Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 18.09.2021 11:02
James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2021 9:15 Idiooteilta rahat pois. Kaikki ovat varmasti tyytyväisiä, eli hyvä bisnesidea.
Sä tarkoitit tuota iltalehden plus palvelua??? 7€/kk sisäänheittokuukauden jälkeen.
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2021 9:15 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4756 ... ff38f9c753

Idiooteilta rahat pois. Kaikki ovat varmasti tyytyväisiä, eli hyvä bisnesidea.
Osaava ulkoinen auditoija pystyy usein löytämään hyviä kehityskohteita, jotka sisäosessä arvioinnissa jäisivät huomaamatta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pitäisikö naisille luoda sama palvelu? Voin maksua vastaan arvioida.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2021 12:12 Pitäisikö naisille luoda sama palvelu? Voin maksua vastaan arvioida.
Eikös sinun olisi pitänyt erikoistua tuohon jo lääkiksessä?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2021 12:12 Pitäisikö naisille luoda sama palvelu? Voin maksua vastaan arvioida.
Etkö sä seuraa uutisia? Naiset saa kuulla enemmän kuin tarpeeksi tuota arviointia arjessa ihan ilmaiseksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ilmanen on aina paskaa. Nyt on tarjolla laatua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kerrostalo | 4h + k + s + kph + wc + vh + lasitettu parveke
Huoneistossa asuu asukas (rva/88 v.), jolla on elinikäinen asumisoikeus asuntoon. Asumisoikeudesta on epäselvyyttä. Lisätiedot välittäjältä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eli myydään asuntoa, johon jollakin on ehkä elinikäinen asumisoikeus?

Ko. rouvahan saattaa asua siinä vielä yli 10 vuotta...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-12102819

Helsingin alla käyttämättömiä huoltotunneleita
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 21.09.2021 11:35 Kerrostalo | 4h + k + s + kph + wc + vh + lasitettu parveke
Huoneistossa asuu asukas (rva/88 v.), jolla on elinikäinen asumisoikeus asuntoon. Asumisoikeudesta on epäselvyyttä. Lisätiedot välittäjältä.
Onko rouvalla allergioita? Onko hänellä heikko sydän ja pelästyykö hän kenties helposti kovia ääniä?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008377136.html

" Kurvista onkin eduskunnassa usein tituleerattu ”Veli Pontevaksi”."

Laitoin myllykirjeen Junkkarille. Ei asiallinen luonnehdinta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.11.2021 8:27 Laitoin myllykirjeen Junkkarille. Ei asiallinen luonnehdinta.
Oletko tosissasi? Eikö asiallisuus pidä suhteuttaa tekstin tyylilajiin? Minustakaan teksti ei ollut kovin hyvä, mutta tämä ei siis ollut mikään uutinen tai poliittinen analyysi, vaan leikittelevä henkilökuva, jossa draamaan kaari menee niin, että nokkela toimittaja yrittää vedättää vähän yksioikoisen oloista Kurvista, mutta lopussa ministeri osoittautuu paljon toimittajaa ovelammaksi. Kyllä tuo velipontevoittelu tähän kokonaisuuteen sopii.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 8:45
James Potkukelkka kirjoitti: 15.11.2021 8:27 Laitoin myllykirjeen Junkkarille. Ei asiallinen luonnehdinta.
Oletko tosissasi? Eikö asiallisuus pidä suhteuttaa tekstin tyylilajiin? Minustakaan teksti ei ollut kovin hyvä, mutta tämä ei siis ollut mikään uutinen tai poliittinen analyysi, vaan leikittelevä henkilökuva, jossa draamaan kaari menee niin, että nokkela toimittaja yrittää vedättää vähän yksioikoisen oloista Kurvista, mutta lopussa ministeri osoittautuu paljon toimittajaa ovelammaksi. Kyllä tuo velipontevoittelu tähän kokonaisuuteen sopii.
Olen tosissani. Mielestäni kuvien perusteella jkv ylipainoisen, lyhyehkön miehen nimeäminen veli pontevaksi on asiaton luonnehdinta.

Saattaa olla, että triggeröi jotain mun omia kompleksejani. So not.

Jos emme eläisi woke aikaa, niin en ehkä olisi kirjoittanut. Mutta emme mielestäni voi pitää tuplastandardeja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos naista olisi luonnehditty Peggy Possuksi, niin mailma olisi tulessa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.11.2021 8:55 ^ Jos naista olisi luonnehditty Peggy Possuksi, niin mailma olisi tulessa.
Aivan
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »



Paitsi hullu nero, Musk on toisinaan myös idiootti
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.11.2021 8:57
sivustahuutaja kirjoitti: 15.11.2021 8:55 ^ Jos naista olisi luonnehditty Peggy Possuksi, niin mailma olisi tulessa.
Aivan
Tää on argumentaatiolinja, jota mun on vaikea kokea relevantiksi. Kiihdytään jostain, jota ei ole tapahtunut, ja tällä tapahtumattomalla asialla perustellaan jokin tosiasiassa tapahtuva kummallisuus. Kuten tässäkin tekstissä, mahdollinen naisen nimittely olisi varmaan ollut ok tai ei-ok nimittelystä ja kontekstista riippuen. Ja vaikka olisitte oikeassa, sukupuolettavien vähättelyjen historia ja nykyinenkin todellisuus on niin epäsymmetrinen, että tällainen suora vertailu on minusta mielenkiinnotonta.

Etkö sä ole kotoisin siltä samalta Ilmansuunta-Pohjanmaalta, josta Kurvinen tässä puhuu? Jos mä olin jostain tässä triggeröitymässä, niin se oli se kohta, jossa Kurvinen totesi tavoittelevansa asemaa, jota helsinkiläiset pitävät liian konservatiivisena ja pohjanmaalaiset liian liberaalina. En oikein arvosta tällaista leimaamista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 9:15 Ja vaikka olisitte oikeassa, sukupuolettavien vähättelyjen historia ja nykyinenkin todellisuus on niin epäsymmetrinen, että tällainen suora vertailu on minusta mielenkiinnotonta.

Mä taas en ymmärrä tällaista orjalaivojen terva -ajattelua, jolla perustellaan jollain vanhalla asiaan kuulumattomalla asialla nykypäivän huonoa käytöstä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 9:15

Etkö sä ole kotoisin siltä samalta Ilmansuunta-Pohjanmaalta, josta Kurvinen tässä puhuu? Jos mä olin jostain tässä triggeröitymässä, niin se oli se kohta, jossa Kurvinen totesi tavoittelevansa asemaa, jota helsinkiläiset pitävät liian konservatiivisena ja pohjanmaalaiset liian liberaalina. En oikein arvosta tällaista leimaamista.
En nyt saa kiinni, kenen tässä pitäisi triggeröityä?

Kurvisen kanssa olla hyvinkin samoilta hoodeilta. En tiedä, olisiko tuossa osittain selitys myös mieleni pahoittamiseen, vaikka hyvin antikepulainen olenkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.11.2021 9:20
urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 9:15 Ja vaikka olisitte oikeassa, sukupuolettavien vähättelyjen historia ja nykyinenkin todellisuus on niin epäsymmetrinen, että tällainen suora vertailu on minusta mielenkiinnotonta.
Mä taas en ymmärrä tällaista orjalaivojen terva -ajattelua, jolla perustellaan jollain vanhalla asiaan kuulumattomalla asialla nykypäivän huonoa käytöstä.
Ei tässä mihinkään orjalaivoihin asti tarvitse mennä (vaikka minusta, toisin kuin Kitinäkonsensuksessa, se on ihan perusteltu kulma sekin), vaan ihan nykypäivän valtaepäsymmetrioihin. Tämä on ihan yhteiskuntamoraalin perusasioita, joka opitaan jo päiväkodissa. Kaikki kiusaaminen on väärin, mutta pienempien ja puolustuskyvyttömien kiusaaminen ilmeisestä valtapositiosta käsin on erityisen raukkamaista. En halua tässä erityisesti uhriuttaa naisia, mutta kun vastustat tuplastandardeja, niin minusta tosiasialliselta kontekstilta silmät väkisin sulkeva näennäinen samanlaisuus on tosiasiassa tuplastandardien käyttämistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.11.2021 9:25
urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 9:15

Etkö sä ole kotoisin siltä samalta Ilmansuunta-Pohjanmaalta, josta Kurvinen tässä puhuu? Jos mä olin jostain tässä triggeröitymässä, niin se oli se kohta, jossa Kurvinen totesi tavoittelevansa asemaa, jota helsinkiläiset pitävät liian konservatiivisena ja pohjanmaalaiset liian liberaalina. En oikein arvosta tällaista leimaamista.
En nyt saa kiinni, kenen tässä pitäisi triggeröityä?

Kurvisen kanssa olla hyvinkin samoilta hoodeilta. En tiedä, olisiko tuossa osittain selitys myös mieleni pahoittamiseen, vaikka hyvin antikepulainen olenkin.
Kuten sanoin, ei kenenkään, mutta jos jonkun, niin kaikkien, jotka eivät pidä tällaisesta henkilön autonomian väheksynnästä esittelemällä jonkinlainen alueellisen determinismi suhteessa yksilön toimintaan aikuisena ja vastuullisena moraalisubjektina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 9:27 Ei tässä mihinkään orjalaivoihin asti tarvitse mennä (vaikka minusta, toisin kuin Kitinäkonsensuksessa, se on ihan perusteltu kulma sekin), vaan ihan nykypäivän valtaepäsymmetrioihin. Tämä on ihan yhteiskuntamoraalin perusasioita, joka opitaan jo päiväkodissa. Kaikki kiusaaminen on väärin, mutta pienempien ja puolustuskyvyttömien kiusaaminen ilmeisestä valtapositiosta käsin on erityisen raukkamaista.
Minusta kuulostaa erikoiselta, jos miesministeria saa kutsua possuksi, muttei naisministeriä, koska hän on sorrettu nainen.

Eikähän homie mielellään ottaisi naisministerin palkan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.11.2021 9:35
urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 9:27 Ei tässä mihinkään orjalaivoihin asti tarvitse mennä (vaikka minusta, toisin kuin Kitinäkonsensuksessa, se on ihan perusteltu kulma sekin), vaan ihan nykypäivän valtaepäsymmetrioihin. Tämä on ihan yhteiskuntamoraalin perusasioita, joka opitaan jo päiväkodissa. Kaikki kiusaaminen on väärin, mutta pienempien ja puolustuskyvyttömien kiusaaminen ilmeisestä valtapositiosta käsin on erityisen raukkamaista.
Minusta kuulostaa erikoiselta, jos miesministeria saa kutsua possuksi, muttei naisministeriä, koska hän on sorrettu nainen.
Joo. Se olisi erikoista. Siksi kirjoitinkin, että tässä keskustelussa on erikoista käyttää sinun tapaasi argumenttina kuviteltua tapausta siitä, että joku sanoisi jostain naisesta jossain tyylilajissa jotain, tai ylipäänsä hakea kovin universaaleja sääntöjä, vaan pikemminkin on arvioitava oikeita tapauksia oikeassa kontekstissaan. Ja tässä nimenomaisessa tapauksessa en kokenut sitä kovin tuomittavana, että Junkkari kertoo Kurvista nimiteltävän Veli Pontevaksi.
urpiainen kirjoitti: 15.11.2021 9:15 Kuten tässäkin tekstissä, mahdollinen naisen nimittely olisi varmaan ollut ok tai ei-ok nimittelystä ja kontekstista riippuen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin