Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 07.10.2021 14:57
Tietotekniikka ja tietoliikennetekniikka ovat koulutusaloja, joilla insinöörit ansaitsevat diplomi-insinöörejä paremmin. Tämä pätee kummankin sukupuolen sisällä erikseen, vaikka sukupuolten palkkaeron vuoksi DI-miehet ansaitsevatkin alalla jopa tohtorinaisia enemmän – insinöörinaisista puhumattakaan.
Viitataan siis vanhan liiton insinööreihin, joilla on väkisinkin työuraa takana jo ties kuinka kauan kun moisia ole valmistunut ainakaan tällä vuosituhannella. AMK-insinöörit on sitten paljon alempana keskiarvossa ja mediaanissa.
Itse olen FM suuntautumisvaihtoehdolla tietoliikennetekniikka. Olisi ehkä kannattanut tehdä se kelvoton tekniikan lisuri valmiiksi (n. kk työ puuttui, parempi kirjoittaja olisi tehnyt parissa viikossa.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt on kovaa settiä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344644.html

Menee heittämällä tämän ketjun Hall of Fameen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Nyt on sillä tavalla jännä uutinen, että afrikan tähdenstä on loukkaantunut vissiin ihan oikea neekeri, eikä joku valkoihoinen hänen puolestaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toinen sitten sanoo totuuden:
– Sen sijaan isoimmat otsikot tulee siitä, että joku valkoinen ihminen loukkaantuu tummaihoisen puolesta ja Twitterissä on soppa valmis.
Somaliasta Suomeen pakolaisena tullut Jama Jama ei ymmärrä Afrikan tähti -keskustelua: ”Ihan älytöntä”
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.10.2021 16:36 Nyt on kovaa settiä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008344644.html

Menee heittämällä tämän ketjun Hall of Fameen.
Kolonialistinrn Catan pitää kieltää myös. Sekä Carcassonne ja Risk.

Jokaisen talouden on ostettava krhittämäni peli: Interseksuaalinen Feminismi Yhdessä Rasismia Vastaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Penelope-jättihitistä tunnettua Williamia, oikealta nimeltään Ville Virtanen, syytetään rahanpesurikoksesta isossa huumevyyhdissä.

Williamin Penelope on yksi viime vuosien striimatuimmista artisteista.
Siis biisi on striimatuin artisti?

Ei sillä että olisin koskaan kuullut biisiä. Tai edes artistista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nauratti tämä. Persujen mep- ja eduskuntaryhmä, alueellisista valopäistä puhumattakaan, sukeltaa yhä laajemmin ja yhä syvemmälle kulkutautimyönteisten valheiden ja salaliittoteorioiden suohon, ja Riikka Purra vastaa syyttämällä hallitusta, että olisi pitänyt viestiä selkeämmin, että hänen idiootit kansanedustajansa eivät olisi niin verkon misinformaation vietävissä.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^ Hieman tähän liittyen, joulukuussa uutisoitiin, että turkulainen kaupunginvaltuutettu oli organisoimassa koronapassin vastaista mielenosoitusta. Nimi vaikutti tutulta, ja huomasin että oli vähällä etten varannut vähän aikaisemmin hänen firmaltaan hammaslääkäriaikaa. (Kossila oli pari kautta sitten kokoomuksen ryhmässä, mutta sai lähteä. Sitten keskustassa seuraavalla kaudella, mutta lähti ja perusti oman Järjen Ääni -ryhmän. Nyt persuissa sitoutumattomana.)

https://www.turku.fi/henkilo/pauli-kossila
Valtuustoaloitteet ovat "mielenkiintoisia", siellä on materiaalia linkkeineen asioista, joista (ex)Pertti on meille ansiokkaasti kertonut.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti: 05.01.2022 22:35 Muuttanut kaupassakäyntiaikoja jne.
Eli et ole tehnyt juuri mitään? Ne ruokakaupan ostokset saa netistä ovelle kuljetettuna, ellei asu böndellä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Se on kato pandemia päällä ekaa kertaa meidän elämässä. Kandee tilata ruuat netistä vähän niin ku talvisotahengessä. Sukupolvikokemus.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:?:

"Salossa suuri liikenne­onnettomuus: Linja-auto kaatunut, 13 altistunutta"

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008540107.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toimittajat unohtaneet muut sanat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No nyt otsikko on korjattu muotoon "Linja-auto suistui tieltä ja kaatui kyljelleen Salossa – Kyydissä oli 13 ihmistä, kaksi loukkaantui lievästi". Alkuperäinen muotoilu kaikkien kyydissäolijoiden altistumisesta (loukkaantumiselle?) onnettomuutilanteessa oli jotenkin pandemiahauskempi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei siihen toimittamiseen paljoa vaadita.
Varman sijoitusomaisuuden määrä oli syyskuun lopussa osavuosikatsauksen mukaan 56,6 miljoonaa euroa ja salkku on laajasti hajautettu.
Eläkejätti Varma osallistui Nordean osinkohuumaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Taloyhtiön jätehuoneen oven eteen on kertynyt jäätynyttä lunta. Tämän takia ovi ei avaudu riittävästi eikä jäteastioita saa tyhjennettyä. Ovi avautuu kuitenkin sen verran, että asukkaat mahtuvat pujahtamaan roskapussien kanssa sisälle, asukas kertoo.
Eihän se nyt saatana soikoon ole jätekuskien tehtävä lapioda lumia. Asukkaat hoitakoot lumet pois.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008641832.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008653879.html

"Kolminkertainen maailman­mestari näkee huippu­pyöräilyssä anarkiaa, joka ilmenee kilpailuissa ikävällä tavalla: 'Kaikki virtsaavat kaikkien päälle'”

Kun näin otsikon, ajattelin kyseessä olevan jonkinlainen muroihin kusemiseen vertautuva kuvainnollinen ilmaus huippupyöräilyskenen ongelmille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2022 14:09 https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008653879.html

"Kolminkertainen maailman­mestari näkee huippu­pyöräilyssä anarkiaa, joka ilmenee kilpailuissa ikävällä tavalla: 'Kaikki virtsaavat kaikkien päälle'”

Kun näin otsikon, ajattelin kyseessä olevan jonkinlainen muroihin kusemiseen vertautuva kuvainnollinen ilmaus huippupyöräilyskenen ongelmille.
Mä luin nyt vasta. Ei tosiaan tullut mieleen, että kommentti olisi kirjaimellinen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joku mainitsikin, että Ukrainan sodan positiivinen vaikutus mediassa on ollut, että uutisissa on luovuttu clickbait-otsikoista ja sama näyttää leviävän :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

VR lisää Allegro-vuoroja Pietarista suuren kysynnän vuoksi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008664277.html

Ei vittu? Edelleen eletään Kummelissa?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000008666605.html

Urpiainen jo tähän viittasikin. Tämä menee kyllä Hall of Fameen.

Mitenkäs Bluntlyn kondensoitu maito?

Kuulin muuten ensimmäisen kerran ko. termin Bluntlyn postauksessa. Nyt alkaa jo kiinnostaa niin paljon, että pitäisi varmaan googlettaa, mikä ihme tuo on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2022 9:47 https://www.hs.fi/talous/art-2000008666605.html

Urpiainen jo tähän viittasikin. Tämä menee kyllä Hall of Fameen.
Lidl toimi ihan oikein? Poistettujen puolalaisten ja muiden tuotteisen merkitys on olematon, potentiaalinen ymmärtämättömien asiakkaiden aiheuttama haitta on huomattava. Itse olisin toiminut samoin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2022 9:47
Mitenkäs Bluntlyn kondensoitu maito?
Vedin niin tuiman lounaan silloin, että on vielä kokeilematta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.03.2022 9:58
James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2022 9:47 https://www.hs.fi/talous/art-2000008666605.html

Urpiainen jo tähän viittasikin. Tämä menee kyllä Hall of Fameen.
Lidl toimi ihan oikein? Poistettujen puolalaisten ja muiden tuotteisen merkitys on olematon, potentiaalinen ymmärtämättömien asiakkaiden aiheuttama haitta on huomattava. Itse olisin toiminut samoin.
Tarkoitat, että joku olisi ryhtynyt puuhaamaan Lidl-boikottia, koska olisi luullut, että puolalainen perseensuristin onkin venäläinen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 08.03.2022 9:58
James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2022 9:47
Mitenkäs Bluntlyn kondensoitu maito?
Vedin niin tuiman lounaan silloin, että on vielä kokeilematta.
Missä valmistettu? Nyt tarkkana!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.03.2022 9:47 Mitenkäs Bluntlyn kondensoitu maito?

Kuulin muuten ensimmäisen kerran ko. termin Bluntlyn postauksessa. Nyt alkaa jo kiinnostaa niin paljon, että pitäisi varmaan googlettaa, mikä ihme tuo on.
Mä olen joutunut hankkimaan, kun halusin tehdä key lime pien. Lisäksi jossain päin Espanjaa saattaa saada kahvinsa siten, että pienen lasin pohjalla on siivu kondensoitua maitoa, ja päällä kahvi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin