? Minkä lisäarvon tuo toiveiden mukainen sanoittaminen? Itse ajattelisin, että sillä rakkaudentunnustuksella on paljon suurempi arvo silloin, jos se sanotaan varmuudella ja harkiten kun silloin, jos rakkautta ollaan tunnustamassa jo ensitapaamisella. Yksilöiden standardit ja odotukset tälle ovat kovin erilaisia.

Kommunikointia voi toki opetella, mutta ei ulkoa päin kaataa ihmiseen. Siihen voi liittyä myös huonoja kokemuksia – väärinymmärryksiä, painostamista tai muuta kurjaa, joka on nostanut riman mahdottomaksi.
Ja kun kerran toiminnan ja käytöksen tasolla Kerberos on tyytyväinen, niin onhan siinä paljon syytä ajatella, että vakavissaan on liikkeellä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ok. Omat johtoni ovat niin, että jos olisin aidosti kiinnostunut, vastaisin nopeasti. Rakkaudentunnustuksesta vaikea sanoa, koska se tietysti riippuu monesta asiasta.

Tämä on tietenkin vain mun mielipiteeni ja perustuu siihen, miten itse toimisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei kannata ajatella onko joku "vakavissaan" vai ei. Voi olla ihan niinkin, että kiintymysten kehityssuunta on ihan sama mutta vauhti ja/tai viestiminen erirytmistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:44 Omat johtoni ovat niin, että jos olisin aidosti kiinnostunut, vastaisin nopeasti.
Mä oon tyyppiä "oho unohtui puhelin viikonlopuksi laukkuun", joten vastausnopeus ei korreloi mihinkään.

SoHard mielestäni tiivisti hyvin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 21.06.2021 13:19
James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:44 Omat johtoni ovat niin, että jos olisin aidosti kiinnostunut, vastaisin nopeasti.
Mä oon tyyppiä "oho unohtui puhelin viikonlopuksi laukkuun", joten vastausnopeus ei korreloi mihinkään.

SoHard mielestäni tiivisti hyvin.
Jos olisit aidosti kiinnostunut toisesta ja odottaisin sydän pamppaillen toisen yhteydenottoa, miten noin voi tapahtua?

Mun on tietysti senkin takia vaikea ymmärtää, kun känny on 24/7 kädessä vaikka ei muuten kuin hauskojen kissakuvien katsomista varten.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 13:32
Jos olisit aidosti kiinnostunut toisesta ja odottaisin sydän pamppaillen toisen yhteydenottoa, miten noin voi tapahtua?
No, olen tästä rivien välistä luonut mielikuvaa tilanteesta jossa on kaksi aikuista ihmistä omissa arkikuvioissaan lapsineen, töineen ja harrastuksineen. Elämässä toivottavasti on muutakin sisältöä kun puhelimen tuijottelu, kuten myös itsellä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin