Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Perinteinen tapa lähteä pois kuitenkin: ekan kerran kasarilla Espoossa kaverini naapuri räjäytti paritalon toisen pään itsensä mukana (se meni maantasalle.)
Viimeksi muokannut nokkaelain, 03.11.2021 8:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.11.2021 11:28 Musk on sen verran enemmän toteuttaja kuin paskanpuhuja, että
YK:n nälkäohjelmalla on nyt 6 miljardin dollarin näytön paikka.
Mua hykerryttää tää käänne.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.11.2021 11:28 YK:n nälkäohjelmalla on nyt 6 miljardin dollarin näytön paikka.
Älä pidättele hengitystäsi odotellessa.

Eiköhän tuo 6 miljardia ole saatu kasaan skaalaamalla joku pienempi onnistuminen tai kuvittelemalla, että nykyiset toimet voisi skaalata vain kasvattamalla sitä viimeistä vaihetta.

WFP vuosibudjetti on 8 miljardia ja vaje tavoitteeseen on noin 6. Eli 6 mijardia ei poista nälkää, vaan tarjoaa vain vuoden verran WFP:n tavoitteiden mukaisen määrän ruokaa.

Jos minä sanoisin "saat talon maksamalla lainan lyhennykset vuoden ajalta", niin minua sanoittaisiin kusettaksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Isännöitsijä: Varkaudessa räjähtänyt asunto oli yksiö ja asukkaalla oli sinne osoite
Tässä on paljon selvitettävää. Toivottavasti asukkailla on kuitenkin kotivakuutukset kunnossa, isännöitsijä mietti.
Mahtaako kuitenkaan kotivakuutus korvata.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 01.11.2021 16:09 Isännöitsijä: Varkaudessa räjähtänyt asunto oli yksiö ja asukkaalla oli sinne osoite
Tässä on paljon selvitettävää. Toivottavasti asukkailla on kuitenkin kotivakuutukset kunnossa, isännöitsijä mietti.
Mahtaako kuitenkaan kotivakuutus korvata.
Aika vaikea keksiä räjähdystä, joka menisi kotivakuutuksen piikkiin :D

"Istuin kaikessa rauhassa sohvalla katsomassa televisiota, kun asunto yht'äkkiä räjähti"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Joo, vessassa noin on tapahtunut, muttei sohvalla
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.11.2021 17:17
Aika vaikea keksiä räjähdystä, joka menisi kotivakuutuksen piikkiin :D
Naapureilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 01.11.2021 17:45
James Potkukelkka kirjoitti: 01.11.2021 17:17
Aika vaikea keksiä räjähdystä, joka menisi kotivakuutuksen piikkiin :D
Naapureilla.
Rikosturva?

Toisaalta rikosturva ei mene oikein mihinkään näistä

Korvaa äkillisen ja ennalta arvaamattoman välittömän esinevahingon, jonka tapahtuma-aika, -paikka ja olosuhteet voidaan tarkoin yksilöidä ja jonka syynä on

varkaus tai murto, josta on seurannut vahinkoa irtaimistolle ja rakennukselle, kun rakennukseen on murtauduttu rakenteita rikkomalla tai muuten väkivaltaisesti esimerkiksi lukkoja vahingoittaen tai tunkeuduttu avaimella, joka on saatu murtautumisen tai ryöstön yhteydessä.
ryöstö, jolla tarkoitetaan anastusta tai sen yritystä, ja jossa henkilö on joutunut väkivallan tai sen uhkauksen kohteeksi.
ilkivalta eli vahingonteko, jolla tarkoitetaan ulkopuolisen tahallisesti aiheuttamaa esinevahinkoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ilkivalta kattaa kyllä naapurin räjähdeterrorin.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 01.11.2021 18:51 Ilkivalta kattaa kyllä naapurin räjähdeterrorin.
Vahingonteon tapaan rangaistavuus edellyttää tahallisuutta. Tosin vakuutusyhtiöillä on omat perusteensa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 01.11.2021 11:42
Bluntly kirjoitti: 01.11.2021 10:13 Käytän taas suosikkiselitystäni: metan keittely.
Ei huono arvaus ainakaan: Eri uutisten mukaan kyseessä oli kalustamaton asunto ja kyse ei ollut varsinaisesta räjähteestä. Mutta en ole kuullut koskaan Suomessa metarähdyksestä.
Sisu taisi sanoa uutisissa, että ei liity huumeiden eikä räjähteiden valmistamiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 01.11.2021 22:56
nokkaelain kirjoitti: 01.11.2021 11:42
Bluntly kirjoitti: 01.11.2021 10:13 Käytän taas suosikkiselitystäni: metan keittely.
Ei huono arvaus ainakaan: Eri uutisten mukaan kyseessä oli kalustamaton asunto ja kyse ei ollut varsinaisesta räjähteestä. Mutta en ole kuullut koskaan Suomessa metarähdyksestä.
Sisu taisi sanoa uutisissa, että ei liity huumeiden eikä räjähteiden valmistamiseen.
Oli ehkä samaa kun mun tietämässäni tapauksessa. Eli bensa höyrystyi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Missä tilanteessa kerrostaloasunnossa pääsee bensaa höyrystymään mittakaavassa, joka muuttaa koko talon lentopommituselokuvan lavasteeksi? Se sun tuttusi (kaverin puolesta kyselit, joo) siis putsaili jotain auton moottoria kerrostalossa? Mä en tiedä, onko mulla koskaan ollut bensiiniä kerrostaloasunnossa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bensaa pääsee höyrystymään kun kokkelia jalostetaan. Metasta en tiedä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 02.11.2021 15:00 Bensaa pääsee höyrystymään kun kokkelia jalostetaan. Metasta en tiedä.
Toisaalta se tv-poliisi sanoi nimenomaan, että ei liittyisi huumeiden valmistukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No reippaat sakemannithan kehitti aerosolipommeja jo WWII:ssa. Ei ne kovin isoja mötiköitä olleet ja ponnekaasukin vie tilaa.

Kai jos joku moottorinsylinteri on päässyt täyttymään löpöllä, kipannut sen johonkin astiaan ja jättänyt nurkaan. Maksimitehohan saadaan kun bensähöyryjä on kai muutama prosentti tilavuudesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 02.11.2021 14:51 Missä tilanteessa kerrostaloasunnossa pääsee bensaa höyrystymään mittakaavassa, joka muuttaa koko talon lentopommituselokuvan lavasteeksi? Se sun tuttusi (kaverin puolesta kyselit, joo) siis putsaili jotain auton moottoria kerrostalossa? Mä en tiedä, onko mulla koskaan ollut bensiiniä kerrostaloasunnossa.
Seos ilmaa ja besiiniä pitää olla nimenomaan aika heikko, jotta räjähdysmäinen palaminen tapahtuisi. (Joidenkin autistien mukaan sitä ei saa kutsua räjähdykseksi, koska äänennopeus ei ylity.)

Minulla on nytkin kaksi vajaata pulloa tärpättiä eli lakkabensiiniä kerrostalossa. Toinen on edellisen asukkaan jättämä, samoin kuin isot maalipurkit.

Kerran olen polttanut käteni (ulkotiloissa) tyhjän grillinsytysnestepullon kanssa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Prepperillä on kotona pari litraa polttoainetta retkikeittimeen poikkeustilanteiden varalle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bhven kirjoitti: 03.11.2021 12:37 Prepperillä on kotona pari litraa polttoainetta retkikeittimeen poikkeustilanteiden varalle.
Mulla on vain pirusti puisia huonekaluja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.11.2021 14:51 Se sun tuttusi (kaverin puolesta kyselit, joo) siis putsaili jotain auton moottoria kerrostalossa?
Juu. Onhan se melko nohevaa roudata auton moottori kerrostaloasuntoon korjattavaksi :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 02.11.2021 15:00 Bensaa pääsee höyrystymään kun kokkelia jalostetaan. Metasta en tiedä.
Meinaatko että kaveri on kotikasvattanut kokapensasta ja jalostanut sitä siellä eteenpäin?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 03.11.2021 12:35
urpiainen kirjoitti: 02.11.2021 14:51 Missä tilanteessa kerrostaloasunnossa pääsee bensaa höyrystymään mittakaavassa, joka muuttaa koko talon lentopommituselokuvan lavasteeksi? Se sun tuttusi (kaverin puolesta kyselit, joo) siis putsaili jotain auton moottoria kerrostalossa? Mä en tiedä, onko mulla koskaan ollut bensiiniä kerrostaloasunnossa.
Seos ilmaa ja besiiniä pitää olla nimenomaan aika heikko, jotta räjähdysmäinen palaminen tapahtuisi. (Joidenkin autistien mukaan sitä ei saa kutsua räjähdykseksi, koska äänennopeus ei ylity.)

Minulla on nytkin kaksi vajaata pulloa tärpättiä eli lakkabensiiniä kerrostalossa. Toinen on edellisen asukkaan jättämä, samoin kuin isot maalipurkit.

Kerran olen polttanut käteni (ulkotiloissa) tyhjän grillinsytysnestepullon kanssa.
Hyvät täsmennykset. Pidän mahdollisena ja jopa todennäköisenä, että mulla on ollut joskus lakkabensiiniä kerrostalossa. Myös retkikeittimien polttonesteitä. Ihme, etten ole räjähdysmäistänyt koko taloa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 03.11.2021 13:55
nokkaelain kirjoitti: 03.11.2021 12:35
urpiainen kirjoitti: 02.11.2021 14:51 Missä tilanteessa kerrostaloasunnossa pääsee bensaa höyrystymään mittakaavassa, joka muuttaa koko talon lentopommituselokuvan lavasteeksi? Se sun tuttusi (kaverin puolesta kyselit, joo) siis putsaili jotain auton moottoria kerrostalossa? Mä en tiedä, onko mulla koskaan ollut bensiiniä kerrostaloasunnossa.
Seos ilmaa ja besiiniä pitää olla nimenomaan aika heikko, jotta räjähdysmäinen palaminen tapahtuisi. (Joidenkin autistien mukaan sitä ei saa kutsua räjähdykseksi, koska äänennopeus ei ylity.)

Minulla on nytkin kaksi vajaata pulloa tärpättiä eli lakkabensiiniä kerrostalossa. Toinen on edellisen asukkaan jättämä, samoin kuin isot maalipurkit.

Kerran olen polttanut käteni (ulkotiloissa) tyhjän grillinsytysnestepullon kanssa.
Hyvät täsmennykset. Pidän mahdollisena ja jopa todennäköisenä, että mulla on ollut joskus lakkabensiiniä kerrostalossa. Myös retkikeittimien polttonesteitä. Ihme, etten ole räjähdysmäistänyt koko taloa.
Tunnetaanko me?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Tutun tuttu pääsi joskus paikallisuutisiinkin, kun tällä oli uutisen mukaan yksityisasunnossa säilössä dynamiittia uunissa. Oikeasti ilmeisesti oli suhteellisen vastuullinen tyyppi; kemian tohtori.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 06.11.2021 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Helsinki tarjoaa jatkossa vain kauramaitoa kahviin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008379533.html

Miksi kaupunki tuhoaa ilmastoa kauramaidolla, kun kahvin voi juoda mustana!?
Vastaa Viestiin