43/2021

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

43/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt 3 yötä nukuttu uudessa kodissa. Viikonloppuna oli fiilis, kuin olisi ollut hotellissa, kun muzak soi rappukäytävässä ja hissillä pääsi ravintolaan syömään.

Mutta nythän se arki koitti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.10.2021 11:12 Nyt 3 yötä nukuttu uudessa kodissa. Viikonloppuna oli fiilis, kuin olisi ollut hotellissa, kun muzak soi rappukäytävässä ja hissillä pääsi ravintolaan syömään.

Mutta nythän se arki koitti.
Saako udella, että koska kyse ilmeiseti kerrostalokämpästä, niin monesko kerros ja kuinka iso?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.10.2021 11:53
James Potkukelkka kirjoitti: 25.10.2021 11:12 Nyt 3 yötä nukuttu uudessa kodissa. Viikonloppuna oli fiilis, kuin olisi ollut hotellissa, kun muzak soi rappukäytävässä ja hissillä pääsi ravintolaan syömään.

Mutta nythän se arki koitti.
Saako udella, että koska kyse ilmeiseti kerrostalokämpästä, niin monesko kerros ja kuinka iso?
Ei oo iso eikä korkealla :D Kahdelle hengelle sopiva.

edit: poistetaans ettei yksilöi liikaa

Sijainti onneksi on (meille) optimaalinen eli Tapiolan keskustassa uudessa talossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.10.2021 12:03 edit: poistetaans ettei yksilöi liikaa
Kun tuossa kävin teidän naapurissa syömässä, niin mietiskelin ettei sun varmaan kannata vastata. Älysit näköjään itsekin.

Näin siis kysymyksen ennen liikkeelle lähtöä. En poistettua vastausta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun mulla 52m2 tuntuu liian pieneltä yhdelle henkilölle niin mikähän on sopiva kahdelle?

Tarvitsee siihen kuitenkin vähän kerroin (>1.00), että pääsee toista pakoon,
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ gallows birdiin kato hissillä
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun



kello kuusi aamulla niin paha paeta pubiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joulun hittilahja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäisi ostaa Afrikan Tähti, ihan vaan kannatuksen vuoksi. Kohta kuitenkin canceloivat tai wokettavat sen. Mutta kun se on ehkä kaikista paskin lautapeli, niin ei pysty.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Osta Afrikan tähti -peitto. Oikeaoppisesti Kärkkäiseltä!

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... WYQAvD_BwE
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti: 25.10.2021 13:39 Kun mulla 52m2 tuntuu liian pieneltä yhdelle henkilölle niin mikähän on sopiva kahdelle?

Tarvitsee siihen kuitenkin vähän kerroin (>1.00), että pääsee toista pakoon,
Mulla ei riitä edes nykyinen 90m2 itselle, vähintään tuplat pitäs olla jos täällä loisis joku.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Mmmph. Stressi. Viime viikko oli myös mmmph.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sadevesi ropisee uudessa asunnossa ikkunapeltiin äänekkäästi. Elämä on niin vaikeaa!11 Muuten erittäin hiljainen talo.

Pitää käydä ostamassa korvatulpat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sateen ropina on mukava ääni. Tulee hyvä fiilis olla kuivassa ja lämpimässä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.10.2021 9:15 Sadevesi ropisee uudessa asunnossa ikkunapeltiin äänekkäästi. Elämä on niin vaikeaa!11 Muuten erittäin hiljainen talo.

Pitää käydä ostamassa korvatulpat.
Laita ikkunalautaan sellaisia lokkipiikkejä. Vaimonkin voi niihin ripustaa välillä jäähdyttelemään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Jahas, nyt ollaan sitten karanteenissa ensimmäistä kertaa. Pienimmän eskariryhmässä joku oli saanut tartunnan, altistus maanantaina ja tänään soittivat hakemaan hoidosta pois kun tartunta oli ilmoitettu heille asti. Koko ryhmää koskien. Mä olisin joka tapauksessa jumissa eskarilaisen kanssa himassa, mutta nyt täytyy työn puolesta vielä käydä kahdesti testauttamassa itsensä negatiiviseksi (hah, sitähän mä olen. Kyyninen myös..) ennen töihinpaluuta. 8)

Ja töissä aivan hirveästi hommia..
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 27.10.2021 16:06 Jahas, nyt ollaan sitten karanteenissa ensimmäistä kertaa.
Tarkalleen ottaen lapsi on karanteenissa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Joo, lapsi on karanteenissa mutta kun se on niin pieni, niin enhän mä voi sitä yksin jättää. Sunnuntaina saadaan mennä testiin. Ja toivottavasti pääsen maanantaina töihin, siellä on pikkaisen kiirusta.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 28.10.2021 12:09 Joo, lapsi on karanteenissa mutta kun se on niin pieni, niin enhän mä voi sitä yksin jättää.
juu
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen jotenkin siinä käsityksessä, että jossain täällä on keskustelu tai parikin siitä, mitä ajattelemme urheilussa tyypeistä, jotka tavoittelevat voittoa kaikin keinoin, ja toisaalta tyypeistä, jotka edustavat jotain ihme rehtiä urheiluhenkeä, vaikka se ei aina voittoa optimaalisesti ajaisikaan? En nyt kuitenkaan löydä niitä.

Muistelisin, että Ylle urheilumiehenä on vähän puolustanut sellaisia häviötä vihaavia ja voittoa yli kaiken hakevia hahmoja, ja minä ehkä vähän itsenikin yllättäen enemmän sellaista brittiläisen yläluokan urheiluhenkeä, jossa on kunniakkaampaa hävitä rehdisti kuin voittaa epämääräisiä keinoja käyttäen. Puhuimmekohan tästä esim. niiden hiihtodiskauksien yhteydessä? Ja vähän toisesta näkökulmasta tietty jalkapallon filmaamisen yhteydessä, missä ainakin osa on halunnut puolustaa myös sellaista eteläisempää kaatuiludraamakulttuuria, vaikka se protestanttiseen työeetokseen huonosti sopiikin.

Tuli nämä mieleen tästä jutusta: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008365859.html En oikein osaa sanoa, mitä mietin tyypistä. Ilmeisesti se ei siis riko mitään sääntöjä, mutta vastustajan psyykkaaminen ja fiiliksen turmeleminen ei kyllä ole mitään rehtiä urheiluhenkeä. Iloisella 90-luvulla Hietsun katukoriskentällä yhdellä tyypillä oli porttikielto peleihin, kun toimi koko ajan näin. Toisaalta moinen on kiinnostava tarina ja varmasti lisää otteluiden mielenkiintoa, kun kaikki odottavat draamaa. Konna vai sankari?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

En ole Ylle mutta urheilumiehenä voin vastata. Lajikohtaista. Jääkiekko on esimerkiksi laji jossa psyykkaaminen on olennainen osa peliä. Otetaan esimerkiksi Tikin ja 99:n suhde silloin pelasivat eri joukkueissa. Jäällä Tiki piti huolen, että Väinö ei peliin juuri kyennyt keskittymään. Jään ulkopuolella ovat käsittääkseni ihan ok väleissä.

Itse kun pelasin vielä aktiivisesti säbää, niin kyllä mä tykkäsin jauhaa paskaa vastustajan korviin ihan tarkoitushakuisesti.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläiselle tyypillisesti miellipiteeni urheilusta menee miten sattuu,

Kunnioitan rehtiä kilpailua ja hyvä yritys on melkein yhtä hyvä kuin voitto. Kuitenkin ymmärrän ettei puhdasta urheilua ole ja hyväksyn tosiasian.
En kuitenkaan hyväksy transsuja naistensarjoissa.

Ja kun kuitenkin seuraan lähinnä lajeja, joissa on ok tumpata nyrkki toisen leukaperiin, niin mussutus tunnu missään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en oikein tunnistanut Urppiksen luonnehdinnasta itseäni. Olen kai todennut jossain jotenkin, että kilpaurheilussa, halusi tai ei, kiltit syödään elävältä. Ei siis pidä antaa sellaista tasoitusta, joka ei ole pakollista. Nähdäkseni tämän voi allekirjoittaa melkein jokainen. Likaiset keinot sinänsä ovet likaisia, enkä yleisesti ole niiden puolella millään lailla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 29.10.2021 15:11 Mä olen jotenkin siinä käsityksessä, että jossain täällä on keskustelu tai parikin siitä, mitä ajattelemme urheilussa tyypeistä, jotka tavoittelevat voittoa kaikin keinoin, ja toisaalta tyypeistä, jotka edustavat jotain ihme rehtiä urheiluhenkeä, vaikka se ei aina voittoa optimaalisesti ajaisikaan?
Tämähän on täysin lajisidonnaista? Ei esim. golffissa, snookerissa tai monessa muussakaan lajissa saa häiritä toisen suoritusta.

Lätkässäkin saa vastustajalle puhumalla jäähyn, jos oikein rumasti puhuu. Kyse on kuitenkinkin tv-lajista ja silloin ei voida ottaa riskiä, että täysin törkeä puhe menee eetteriin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 43/2021

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 29.10.2021 15:52 Mä en oikein tunnistanut Urppiksen luonnehdinnasta itseäni. Olen kai todennut jossain jotenkin, että kilpaurheilussa, halusi tai ei, kiltit syödään elävältä. Ei siis pidä antaa sellaista tasoitusta, joka ei ole pakollista. Nähdäkseni tämän voi allekirjoittaa melkein jokainen. Likaiset keinot sinänsä ovet likaisia, enkä yleisesti ole niiden puolella millään lailla.
Joo, se oli kai tämä keissi: viewtopic.php?p=775960#p775960

Mut siis mä en allekirjoita. Mun mielestä on parempi olla kiltti häviäjä, joka tulee syödyksi elävältä, kuin ilkeä voittaja, joka syö kilttejä elävältä.

Mut mitens toi potkupallomaalivahti? Onks se sun mielestä superhyvä joukkuepelaaja vai mulkvisti jonka pitäisi tukkia suunsa?
Viimeksi muokannut urpiainen, 29.10.2021 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin