Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä kasvatustieteilijä voi tehdä muutakin kuin toimia opettajana. Toki eri juttu, jos juuri opeksi mielii.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja aasi »

Meillä taitaa töissä olla useampikin kasvatustieteiden maisteri it-myynnissä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Jaa niin en ole muistanut ylpeillä; pojan joukkue pelasi itsensä salibandyn P16 SM-sarjaan!
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikkesin kaupassa ostamassa tyttärelleni viisi omatoimiharhoittelupalloa. Toinen kausi Ilveksen edustuksessa alkoi, ja reeni-intoa on kylmistä ilmoista huolimatta kiitettävästi. Kun joukkuereenejä tai pelejä ei ole, niin usein reenautan häntä tunteroisen futiskentällä. Nyt sitten halusimme lisää laatua ja hankin viisi samanlaista jalkapalloa kuin millä joukkue reenaa. Esimerkiksi veto- tai keskitysharjoittelussa on hyvä olla isompi määrä samanlaisia palloja käytössä. Eiköhän sitä illalla taas poiketa Vehmaisten veralla reenaamassa. Ja poikahan (5-v) usein haluaa mukaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Minua ja vaimoni on alkanut ärsyttämään kuutosluokkalaisemme parin eri opettajan tapa pitää kerran tai jopa useamman kerran lukukaudessa karkintuonti"juhlia" oppilaille koulunkäynnin yhteydessä. Veruke voi olla jonkun asia päätös tai sitten joku muu.

Itselle tämä asia on periaatteellinen, koulun tehtävä ei vaan ole pyytää oppilaiden vanhemmilta tuomaan karkkia kouluun. Tapa näyttäytyy minulle sellaisena halpamaisena pikavoittojen ja suosion kalasteluna. Ja aiheuttaa perheille turhaa vaivaa, koska monella karkkipäivä osuu viikonlopulle ja esmes sisarukset mieltävät asian epäreiluna.

Voisin ottaa toisenlaisen esimerkin nuoremman tyttäreni jalkapalloharrastuksesta eli Ilveksen edustuksen säännöistä ja tavoista toimia. Siellä edes pidemmillä eli yön yli viikonloppuisin sattuvilla pelireissuilla ei karkkia syödä. Tästä minä pidän ja tämä osoittaa nykypäivänä harvinaista ryhtiä j vastuullisuutta!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Meillä sama homma. Vähän väliä joku "saa tuoda pienen herkun". Harrastuksissakin tuppaa vähintään kausien päätöksissä olemaan joku "herkkuhetki". Minustakaan kouluun tai harrastuksiin ei kuulu karkin syönti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Koulun keskeinen tehtävä on sosiaalistaa suomalaiseen kulttuuriin. Tuo on hyvä alku, että terveydelle vaaralliset nautintoaineet rakennetaan tuollaisiksi palkkioiksi ja juhlaan elimellisesti kuuluviksi jutuiksi. Eritoten, kun kynnys käyttää mitä tahansa kissanristiäisiä tekosyynä selvästi laskee koko ajan. Vähän isompina niillä sitten alkaa kotitalousopinnot, ja siinä voi ottaa seuraavan askeleen: tiskauksen jaksaa vain, jos on kunnolla karkkia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 10.12.2021 9:26 Vähän isompina niillä sitten alkaa kotitalousopinnot, ja siinä voi ottaa seuraavan askeleen: tiskauksen jaksaa vain, jos on kunnolla karkkia.
Ammattikoulussa voikin sitten vaihtaa karkin karhuun. Jaksaa taas tiskata.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suomalainen peruskoulu on rikki!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kelpaa. Tyttären joukkue voitti Lempäälän samanikäiset pojat futiksessa 4-2. Itse tuomaroin (ja samalla supisin neuvoja tyttärelle).
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tyttäreni voittivat kumpikin koulunsa hiihtohaasteen talviloman hiihtokilsojen muodossa. Suomen murtomaahiihdon uljas perintö on turvattu pitkälle tulevaisuuteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.04.2022 12:49 Tyttäreni voittivat kumpikin koulunsa hiihtohaasteen talviloman hiihtokilsojen muodossa. Suomen murtomaahiihdon uljas perintö on turvattu pitkälle tulevaisuuteen.
:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.04.2022 12:53
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.04.2022 12:49 Tyttäreni voittivat kumpikin koulunsa hiihtohaasteen talviloman hiihtokilsojen muodossa. Suomen murtomaahiihdon uljas perintö on turvattu pitkälle tulevaisuuteen.
:ohyeah:
Disclaimer, eivät ole talvilomiensa jäkeen suksiin koskeneet :cry:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ilmoitin vanhemman tytönkin kaupparifutikseen, kun riittävän kauan ruinas. Tyttö tanssinut paljon, ja nyt sitten muutaman vuoden tauon jälkeen futista myös. Perhekalenteri on tällä hetkellä mielenkiintoinen, kun pojalla säbä ja futis, tytöillä futista ja tanssia. Itse huoltajana toisella tytöllä ja valmentajana pojan kauppareissa. Onneksi säbä loppuu kohta ja tanssikin tauolle kesällä. Jos ehtisi hakea tänään Ilveksen varastolta uusia kuteita, kun kerran kausimaksulla pari saa. Ehkä sadetakki ja softsell, kun muut jo on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Jouduin googlaamaan termin "kauppari". Tuntuu, että on olemassa maailma, joka on minulle aika näkymätön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Juniorifutis on järjestetty Tampereella eri tavoin kuin pk- seudulla. Siellä on paljon yhden kaupunginosan tai pienen alueen seuroja, täällä pari isoa seuraa, joiden alla kaupunkiosatoiminta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Musta tulee ukki! Olen pantannut tätä tietoa muilta, mutta teille uskallan kertoa. ISOISÄ! En junnuna uskonut eläväni näitä hetkiä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onnea!

:h:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kiitos!

Toivottavasti kaikki menee hyvin. Hyvin on kakarat suunnitelleet ja ajoittaneet lisääntymisen. Fiksuja ihmisiä! Istuu molempien valmistumiseen täydellisesti ja pukkasivat pullan uuniin nuorella iällä. Että mä tykkään!!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

Diddley Bow kirjoitti: 08.05.2022 14:17 Musta tulee ukki! Olen pantannut tätä tietoa muilta, mutta teille uskallan kertoa. ISOISÄ! En junnuna uskonut eläväni näitä hetkiä.
Paljon onnea!! :h:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pojalla illalla ekat futispelinsä. Onhan se suloista. Ja näitä on odotettu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.05.2022 9:00 Pojalla illalla ekat futispelinsä. Onhan se suloista. Ja näitä on odotettu.
Poika vuotta muita nuorempana kaatuili koko ajan. Mut hienoja syöttöjä, kova yritys ja mahanalus täynnä jalkoja aina kentällä ollessaan. Viihdyttävä suoritus kerrassaan. Yhdet itkutkin mahtui. Ainoana valmentajana jouduin huolehtimaan peluutuksen, kirjanpidon ja kaiken, mitä 6-7- vuotiailla pojilla eteen tulee, kuten älä syö sitä kumirouhetta tai tuletko pois, kun sulla on kenkäkin irronnut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2447
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vanhin poika tuottaa isälleen koko ajan ylpeyttä. Hommasi ekan kesätyöpaikkansa, osallistuu harvinaisen vähällä mukinalla kotitaloustöihin ja maksoi velkansa tietokoneen hankinnasta tekemällä pari viikonloppua täyttä päivää remonttireiskan hanslankarina, kertaakaan päivän pituudesta valittamatta.

Keskimmäinen taas on samanlainen kuin minä nuorena eli yrittää luistella aina kaikesta ja on hommissaan vähän huolimaton...

Nuorimmainen on edelleen hassu pikku ukko jolle alkaa kehittyä oma voimakas tahto - kuten äidillään - mutta kömpii edelleen syliin ja käpertyy kainaloon kun luen iltasatua.

On ne vaan aika ihania, silloinkin kuin rähisevät ja sähisevät kuin pussillinen kulkukissoja
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Tuon ainokaisen teiniytyminen aiheutti aikansa pientä haikeutta. Piti henkisesti hyvästellä se pikku pojan isä -ajanjakso. Oli hieno vaihe elämässä. Lapsi ei ollut meille mikään välttämättömyys ja sen verran monta vuotta meni ennen kuin tärppäsi, että ehdittiin jo varautua siihenkin, että luomuna ei onnistu ja päätetty että hoitoihin ei mennä. Onneksi tuo lapsi syntyi. Niin hieno kokemus ollut kokonaisuudessaan.

Nyt näyttää että ollaan saatu aikaan fiksu nuori ihminen. Vahva usko, että tulee pärjäämään elämässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Voi kettulan väki että isänä oleminen on välillä haastavaa. En ala pidemmän kaavan mukaan tilannetta selostamaan, mutta toi mun urheilullinen poikani on vaihtamassa lajia lennosta, ehkä. Menneen kauden tilastoissa valtakunnallisesti toiseksi paras veskari säbässä omassa ikäluokassaan, mut kun koripallo on ruvennut kiinnostamaan. Ja Honka on lennosta tarjonnut paikkaa ikäluokan pääsarjajoukkueen try outille. Kahteen pääsarjatason urheiluun iskän lompakko ei taivu.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin