Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mm. Toisaalta tuo varmaan joutuu viran puolesta suhtautumaan rakentavan myönteisesti kaikkiin rajavartioinnin toimintaa tukeviin avauksiin. Varsinkin kokoomuksesta tuleviin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 8:04 ... melkein veikkaan, että jotain tuollaista SH:n visioimaa laajennusta rajarakennelmiin näemme lähitulevaisuudessa.
Et tule näkemään, ellei sitten puhuta jostain aidanpätkästä rajanylityspaikan välittömässä läheisyydessä. Suomen raja on niin pitkä, että rajavalvonnassa panostetaan ylittäjien havaitsemiseen, eikä rajanylityksen estämiseen aidalla tai muilla esteilla. Tämä on ihan kustannuskysymys.

Suomen raja on autiota erämaata. Jos siellä nyt olisi joku järjellisen korkuinen aita ja tulijat kärrättäisiin venäjän toimesta paikalle tikkaiden kanssa, niin luuletteko, että he eivät pääsisi yli? Ihan naurettavaa kuvitella minkään pikku aidan pitelevän tulijoita. Suomen puolella voikin sitten sytyttää nuotion ja keitellä kahvit odotellessa rajavartijoita asylym-lapun kanssa.

Niinistö on ihan oikeassa. Venäjän kanssa lepsuilusta ei seuraa mitään hyvää. Venäjä aloitti sodan Ukrainassa ja kukaan ei nostanut sormeaan. Suomi Natoon ja äkkiä! Nato on uusi ydinvoima. Häpeätte kertoa lapsillenne myöhemmin, jos nyt vastustatte.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.11.2021 10:49
urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 8:04 ... melkein veikkaan, että jotain tuollaista SH:n visioimaa laajennusta rajarakennelmiin näemme lähitulevaisuudessa.
Et tule näkemään, ellei sitten puhuta jostain aidanpätkästä rajanylityspaikan välittömässä läheisyydessä.
No mä pilkkasin Mykkäsen Trump-aitaa niin paljon, että ajattelin olevan itsestäänselvää, että juuri tällaisesta nyt puhutaan. Jotain sellaisia poroerotteluaitausten kaltaisia juttuja massojen hallintaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 16.11.2021 11:22
Mulla olisi tähän ihan käypä ja edullinen ratkaisukin:
www.c3c.fi
:ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 11:00
No mä pilkkasin Mykkäsen Trump-aitaa niin paljon, että ajattelin olevan itsestäänselvää, että juuri tällaisesta nyt puhutaan. Jotain sellaisia poroerotteluaitausten kaltaisia juttuja massojen hallintaan.
Onko tuossa ajatuksena, ettei venäjä kykene enää valvomaan maataan ja rajavyöhykettään?

Hybridivaikuttamisern aidat eivät aita, koska putinin bussit.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.11.2021 12:24
urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 11:00 No mä pilkkasin Mykkäsen Trump-aitaa niin paljon, että ajattelin olevan itsestäänselvää, että juuri tällaisesta nyt puhutaan. Jotain sellaisia poroerotteluaitausten kaltaisia juttuja massojen hallintaan.
Onko tuossa ajatuksena, ettei venäjä kykene enää valvomaan maataan ja rajavyöhykettään?

Hybridivaikuttamisern aidat eivät aita, koska putinin bussit.
No siis Venäjän hybridivaikuttaminen menee tällä hetkellä just niin kuin Putin haluaakin.

Tavoitteenaan lienee houkutella eurooppalaisia toimijoita pois kansainvälisistä sopimuksista, häiritä liberaalien hallituksien kansainvälisiin sopimuksiin perustuvaa lainmukaista toimintaa, ohjata EU-maita pois EU:n yhteisratkaisuista kohti valtionpäämiesten kahdenvälisiä diilejä Venäjän kanssa, ja ylipäänsä tukea tätä Venäjälle mieluisaa EU:n arvoyhteisön rapauttamista ja sortumista lähemmäs Puolan-Unkarin-linjaa. Niin hyvin tämä toimii, että Suomessakin perinteinen rule-of-law-keskustaoikeistolainen oppositiopuolue yhtyy räyhänationalistioikeiston välikysymykseen ja vaatii hallitukselta öyhömpiä toimia, just kuten Putsku haluaa.

Ajatuksena ehkä on, että kokoomuksen järkisiipi on kuitenkin hyvin Eurooppa-myönteistä ja tulee mielellään pois sieltä kansalliskonservatiiviöyhötyksestä jos voivat sanoa vähän tyhmemmille äänestäjilleen, että heidän painostuksensa sai hallituksen vähän koventamaan toimiaan. Pätkäaidat olisivat kädenojennus järkikokoomukselle, joiden avulla Mykkänenkin ehkä pääsisi ylös omasta kuopastaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siinä tulee duunarille jännempi paikka kun yht´äkkiä metalli alkaa nuolemaan saappaita.

Harjavallassa sulaton lattialle tulvii sulaa metallia
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 12:53 No siis Venäjän hybridivaikuttaminen menee tällä hetkellä just niin kuin Putin haluaakin.
Tuosta olen samaa mieltä.

Minusta ratkaisu vaan on eri: lopetetaan paskanpuhuminen ja moraaliposeeraus. Muokataan sopimuksista sellaisia, joita olemme valmiita noudattamaan (Pariisi?).
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.11.2021 16:30
urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 12:53 No siis Venäjän hybridivaikuttaminen menee tällä hetkellä just niin kuin Putin haluaakin.
Tuosta olen samaa mieltä.

Minusta ratkaisu vaan on eri: lopetetaan paskanpuhuminen ja moraaliposeeraus. Muokataan sopimuksista sellaisia, joita olemme valmiita noudattamaan (Pariisi?).
Ajattelen, että kansainvälinen yhteisö ei ole nyt asennossa, jossa kv-sopimuksia saataisiin kovin todennäköisesti kovin sujuvasti muokattua uuteen muotoon. Intressit ovat liian erilaiset. Jo sopimusten kyseenalaistaminenkin pelaa Venäjän ja Valko-Venäjän pussiin, saati niiden repiminen epätoivoiseen neuvotteluprosessiin. Eli keino "muokataan sopimuksista sellaisia.." on kuitenkin vähän sellainen "lopetetaan kurjuus ja sorto maailmasta" -keino.

Yksi mun suosikkipoliitikoista kirjoitti aika hyvin. Ei tästä paljon kummempaa voi sanoa: https://andersadlercreutz.fi/blog/maaha ... elikirjaa/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ aika paljon tuossa keskityttiin vastustamiseen. Natsien, Lukashenkan tai Trumpin vastustaminen on aika väsynyttä

Minusta EU:ssa pitäisi miettiä miten tulijoihin suhtaudutaan ja pitävätkö nuo moraaliposeeraukset paikkansa kun tulijoita onkin 10 miljoonaa. Ei tartte vastustaa ketään, ei boikotoida, ei osoittaa mieltä tai istua kadulla. Sovitaan vaan, mitä tehdään ja kuka koko paskan maksaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kai tuolla on kohta viherterroristit vapauttamassa kaloja kuivalle maalle. Ei luontainen ympäristö ja liian vähän tilaa per fisu.

Kolme miljoonaa kiloa allaskalaa vuodessa


Toivottavasti kilohinta kaupassa ei ole tähtitieteellinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta ehkä Orpon liittyminen öyhöjen kysymykseen oli sikäli aito asia, että oman todistuksensa mukaan hänellä ei ole hajuakaan, mitä asialle voitaisiin tehdä. Ehkä se nyt aidosti haluaa kysyä fiksummilta. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008409715.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 12:53
sivustahuutaja kirjoitti: 16.11.2021 12:24
urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 11:00 No mä pilkkasin Mykkäsen Trump-aitaa niin paljon, että ajattelin olevan itsestäänselvää, että juuri tällaisesta nyt puhutaan. Jotain sellaisia poroerotteluaitausten kaltaisia juttuja massojen hallintaan.
Onko tuossa ajatuksena, ettei venäjä kykene enää valvomaan maataan ja rajavyöhykettään?

Hybridivaikuttamisern aidat eivät aita, koska putinin bussit.
No siis Venäjän hybridivaikuttaminen menee tällä hetkellä just niin kuin Putin haluaakin.

Tavoitteenaan lienee houkutella eurooppalaisia toimijoita pois kansainvälisistä sopimuksista, häiritä liberaalien hallituksien kansainvälisiin sopimuksiin perustuvaa lainmukaista toimintaa, ohjata EU-maita pois EU:n yhteisratkaisuista kohti valtionpäämiesten kahdenvälisiä diilejä Venäjän kanssa, ja ylipäänsä tukea tätä Venäjälle mieluisaa EU:n arvoyhteisön rapauttamista ja sortumista lähemmäs Puolan-Unkarin-linjaa. Niin hyvin tämä toimii, että Suomessakin perinteinen rule-of-law-keskustaoikeistolainen oppositiopuolue yhtyy räyhänationalistioikeiston välikysymykseen ja vaatii hallitukselta öyhömpiä toimia, just kuten Putsku haluaa.

Ajatuksena ehkä on, että kokoomuksen järkisiipi on kuitenkin hyvin Eurooppa-myönteistä ja tulee mielellään pois sieltä kansalliskonservatiiviöyhötyksestä jos voivat sanoa vähän tyhmemmille äänestäjilleen, että heidän painostuksensa sai hallituksen vähän koventamaan toimiaan. Pätkäaidat olisivat kädenojennus järkikokoomukselle, joiden avulla Mykkänenkin ehkä pääsisi ylös omasta kuopastaan.
Venäjän hybridivaikuttaminen menee just niinkuin se haluaa siksi, että ei sillä ole muuta tarkoitusta kuin aiheuttaa tavalla tai toisella haittaa. Lukusuositus:

https://www.chathamhouse.org/2021/09/wh ... -and-scope

Puola tekee juuri oikein. Se pistää kovan kovaa vastaan ja näyttää että ihan turha saatana koettaa, härifrån tvättäs. Ei Venäjä arvosta ihmisoikeusposeerausta vaan voimaa. Saksan kaasuriippuvuuden takia EU on Venäjän suhteen ihan nollatoimija. Ainoa toimija on Nato. Putsku ei halua että EU-maat toimivat kuten Puola vaan kuten Suomi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.11.2021 16:30 Muokataan sopimuksista sellaisia, joita olemme valmiita noudattamaan (Pariisi?).
Pakolaissopimuksia on käytännössä mahdotonta muuttaa nykytilanteessa. Ne vain täytyy jättää noudattamatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Selkeästi näkee mistä ongelmat tulee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.11.2021 18:20 Toisaalta ehkä Orpon liittyminen öyhöjen kysymykseen oli sikäli aito asia, että oman todistuksensa mukaan hänellä ei ole hajuakaan, mitä asialle voitaisiin tehdä. Ehkä se nyt aidosti haluaa kysyä fiksummilta. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008409715.html
Tuota noin.. linkittämässäsi artikkelissa Orpo kertoo, mitä tulee tehdä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 17.11.2021 8:32 Selkeästi näkee mistä ongelmat tulee.
Suomen raja on ainoa Euroopan ja Venäjän välinen raja, jota ei ole aidattu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2021 8:36
Bluntly kirjoitti: 17.11.2021 8:32 Selkeästi näkee mistä ongelmat tulee.
Suomen raja on ainoa Euroopan ja Venäjän välinen raja, jota ei ole aidattu.
Mutta mitä tästä tulisi ajatella? Itseäni ei oikein poliitikkojen identiteettivastaukset asiasta kiinnosta. Korkea-arvoinen ammattisotilas on se, jota tulee kuunnella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En oikein usko aitaan. Rajalla on jo nyt ihan ok määrä kamaa ja jos aita tehtäisiin niin siitä tulisi kuitenkin hyödytön puolivillainen rakennelma koska säästöt ja kilpailutuslaki.

Toki sillä voisi olla vaikutus nelijalkaisiin mamuihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2021 8:31 Pakolaissopimuksia on käytännössä mahdotonta muuttaa nykytilanteessa. Ne vain täytyy jättää noudattamatta.
Viittasin kaikkiin sopimuksiin. Glasgow meni jo, mutta EU:n velka- ja alijäämäsäädöksiä lähdettiin sorvaamaan juuri. Kannattaisi varmaan tehdä sellaiset säännöt, joita on tarkoitus noudatttaa silloinkin kun Saksa haluaisi niitä rikkoa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21385
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2021 8:36 Suomen raja on ainoa Euroopan ja Venäjän välinen raja, jota ei ole aidattu.
https://www.lifeinnorway.net/norway-russia-border/

Kuva
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.11.2021 8:40 . Korkea-arvoinen ammattisotilas on se, jota tulee kuunnella.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008405056.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.11.2021 8:56
James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2021 8:36 Suomen raja on ainoa Euroopan ja Venäjän välinen raja, jota ei ole aidattu.
https://www.lifeinnorway.net/norway-russia-border/

Kuva


". Norja aitasi Venäjän-vastaisen rajansa sen jälkeen kun Venäjältä alkoi saapua turvapaikanhakijoita rajan yli loppuvuodesta 2015."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008409139.html


https://en.wikipedia.org/wiki/Norway%E2 ... er_barrier

https://history.howstuffworks.com/europ ... -fence.htm

Edit: epävarmaksi kyllä jää, kuinka pitkä aita on. Kuka lähtee katsomaan?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.11.2021 9:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin