Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.10.2021 10:48 Hesarin mukaan olisi käyttänyt plus-pisteitä syytteen mukaan yksityiskuluihin. Tämä lienee uusi tieto? Aiemminhan vain kieltäytyi avaamasta plus-pisteiden käyttöään.

Eo:han olisi selvä veropetos. Aiemmat syytteet ovat olleet enemmän tyylisiä ”huonoa hallintoa”

En olisi uskonut, että hän olisi tuohon lähtenyt, koska tuo on niin mieletöntä ylimielisyyttä ottaen huomioon senkin, että VTV itse kirjelmöi lentopisteistä.
Eikö tuo ollut päivänselvää, kun kieltäytyi kommentoimasta lentopisteitä ollessaan kansanedustajien tentattavana? Ainoa järkevä syy olla kommentoimatta on, että lentopisteiden käyttö on lainvastaista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 07.10.2021 14:25
James Potkukelkka kirjoitti: 07.10.2021 10:48 Hesarin mukaan olisi käyttänyt plus-pisteitä syytteen mukaan yksityiskuluihin. Tämä lienee uusi tieto? Aiemminhan vain kieltäytyi avaamasta plus-pisteiden käyttöään.

Eo:han olisi selvä veropetos. Aiemmat syytteet ovat olleet enemmän tyylisiä ”huonoa hallintoa”

En olisi uskonut, että hän olisi tuohon lähtenyt, koska tuo on niin mieletöntä ylimielisyyttä ottaen huomioon senkin, että VTV itse kirjelmöi lentopisteistä.
Eikö tuo ollut päivänselvää, kun kieltäytyi kommentoimasta lentopisteitä ollessaan kansanedustajien tentattavana? Ainoa järkevä syy olla kommentoimatta on, että lentopisteiden käyttö on lainvastaista.
No mä luulin, että kyseessä on ei niin harvinainen periaatteen ihminen, joka kieltäytyi kertomasta lentopisteiden käyttämisestä, koska laki ei siihen velvoittanut. Jotkut ihmiset haluavat mennä äärimmäisen tiukasti pykälien mukaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^vrt

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000007799460.html


Tietosuojavaltuutetun toimiston virkamies pyysi Wibergiltä kotiosoitetta, jotta päätös voitaisiin toimittaa kirjallisena. Wiberg pyysi toimittamaan päätöksen sähköpostitse.

Virkailija sanoi, että ei käy. Päätöksen antamiseksi tarvitaan valittajan kotiosoite, sillä vastaanottajan pitää kuitata virallinen asiakirja postissa.

Wiberg sanoi, että ei anna osoitettaan, koska ei halua levitellä henkilötietojaan.

Tilanne oli siis jumissa


Mun mielestäni hauskin kohta tuossa on, että mies kieltäytyi antamasta Tietosuojavaltuuteltulle postiosoitettaan, jotta saisi päätöksen tiedoksi :)

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007807582.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 07.10.2021 13:00 Pääsyttiinkö me nyt siihen, että
Mun mielestä me päädyttiin siihen, että sun analogioilla esitetty jäsennyksesi siitä, minkälaisesta ilmiöstä puhumme, mikä siinä on toisaalta henkilökohtaisesti ja toisaalta yhteiskunnallisesti tärkeää, ja miten julkisen kentän toimijoiden tulisi siihen suhtautua, on rajusti epäonnistunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 07.10.2021 15:06
sivustahuutaja kirjoitti: 07.10.2021 13:00 Pääsyttiinkö me nyt siihen, että
Mun mielestä me päädyttiin siihen, että sun analogioilla esitetty jäsennyksesi siitä, minkälaisesta ilmiöstä puhumme, mikä siinä on toisaalta henkilökohtaisesti ja toisaalta yhteiskunnallisesti tärkeää, ja miten julkisen kentän toimijoiden tulisi siihen suhtautua, on rajusti epäonnistunut.
+1
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.10.2021 14:33
Vagabondo kirjoitti: 07.10.2021 14:25
James Potkukelkka kirjoitti: 07.10.2021 10:48 Hesarin mukaan olisi käyttänyt plus-pisteitä syytteen mukaan yksityiskuluihin. Tämä lienee uusi tieto? Aiemminhan vain kieltäytyi avaamasta plus-pisteiden käyttöään.

Eo:han olisi selvä veropetos. Aiemmat syytteet ovat olleet enemmän tyylisiä ”huonoa hallintoa”

En olisi uskonut, että hän olisi tuohon lähtenyt, koska tuo on niin mieletöntä ylimielisyyttä ottaen huomioon senkin, että VTV itse kirjelmöi lentopisteistä.
Eikö tuo ollut päivänselvää, kun kieltäytyi kommentoimasta lentopisteitä ollessaan kansanedustajien tentattavana? Ainoa järkevä syy olla kommentoimatta on, että lentopisteiden käyttö on lainvastaista.
No mä luulin, että kyseessä on ei niin harvinainen periaatteen ihminen, joka kieltäytyi kertomasta lentopisteiden käyttämisestä, koska laki ei siihen velvoittanut. Jotkut ihmiset haluavat mennä äärimmäisen tiukasti pykälien mukaan.
Itsekriminalisointisuojaahan hän käytännössä toteutti ja siltä se koko ajan näytti.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 07.10.2021 15:06
sivustahuutaja kirjoitti: 07.10.2021 13:00 Pääsyttiinkö me nyt siihen, että
Mun mielestä me päädyttiin siihen, että sun analogioilla esitetty jäsennyksesi siitä, minkälaisesta ilmiöstä puhumme, mikä siinä on toisaalta henkilökohtaisesti ja toisaalta yhteiskunnallisesti tärkeää, ja miten julkisen kentän toimijoiden tulisi siihen suhtautua, on rajusti epäonnistunut.
Eli yritykseni vaikuttaa muiden ihmisten valintoihin epäonnistui? Olenko oikeassa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kiva kun hyvää kansainvälistä pöhinää huudeilla.

Tällainen on uusi järjestäytyneeksi rikollisryhmäksi epäilty Mantaqa
Mantaqa on mahdollisesti kehittynyt Espoon Leppävaarassa muodostuneesta kaupunginosajengistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen taas sanaton tän meidän rikoslain ja oikeuslaitoksen kanssa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/920a ... c1e749f31e

Aikuinen kiduttaa pikkulasta toistuvasti, ja hänelle haetaan ehdollista? Ei nyt vittu ihan oikeasti.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^voiko oikeus tuomita kovempaa kuin mitä syyttäjä hakee?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2021 12:22 ^voiko oikeus tuomita kovempaa kuin mitä syyttäjä hakee?
Kyllä siellä periaatteessa vapaa harkinta tuomiosta on, mutta eivät taida usein niin tehdä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 08.10.2021 12:19 Olen taas sanaton tän meidän rikoslain ja oikeuslaitoksen kanssa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/920a ... c1e749f31e

Aikuinen kiduttaa pikkulasta toistuvasti, ja hänelle haetaan ehdollista? Ei nyt vittu ihan oikeasti.
Pitikö tääkin linkki mennä avaamaan. Tieto lisää tuskaa, niin kuin sanotaan :cry:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-12134296

Näin nojatuolijuristina mielenkiintoista, onko Elonvaalijoiden rahankeräys selvästi yleistä järjestystä tai turvallisuutta vaarantavan tai lainvastaisen toiminnan rahoittamista. Veikkaan, että ei ole..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 08.10.2021 15:43 Varmaan haluavat orjuudenkin takaisin,

Lähes joka toinen USA:ssa haluaa jakaa maan kahdeksi valtioksi
Joo, nää on hauskoja. Suomessahan aina herkutellaan sillä, miten Pähkinäsaaren rauhan raja näkyy yhä kaikessa kulttuurisista tavoista terveystilastoihin, ja Saksan tuoreessa vaalituloksessa on hihitelty sitä, miten vaalituloskartassa näkyy, vihreiden suurkaupunkien lisäksi, pohjoismaisen protestanttisen sosiaalidemokraattinen Preussi, kristilliskonservatiivinen ja katolinen Baijeri, sekä natsahtava Saksi (tosin tää moderni Saksin osavaltio kai sijaitsee aika eri paikassa kuin historiallinen Saksi, mutta kuitenkin). Saksa ei ole vielä sopeutunut edes vuoden 1870 yhdistymiseen, saati sitten uudempiin. Ei ihme, että USAkin kipuilee.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 08.10.2021 15:43 Varmaan haluavat orjuudenkin takaisin,

Lähes joka toinen USA:ssa haluaa jakaa maan kahdeksi valtioksi
Kanadakin saattaa jakautua. (ranskankielinen Quebec)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisihan tuo hauska nähdä kun valkoinen esittäisi Malcom X:ää, Amerikka palaisi.

Tai valkoinen nainen esittäisi Muhammedia, maailma palaisi.

Tummaihoisen näyttelijän valinta legendaarisen rooliin aiheutti kohun
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No mä en oikein näe, missä mielessä Anne Boleyn olisi etnis-uskonnollisen sorretun vähemmistön totemihahmo Malcolm X:ään tai Muhammedin mielekkäästi vertautuvalla tavalla, eli aika erikoinen assosiaatio sulla.

Mut toisaalta, ei siitäkään ihan hirveä kohu ole noussut, että länsimaisessa taiteessa lähi-itäläinen herätysliikejohtaja J. Nasaretilainen on aika usein esitetty aika pohjois-eurooppalaisen näköisenä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Veikkaisin, että Lähi-Idässä ollaan vain tyytyväisiä tilanteeseen eivätkä ole nostaneet meteliä moisesta kulttuurilisesta omimisesta.

Hartaimmat kristityt taas tuskin oikein hahmottaa edes koko tapahtumapaikan sijantia, voisi mennä jonnekkin kroatian paikkeille veikkaukset. Raamattuvyöhykkeellä sijoitus voisi mennä jonnekkin Floridan kohdille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Värisokea roolitus historiallisessa kontekstissa on vaan tyhmää.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ en oikein näe miksi. Tai siis ymmärrän toki, että monessa historiallisessa jutussa rasismi tai etnisyys on osa teoksen pointtia, jolloin värisokea roolitus voisi tosiaan olla vähän outo. Mutta jossain tuollaisessa hovijuonitteludraamassa en oikein näe, miksi Annen näyttelijän ihonvärillä olisi enempää väliä kuin vaikka vasenkätisyydellä tai hiusten värillä. Bluntlyn linkkaamassa jutussa mainittiin Bridgerton-sarja, jota olen muutaman jakson nähnyt, ja jossa herttuoiksi ja kreiveiksi 1800-luvun Englantiin on valittu kaiken värisiä tyyppejä. En mitenkään koe sitä ongelmaksi sarjalle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 10.10.2021 16:45 Olisihan tuo hauska nähdä kun valkoinen esittäisi Malcom X:ää, Amerikka palaisi.

Tai valkoinen nainen esittäisi Muhammedia, maailma palaisi.

Tummaihoisen näyttelijän valinta legendaarisen rooliin aiheutti kohun
Get Woke Go Broke?

Lippuluukku tulee kertomaan totuuden: juhlitaanko ideaa ajanutta sankarina vai oliko se ura vähän niinku tässä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ainahan tositapahtumiin perustuvat leffat tuppaavat olemaan vahvasti väritettyjä. Mitä väliä, jos nyt vedetty vähän isommalla pensselillä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 10.10.2021 19:08 ^ en oikein näe miksi. Tai siis ymmärrän toki, että monessa historiallisessa jutussa rasismi tai etnisyys on osa teoksen pointtia, jolloin värisokea roolitus voisi tosiaan olla vähän outo. Mutta jossain tuollaisessa hovijuonitteludraamassa en oikein näe, miksi Annen näyttelijän ihonvärillä olisi enempää väliä kuin vaikka vasenkätisyydellä tai hiusten värillä. Bluntlyn linkkaamassa jutussa mainittiin Bridgerton-sarja, jota olen muutaman jakson nähnyt, ja jossa herttuoiksi ja kreiveiksi 1800-luvun Englantiin on valittu kaiken värisiä tyyppejä. En mitenkään koe sitä ongelmaksi sarjalle.
En nyt puhe Bridgertonista, sehän on fiktiopuuppaa alusta loppuun. Ann Boleyn on kuitenkin historiallinen henkilö ja historian kohdalla sopisi toivoa autenttisuutta.

Ohjaajan wokeperseily tietysti herättää otsikkoja mikä lienee kyynisesti se oikea syy, mutta ei vittu näin.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 10.10.2021 23:36 Ann Boleyn on kuitenkin historiallinen henkilö ja historian kohdalla sopisi toivoa autenttisuutta.

Ohjaajan wokeperseily tietysti herättää otsikkoja mikä lienee kyynisesti se oikea syy, mutta ei vittu näin.
Omaa maailmankuvaani järkytti enemmän se, että nimi onkin engalnniksi Anne Boleyn vaikka suomennoksissa on aina ollut Anna. Mietin tässä yhtenä valvottuna yönä saksan, englannin ja suomen ääntämystä, esimerkkinä juuri Anna. Mietin siis eri kannoilta myös sitä jos nimi olisi Anne.

(En ehkä ole in nykyjutuissa, koska törmäsin sanaan woke ekaa kertaa kun vastasit minulle kitinässä.)
Vastaa Viestiin