Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

KKK kirjoitti: 25.04.2021 20:49 Sattuuko kellään olemaan tietoa:
- isävainajalta jäi velaton asunto, joka vaatii pintaremontin ennen myymistä. Suunnittelin ensin tekeväni itse mutta ei taida aika ja voimavarat riittää
- ainoa tapa remontin rahoittamiseen on ilmeisesti se että perilliset kaivavat kuvettaan, vai voiko pesän varoja käyttää tähän?
Miksi se pitäisi rempata? Jos remontin teettää, niin käsittääkseni siihen käytettyjä rahoja on vaikea saada takaisin myydessä. Jos kyse on siitä, että halutaan nopeasti eroon, niin pyytää vähemmän hintaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 25.04.2021 21:18
KKK kirjoitti: 25.04.2021 20:49 Sattuuko kellään olemaan tietoa:
- isävainajalta jäi velaton asunto, joka vaatii pintaremontin ennen myymistä. Suunnittelin ensin tekeväni itse mutta ei taida aika ja voimavarat riittää
- ainoa tapa remontin rahoittamiseen on ilmeisesti se että perilliset kaivavat kuvettaan, vai voiko pesän varoja käyttää tähän?
Miksi se pitäisi rempata? Jos remontin teettää, niin käsittääkseni siihen käytettyjä rahoja on vaikea saada takaisin myydessä. Jos kyse on siitä, että halutaan nopeasti eroon, niin pyytää vähemmän hintaa.
Yleinen käsitys on toisin päin. Halpa pintojen kiillotus yms. nostaa arvoa enemmän kuin maksaa. Eri asia sitten laittaa esim. keittiötä ja kylppäriä uusiksi. Niissä on liikaa makuasioita.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

On tuo "kuoleman pesä" oikeastaan pakko vähintään pintarempata. Jo yksin siksi että kuolinpaikalta jouduttiin repimään lattiaa auki veri- ja nestejäämien takia. Verta oli seinilläkin. Lisäksi pinnat kauttaaltaan jne 30v vanhoja, isävainaa eli "poikamiesboksissa". Kodinkoneet pitää nekin vaihtaa, EOL kauttaaltaan.

Tässä nyt sitten pohdiskellaan miten edetä. Vieraan antama tarjous hommasta on tolkuttoman kallis, mutta kellään ei olisi oikein aikaa eikä jaksamistakaan. Sitten taas toisaalta - kun tuon kahden hlön voimin tekee niin vaikka kuinka rauhalliseen tahtiin etenisi niin TODELLAKIN pääsee tuntipalkoille. Katsotaan nyt mihin toinen osakas päätyy. Ei tässä kellään ylimääräistä aikaa tai jaksamista ole, mutta siksikin tuntuu "väärältä" antaa tuo remppa ulkopuoliselle, kun isävainaa oli tekijämies isolla ämmällä eläessään. Teki kaiken itse - hyvin vieläpä. Nolottaa ajatella että vainaja katsoo tuonpuoleisesta että "eikö ne perkele tuotakaan saaneet tehtyä?"

Hautajaiset on saatu sovittua ja tarvittava paperisotakin on nytkähtänyt etiäpäin. On tää melkoista säätämistä.

Suru manifestoituu harvakseltaan, mutta yllättävillä tavoilla. Taannoisena yönä uni vältteli ja lueskelin dekkaria olohuoneen sohvalla. Kirjassa oli kohtaus jossa poliisi joutuu tuomaan viestiä että yhden päähenkilön puoliso oli murhattu. Vedet tuli silmistä sitä lukiessa. Ja minä en IKINÄ vetistele elokuvissakaan, vaikka tapahtuisi kuinka traagisia asioita.

Silläkin uhalla että pidätte tärähtäneenä - hetkittäin tuntuu että faija puhuu minulle. Hyvin hiljaisella äänellä, mutta kuitenkin.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Keskimmäinen ysivee aloittaa iltapäivällä futispelinsä Ilveksen tytöissä. Hieno ilma ja mennään koko perheen voimin Kauppiin. Kyseessä eka peli sitten rajoitusten asettamisen. Nyt on kesä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä kuljettiin viime kesän treenit alkuinnostuksen jälkeen puoliväkisin ja välillä hirveän väännön kera. Sama talvella jääkiekon kanssa, mutta korona pelasti. Tälle kesälle päätettiin välivuosi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kundi nostettiin P16 ikäisten SM-sarjan joukkueeseen ensi kaudeksi. Kundi on tietenkin ihan täpinöissään ja minä tietenkin ylpeä, mutta... Valtakunnallinen sarja ja leiritykset siihen päälle. En tiä vielä millä se maksetaan, mut jotain on kai loihdittava.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tytön futis maksaa noin 1600€ vuodessa. Iso meno, muttei vielä mitään verrattuna vanhempiin ikäluokkiin vaikkapa jääkiekossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Pikaisesti päässälaskien sain 3t€ hintaa tälle koronakaudelle jota siis ei juurikaan edes pelattu. Tänään on Teams -palaveri ens kaudesta. Pelottaa jo etukäteen...
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

2 x 139e meni Särkänniemen kausikortteihin. Nuorimmaiselle en edes ostanut. Huomenna HopLop synttärit viisveellä, 229e. Pahaa tekee, mutta rahallahan tämä maailma pyörii. Ja onneksi kaikki ei ole noin kallista. Noita synttäreitä on tullut niin monet kotonakin järjestettyä, ettei yksinkertaisesti ruutia enää ole olla syndeisäntä kaikkine valmisteluineen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei paha!

Ehdin jo innostua, mutta Lintsille vastaava kausikortti oli 199€ : - / kun ranneke on 39€. Tuo vaatisi yli 5 käyntiä kesässä, joka on jo aika paljon. Särkänniemen kausikortti on paljon houkuttelevammin hinnoiteltu.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Diddley Bow kirjoitti: 17.05.2021 10:03 Pikaisesti päässälaskien sain 3t€ hintaa tälle koronakaudelle jota siis ei juurikaan edes pelattu. Tänään on Teams -palaveri ens kaudesta. Pelottaa jo etukäteen...
Mä en tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta toi näyttää vielä aika edulliselta. Vaivaiset 250€/kk.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

13v kuntosalikortti on kyl hitokseltaan halvempi harrastus kuin futis, kiekko tai Särkänniemi. Toki kun ruvetaan laskemaan paljonko tuo poika syö niin hinta alkaa tasoittua. Kolmisen kertaa viikossa käydään ja kyllä jotain merkkejä havaittavissa niin isässä kuin pojassa :)

Kundi kun on suht kookas ikäisekseen, oliko 181cm kun viimeksi mitattiin. Pitkään varteen on syytä hankkia vähän fileetä ettei ihan tuupittavaksi yläasteella joudu.

Tykkään kyllä kovasti noista treeneistä ja siitä että on yhteistä luontevaa tekemistä.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Korjasin lounaalla vielä juhannusviikonlopun satoa. Nimittäin, vaikka kahden yön Helsingin reissu koko perheen voimin sujui hyvin, oli se rankka vanhemmille. Keskusten vuokrahuoneisto oli hieno, mutta kuuma, eikä lapsetkaan nukkuneet kunnolla. Kolme päivää mentiin yhtenä kyrpänä: Suomenlinnaa, Uimastadionia, Heurekaa, Aurinkolahtea ja kaikenmaailman puistoja. Olin eilen vielä niin puolikuntoinen kaikesta, että hukkasin pankkikorttini johonkin. En ylpeyttäni korttia kuolettanut, vaan siis lounaustauolla kyselin Ratinan kauppakeskuksesta kortin perään. Sinnehän sen olin jättänyt kassalle. Tämä maailma on liian monimutkainen paikka!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kodak-hetkiä esikoisen kanssa:
Salilla treenin jälkeen ottaa paidan pois, tekee tuplahauikset edestä ja kysyy "iskä, näkyykö kehitystä?"
- Kyllä näkyy poikani, oikein hyvin olet edistynyt

Käsien pesulla kääntelee naamaansa peilin edessä: "iskä, huomaatko, mulle alkaa kasvaa viikset!"
- Kyllä näkyy poikani, oikein hyvin näkyy (siellä mitään ollut tai sitten ikänäkö vaan teki matti&tepposet) :D
Amazing shit happens!
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Laitetaan tämä päivitys nyt tähän ketjuun, vaikka tätä asiaa onkin enemmän puitu kyssäriketjun puolella; tyttären häät ovat tänään!!

Kaikki on jiirissä pukua, lahjaa ja puhetta myöden! Sain osallistua valmisteluihin viimeiseen silaukseen asti ja ai perskutarallaa että onkin tulossa hienot kinkerit alusta loppuun! Mä olen aivan ratketakseni ylpeä tyttärestäni ja siitä hienosta kollista jonka olen antanut hänet pokata.

Ja nyt mä olen itse niin täynnä rakkautta, että melkein harmittaa olla sinkku just nyt tässä kohtaa.

Mut hei elämä on ihanaa näin rakkauden päivänä!! Nautitaan siitä poks zäp!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

:h:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tytön futisporukka voitti aiemmin Hesa cupin, viikonloppuna Kaarina cupin jne. Kakkosjoukkuekin marssi ylivoimaiseen turnausvoittoon haastajaturnauksessa. Melko ympäripyöreitä viikonloppuja, kun la aamulla herätys 4:30 ja tulo su illalla klo 21:15. Ensi viikonloppuna taas turnaus Lahdessa, yö ollaan sukulaisissa Lammilla. Kohta lähdetään Poriin minilomalle, eiköhän pallo oteta mukaan sinnekin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kääpiö lähti eskariin reippaana. On sellaisessa ryhmässä jossa on 0-2 luokkalaisia (eli eskarit, 1 ja 2), joka on hänelle varmasti hyvä, kun tekee noin 3 lk matikantehtäviä vaivatta, ja lukeekin jo jonkin verran. Saa sitten ehkä itselle mielekkäitä tehtäviä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 17.07.2021 0:33 Laitetaan tämä päivitys nyt tähän ketjuun, vaikka tätä asiaa onkin enemmän puitu kyssäriketjun puolella; tyttären häät ovat tänään!!

Kaikki on jiirissä pukua, lahjaa ja puhetta myöden! Sain osallistua valmisteluihin viimeiseen silaukseen asti ja ai perskutarallaa että onkin tulossa hienot kinkerit alusta loppuun! Mä olen aivan ratketakseni ylpeä tyttärestäni ja siitä hienosta kollista jonka olen antanut hänet pokata.

Ja nyt mä olen itse niin täynnä rakkautta, että melkein harmittaa olla sinkku just nyt tässä kohtaa.

Mut hei elämä on ihanaa näin rakkauden päivänä!! Nautitaan siitä poks zäp!!
:h:

Mitä ostit lahjaksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 10.08.2021 10:47 Kääpiö lähti eskariin reippaana. On sellaisessa ryhmässä jossa on 0-2 luokkalaisia (eli eskarit, 1 ja 2), joka on hänelle varmasti hyvä, kun tekee noin 3 lk matikantehtäviä vaivatta, ja lukeekin jo jonkin verran. Saa sitten ehkä itselle mielekkäitä tehtäviä.
Serkun tyttö on menossa ekalle. Esitteli mökillä isojen lukujen yhteenlaskua ... ja vähennyslaskua, josta tuli negatiivinen tulos.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2021 11:41
Diddley Bow kirjoitti: 17.07.2021 0:33 Laitetaan tämä päivitys nyt tähän ketjuun, vaikka tätä asiaa onkin enemmän puitu kyssäriketjun puolella; tyttären häät ovat tänään!!

Kaikki on jiirissä pukua, lahjaa ja puhetta myöden! Sain osallistua valmisteluihin viimeiseen silaukseen asti ja ai perskutarallaa että onkin tulossa hienot kinkerit alusta loppuun! Mä olen aivan ratketakseni ylpeä tyttärestäni ja siitä hienosta kollista jonka olen antanut hänet pokata.

Ja nyt mä olen itse niin täynnä rakkautta, että melkein harmittaa olla sinkku just nyt tässä kohtaa.

Mut hei elämä on ihanaa näin rakkauden päivänä!! Nautitaan siitä poks zäp!!
:h:

Mitä ostit lahjaksi?
Enkö mä ole muistanut raportoida? Sellasen viinilasisetin karahvin kanssa joka saatiin hänen äitinsä kanssa häälahjaksi. Toivottavasti en jinxannut uutta liittoa!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

👍
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Vaikka en olekaan pappa, vaan toista sukupuolta, niin vastaan tähän vireään ketjuun enivei.

Tytär pyysi tänään, että opetan häntä soittamaan kitaraa.. Öh.. Kai se on sitten pakko harjoitella itse ensin ahkerasti, että opettaminen luonnistuisi edes jotenkin. Tai sitten roudata tytär ja keppi Oikealle Opettajalle kerran viikossa alkeita oppimaan.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

^Jokaisen rock-henkisen (kuuntelijan ainakin, ehkä muusikkovanhemmat näkevät tilanteen toisin? ) vanhemman toiveuni tuo.

Huone täyteen kaiutinkaappeja ja "tossa on Marsun pino, sillä vedät!"
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olin la pojan ja nuorimman tyttären kanssa muuttamassa tyttären kamat Lappeenrannasta Helsinkiin. Tytär opiskeli vuoden Lappeerannassa kauppatieteitä, nyt päättikin kokeilla kasvatustieteitä HY:ssä. En suositellut alan vaihtoa, koska mielestäni opettajan ammatti on aika suppea koulutus. Kaupallinen puoli olisi sitten toki kovempi ja kilpailuhenkisempi. Toki hän itse päättää, mitä tekee

Muuttaminen yhdessä oli kivaa. Pahin rasti oli raahata sänky neljänteen kerrokseen. Onneksi sai pesukoneen myytä Lappeenrannan asunnosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin