Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.10.2021 11:12 ^ En väittänytkään sinun olleen tuosta eri mieltä, mutta muut keskustelijat ovat olleet tuosta eri mieltä. Hyvä saada sinut minun ja daven leiriin!
Tehdään urpiaisesta mies!

(eo. "vitsi" tuntuu jotenkin epämiellyttävältä.. I’ll get my coat)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.10.2021 11:12 ^ En väittänytkään sinun olleen tuosta eri mieltä, mutta muut keskustelijat ovat olleet tuosta eri mieltä. Hyvä saada sinut minun ja daven leiriin!
Kuka tarkalleen ottaen on ollut tuosta eri mieltä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 05.10.2021 13:12 Kuka tarkalleen ottaen on ollut tuosta eri mieltä?
Kyllähän täällä useampi on ollut sitä mieltä, että ei saa sanoa omien valintojen vaikuttavan omaan riskitasoon.

Se kyllä on totta, että "ei saa sanoa" on eri asia kuin "ei vaikuta".

Mutta ilmeisesti nämä näkemykset ovat jotenkin huonoja:
- Jos jää parisuhteeseen, jossa toinen ei kunnioita toisen fyysistä koskemuutta, on suuri riski joutua pahoinpitelyn tai raiskauksen uhriksi
- Jos ei irrottaudu ihmissuhteista, joissa toinen osapuoli selkeästi ei piittää toisen fyysisestä koskemattomuudesta, on suuri riski joutua puukotetuksi juhannuksena tai raiskatuksi vappuna
- Jos pyöräilee ilman kypärää, voi loukkaantua vakavasti tai kuolla, vaikka onnettomuus olisi toisen vika
- Jos menee silmämeikkikynäniskana böndebaariin, niin joku paikallinen testopää voi vetää turpiin
- Jos lähtee autolla ruuhkaan huonossa kelissä, on suurentunut riski joutua jonkun muun aiheuttamaan onnettomuuteen

Olisi kovin epäloogista, jos tuolta nyt irrotettaisiin tuo raiskaus ainoaksi "ei saa puhua" kohdaksi.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vähän vertailua taas:
Jos humalainen mies sammuu puistoon lompakko takataskussa on varas tietysti syyllinen mutta jokainen myös ajattelee että olipa tyhmä ja vastuuton mies.
Täytyy kuitenkin lisätä että Suomessa raiskaaja selviää usein ehdollisella mikä sotii ainakin minun oikeustajuani vastaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2021 17:00
nokkaelain kirjoitti: 04.10.2021 16:48 ... ei kun siis haluaa rankaisua. (Ja se on tainnut jo löytyä. Itse olen valitettavasti mukavuudenhaluinen, enkä halua hiilihankoa kakkoseen.)
Mun mielestäni sun jutuissa kyllä on joskus sen kaltainen sävy, että haluat tulla rangaistuksi.
Olet sikäli oikeassa, että kun kerran lukiossa kavereiden lapinreissulla sanoin jotain tyhmää, kommentoin "rangaiskaa minua"; Kommentit olivat lähinnä suutttumusta. Huonon itsetunnon esilletuonti ei ole pidemmän päälle hauskaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 05.10.2021 14:10 Vähän vertailua taas:
Jos humalainen mies sammuu puistoon lompakko takataskussa on varas tietysti syyllinen mutta jokainen myös ajattelee että olipa tyhmä ja vastuuton mies.
Täytyy kuitenkin lisätä että Suomessa raiskaaja selviää usein ehdollisella mikä sotii ainakin minun oikeustajuani vastaan.
Älä jaksa jatkaa keskustelua, et tuo siihen enää mitään lisäarvoa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En oikein pidä kommenteista, joilla pyritään hiljentämään muita keskustelijoita :?

Tietysti asiaan täysin liittymättömät mukavin-postaukset voivat olla eri juttu...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2021 10:38 En oikein pidä kommenteista, joilla pyritään hiljentämään muita keskustelijoita :?
Ei kai kukaan niistä pidä. Tällaiset voi nähdä kahdella tapaa. Itse näen palstallakin usein sellaisia keskusteluja, joissa tietyt kirjoittajat ilmeisesti henkisestä laiskuudestaan johtuen vievät keskustelua joko sivuraiteille tai takaisin nollapisteeseen. Tästä tulee voida huomauttaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mua hämmästyttää tarve tehdä vertailuja tämän asian tiimoilla ja vielä epätahdikkaasti vertaamalla ihmistä esineeseen. Aihe on joillekin sen verran henkilökohtainen, että pieni hienotunteisuus ei olisi pahitteeksi, jos ei halua vaikuttaa tunteettomalta mulkulta. Tämä nyt oli suunnattu vallankin Sivustahuutajalle, joka ei edellisestä vihjauksestani ymmärtänyt käyttäytyvänsä tökerösti, mutta muutkin vertailijat voivat ottaa asian harkintaa ja pohtia miten sanansa asettaa.

Mä en muistaakseni ole koskaan puhunut tästä kenellekään ulkopuoliselle, enkä aio nytkään mennä millään tavoin yksityiskohtiin, mutta jos olen lakia oikein tulkinnut niin mut on käsittääkseni raiskattu. Ei voi olla ihan varma, koska ei ole mitään muistikuvia, mutta tekijä joka oli ennestään tuttu on vähän niin kuin myöntänyt tekonsa. Tästä nyt on jo yli 30 vuotta aikaa eikä se ole aiheuttanut mulle mitään stressiä tai traumoja. Ohitin silloin aikoinaankin asian vähän olankohautuksella enkä pitänyt sitä isona asiana, mutta mä nyt olen muutenkin seksuaalisesti aika holtiton ja moraaliton tapaus.

Kuitenkin mun on helppo ymmärtää uhrin kokema häpeä. Mulle itselleni tärkeintä oli, että kukaan ei vaan saa tietää. En todellakaan olisi halunnut asiasta leviävän mitään juoruja. Minkäänlaisen oikeusjutun tekeminen asiasta oli ihan mahdoton ajatus.

Jos raiskauksia halutaan ehkäistä, on tärkeää että tekijät saisivat rangaistuksensa. Se taas vaatii sitä, että uhrit uskaltavat puhua asiasta ja vaatia oikeutta. Tämä taas vaatii sitä yhteiskunnan asenne on mahdollisimman voimakkaasti uhreja tukeva. En usko, että raiskattujen on vieläkään helppoa viedä asiaa eteenpäin. Vallankaan tilanteissa joissa omat muistikuvat tapahtumista on hämärät tai puuttuu kokonaan.

Mä en aio keskustella aiheesta tämän enempää ja enkä toivo keneltäkään mitään kommentteja tai kysymyksiä tapahtumiin liittyen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Vaikka et toivo kommentteja, sanon kuitenkin, että kiitos postauksestasi.

Kuten sanottu, mäkin kyllä uskoakseni jotenkin vähäisessä määrin ymmärrän asiaa, viitaten turpiin saamiseeni.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2021 11:48 ^Vaikka et toivo kommentteja, sanon kuitenkin, että kiitos postauksestasi.
Ole hyvä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 06.10.2021 11:46 Tämä nyt oli suunnattu vallankin Sivustahuutajalle, joka ei edellisestä vihjauksestani ymmärtänyt käyttäytyvänsä tökerösti, mutta muutkin vertailijat voivat ottaa asian harkintaa ja pohtia miten sanansa asettaa.
Toivottavasti huomasit, että puhuin koko ajan "ennen" tilanteesta. "Jälkeen" tilanteessa rikos, kansanmurha tai mikä vaan on jo tapahtunut ja ollaan ihan eri moodissa.
Vagabondo kirjoitti: 06.10.2021 11:46 Jos raiskauksia halutaan ehkäistä, on tärkeää että tekijät saisivat rangaistuksensa. Se taas vaatii sitä, että uhrit uskaltavat puhua asiasta ja vaatia oikeutta. Tämä taas vaatii sitä yhteiskunnan asenne on mahdollisimman voimakkaasti uhreja tukeva. En usko, että raiskattujen on vieläkään helppoa viedä asiaa eteenpäin. Vallankaan tilanteissa joissa omat muistikuvat tapahtumista on hämärät tai puuttuu kokonaan.
Huomasitko, että minun teesini tähän oli juuri omia oikeuksia korostava kasvatus yhdessä koulun, suvun ja kaveripiirin vanhempien kanssa? Tuohon sitten sanottiin "paskaa".
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.10.2021 10:13
Homeboy65 kirjoitti: 05.10.2021 14:10 Vähän vertailua taas:
Jos humalainen mies sammuu puistoon lompakko takataskussa on varas tietysti syyllinen mutta jokainen myös ajattelee että olipa tyhmä ja vastuuton mies.
Täytyy kuitenkin lisätä että Suomessa raiskaaja selviää usein ehdollisella mikä sotii ainakin minun oikeustajuani vastaan.
Älä jaksa jatkaa keskustelua, et tuo siihen enää mitään lisäarvoa.
*jaksaa*
Aika monet (?) ihmettelevät mikä ero on raiskauksella ja törkeällä raiskauksella. Totta kai siinä on eroa liittyykö raiskaukseen väkivaltaa tms. raakuutta vai "pelkästään" pakotetaan ko. aktiin.
Niin ja jotkut naiset taitavat arastella rikosilmoituksen tekoa koska pelkäävät että HEITÄ syytetään väärästä ilmiannosta tai kunnianloukkauksesta. (oletus, ei fakta)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.10.2021 10:13
Homeboy65 kirjoitti: 05.10.2021 14:10 Vähän vertailua taas:
Jos humalainen mies sammuu puistoon lompakko takataskussa on varas tietysti syyllinen mutta jokainen myös ajattelee että olipa tyhmä ja vastuuton mies.
Täytyy kuitenkin lisätä että Suomessa raiskaaja selviää usein ehdollisella mikä sotii ainakin minun oikeustajuani vastaan.
Älä jaksa jatkaa keskustelua, et tuo siihen enää mitään lisäarvoa.
Itse asiassa syyllistyin tähän samaan HB:n syyttämiseen (ks. jatkokeskustelu) aiemmin. Kauniisti ajatellen ihmiset näkevät maailman eri tavalla.

Kymmenisen vuotta sitten olin (yllättäen) tuubassa vappuaattona, mutta en tarpeeksi tuubassa mennäkseni vanhoilla kotikulmilla kebulaan epäröimättä sisään. Sivukujalla joku pummasi tupakkaa ja vei lompakon, kun tarjosin tulta. Oli aika morkkis, kun oli mennyt kaikki kortit ja satanen käteistä. Olinpa tyhmä ja vastuuton.

(Syyllistyn taas keskustelun kääntämiseen itseeni, mikä on varmasti ärsyttävää.)
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.10.2021 14:04 Huomasitko, että minun teesini tähän oli juuri omia oikeuksia korostava kasvatus yhdessä koulun, suvun ja kaveripiirin vanhempien kanssa? Tuohon sitten sanottiin "paskaa".
Ei se mitä sanoo, vaan miten sanoo. Sun tyylisi täällä on aggressiivinen ja syyllistävä. Sä olet osa ongelmaa niin kauan kunnes opit kuuntelemaan enemmän ja saarnaamaan vähemmän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 06.10.2021 14:50 Sä olet osa ongelmaa niin kauan kunnes opit kuuntelemaan enemmän ja saarnaamaan vähemmän.
Sitten tämä vain on näin. Tämä kuuluu siihen kategoriaan, että miten ajattelitte vaikuttavanne muihin ihmisiin? Ehkä joku tilaa ministeriöstä jonkun valistamaan minua?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en ole ihan varma kuvitteleeko Sivustahuutaja, että me jotka olemme taipuvaisia näkemään asian yhteiskunnallisena ongelmana, olemme heittäytyneet täysin hyvinvointivaltion armoille? Ihan kun asiassa olisi vain kaksi ääripäätä. Voin toki puhua vain omasta ja rinnakkaisnikki So Hardin puolesta, mutta kyllä muutkin keskiluokkaiset tuppaavat valitsemaan asuinalueensa kaltaistensa keskuudesta, kasvattamaan lapsensa itsenäiseksi ja pärjääviksi ja panostamaan elämän perusedellytyksiin tavalla, jonka toivoo tukevan jälkikasvun matkaa pärjääväksi ja vastuulliseksi aikuiseksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 06.10.2021 15:09 Mä en ole ihan varma kuvitteleeko Sivustahuutaja, että me jotka olemme taipuvaisia näkemään asian yhteiskunnallisena ongelmana, olemme heittäytyneet täysin hyvinvointivaltion armoille? Ihan kun asiassa olisi vain kaksi ääripäätä. Voin toki puhua vain omasta ja rinnakkaisnikki So Hardin puolesta, mutta kyllä muutkin keskiluokkaiset tuppaavat valitsemaan asuinalueensa kaltaistensa keskuudesta, kasvattamaan lapsensa itsenäiseksi ja pärjääviksi ja panostamaan elämän perusedellytyksiin tavalla, jonka toivoo tukevan jälkikasvun matkaa pärjääväksi ja vastuulliseksi aikuiseksi.
Rinnakkaisnikki on puhunut järkeviä.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 06.10.2021 14:50
sivustahuutaja kirjoitti: 06.10.2021 14:04 Huomasitko, että minun teesini tähän oli juuri omia oikeuksia korostava kasvatus yhdessä koulun, suvun ja kaveripiirin vanhempien kanssa? Tuohon sitten sanottiin "paskaa".
Ei se mitä sanoo, vaan miten sanoo. Sun tyylisi täällä on aggressiivinen ja syyllistävä. Sä olet osa ongelmaa niin kauan kunnes opit kuuntelemaan enemmän ja saarnaamaan vähemmän.
Tämä. En voisi paremmin sanoa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Tuohon edellä olevaan aiheesen: Miten lapsi saataisiin oppimaan, ettei kaikissa muissa perheissä ole asiat samoin. Tiettyyn ikäkauteen asti lapsi olettaa asioiden olevan niin kuin aikuinen sanoo. Itse olen ehkä ollut hidas kehittymään, enkä tajunnut että puolella luokkakavereista on alkoholistivanhemmat, osalla väkivaltaisia. Se oli ihan vierasta omassa kaveripiirissä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 06.10.2021 15:15 Tuohon edellä olevaan aiheesen: Miten lapsi saataisiin oppimaan, ettei kaikissa muissa perheissä ole asiat samoin.
Kyllä meillä kerrotaan lapselle, että kaikilla lapsilla ei ole asiat hyvin. Tuon osuus kasvatuksessa on tietenkin hyvin pieni, koska tuollaisten asioiden korostaminen ei olisi erityisen hyödyllistä. Orjuudesta emme ole puhuneet vielä mitään lapselle.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 06.10.2021 15:09 Mä en ole ihan varma kuvitteleeko Sivustahuutaja, että me jotka olemme taipuvaisia näkemään asian yhteiskunnallisena ongelmana, olemme heittäytyneet täysin hyvinvointivaltion armoille? Ihan kun asiassa olisi vain kaksi ääripäätä. Voin toki puhua vain omasta ja rinnakkaisnikki So Hardin puolesta, mutta kyllä muutkin keskiluokkaiset tuppaavat valitsemaan asuinalueensa kaltaistensa keskuudesta, kasvattamaan lapsensa itsenäiseksi ja pärjääviksi ja panostamaan elämän perusedellytyksiin tavalla, jonka toivoo tukevan jälkikasvun matkaa pärjääväksi ja vastuulliseksi aikuiseksi.
Ainakin sinun kommenteistasi on paistanut erittäin suuri vähättely yksilön valintojen merkityksestä.

Minun näkemykseni on, että meillä on erittäin toimiva yhteiskunta, jossa suurin hyöty melkein ongelmaan kuin ongelmaan olisi yksilän oman toiminnan lisääminen. Jos yksilöt eivät toimi toisin, niin minun on vaikea nähdä miten yhteiskunta voisi rekenteilla esimerkiksi puolittaa raiskausten määrän per capita.

Jos siis olet sitä mieltä, että yksilön valinnoilla on vaikutusta esim. raiskausriskiin, niin sano se sitten ääneen?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.10.2021 15:37 Kyllä meillä kerrotaan lapselle, että kaikilla lapsilla ei ole asiat hyvin. Tuon osuus kasvatuksessa on tietenkin hyvin pieni, koska tuollaisten asioiden korostaminen ei olisi erityisen hyödyllistä. Orjuudesta emme ole puhuneet vielä mitään lapselle.
Nämä asiat tulivat Nokkis-8v:lle konkreettisesti esiin Espoon Latokaskessa: miksi nuorisojengi sanoo hukuttavansa sinut jäiseen lampeen, kun on päästänyt ensin muut pois (ei saisi olla pelokkaan näköinen.) Miksi Matilla 7v on puukko mukana koulussa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.10.2021 15:41
Jos siis olet sitä mieltä, että yksilön valinnoilla on vaikutusta esim. raiskausriskiin, niin sano se sitten ääneen?
Olen mielestäni moneen kertaan sanonut, että yksilön valinnoilla on vaikutusta siihen päättääkö raiskata.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 06.10.2021 15:45 Miksi Matilla 7v on puukko mukana koulussa.
Itse asiassa oioin tässä aika paljon. Vuotta nuoremman veljeni luokka kyllä laittoi tokaluokkalaisina paikkoja paskaksi ja sairausloman takia olleen sijaisopettajan tuolilla hakkaamalla sairauslomalle. Matti vain uhkali tuovansa puukon kouluun. Veljeni oli pianon takana seurana häirikölle, mutta siitä ei tullut mitään kun tämä räki veljeni pulpetillekin.

Linkkuveitsihän nyt kasarilla oli kaikilla mukana yläasteella. Hassuna sattumuksena (eri paikkakunnalla) yksi onneton sankari leikkasi vahingossa kaverini farkkuihin sen verran syvän viillon, että tuli verta. Nuhtelemista tuli, mutta ei enempää. Tämä tyyppi oli jotenkin onnettomien sattumusten ritari: Joku näki häne myöhemmin kristilisen opiston lattialla jossain muumetärinöissä.
Vastaa Viestiin