Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 24.09.2021 15:34
Homeboy65 kirjoitti: 23.09.2021 11:48Gat käytti sitä jatkuvasti nimenomaan stressin ja tuskan lievittämiseen.
Ja hyvinhän siinä kävi!
Turhaa sarkasmia. Huonosti kävi joo, mutta Gatin alkon käytön funktio oli juuri tuo em. juttu.

Kannabiksen dekriminalisoinnista vielä: se säästäisi tietysti poliisin (nykyään hyvin niukkoja) resursseja. Suomen rikoslaki on btw kokoelma jonka skaala menee pikkurikkeistä henkirikoksiin. Pienet jutut pitäisi käsitellä kuten pysäköintivirhemaksut eli jättää hallintovirkamiehelle.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Just Twitteristä luin että kapinaan on nyt 500 ilmoittautunutta. Tosta tulee vielä mielenkiintoinen taistelu kapinoitsijoiden ja poliisin välillä. Tällä hetkellä menneiden taistojen jälkeen poliisi on ehkä häviöllä, koska kaasutuskerran jälkeen on suhtautunut ylivarovaisesti. Viimeksi kapinoitsijat saivat lojua Manskulla hieman liian pitkään. Joku käry mulla on poliisin suunnitelmista tälle kerralle, mutta reilut 500 kapinallista ja 10 päivää tulee olemaan kova taisto.

Bluntly kirjoitti: 24.09.2021 15:09 Kun oikeusjärjestelmä on munaton niin paskasakki hyppii pöydillä.

Elokapina uhkaa tukkia Mannerheimin­tien 10 päiväksi
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ennaltaehkäisevästi kannattaisi nyt räjäyttää kaikki Helsinkiin johtavat sillat. Laru, länsiväylä, itäväylä, paciuksenkatu jne..
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lolita kirjoitti: 25.09.2021 19:49 Just Twitteristä luin että kapinaan on nyt 500 ilmoittautunutta. Tosta tulee vielä mielenkiintoinen taistelu kapinoitsijoiden ja poliisin välillä. Tällä hetkellä menneiden taistojen jälkeen poliisi on ehkä häviöllä, koska kaasutuskerran jälkeen on suhtautunut ylivarovaisesti. Viimeksi kapinoitsijat saivat lojua Manskulla hieman liian pitkään. Joku käry mulla on poliisin suunnitelmista tälle kerralle, mutta reilut 500 kapinallista ja 10 päivää tulee olemaan kova taisto.

Bluntly kirjoitti: 24.09.2021 15:09 Kun oikeusjärjestelmä on munaton niin paskasakki hyppii pöydillä.

Elokapina uhkaa tukkia Mannerheimin­tien 10 päiväksi
Yksinkertainen, halpa ja turvallinen keino olisi kastella mielenosoittajat kylmällä vedellä. Alkaa olla jo sen verran viileää, että takuulla häipyisivät. En sitten tiedä, taipuuko laki tähän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2021 9:57
Yksinkertainen, halpa ja turvallinen keino olisi kastella mielenosoittajat kylmällä vedellä. Alkaa olla jo sen verran viileää, että takuulla häipyisivät. En sitten tiedä, taipuuko laki tähän.
Mitä jos sadettimet vaan menee päälle!?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vähän tuntuu, että tuon Lolitan mainitseman kaasutusfiaskon lisäksi poliisin, ja miksei muidenkin, varovaisuuteen vaikuttaa myös se, että kaikista ongelmistaan huolimatta Elokapina on saanut yllättävänkin paljon sympatiaa puolelleen. Monelle kuitenkin oli aika ravistelevaa, että nykytilanteessa kepu innostui avoimesti juhlimaan budjettiriihen voittoina sitä, että onnistuivat torppaamaan melkein kaikki aidosti vaikuttavat ilmastotoimet. Toki tästä ei seuraa, että olisi jotenkin suoraan perusteltua tukea juuri Elokapinan tavoitteita tai keinoja, mutta turhautuminen on niin suurta, että jopa Ilkka Herlin asettui taannoisessa oliko nyt HS:n kuukausiliitten vai SK:n isossa jutussa aika suoraan Elokapinan tueksi. Aika harva enää rohkenee ilmaista tuollaista siekailematonta persukantaa kuin Bluntly.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä mä rohkenen (en toki omalla nimelläni) sanoa, että palokunta kastelemaan hippejä, niin eivätköhän lähde pikaisesti kotiin.

En ole kyllä juuri mitään tukea elokapinalle nähnyt. Tietysti jokainen elää omassa kuplassaan.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 27.09.2021 10:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Haista sinä kommari Stalinin raato.

Teille Maolaisille toki on ihan ok tappaa puoli kansaa kun tarkoitus pyhittää keinot. Jotkut meistä kuitenkin arvostaa parlamentaarisia keinoja, joihin ei kuulu hihhulointi kadulla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2021 10:35 Kyllä mä rohkenen (en toki omalla nimelläni) sanoa, että palokunta kastelemaan hippejä, niin eivätköhän lähde pikaisesti kotiin.

En ole kyllä juuri mitään tukea elokapinalle nähnyt. Tietysti jokainen elää omassa kuplassaan.
+1 On syytä sanoatua irti minkäänlaisesta tarkoitus pyhittää keinot tai hyödyllinen idiootti ajattelusta. Onhan tuon Elokapinan touhu kaikessa typeryydessään myös aidosti haitallista liikenteelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuis noi Saksan vaalit? Toki Kitinän perusraati on lähtökohtaisesti sitä mieltä, että todennäköisimmältä näyttävä puna-vihreä-liberaali-hallituskombo tekee koko Saksasta uuden DDR:n, mutta entäs noin niinku perustellumasta näkökulmasta?

Olen kuitenkin muistelevinani, että just demarien ja vihreiden hallituskombo onnistui edellisellä kerralla tekemään niitä Suomeenkin kaivattuja työelämäuudistuksia, ja tuskin liberaalien todennäköinen mukanaolo ainakaan hidastaa tätä.

Olen myös ollut elinkeinoelämän puolelta kuulevinani sen suuntaista arviota, että ehkä kristillisdemokraattien edustaman konservatiivisuuden siirtäminen hetkeksi oppositioon voisi lähentää Saksaa Pohjoismaihin, ja että punavihreäliberaalien agendalla keskeisellä sijalla ollut Saksan modernisointi - erityisesti digitalisaatio ja vihreä siirtymä - yhdistettynä vähän aiempaa joustavampaan ordoliberalismiin talouspolitiikassa voisi tuoda suomalaisellekin bisnekselle ihan hyviä mahdollisuuksia Saksanmaalla. Ulkopolitiikassa kai povataan vähän jyrkempää suhtautumista Venäjään ja Kiinaan, mikä on ehkä ihan hyvä, vaikka toki Keski-Euroopasta on helpompi uhota kuin täältä Molotovin-Ribbentropin puskurivyöhykkeeltä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2021 10:35 Kyllä mä rohkenen (en toki omalla nimelläni) sanoa, että palokunta kastelemaan hippejä, niin eivätköhän lähde pikaisesti kotiin.

En ole kyllä juuri mitään tukea elokapinalle nähnyt. Tietysti jokainen elää omassa kuplassaan.
Niin, ajattelin tällaisia ulostuloja, joita on muutamia näkynyt: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008239794.html

Esim. just Herlinin pitäminen maolais-stalinistisena (sic) kommarina on jo sellainen tulkintakehys, ettei siihen Bluntlyn lisäksi moni pysty.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mua ei oikeastaa muu Saksassa kiinnosta kuin:
1)energiapoliitiikka, joka järjetöntä ydinvoimaloiden sulkemisen takia
2)suhtautuminen velkaunioniin
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En pitänyt Herliniä minään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.09.2021 10:45
James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2021 10:35 Kyllä mä rohkenen (en toki omalla nimelläni) sanoa, että palokunta kastelemaan hippejä, niin eivätköhän lähde pikaisesti kotiin.

En ole kyllä juuri mitään tukea elokapinalle nähnyt. Tietysti jokainen elää omassa kuplassaan.
Niin, ajattelin tällaisia ulostuloja, joita on muutamia näkynyt: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008239794.html

Esim. just Herlinin pitäminen maolais-stalinistisena (sic) kommarina on jo sellainen tulkintakehys, ettei siihen Bluntlyn lisäksi moni pysty.
Kun on Forbes 500 listalla, niin voi jutella mukavia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kaikki ääriliikkeet on perseestä :paavi:

Mä oon edelleen sitä mieltä, että nää meidän ilmastotoimet on yhtä tyhjän kanssa. Solidaarisuudesta voidaan sitoutua tekemään sen minkä isotkin tekijät tai ehkä laittamaan jopa vähän paremmaksi, mutta noin isossa kuvassa nykyinen mallimaan rooli on turhaa. Kiina kuitenkin on suunnitellut päästöjen kääntyvän laskuun 2030!

Fiksumpaa mielestäni olisi käyttää rahat vesistön suojeluun. Sisävesien ja Itämeren tilaan me voidaan vaikuttaa tehokkaasti ja vallankin Itämeri on aika nolossa kunnossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 27.09.2021 10:43 Kuis noi Saksan vaalit?
Eipä oo tullu seurattua. Merkel vissiin hävis.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.09.2021 10:38
James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2021 10:35 Kyllä mä rohkenen (en toki omalla nimelläni) sanoa, että palokunta kastelemaan hippejä, niin eivätköhän lähde pikaisesti kotiin.

En ole kyllä juuri mitään tukea elokapinalle nähnyt. Tietysti jokainen elää omassa kuplassaan.
+1 On syytä sanoatua irti minkäänlaisesta tarkoitus pyhittää keinot tai hyödyllinen idiootti ajattelusta. Onhan tuon Elokapinan touhu kaikessa typeryydessään myös aidosti haitallista liikenteelle.
No siis mun mielestä on suositeltavaa erotella suhtautuminen jonkun mielenosoittajan asiaan ja suhtautuminen yleisesti oikeuteen järjestää vähän mieliharmia aiheuttavia rauhanomaisia mielenosoituksia. Elokapinan suhteenhan olen itse ollut Kitinässä jopa Ylleä varautuneempi, olen pitänyt sekä heidän tavoitteitaan että heidän keinojaan minulle vieraina, eli edes tähän tarkoitus pyhittää keinot -ajatteluun en lähtisi. Mutta silti pidän ongelmallisena aggressiivisen irrationaalista suhtautumista viherhippien rauhanomaisiin mielenosoituksiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 27.09.2021 10:43 Kuis noi Saksan vaalit? Toki Kitinän perusraati on lähtökohtaisesti sitä mieltä, että todennäköisimmältä näyttävä puna-vihreä-liberaali-hallituskombo tekee koko Saksasta uuden DDR:n, mutta entäs noin niinku perustellumasta näkökulmasta?
Euron tulavaisuuden kannalta Saksan pitäisi alkaa tuhlaamaan lisää. Tuosta vinkkelistä sellainen tuhlaileva vasarihallitus olisi hyvä. Tosin hallituksen pitäisi sitten saada myös yksityinen sektori kuluttamaan, mikä ei ole lainkaan niin helppoa. Jos valtio lähtee tuhlaamaan ja verottamaan, niin yksityinen sektori saattaa ryhtyä vielä nuivemmaksi ja sitten euro on ihan kusessa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 27.09.2021 10:50 Kaikki ääriliikkeet on perseestä :paavi:

Mä oon edelleen sitä mieltä, että nää meidän ilmastotoimet on yhtä tyhjän kanssa. Solidaarisuudesta voidaan sitoutua tekemään sen minkä isotkin tekijät tai ehkä laittamaan jopa vähän paremmaksi, mutta noin isossa kuvassa nykyinen mallimaan rooli on turhaa. Kiina kuitenkin on suunnitellut päästöjen kääntyvän laskuun 2030!

Fiksumpaa mielestäni olisi käyttää rahat vesistön suojeluun. Sisävesien ja Itämeren tilaan me voidaan vaikuttaa tehokkaasti ja vallankin Itämeri on aika nolossa kunnossa.
Joo, mä olen samaa mieltä sotaveteraaniargumentista ja myös siitä, että ilmastopolitiikan pitäisi olla ensisijaisesti vähintään EU-tason politiikkaa. Harmi, että Suomi on siinä viime aikoina profiloitunut pääasiassa vanhan säilyttäjäksi ja uudistusten jarruttajaksi, mikä on toki Suomen maa- ja metsäpolitiikan suuri linja. Mut en mä kyllä ihan varma ole, millä perusteella Suomea voi muutenkaan pitää ilmastopolitiikan mallimaana, jos katsoo vaikka tällaisia: https://www.globalis.fi/Tilastot/co2-pa ... per-asukas
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eiköhän nuo saksan stasivetoiset vihertollot torppaa EU:n ydinvoiman nyt kun niillä on siihen mahdollisuus.

Pääsee Suomi ostamaan Venäjän vihreää sähköä oikein urakalla.


Yle: EU:n ydinvoimalinjaukset pitkittävät päätöstä miljardi-investoinnista Loviisaan – poliittisen pelin taustalla ehkä Saksan vaalit
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.09.2021 10:52 aggressiivisen irrationaalista suhtautumista viherhippien rauhanomaisiin mielenosoituksiin.
Mitä mieltä olet kasteluideastani?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.09.2021 11:04 . Mut en mä kyllä ihan varma ole, millä perusteella Suomea voi muutenkaan pitää ilmastopolitiikan mallimaana
Eikös Suomi tavoittele hiilineutraaliutta EU:ta nopeammin? Tähän toki voi sanoa, että nykyhallitus tavoitteleen monenlaista..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 27.09.2021 11:04 Eiköhän nuo saksan stasivetoiset vihertollot torppaa EU:n ydinvoiman nyt kun niillä on siihen mahdollisuus.

Pääsee Suomi ostamaan Venäjän vihreää sähköä oikein urakalla.


Yle: EU:n ydinvoimalinjaukset pitkittävät päätöstä miljardi-investoinnista Loviisaan – poliittisen pelin taustalla ehkä Saksan vaalit
Mä olen samaa mieltä, että ydinvoiman jättäminen EU:n kestävän taksonomian ulkopuolelle on aika erikoinen ajatus. Tuntuu jotenkin päivänselvältä, että ilmastonmuutoksenvastainen työ merkitsee yhteiskunnan jättimäistä sähköistämistä tavalla, jossa teknologianeutraali suhtautuminen hiilidioksidipäästöttömään sähköön pitäisi olla aika selkeä lähtökohta. Saksan vihreiden jääminen 1980-luvun poteroihin on aika valitettavaa. Vaikka on toki ydinvoimassakin ongelmansa - muistaakseni Suomen viimeisintä ydinvoimalaajennuslupaa vastustettiin nimenomaan sillä, että Suomen energiapolitiikan sitominen Venäjän valtioon on aika huono idea, eli siinä mielessä tuo Venäjä-heittosi on vähän koominen. Ei kuitenkaa toki yhtä urpo kuin tuo puhe stasivetoisesta vihertolloudesta, mikä osoittaa aika suurta ymmärtämättömyyttä Saksan poliittisesta todellisuudesta. Tai no, todellisuudesta yleensä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Piti sanomani stasi lähtöisestä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2021 11:17
urpiainen kirjoitti: 27.09.2021 10:52 aggressiivisen irrationaalista suhtautumista viherhippien rauhanomaisiin mielenosoituksiin.
Mitä mieltä olet kasteluideastani?
No, vesitykkien käyttö on kai suuressa maailmassa aika suosittua, jos väki alkaa mellakoimaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin