urpiainen kirjoitti: ↑15.11.2021 10:22
Ei kun nykymuotoisella turvetaloudella ei enää ole merkitystä huoltovarmuuden kannalta. On sillä vielä isot päästöt ja tuet, ja huoltovarmuuspointtikin esiintyy keskustelussa, jos ei todellisuudessa.
Lainaus artikkelista "Vielä 2010-luvulla energiaturvetta tuotettiin keskimäärin noin 15 terawattituntia vuodessa, mutta tänä vuonna ollaan lähellä yhtä terawattitunti"
Jos turvetta tuotetaan terawatin verran, niin ei turpeen päästöillä ole enää mitään merkitystä. Suomen kokonaiskulutus on 371 TWh. Toki turpeen käyttö pitää lopettaa, kuten kaiken muunkin hiilen, mutta meidän hallituksemme siis tappeli 0,2% kokoisesta jutusta kun olisi pitänyt ratkoa koronaa, huoltosuhdetta ja ilmastonmuutosta.
Mielestäni on aivan ymmärrettävää, että juristien kanta on, että sopimuksia pitää noudattaa. Eo kanta on itsestään selvä. Ei juristi voi sanoa, että lakeja ja sopimuksia ei tarvitse noudattaa.
Käytännössä valtiot eivät aina noudata sopimuksia. Käytännössä esim. Kreikkaa ei ole rangaistu siitä, että se ei noudata pakolaissopimusta, vaan asia on hiljaa hyväksytty.
Mun mielestä tässä jutussa herkullisinta on se, että Mykkänen siis ilmeisesti ihan oikeasti ehdotti aitaa itärajalle. Olen ajatellut, että Liike Nytissä on kyse ennen muuta siitä, että Hjallis haluaa diili-ehdokkaaksi pressanvaaleihin, mutta nyt näitä suomalaisia Pikku-Trumppeja nousee näemmä enemmänkin esiin. Soinin mahdollisesta roolista kristillisten pressaehdokkaana puhutaan jo avoimesti, ja nyt Aita-Kai lisää kierroksia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
^Mikäs siinä aidassa nyt sitten oikeastaan on niin tymää? Rajanhan saa ylittää vain raja-aseman kautta. Aita on siitä hyvä, että sille ei voi esittää turvapaikkahakemusta.
Tietysti aita olisi kallis mutta jos nyt alkuun laitettaisiin alueille, joille on kohtuulliset liikkumisyhteydet.
Onko ongelma pääasiassa se, että aita oli oleellinen osa Trumpin kampanjaa?
edit: jos approksimoidaan US-Meksiko aidan arvioidusta hinnaasta, niin hinta olisi yli 10 miljardia. Onhan se liian kallis.. Toisaalta tuo oli kait 9 metrin teräsaidan korkeus. Jos nyt laitettaisiin esim kolmemetrinen.
^ aita on ihan idiootti, jos tarkoitus on suojautua hybridivaikuttamiselta. Kyllä putinin bussit pystyvät kuljettamaan ihmiset sinne, missä aitaa ei ole.
Ratkaisu on turvapaikan hakijoiden eristäminen aussien, noiden pahojen nazien, tyyliin. Jos itseeni kohdistuisi vaara, niin menisin aussien leirille hymy naamalla.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑15.11.2021 11:52
^ aita on ihan idiootti, jos tarkoitus on suojautua hybridivaikuttamiselta. Kyllä putinin bussit pystyvät kuljettamaan ihmiset sinne, missä aitaa ei ole.
Jos aita rakennettaisiin kaikkiin paikkoihin, joihin on tieyhteys, niin eivät pystyisi.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.11.2021 11:57
Jos aita rakennettaisiin kaikkiin paikkoihin, joihin on tieyhteys, niin eivät pystyisi.
Venäjällä on rajaa myötäilevät tiet aika pitkälti koko rajan matkalta. Tietty sen viimeisen pari kilsaa voi joutua tallomaan jalan, mutta miksi se olisi ongelma, jos vatsa on täynnä lämmintä borschkeittoa?
Ei pitkälle Venäjän rajalle saada mitään aitaa mistä ei haluttaessa mennä ali, yli, läpi tai ohi. Meillä ei yksinkertaisesti riitä vartioita vahtimaan koko matkaa niin, ettei kulkuaukkoja ehtisi rakentamaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Mulle oli iloisella 80-luvulla sellaisena varhaisteininä jotenkin ravisteleva käänne, kun yhtäkkiä minulle selvisi, että Suomen ja Neuvostoliiton raja on tosiaan pelkkä hakattu linja metsässä, ei tarkkaan vartioitu ylittämätön aita tai vastaavaa. Vähän pohdittuani ymmärsin, että ei se oikein muuta voi järkevästi ollakaan. Ilmeisesti kokoomuksen ajattelu ei ole yhtä sovinnaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja kirjoitti: ↑15.11.2021 13:17
Venäjällä on rajaa myötäilevät tiet aika pitkälti koko rajan matkalta.
Onkohan Mykkänen tajunnut tämän? Yksi ongelmahan on sekin, että Suomen puolella ei kerta kaikkiaan ole edes sellaista tieinfraa, jota aidan rakentaminen edellyttäisi. Ehkä se voisi tarkentaa ehdotustaan siten, että venäläiset rakentavat ja maksavat aidan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: ↑15.11.2021 13:29
Mulle oli iloisella 80-luvulla sellaisena varhaisteininä jotenkin ravisteleva käänne, kun yhtäkkiä minulle selvisi, että Suomen ja Neuvostoliiton raja on tosiaan pelkkä hakattu linja metsässä, ei tarkkaan vartioitu ylittämätön aita tai vastaavaa. Vähän pohdittuani ymmärsin, että ei se oikein muuta voi järkevästi ollakaan. Ilmeisesti kokoomuksen ajattelu ei ole yhtä sovinnaista.
Voisihan se ihan perusteltua olla fyysiset esteet rajanylityspaikoista tietylle etäisyydelle. Teitä ja rautateitä pitkin ne kuitenkin tulee.
Eiks me kaikkien alojen asiantuntijoina keskusteltu jossain myös suomalaisesta metsänhoito-osaamisesta? Tää oli jotenkin mun mielestä aika hyvä juttu. Suomalaisten itsetyytyväinen käsitys omasta edistyksellisyydestämme ja erityisestä luonto- ja metsäsuhteestamme näyttää kv-perspektiivistä varmaan just tältä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard kirjoitti: ↑15.11.2021 13:32
Voisihan se ihan perusteltua olla fyysiset esteet rajanylityspaikoista tietylle etäisyydelle. Teitä ja rautateitä pitkin ne kuitenkin tulee.
Tuo toimisi oikein hyvin itsenäisten yrittäjien kohdalla. Mutta jos aitaa ollaan tekemässä hybridin takia, niin miksi venäläinen bussi kuskaisi ihmiset aidan viereen, eikä 3km kauemmas? Kokonaismatka-aika jostain kaukasukselta ei tuossa paljoa kasva.
Eiks me kaikkien alojen asiantuntijoina keskusteltu jossain myös suomalaisesta metsänhoito-osaamisesta? Tää oli jotenkin mun mielestä aika hyvä juttu. Suomalaisten itsetyytyväinen käsitys omasta edistyksellisyydestämme ja erityisestä luonto- ja metsäsuhteestamme näyttää kv-perspektiivistä varmaan just tältä.
En ihan ymmärtänyt tuota juttua, vaikka kovasti yritin. Jos tuossa proffa yrittää sanoa, että toisenlaisella hoidolla saisi enemmän fyrkkaa, niin senhän voisi sanoa ääneen? Jos taas fyrkkaa ei olisi tulossa, niin miksi metsänomistaja toimisi kuten proffa haluaa? Vai onko proffa maksamassa metsänomistajalle omasta pussistaan sen erotuksen?
So Hard kirjoitti: ↑15.11.2021 13:32
Voisihan se ihan perusteltua olla fyysiset esteet rajanylityspaikoista tietylle etäisyydelle. Teitä ja rautateitä pitkin ne kuitenkin tulee.
Tuo toimisi oikein hyvin itsenäisten yrittäjien kohdalla. Mutta jos aitaa ollaan tekemässä hybridin takia, niin miksi venäläinen bussi kuskaisi ihmiset aidan viereen, eikä 3km kauemmas? Kokonaismatka-aika jostain kaukasukselta ei tuossa paljoa kasva.
Aidan idis on hidastaa just sen verran että rajavartijat ehtii paikalle. Drone- ja kameravalvontaa jo on.
So Hard kirjoitti: ↑15.11.2021 14:36
Aidan idis on hidastaa just sen verran että rajavartijat ehtii paikalle. Drone- ja kameravalvontaa jo on.
En usko noin nopeaan reagointiin. Eiköhän ne tulijat pääse heittämällä asylym-lapun kanssa meidän puolelle rajaa. Enkä keksi miten avorajalla voisi estää rajanylityksen, vaikka paikalla rajavartijoita olisikin.
Eiks me kaikkien alojen asiantuntijoina keskusteltu jossain myös suomalaisesta metsänhoito-osaamisesta? Tää oli jotenkin mun mielestä aika hyvä juttu. Suomalaisten itsetyytyväinen käsitys omasta edistyksellisyydestämme ja erityisestä luonto- ja metsäsuhteestamme näyttää kv-perspektiivistä varmaan just tältä.
En ihan ymmärtänyt tuota juttua, vaikka kovasti yritin. Jos tuossa proffa yrittää sanoa, että toisenlaisella hoidolla saisi enemmän fyrkkaa, niin senhän voisi sanoa ääneen? Jos taas fyrkkaa ei olisi tulossa, niin miksi metsänomistaja toimisi kuten proffa haluaa? Vai onko proffa maksamassa metsänomistajalle omasta pussistaan sen erotuksen?
Jos tietää, miten metsästä saa enemmän rahaa, niin se tietohan kannattaa myydä kalliilla ja sen jälkeen nauraa GT-kädessä omalla saarella.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.11.2021 15:12
Jos tietää, miten metsästä saa enemmän rahaa, niin se tietohan kannattaa myydä kalliilla ja sen jälkeen nauraa GT-kädessä omalla saarella.
Dear Dave,
Proffalla ei ollut GT:tä kädessä ja hän enemmän valitti kuin nauroi. Voinko päätellä tästä jotain?
So Hard kirjoitti: ↑15.11.2021 14:36
Aidan idis on hidastaa just sen verran että rajavartijat ehtii paikalle. Drone- ja kameravalvontaa jo on.
En usko noin nopeaan reagointiin. Eiköhän ne tulijat pääse heittämällä asylym-lapun kanssa meidän puolelle rajaa. Enkä keksi miten avorajalla voisi estää rajanylityksen, vaikka paikalla rajavartijoita olisikin.
Niinno eihän siinä mitään järkeä olekaan jos asulym -koodisanaa ei poisteta maahanpääsyedellytysten listalta. Rajaa on ihan turha sulkea jos kaikki saa tulla.
So Hard kirjoitti: ↑15.11.2021 14:36
Aidan idis on hidastaa just sen verran että rajavartijat ehtii paikalle. Drone- ja kameravalvontaa jo on.
En usko noin nopeaan reagointiin. Eiköhän ne tulijat pääse heittämällä asylym-lapun kanssa meidän puolelle rajaa. Enkä keksi miten avorajalla voisi estää rajanylityksen, vaikka paikalla rajavartijoita olisikin.
Niinno eihän siinä mitään järkeä olekaan jos asulym -koodisanaa ei poisteta maahanpääsyedellytysten listalta. Rajaa on ihan turha sulkea jos kaikki saa tulla.
Juuri tuon takia aita olisi hyvä. Sille voi huudella asylumia..
So Hard kirjoitti: ↑15.11.2021 13:32
Voisihan se ihan perusteltua olla fyysiset esteet rajanylityspaikoista tietylle etäisyydelle. Teitä ja rautateitä pitkin ne kuitenkin tulee.
Tuo toimisi oikein hyvin itsenäisten yrittäjien kohdalla. Mutta jos aitaa ollaan tekemässä hybridin takia, niin miksi venäläinen bussi kuskaisi ihmiset aidan viereen, eikä 3km kauemmas? Kokonaismatka-aika jostain kaukasukselta ei tuossa paljoa kasva.
Tietysti on kitinäkeskustelujen pitkä linja, että jos täydellistä ratkaisua ei ole näköpiirissä, pienempiäkään muutoksia ei kannata tehdä. Tästä huolimatta melkein veikkaan, että jotain tuollaista SH:n visioimaa laajennusta rajarakennelmiin näemme lähitulevaisuudessa. Silloin Mykkänenkin voi koettaa selittää juttujaan parhain päin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."