Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikös myös Vanhanen aikoinaan jättäessään pääministerin tehtävät luvannut joskus myöhemmin kertoa, mistä on kyse?

Mä paljastan 2071 kitinässä, mistä kaikessa on kysymys!


edit:

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010052311717394
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ruotsin hallitus kaatui. Siihen nähden, että siellä tosiaan on vähemmistöhallitusten traditio, on aika kummallista, että Bildtin mukaan tämä on ensimmäinen kerta koskaan, kun pääministeri kaatuu parlamentin epäluottamuslauseeseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 13:30 Mä paljastan 2071 kitinässä, mistä kaikessa on kysymys!
Et sitten mene kuolemaan ennen sitä :juristi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Oon huolissani teistä muista!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.06.2021 8:24 ^Oon huolissani teistä muista!
Joo, tiukkaa tekee. Mä oon suunnitellut eläväni 90-vuotiaaksi, mutta en ole ihan varma jaksanko pitkittää tuonne lähemmäs sataan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.06.2021 8:24 ^Oon huolissani teistä muista!
Onko suunnitelma jo valmis?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.06.2021 9:01
James Potkukelkka kirjoitti: 22.06.2021 8:24 ^Oon huolissani teistä muista!
Onko suunnitelma jo valmis?
En voi kertoa enempää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni eduskuntatalon portaille tulisi asentaa sellainen iso hieno digitaalitaulu, jossa pelkkä vähenevä aika aina Halliksen h-hetkeen saakka. Kunnioitettaisiin hänen mystistä kykyä pitää suuri salaisuus piilossa. Vaalittaisiin Halliksen perintöä, siellä se Jussi Ensimmäinen harmaana eminenssinä siirtelee edelleen shakkinappuloita juuri kuten tahtoo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Persut kun ovat enemmän mestarin kultti kuin mikään ohjelmaan perustuva puolue, niin tämä kyllä sopii hyvin laatuun. Mitään konstruktiivista sanottavaa niillä kun ei koskaan ole ollut mistään, niin jotenkin ilmeinen seuraava askel tosiaan on se, että totuus on nyt salatuissa pyhissä kirjoituksissa, joita ei voi tavallisille kuolevaisille näyttää ennen kuin maailma on valmis mestarin toiseen tulemiseen. Siihen asti pitää vain uskoa, kyllä se palkinto joskus tulee.

Kun luin luopumisesta, niin ensimmäinen ajatukseni oli, että Halla-aho ei nauti pj-hommista ja A-Studion puhuvan pään roolista ja haluaa takaisin netin syövereihin johtamaan omaa uskovaisten seurakuntaansa. Sen verran roimasti se on sivallellut oikealle ja vasemmalle, että melkein ajattelin, että ei se ehkä edes halua hallitukseen, vaan haluaa olla oppositiokriitikko ilman vastuuta. Mutta kyllähän tämä nyt pelottavasti näyttää siltä, että ei se mihinkään ole vetäytymässä, mutta haluaa vain puolueelle salonkikelpoisemman keulakuvan, joka tekee puolueesta hallituskelpoisen. Uusi pj voi sitten olla puolustusministeri konservatiivihallituksessa, ja Halla-aho antaa taivutella itsensä sisäministeriksi. Ja Urpiainen muuttaa Costa Ricaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos pyhät kirjoitukset katoavat (uskonnoissa hyvin usein tuppaa käymään niin), niin uskonto on valmis😄
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minä uskon että Halla-Aho laskee niin, että PS on helpompi päästä hallitukseen jos hän ei ole PJ. Todennäköisesti hän haluaa takaisin EU-edustajaksi Brysseliin, siinä hän näkyi viihtyvän.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jos laitan foliohatun päähän, niin mieleen tulee, että hyvinkin saattaa olla olemassa, jos ei kassakaappisopimusta, niin ainakin lausumaton odotus siitä, että sote ja hyvinvointialue-maakunnat hyväksytään kesällä, elokuussa persut vaihtavat Halliksen Purraan, siitä pari viikkoa ja kepu kriisiyttää budjettiriihen valtiontalouden ja vihreiden ilmastovaatimuisten pohjalta, hallitus kaatuu, Niinistö murahtaa, että uudet vaalit ovat viimeinen vaihtoehto, jolloin pistetään pystyyn kok+pers+kesk+kd. Oi voi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hipeille tuli itku kun ei saanutkaan aamiaiselle kivihiilellä lämmitettyä soijamaitolattea.

Elokapinan mielenosoittajat kertovat epäasiallisesta kohtelusta putkayönä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 22.06.2021 15:22 Hipeille tuli itku kun ei saanutkaan aamiaiselle kivihiilellä lämmitettyä soijamaitolattea.

Elokapinan mielenosoittajat kertovat epäasiallisesta kohtelusta putkayönä
Nyt kuule jäsen B tarvitsee uudet lukulasit!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.06.2021 12:22
urpiainen kirjoitti: 18.06.2021 12:04 Viime aikoina on silmään pistänyt, että aika kovaääninen on somessa tällainen porukka, jotka kaikki jostain syystä haluavat julistaa olevansa "klassisia liberaaleja", mutta joiden jutuissa ei kyllä oiken kuule valistusfilosofian kaikuja, vaan jonkinlaista suoraviivaista ja korostetun autoritääristä radikaalioikestolaisuutta. Olen huomaavinani, että se on tämä sama jengi, jotka jotenkin täysin irrationaalisesti vihastuvat tästä mielenosoituksesta. Viittasin epämääräisesti, epätarkasti ja ketään yksilöimättä tähän akateemisten persujen, kokoomuksen nettiräyhääjäjengin ja liberaalipuolueen taitekohdassa pyörivään porukkaan.

Käsittääkseni Hayek ja kaverit päättivät aikoinaan uudelleenbrändätä uusliberalisminsa klassiseksi liberalismiksi, jotta se olisi yleisesti hyväksyttävämpää. Tää suomalainen porukka on varmaan tätä samaa aateperintöä, paitsi urpompaa.
Eikös tässä nyt käynyt ennemminkin niin, että vassarit rupesivat puhumaan itsestään Hyvinä liberaaleina ja brändäsivät klassiset liberaalit Pahoiksi uusliberaaleiksi, jolloin nämä aidot uusliberaaleiksi leimatut alkoivat käyttää termiä klassinen liberaali korostaakseen sitä, että ei aito liberalismi koskaan hävinnyt mihinkään eikä vasemmisto oikein näytä kannattavan vapautta?
Ei käynyt. Kyllähän se kai oli vuoden 1950 paikkeilla ihan tietoinen taktinen päätös Mount Pelerin Societyltä hylätä Hayekin aiemmin omasta ajattelustaan käyttämä termi uusliberalismi ja väittää olevansa klassisia liberaaleja. Aika erikoista, kun klassisen liberalismin yksi kantavia ajatuksia oli nimenomaan poliittisten oikeuksien vaatiminen myös muille kuin suvereenille ja aatelille, kun taas Hayekin porukan lähtölaukaus oli punaiseen Wieniin kokoontuneiden aatelismiesten murhe siitä, että demokratia näyttää nostavan valtaan sosialismia ja purkavan hyvin toimineita vanhoja hierarkioita, joissa kaikki tiesivät paikkansa (eiks nyky-uusliberaalien King in the North Nalle Wahlroos julkaissut jonkun kirjankin demokratian ongelmallisesta luonteesta enemmistön tyranniana?).

Jos sua kiinnostaa tämä aatehistoriallinen epäpyhä allianssi uusliberalismin ja autoritäärisen oikeistopopulismin välillä, niin tämä on ihan ok kirjoitus anglo-amerikkalaisessa kontekstissa. Mun mielestä soveltuu ihan hyvin myös sammallahtiin ja muihin päivän byrokraatteihin Suomessa, eli suuntaan, mihin persutkin ovat olleet Halla-ahon aikana liikkumassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 22.06.2021 16:12
Bluntly kirjoitti: 22.06.2021 15:22 Hipeille tuli itku kun ei saanutkaan aamiaiselle kivihiilellä lämmitettyä soijamaitolattea.

Elokapinan mielenosoittajat kertovat epäasiallisesta kohtelusta putkayönä
Nyt kuule jäsen B tarvitsee uudet lukulasit!
No kyllä muakin vähän nauratti tuo kun poliisi vakuuttelee, että jo vain ovat kaikki miekkataksit ilmastoituja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei voi kuin ihmetellä että mitä aikuisvauvoja nämä nyt oikein ovat. Itquparku ihan itseaiheutetusta ongelmasta. Jos ei tottele poistumiskäskyä eikä sitä seuraavassa kiinniotossa mene omin jaloin, voi vaikka käydä niin että yötä ei vietetä hotellissa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mua pelkästään huvitti tuo artikkeli. Jokainen valitus oli kuin syöttö poliisin lapaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.06.2021 17:16 Mua pelkästään huvitti tuo artikkeli. Jokainen valitus oli kuin syöttö poliisin lapaan.
Joo. Hyvä oli haastateltu poliisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä ajattelen, että tämä on hyvää ja tervettä keskustelua siitä, miten Suomen poliisi toimii. Toki ymmärrän, että jos jalattomaksi heittäytyvää henkilöä lähtee autoon punnertamaan, niin siinä saattaa tissi kesätopista vilahtaa ihan tahattomasti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, harvinaisen hyvää keskustelua siinäkin mielessä, että keskustelun osapuolet näyttivät molemmat olevan asiallisia. Ja aihekin on tärkeä. Ensiluokkaisesti poliisi hoitanut tällä kertaa elokapinaa, eivätkä mielenosoittajatkaan ole olleet hassumpia. Hyvä meininki. Vielä kun sille ilmastotuholle ja luontokadolle tehtäisiinkin jotain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tässä hassattiin eri tavoin resursseja, joita ei kompensoitu. Tämän hetken tilanne on siis hiilipäästöjen kasvu. Nyt sitten ensin tehdään ne toimet aiheutettujen päästöjen neutralisoimiseksi ja sitten päästään vähentämään niitä päästöjä ja pelastamaan maailma.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 22.06.2021 16:12
Bluntly kirjoitti: 22.06.2021 15:22 Hipeille tuli itku kun ei saanutkaan aamiaiselle kivihiilellä lämmitettyä soijamaitolattea.

Elokapinan mielenosoittajat kertovat epäasiallisesta kohtelusta putkayönä
Nyt kuule jäsen B tarvitsee uudet lukulasit!
Mulla on aika uudet silmälasit (kuten tarkkaavainen lukija muistaa, on alle vuosi aikaa, kun suppaillessa edelliset menivät
mereen) ja mielestäni mielenosoittajien valitukset ovat
naurettavia.

Mielestäni aika hauska yksityiskohta, että radikaaleja ilmastotoimia vaativat valittavat ilmastoinnin puutteesta.

ps. ” Ihmisten vieminen putkaan on poliisille kovin arkista hommaa, jota tehdään päivittäin.” on lakonisen hyvä vastaus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.06.2021 8:27 Mielestäni aika hauska yksityiskohta, että radikaaleja ilmastotoimia vaativat valittavat ilmastoinnin puutteesta.
Eikös nää sankarit perustelleet toimintaansa jotenkin niin, että heillä itsellään ei ole selkärankaa tehdä mitään ilmastonmuutokselle, joten he haluaisivat Suuren Ja Mahtavan Valtion pakottavan heidät (ja erityisesti ne kaikki muut) tekemään ilmastotoimia. Ilmastointi pitäisi valtion toimesta kieltää vankilarangaistuksen uhalla, sitten ekokapinallisten olisi helpompi olla putkassa kun kapitalistinen ilmastointi ei kuiskuttelisi korvaan.

"Voi kumpa joku pakottaisi minut" on hassu ihmistyyppi. Suurin osa heistä ei sitten 'pakotettunakaan' toimi erityisen tehokkaasti.
Vastaa Viestiin