Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä vastustan sitä, että politiikan sisällön sijaan puhutaan viestinnän ja paketoinnin onnistumisesta, mutta en silti malta olla toteamatta, että SDP:llä on kyllä nyt viestintästrategia vähän hakusessa. Mitäköhän ne oikein ajattelivat, kun totesivat, että tuollainen nuorison sisäpiirin eksklusiivinen juhla Kesärannassa on hyvä kulma someulostuloihin just tässä hetkessä?

Mut en ole ihan varma, mitä tarkoitat sillä, että Kurvinen saa pisteet? Mun mielestä se on jotenkin sektoriministeriksi taas aika passiivinen. Eiks se jossain itsetwiittaamassaan IL-jutussa selittänyt, että toki SDP oli harmissaan kulttuurileikkauksista aiemminkin, mutta kun asia on ensisijaisesti sektoriministerin ja valtiovarainministerin, siis kepun kahden suurkalifin, välisen neuvottelun vastuulla, katsoivat sivusta. Ei mun mielestä ole täysin tuomittavaa sanoa, että vastustavat (edelleen) kepuministerien sopimia leikkauksia. Toki tässä on se, että pitäisi varmaan sanoa, että jos leikkaukset perutaan, niin mistä rahat otetaan - ja varmaan sdp tässäkin mielellään katsoisi vaikka Jari Lepän tontille, mikä sekin on hankalaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 10:30
Mut en ole ihan varma, mitä tarkoitat sillä, että Kurvinen saa pisteet? Mun mielestä se on jotenkin sektoriministeriksi taas aika passiivinen. Eiks se jossain itsetwiittaamassaan IL-jutussa selittänyt, että toki SDP oli harmissaan kulttuurileikkauksista aiemminkin, mutta kun asia on ensisijaisesti sektoriministerin ja valtiovarainministerin, siis kepun kahden suurkalifin, välisen neuvottelun vastuulla, katsoivat sivusta. Ei mun mielestä ole täysin tuomittavaa sanoa, että vastustavat (edelleen) kepuministerien sopimia leikkauksia. Toki tässä on se, että pitäisi varmaan sanoa, että jos leikkaukset perutaan, niin mistä rahat otetaan pois - ja varmaan sdp tässäkin mielellään katsoisi vaikka Jari Lepän tontille, mikä sekin on hankalaa.
Mun käsittääkseni muut ministerit eivät ole yleensä kertoneet, mihin omien hallinnonalojensa mahd leikkaukset kohdistuvat, vaan ovat yrittäneet puolivaloilla hoitaa asian. Kurvinen saa pisteeni siitä, että hän selkeästi kertoi, että rahaa on nyt tämän verran vähemmän ja tätä se tarkoittaa. Lisäksi Kurviselle pisteet siitä, että PM:n toiveesta huolimatta hän ei suostunut piilottelemaan asiaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 10:33
urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 10:30 Mut en ole ihan varma, mitä tarkoitat sillä, että Kurvinen saa pisteet? Mun mielestä se on jotenkin sektoriministeriksi taas aika passiivinen. Eiks se jossain itsetwiittaamassaan IL-jutussa selittänyt, että toki SDP oli harmissaan kulttuurileikkauksista aiemminkin, mutta kun asia on ensisijaisesti sektoriministerin ja valtiovarainministerin, siis kepun kahden suurkalifin, välisen neuvottelun vastuulla, katsoivat sivusta. Ei mun mielestä ole täysin tuomittavaa sanoa, että vastustavat (edelleen) kepuministerien sopimia leikkauksia. Toki tässä on se, että pitäisi varmaan sanoa, että jos leikkaukset perutaan, niin mistä rahat otetaan pois - ja varmaan sdp tässäkin mielellään katsoisi vaikka Jari Lepän tontille, mikä sekin on hankalaa.
Mun käsittääkseni muut ministerit eivät ole yleensä kertoneet, mihin omien hallinnonalojensa mahd leikkaukset kohdistuvat, vaan ovat yrittäneet puolivaloilla hoitaa asian. Kurvinen saa pisteeni siitä, että hän selkeästi kertoi, että rahaa on nyt tämän verran vähemmän ja tätä se tarkoittaa. Lisäksi Kurviselle pisteet siitä, että PM:n toiveesta huolimatta hän ei suostunut piilottelemaan asiaa.
No joo, noinkin. Mä katson tätä jotenkin niin päin, että kepulla on valtiovarainministeriö ja usea tärkeä sektoriministeriö, eli heillä on aika paljon pelivaraa siinä, mistä leikataan ja mihin panostetaan. Linja näyttää olevan, että tehottomiksi tiedetyistä maatalouden ympäristötuista ei viedä mitään, mutta tieteestä ja kulttuurista kyllä. Esim. Suomen Akatemian rahoittaman, kansainvälisesti vertaisarvioidun huippututkimuksen ahdinko näyttää vähän erikoiselta siinä mielessä, että Suomen yliopistojen rahoitusmallissahan on mukana sellainen poliittinen strategisen rahoituksen erä, jonka ministeriö kohdistaa strategisesti tärkeisiin rahoituskohteisiin. Ministeriön päätös tuli viime viikolla: käytettävät strategiset erät, jotka tulevat siis yliopistojen olemassaolevan budjetin ulkopuolelta, kohdistetaan maakunnallisten yliopistokeskusten tukemiseen.

Edit: Ceterum censeo, MMM esse delendam. Vihreät voisivat ottaa eduskuntavaaliohjelmansa teemaksi sen, että Maa- ja metsätalousministeriö lakkautetaan ja toimnnot jaetaan TEM:n ja YM:n kesken. Äänestäisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 11:09
James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 10:33
urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 10:30 Mut en ole ihan varma, mitä tarkoitat sillä, että Kurvinen saa pisteet? Mun mielestä se on jotenkin sektoriministeriksi taas aika passiivinen. Eiks se jossain itsetwiittaamassaan IL-jutussa selittänyt, että toki SDP oli harmissaan kulttuurileikkauksista aiemminkin, mutta kun asia on ensisijaisesti sektoriministerin ja valtiovarainministerin, siis kepun kahden suurkalifin, välisen neuvottelun vastuulla, katsoivat sivusta. Ei mun mielestä ole täysin tuomittavaa sanoa, että vastustavat (edelleen) kepuministerien sopimia leikkauksia. Toki tässä on se, että pitäisi varmaan sanoa, että jos leikkaukset perutaan, niin mistä rahat otetaan pois - ja varmaan sdp tässäkin mielellään katsoisi vaikka Jari Lepän tontille, mikä sekin on hankalaa.
Mun käsittääkseni muut ministerit eivät ole yleensä kertoneet, mihin omien hallinnonalojensa mahd leikkaukset kohdistuvat, vaan ovat yrittäneet puolivaloilla hoitaa asian. Kurvinen saa pisteeni siitä, että hän selkeästi kertoi, että rahaa on nyt tämän verran vähemmän ja tätä se tarkoittaa. Lisäksi Kurviselle pisteet siitä, että PM:n toiveesta huolimatta hän ei suostunut piilottelemaan asiaa.
No joo, noinkin. Mä katson tätä jotenkin niin päin, että kepulla on valtiovarainministeriö ja usea tärkeä sektoriministeriö, eli heillä on aika paljon pelivaraa siinä, mistä leikataan ja mihin panostetaan. Linja näyttää olevan, että tehottomiksi tiedetyistä maatalouden ympäristötuista ei viedä mitään, mutta tieteestä ja kulttuurista kyllä.
Eikös me jo aiemmin todettu jossain ketjussa että kun Viisikko keväällä totesi, että veikkauksen tuloutuksen alenema korvataan ensi vuonna 80%:sti, niin silloin hallitus kokonaisuudessaan jo sopi, että näin tehdään. Eli ei tämä ole mikään Kepun oma projekti. Tietysti voi halutessaan käyttää perinteistä puolustusta, että ei ymmärtänyt, mitä päätettiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 11:15
urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 11:09
James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 10:33
Mun käsittääkseni muut ministerit eivät ole yleensä kertoneet, mihin omien hallinnonalojensa mahd leikkaukset kohdistuvat, vaan ovat yrittäneet puolivaloilla hoitaa asian. Kurvinen saa pisteeni siitä, että hän selkeästi kertoi, että rahaa on nyt tämän verran vähemmän ja tätä se tarkoittaa. Lisäksi Kurviselle pisteet siitä, että PM:n toiveesta huolimatta hän ei suostunut piilottelemaan asiaa.
No joo, noinkin. Mä katson tätä jotenkin niin päin, että kepulla on valtiovarainministeriö ja usea tärkeä sektoriministeriö, eli heillä on aika paljon pelivaraa siinä, mistä leikataan ja mihin panostetaan. Linja näyttää olevan, että tehottomiksi tiedetyistä maatalouden ympäristötuista ei viedä mitään, mutta tieteestä ja kulttuurista kyllä.
Eikös me jo aiemmin todettu jossain ketjussa että kun Viisikko keväällä totesi, että veikkauksen tuloutuksen alenema korvataan ensi vuonna 80%:sti, niin silloin hallitus kokonaisuudessaan jo sopi, että näin tehdään. Eli ei tämä ole mikään Kepun oma projekti. Tietysti voi halutessaan käyttää perinteistä puolustusta, että ei ymmärtänyt, mitä päätettiin.
Tavallaan: viewtopic.php?p=783649#p783649 Ei mulla ole erityistä intressiä puolustella tässä mitään puoluetta. Mutta kyllä kai se nyt pääsääntöisesti menee niin, että kynnys puuttua muualta sektoriministerin ja valtiovarainministerin neuvotteluun siitä, miten säästötavoite toteutetaan, on aika korkea.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 11:21
James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 11:15
urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 11:09
No joo, noinkin. Mä katson tätä jotenkin niin päin, että kepulla on valtiovarainministeriö ja usea tärkeä sektoriministeriö, eli heillä on aika paljon pelivaraa siinä, mistä leikataan ja mihin panostetaan. Linja näyttää olevan, että tehottomiksi tiedetyistä maatalouden ympäristötuista ei viedä mitään, mutta tieteestä ja kulttuurista kyllä.
Eikös me jo aiemmin todettu jossain ketjussa että kun Viisikko keväällä totesi, että veikkauksen tuloutuksen alenema korvataan ensi vuonna 80%:sti, niin silloin hallitus kokonaisuudessaan jo sopi, että näin tehdään. Eli ei tämä ole mikään Kepun oma projekti. Tietysti voi halutessaan käyttää perinteistä puolustusta, että ei ymmärtänyt, mitä päätettiin.
Tavallaan: viewtopic.php?p=783649#p783649 Ei mulla ole erityistä intressiä puolustella tässä mitään puoluetta. Mutta kyllä kai se nyt pääsääntöisesti menee niin, että kynnys puuttua muualta sektoriministerin ja valtiovarainministerin neuvotteluun siitä, miten säästötavoite toteutetaan, on aika korkea.
Pois se minusta, että Kepua puolustelisin, mutta silti. Kun viekkausrahoja siis on aiempaa vähemmän, lienee notorinen (tykkään niin tästä SoHardilta oppimastani sanasta) asia, että sitä on käytettävissä vähemmän ja näin ollen rahan saajat saavat sitä aiempaa vähemmän.

Pitäisi olla melkoinen AOC MMT guru, jotta voisi muuhun päätyä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 14.10.2021 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 11:34 Kun viekkausrahoja siis on aiempaa vähemmän, lienee notorinen (tykkään niin tästä SoHardilta oppimastani sanasta), että sitä on käytettävissä vähemmän ja näin ollen rahan saajat saavat sitä aiempaa vähemmän.
No ei kai tästä ole epäselvyyttä. Poliitikkojen homma on sitten päättää, että mistä rahaa otetaan pois. En ole tyytyväinen kohdennusprioriteetteihin tässä. Toki koko hallitus vastaa, mutta kyllä se vastuu myös jakautuu hienojakoisemminkin. Ei Veikkauksen ja tieteen/kulttuurin yhteys ole poliitikoille koskematon mekanismi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 11:41
James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 11:34 Kun viekkausrahoja siis on aiempaa vähemmän, lienee notorinen (tykkään niin tästä SoHardilta oppimastani sanasta), että sitä on käytettävissä vähemmän ja näin ollen rahan saajat saavat sitä aiempaa vähemmän.
No ei kai tästä ole epäselvyyttä. Poliitikkojen homma on sitten päättää, että mistä rahaa otetaan pois. En ole tyytyväinen kohdennusprioriteetteihin tässä. Toki koko hallitus vastaa, mutta kyllä se vastuu myös jakautuu hienojakoisemminkin. Ei Veikkauksen ja tieteen/kulttuurin yhteys ole poliitikoille koskematon mekanismi.
No tietysti Kepu olisi halutessaan voinut siirtää maataloustuesta rahaa tieteelle ja taiteelle. Mutta eo tosiasia liene aika merkityksetön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 11:47 No tietysti Kepu olisi halutessaan voinut siirtää maataloustuesta rahaa tieteelle ja taiteelle. Mutta eo tosiasia liene aika merkityksetön.
Ja kuten sanoin, myös tieteen ja taiteen rahoituskehyksen sisällä on paljon poliittisia valintoja. Ikävä, että niitä tekee kepu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuskin niitä rahoja tieteen ja taiteen sisällä olisi pystynyt siirtelemään niin, ettei siitä olisi kova poru noussut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lisää

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008332683.html

Tulee mieleen kokemukseni peruskoulun kuudennen luokan luokkaretkestä päätettäessä

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ "Vitun Ilmari Nurminen! Poppisauna oli sun idea. Alahan siivota tää paska!"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinisten tuleva pääministeri. Siniset, tuo valtiomiespuolue. Eivät ole mitään natseja.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Elon mielipiteet tuossa ovat ihmisarvon vastaisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.10.2021 13:25 ^ Sinisten tuleva pääministeri. Siniset, tuo valtiomiespuolue. Eivät ole mitään natseja.
Eiks Elo ole nykyisin neljännessä puolueessaan kokoomuksessa ylläpitämässä kypäräpappiperinnettä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Totta, Elo meni näköjään läpi kunnanvaltuustoon.

Mutta mitä ihmettä Sinisille nyt tapahtuu? Mistä nyt saadaan valtiomiehiä? Eihän persuilla ole kannatusta, vaan Sinisillä!?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 10:33 Kurviselle pisteet siitä, että PM:n toiveesta huolimatta hän ei suostunut piilottelemaan asiaa.
No nyt Marinin mukaan tilanne on pikemminkin se, että vaikka Kurvinen tiesi asian olevan auki, ja viisikon keskustelevan asiasta myöhemmin, hän halusi sooloilla jotain omiaan generoimalla mahdollisesti olemattoman kriisin (että saisi kulttuuriministerinä ratkaista tunteita kiihdyttävän asian parhain päin?): https://www.is.fi/politiikka/art-2000008333376.html Aikamoiset spinnaukset on käynnissä puolin ja toisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Todennäköisesti totuus on jotakin siltä väliltä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 14.10.2021 17:22 ^ Todennäköisesti totuus on jotakin siltä väliltä.
Joo. Vaikka mä olen kyllä ehkä kallistumassa sille kannalle, että Daven pisteytys oli pahasti ennenaikainen: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5 ... 06fdea2c13
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lisää on tulossa

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008333571.html

En mä keksi, miten taiteilijoiden vaatimukset olisivat tärkeämpiä kuin asunnottomien alkoholistien...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 14.10.2021 15:03
James Potkukelkka kirjoitti: 14.10.2021 10:33 Kurviselle pisteet siitä, että PM:n toiveesta huolimatta hän ei suostunut piilottelemaan asiaa.
No nyt Marinin mukaan tilanne on pikemminkin se, että vaikka Kurvinen tiesi asian olevan auki, ja viisikon keskustelevan asiasta myöhemmin, hän halusi sooloilla jotain omiaan generoimalla mahdollisesti olemattoman kriisin (että saisi kulttuuriministerinä ratkaista tunteita kiihdyttävän asian parhain päin?): https://www.is.fi/politiikka/art-2000008333376.html Aikamoiset spinnaukset on käynnissä puolin ja toisin.
Kurvinenhan on näytelmän sankari, koska päättäväisellä ja määrätietoisella toiminnalla ajoi nuukat ja nuivat kollegat avaamaan kukkaron nyörit taitelijoiden asialle !111

Toki tässä oikeasti saattaa olla pyrkimys ajaa hallitus karille. Jo noin viikko sitten sain näyn, jonka mukaan kepu ajaa hallityksen karille, koska on jo saanut kaiken sen, mitä tarvitsee ja pyrkii siihen, että demarit ja kokkarit muodostavat loppuvaalikaudeksi hallituksen ja kepu pääsee oppositioon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2021 8:42 Lisää on tulossa

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008333571.html

En mä keksi, miten taiteilijoiden vaatimukset olisivat tärkeämpiä kuin asunnottomien alkoholistien...
No asiasisällöllisesti olet epäilemättä oikeassa. Just noinhan se usein toimii, että kun noikin saa, niin sitten noille toisillekin. Ja kolmannen sektorin sote-järjestöt toki ovat varmasti rahoitusrakenteensakin puolesta hyvin vertautuvia kulttuuripuolen Veikkaus-riippuvaisille.

Mutta silti mä ajattelen, että ei tämä välttämättä ihan suoraviivaisesti eskaloidu, ainakaan tuonne sote-järjestöjen puolelle. Suurin ero on ehkä siinä, että koronan katsotaan ehkä lyöneen taloudellisesti erityisen kovaa taiteilijoita ja kulttuurisektoria (vaikka nämä Kurvisen ennakoimat leikkaukset kohdistuisivat oikeasti aika lailla joihinkin pienlehtiin, joita toki korona ei ole lyönyt esiintyvien taiteilijoiden tavalla, mutta kuka muka jaksaa katsoa tällaisia detaljeja), minkä lisäksi koko sote-järjestelmä rahoituksineen ja organisointeineen on käymässä läpi suurremonttia tavalla, jota kulttuuripuolella ei ole tapahtumassa, eli voi näyttää sillä, että sotejärjestöjenkin roolia ollaan miettimässä kokonaisvaltaisesti joka tapauksessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oleellisempaa lienee, että asunnottomilla alkoholisteilla on vähemmän twitter-seuraajia ja poliitikkokavereita kuin taiteen tunnetuilla nimillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2021 8:44 Toki tässä oikeasti saattaa olla pyrkimys ajaa hallitus karille. Jo noin viikko sitten sain näyn, jonka mukaan kepu ajaa hallityksen karille, koska on jo saanut kaiken sen, mitä tarvitsee ja pyrkii siihen, että demarit ja kokkarit muodostavat loppuvaalikaudeksi hallituksen ja kepu pääsee oppositioon.
Joo. Eiks tästä keväällä kirjoiteltu, että kehysriihen hallituskriisi ei ole aivan niin vakava kuin kepu haluaa antaa ymmärtää, koska kepu ei lähde ennen maakuntauudistuksen hyväksymistä, mutta syksyllä tilanne on toinen. Vähän on kuitenkin vaikea uskoa tuohon sun kelaasi siltä kannalta, että kepu ei varmaan näillä kannatusluvuilla tosiaan erityisesti halua uusia vaaleja (ja muutenkin ennenaikaisten vaalien järkkääminen on kai nykyisin aika tabu Suomessa), ja toisaalta kokoomus ei gallupykkösenä varmaan mielellään lähde hallituksen kakkospuolueeksi nykyasetelmista - mutta tuskin demaritkaan. Kristilliskonservatiiviseen pätkähallitukseen en kyllä myöskään oikein jaksa uskoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin