Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2021 9:02 Oleellisempaa lienee, että asunnottomilla alkoholisteilla on vähemmän twitter-seuraajia ja poliitikkokavereita kuin taiteen tunnetuilla nimillä.
No joo, on siinä se, että skitsofreenikot ja sekakäyttäjät pitäisi tosiaan brändätä jotenkin söpömmiksi. Vaikka on kai jollain SPR:llä perinteisesti aika hyvä maine Suomessa. Tai ainakin oli pakolaiskriisiin asti, jolloin persut alkoivat fantasioida SPR:n yksiköiden tuhopoltoilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai kepu yrittää väistää kevään >300M€ leikkausten tekemisen oppositioon hyppäämällä.

Tosin Marin peruu leikkaukset jos uskoo näihin nyt nähtyihin idioottimaisuuksiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2021 8:44 Toki tässä oikeasti saattaa olla pyrkimys ajaa hallitus karille. Jo noin viikko sitten sain näyn, jonka mukaan kepu ajaa hallityksen karille, koska on jo saanut kaiken sen, mitä tarvitsee ja pyrkii siihen, että demarit ja kokkarit muodostavat loppuvaalikaudeksi hallituksen ja kepu pääsee oppositioon.
Ei kepu voi vetää hallitusta nurin kulttuuripellejen vuoksi. Tuo näyttäisi heidän äänestäjistään omituiselta ja hankaloittaisi seuraavaan hallitukseen pääsyä. Minusta kepun kannattaa profiloitua erittäin kalliiksi, vähän vittumaiseksi, mutta luotettavaksi hallituksen mahdollistajaksi.

Seuraavalla hallituskaudella kaikki kepun hyvät veljet ja siskot tulevat saamaan rahakkaat johtajan duunit erilaisissa sotemaakuntavirityksissä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olisi kyllä tärkeää, että hallitus jatkaisi, koska hallitusohjelman mukaan 2023 valtiontalous on tasapainossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.10.2021 9:02
James Potkukelkka kirjoitti: 15.10.2021 8:44 Toki tässä oikeasti saattaa olla pyrkimys ajaa hallitus karille. Jo noin viikko sitten sain näyn, jonka mukaan kepu ajaa hallityksen karille, koska on jo saanut kaiken sen, mitä tarvitsee ja pyrkii siihen, että demarit ja kokkarit muodostavat loppuvaalikaudeksi hallituksen ja kepu pääsee oppositioon.
Joo. Eiks tästä keväällä kirjoiteltu, että kehysriihen hallituskriisi ei ole aivan niin vakava kuin kepu haluaa antaa ymmärtää, koska kepu ei lähde ennen maakuntauudistuksen hyväksymistä, mutta syksyllä tilanne on toinen. Vähän on kuitenkin vaikea uskoa tuohon sun kelaasi siltä kannalta, että kepu ei varmaan näillä kannatusluvuilla tosiaan erityisesti halua uusia vaaleja (ja muutenkin ennenaikaisten vaalien järkkääminen on kai nykyisin aika tabu Suomessa), ja toisaalta kokoomus ei gallupykkösenä varmaan mielellään lähde hallituksen kakkospuolueeksi nykyasetelmista - mutta tuskin demaritkaan. Kristilliskonservatiiviseen pätkähallitukseen en kyllä myöskään oikein jaksa uskoa.
Kepu tosiaan pelaisi kovilla panoksilla, koska machiavellimäisen suunnitelman oleellinen osa olisi, että uusi hallitus muodostettaisiin nykyeduskunnasta ja kepu olisi oppositiossa reilun vuoden ajan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Miten ne maakuntavaalit vaikuttavat asiaan?

Ilmeisesti Helsingissä ei äänestetä ollenkaan, ja muillakin alueilla äänestysprosentti jäänee jonnekin 30-40 prosentin paikkeille. Maakuntaintoa lienee vain kepulaisilla, ja kampanjassa voi luvata ihan mitä vain, kun ei voida syyttää vanhoista epärealistisista lupauksista, ja lupausten toteutuminen on jatkossakin kiinni muiden rahoituksesta, ei esim. siitä oman maakunnan verosta. Eiks tässä kepulla ole kaikki mahdollisuudet palata vaalituloksen valossa suurpuolueiden luokkaan? Voivatko ne fundeerata, että joulun kieppeillä ulos hallituksesta, maakuntavaaleissa veret seisauttava vaalivoitto, siitä sitten nosteessa ja opposition vastuuvapaudessa kohti seuraavien eduskuntavaalien menestystä, olivatpa ne sitten aikataulussa tai ennenaikaisesti?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Näin me ollaan Apollonkadulla mietitty!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.10.2021 9:17 Eiks tässä kepulla ole kaikki mahdollisuudet palata vaalituloksen valossa suurpuolueiden luokkaan?
Ei kepun tarvitse olla suurten joukossa. Kepu on kaikissa tällä hetkellä realistisissa hallitusvaihtoehdoissa sateentekijä.

Seuraavan hallituskauden aikana jakoon tulee niin paljon hillotolppia, että kaikki kepun sisäpiiriläiset voivat halutessaan hypätä maakuntakalifeiksi. Jos ei itse halua noihin hommiin, niin varmasti löytyy joku kaveri, joka haluaa ison palkan ilman mitään tulosvastuuta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.10.2021 9:47
urpiainen kirjoitti: 15.10.2021 9:17 Eiks tässä kepulla ole kaikki mahdollisuudet palata vaalituloksen valossa suurpuolueiden luokkaan?
Ei kepun tarvitse olla suurten joukossa. Kepu on kaikissa tällä hetkellä realistisissa hallitusvaihtoehdoissa sateentekijä.

Seuraavan hallituskauden aikana jakoon tulee niin paljon hillotolppia, että kaikki kepun sisäpiiriläiset voivat halutessaan hypätä maakuntakalifeiksi. Jos ei itse halua noihin hommiin, niin varmasti löytyy joku kaveri, joka haluaa ison palkan ilman mitään tulosvastuuta.
Kyllä mä veikkaan, että kepu on mieluummin suuri puolue kuin keskikokoinen tai pienehkö. Varsinkin maakuntavaaleissa, joissa jönsesterijefejen paikat jaetaan.

Lisäksi mä en edelleenkään usko, että kepu on välttämätön osa kaikkia realistisia hallitusvaihtoehtoja. Vaikka omat toiveeni saattavat hämärtää analyysiani, niin sinipunavihreäruotsalainen hallitus on mielestäni ihan realistinen. Olet ehkä huomannut, että Marin on lopettanut sen kokoomusuhittelunsa. Ja just on kirjoitettu siitä, miten Orpo ilmoitti (kepulle ja persuille), että kokoomuksesta on turha odottaa tukea ilmastopolitiikan jarruttamiselle.

Ehkä tärkein juttu on kuitenkin se, että justhan mä linkkasin sulle sen demarien ohjelmakoneen moottorin, eli työryhmätyön, kokoonpanon. Ei demareiden ydinporukka ole enää jotain politiikkaan siirtyneitä liukuhihnan pääluottamusmiehiä, vaan ihan samoja EU-intoilevia ylioppilaskuntapolitiikkabroilereita siellä pyörii kuin kokkareissa ja vihreissä. Kokoomuksen julkikuvassa korostuvat toki kansalliskonservatiivit, demareilla eläkeläiset ja ay-jyrät, ja vihreillä hipit, mutta todellinen tulevaisuutta rakentava ydinjengi on kyllä näissä porukoissa todella lähellä toisiaan (ja kaukana persuista ja kepusta, jotka tulevat eri linjoja).

Mä olen varovaisen toiveikas, mutta paljon riippuu kepun ja persujen kannatuskehityksestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toivotaan, että olet oikeassa demareiden asenemuutoksen suhteen!

Tietenkin jokainen puolue haluaa olla iso, mutta kyllähän Kepun nykymaailmassa pitää ymmärtää kannatuksensa rajat, jos puolueen ydintarkoituksena halutaan pitää rahan ohjaaminen hyvin rajoitetulle äänestäjäjoukolle. Suuremman kannatuksen havittelussa olisi vaarana viestin laimentuminen sellaiseksi, että kepua ei enää erottaisi muista puolueista, jolloin kanntus voisi jopa laskea.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yleisenä havainto puolueiden kokoon ja sen sellaiseen. Isot puolueet varsinkin ovat 2000- luvulla profiloituneet yleispuolueina. Nyt kun persut sitten löysivät mamu- lähteen, jossa näyttäisi olevan vettä pitkäksi aikaa, niin muutkin ovat heränneet vaihtoehtoon, jossa mennään yhdellä tai korkeintaan kolmella kärkiteemalla, eikä pyritä miellyttämään kaikkia. Mielestäni vihreät on viimeaikaisten kannanottojensa ja avainpaikkavalintojensa johdosta omaksunut persujen em. tavan tehdä politiikkaa. Vihreät haluavat profiloitua selvemmin silläkin uhalla, että varmasti osa epäröivistä kääntää selkänsä heille. Mutta kiinnostavaa on nähdä tulevaisuudessa, miten tämä persujen tuoma kapean teemakärjen taktiikka leviää muihin puolueisiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 15.10.2021 10:42 Yleisenä havainto puolueiden kokoon ja sen sellaiseen. Isot puolueet varsinkin ovat 2000- luvulla profiloituneet yleispuolueina. Nyt kun persut sitten löysivät mamu- lähteen, jossa näyttäisi olevan vettä pitkäksi aikaa, niin muutkin ovat heränneet vaihtoehtoon, jossa mennään yhdellä tai korkeintaan kolmella kärkiteemalla, eikä pyritä miellyttämään kaikkia. Mielestäni vihreät on viimeaikaisten kannanottojensa ja avainpaikkavalintojensa johdosta omaksunut persujen em. tavan tehdä politiikkaa. Vihreät haluavat profiloitua selvemmin silläkin uhalla, että varmasti osa epäröivistä kääntää selkänsä heille. Mutta kiinnostavaa on nähdä tulevaisuudessa, miten tämä persujen tuoma kapean teemakärjen taktiikka leviää muihin puolueisiin.
Olisiko noin, että vihreät ovat päättäneet fokusoitua vegaaniin woke-porukkaan? Tuskin. Vielä Niinistön aikaan siellä haaveiltiin suurimman puolueen asemasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Vihreät ovat siirtyneet keskustasta laidemmalle. Eihän tuo välttämättä ole tietoinen siirtymä, mutta ei mikään kyllä viittaa vihreiden muokanneen agendaansa suuremman kannatuksen toivossa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008335307.html

"Eduskuntakin oli vaatinut ministeriöltä tietoa leikkausten kohdentumisesta, ja alan toimijoiden piti saada kuulla ne voidakseen valmistautua ensi vuoteen. Mistään lisärahoituksesta ei ollut eikä ole päätöksiä, joten Kurvinen ei voinut tuudittautua sellaiseen."

Eikös tämä ole kirjallisuudessa ja elokuvassa (esim. Rashomon – paholaisen temppeli) esiintyvä draamakeino, jossa sama asia esitetään eri tavoin eri henkilöiden kuvaamana?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä jo vähän odottelin, koska myös urheilun budjettileikkauksia vaaditaan peruttavaksi: https://yle.fi/urheilu/3-12144453

Luonnollisesti nämäkin pitää perua, jos kulttuurin leikkaukset perutaan :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vaadin verojeni perumista! Munkin tilanne on vaikea!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.10.2021 8:59 Vaadin verojeni perumista! Munkin tilanne on vaikea!11
Pidä viisikolle Tapiolassa bileet, niin veroasiasi etenee ihan eri tavalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.10.2021 9:24
James Potkukelkka kirjoitti: 16.10.2021 8:59 Vaadin verojeni perumista! Munkin tilanne on vaikea!11
Pidä viisikolle Tapiolassa bileet, niin veroasiasi etenee ihan eri tavalla.
Sauna on jo lämpiämässä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.10.2021 9:42Sauna on jo lämpiämässä!
Raivaa samalla saunantaakse tilaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »



</huumoritopikki>
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008341352.html

”Suomen kalleimmat kotibileet”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mitä Matias Mäkyseen tulee niin SDP on Suomen virallinen Borat-puolue.

</huumoritopikki>
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.seiska.fi/kotimaa/sanna-mar ... unajatkoja

En saa päätetyttyä,mitä ajattelisin tästä. Muuta kuin sen, että tuskin tämä Marinin suosita nostaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.seiska.fi/kotimaa/sanna-mar ... unajatkoja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb36 ... 1847b3df7c


Tuore Seiska-lehti kertoo myös siitä, että sillä on hallussaan paljonpuhuva kuva, jossa Sanna Marin näkyy olevan silminnähden juhlatuulella. Seiska ei kuitenkaan julkaise yksityistilaisuudessa otettua kuvaa, mutta jo se, että medialle levitellään tällaisia kuvia pääministeristä on demareille hyvin kiusallista.

En saa päätetyttyä, mitä ajattelisin tästä. Muuta kuin sen, että tuskin tämä Marinin suosita nostaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.10.2021 10:43 tuskin tämä Marinin suosita nostaa.
Valitettavasti näin. Valitettavasti siksi, että lehdet antavat ymmärtää, että kestitys on maksatettu valtion pussista. En tiedä kuka sen on maksanut, mutta tuollanen vihjailu ei ole kovin asiallista. Ja valitettavsati siksi, että onko se nyt niin pirun ihmeellistä, että kolmikymppinen tyyppi juhlii ja vaikka vetäisi perseet olalle silloin tällöin? Tässä siitä tehdään elämään suurempi asia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin