Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Persuja varmaan nostaa turvapaikka-asioiden paluu agendalle. Toivon, että YLEn analyytikko on oikeassa, ja kokkareita taas nostaa paluu perusasioihin eli talouspolitiikkaan, ei persujen peesailu raja-aidoissa ja irtautumisessa kv-sopimuksista.

Sosiaaliliberaalisinipunahallitus kok+sdp+vihr+rkp=54,8 %
Pääkallokoppalakkipappihallitus kok+ps+kesk+kd=55,9 %
Perinteisen valtionhoidon yhteisrintama kok+sdp+kesk+rkp=57,2 %
Nykyhallitus = 53,7 %

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2021 9:00
Sosiaaliliberaalisinipunahallitus kok+sdp+vihr+rkp=54,8 %
Pääkallokoppalakkipappihallitus kok+ps+kesk+kd=55,9 %
Perinteisen valtionhoidon yhteisrintama kok+sdp+kesk+rkp=57,2 %
Nykyhallitus = 53,7 %
Kepu puuttuu vain yhdestä noissa. Kohta saadaan maaseudulle naisia!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kunnon pääkallolakissa KD olisi korvattu Harkimolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

1. Sosiaaliliberaalisinipunahallitus kok+sdp+vihr+rkp=54,8 %
- demareiden toisiksi paras, kokoomuksellekin ehkä ihan ok riippuen neuvotteluista

2. Pääkallokoppalakkipappihallitus kok+ps+kesk+kd=55,9 %
- aikamoinen aikapommi, mutta jos tämä ei ole mahdollinen, niin neuvotteluvoima siirtyy demareille

3. Perinteisen valtionhoidon yhteisrintama kok+sdp+kesk+rkp=57,2 %
- en usko, että marin kovin mielellään lähtisi tähän hallitukseen, mutta jos 2. on mahdollinen, niin haluaako marin jäädä oppositioon?
- tämä voisi olla kokoomuksen suosikki, mutta kepun vedätys voi olla kovaa, varsinkin jos vihreät tekevät 1:sesta hankalan ja persut 2:sesta

4. Nykyhallitus = 53,7 %
- tämän toteutumiseksi demareiden pitää antaa rukkaset kokoomukselle ja luottaa siihen, että 2 ei mene läpi
- kepun lypsy on tässä kaikkein suurin, koska ainoastaan 1 on uhkana ja jos näihin neuvotteluihin päädytään, niin 1 on jo kerran ajanut karille
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.12.2021 9:28
urpiainen kirjoitti: 02.12.2021 9:00
Sosiaaliliberaalisinipunahallitus kok+sdp+vihr+rkp=54,8 %
Pääkallokoppalakkipappihallitus kok+ps+kesk+kd=55,9 %
Perinteisen valtionhoidon yhteisrintama kok+sdp+kesk+rkp=57,2 %
Nykyhallitus = 53,7 %
Kepu puuttuu vain yhdestä noissa. Kohta saadaan maaseudulle naisia!
Kuhmo University of Technologyn piotallous-opiskelija matkalla luennolle

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2021 9:00 Persuja varmaan nostaa turvapaikka-asioiden paluu agendalle. Toivon, että YLEn analyytikko on oikeassa, ja kokkareita taas nostaa paluu perusasioihin eli talouspolitiikkaan, ei persujen peesailu raja-aidoissa ja irtautumisessa kv-sopimuksista.
EU:n komissio juuri irtaantui kv-sopimuksista. Miksi Suomi ei saisi?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 02.12.2021 10:08
urpiainen kirjoitti: 02.12.2021 9:00 Persuja varmaan nostaa turvapaikka-asioiden paluu agendalle. Toivon, että YLEn analyytikko on oikeassa, ja kokkareita taas nostaa paluu perusasioihin eli talouspolitiikkaan, ei persujen peesailu raja-aidoissa ja irtautumisessa kv-sopimuksista.
EU:n komissio juuri irtaantui kv-sopimuksista.
❓
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 02.12.2021 10:08
urpiainen kirjoitti: 02.12.2021 9:00 Persuja varmaan nostaa turvapaikka-asioiden paluu agendalle. Toivon, että YLEn analyytikko on oikeassa, ja kokkareita taas nostaa paluu perusasioihin eli talouspolitiikkaan, ei persujen peesailu raja-aidoissa ja irtautumisessa kv-sopimuksista.
EU:n komissio juuri irtaantui kv-sopimuksista. Miksi Suomi ei saisi?
No joo, mä otin vähän annettuna, että pienen, liittoutumattoman maan, joka vielä sijaitsee maailman johtavan roistovaltion naapurissa, intressinä on kaikin tavoin tukea sopimuspohjaista, vakaata ja ennustettavaa kansainvälistä järjestystä pienistä asioista isoihin. Eli vastustaa Putinin pyrkimyksiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Otetaan kuva talteen. Naurattaa niin kovin.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 07.12.2021 17:42 Otetaan kuva talteen. Naurattaa niin kovin.
Mä ymmärrän, että tällaisille naureskelu on ihan suosittua ja miksei suositeltavaakin kansanhuvia. Mut eikö itse Mestari jopa mokannut, kun ei ilmeisesti tyytynyt naureskelemaan, vaan päätti ylipersuilla uhriutumalla jälleen kerran?

Tai siis eikö tämä nimenomaan korosta sitä oleellista eroa, että jokainen poliitikko päätynee kuviin ties kenen kanssa, mutta persut erottuvat tästä toistuvalla yhteisposeeraamisella väkivaltaisen äärioikeiston kanssa yhteisissä tilaisuuksissa? En tiedä, kannattaako tätä korostaa, kun juuri on uutisoitu tämä terrorikeissi, josta joku saattaisi puhuakin ilman tätä yökerhokohua.

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Kyllähän tuo lööppi jää Suomen poliittisen historian Hall of Fameen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Pääministeri Marin bilekohusta: ”Pyydän anteeksi omaa käytöstäni"

Tämä uskoaskeni lopettaa keskustelun, jos uutta ei tule esille. Kyllähän tästä kolhu jää.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9 ... 78a8da717a
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 08.12.2021 11:53 Mä ymmärrän, että tällaisille naureskelu on ihan suosittua ja miksei suositeltavaakin kansanhuvia. Mut eikö itse Mestari jopa mokannut, kun ei ilmeisesti tyytynyt naureskelemaan, vaan päätti ylipersuilla uhriutumalla jälleen kerran?

Tai siis eikö tämä nimenomaan korosta sitä oleellista eroa, että jokainen poliitikko päätynee kuviin ties kenen kanssa, mutta persut erottuvat tästä toistuvalla yhteisposeeraamisella väkivaltaisen äärioikeiston kanssa yhteisissä tilaisuuksissa? En tiedä, kannattaako tätä korostaa, kun juuri on uutisoitu tämä terrorikeissi, josta joku saattaisi puhuakin ilman tätä yökerhokohua.
Mukava huomata, että seuraat Halla-ahoa twitterissä. Seuraatko myös Breivikiä? En nauranut niinkään asiasisällölle, vaan tuolle iltiksen lööpille (oletan, että kyseessä on iltalehti). Siellä on todellakin polkaistu kaasupoljin lattiaan.

Halla-aho on Suomen Matti Nykänen, joten mikä tässä on ongelma?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.12.2021 15:01 "Pääministeri Marin bilekohusta: ”Pyydän anteeksi omaa käytöstäni"

Tämä uskoaskeni lopettaa keskustelun, jos uutta ei tule esille. Kyllähän tästä kolhu jää.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9 ... 78a8da717a
Marin ei voi pyytää anteeksi sitä vahinkoa, jonka hänen uskottavuutensa koronarajoitusten vääjäämättömien kiristyksen pitävyyden suhteen tuli. Ei kansan syvät rivit hyväksy sellaisia rajoituksia joita eliitti ei itsekään ota vakavasti.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 08.12.2021 16:36 Mukava huomata, että seuraat Halla-ahoa twitterissä.
En mä kyllä seuraa. Mähän en ylipäänsä ole sosiaalisessa mediassa, eli teknisessä mielessä en seuraa twitterissä ketään. Mutta kyllä mä aika usein katson keskeisten ja kiinnostavien poliitikkojen tai muiden hahmojen twiittejä ilman omia tunnuksia. Joskus jopa Halla-ahon, mutta tällä kertaa en. Tää oli parin uudelleentwiittauksen kautta minut tavoittanut kuvakaappaus Hallikselta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Musk on hiljattain eronnut..

just saying..

Nyt Teslan akkutehdas pöksylähetyksellä Suomeen!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.12.2021 11:27 ^Musk on hiljattain eronnut..
Joo. Ja sitten meillä on tämä kestävyysvaje.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Silmät kiinni ja ajattele isänmaata!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 02.12.2021 9:00 Sosiaaliliberaalisinipunahallitus kok+sdp+vihr+rkp=54,8 %
Pääkallokoppalakkipappihallitus kok+ps+kesk+kd=55,9 %
Perinteisen valtionhoidon yhteisrintama kok+sdp+kesk+rkp=57,2 %
Nykyhallitus = 53,7 %
Ja vuorossa Hesarin gallup: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008454399.html

Kok+sdp+vihr+rkp = 55,0 %
Kok+ps+kesk+kd = 54,1 %
Kok+sdp+kesk+rkp = 57,1 %
Nykyhallitus = 53,5 %

Voi olla, että Marinilla ja SDP:llä kävi vähän tuuri ihan siinä, että Marinin yökerhokohu osui tässä gallupissa tiedonkeräysjakson vain parille viimeiselle päivälle, ja seuraavassa jakson loppupää on jo aika kaukana kohusta. Näin kohun on vaikea muodostaa itseään vahvistavaa gallupkierrettä. Ajattelen, että kun SDP kuitenkin on eläkeläispuolue, tällä kohulla voisi olla ihan näkyväkin vaikutus kannatukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^vaalien alla ajetaan sitten soppatykit taas asemiin. Tosin vaikeuttaa se, että sdp on hallituksessa. Mutta eiköhän jotkut mainilan laukaukset keksitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Biletystkin saataa vaikuttaa. Veikkaan kuitenkin, että enemmän vaikutusta 1-2v sisällä voi tulla koronakriisin tuoman tuen sulamisesta pois. Käsittääkseni 'rally round the flag' nostaa erityisesti maan ylinta johtajaa.

https://ukandeu.ac.uk/wp-content/upload ... 597597.png
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ja sit tietysti trendikuvaa (momentumia, sanoisi Tamminen) voivat heiluttaa aluevaalit, joissa kepu saanee jo Helsingin poissaolonkin takia paljon gallupeja korkeamman kannatusprosentin. Siitä sitten kohti kehysriihtä, jossa voi taas koettaa terävöittää profiilia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Äänestysaktiivisuus tulee pelaamaan isosti kepun pussiin. Luultavasti kepun äänestäjät ovat ainoita, jotka tajuavat mistä tässä on kyse.
Vastaa Viestiin