Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ oletin, että tämä oli kanssnedustaja/ministerikonteksti.

Tuntuisi äärettömän erikoiselta, että veli pontevaksi kutsuttaisiin ranualaista raudoittajaa, joka ei ole koskaan hakeutunut julkisuuteen tai mitenkään koskaan käyttänyt julkista valtaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.verkkokauppa.com/

Kirjoita hakukenttään "juutalainen"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.11.2021 14:21 https://www.verkkokauppa.com/

Kirjoita hakukenttään "juutalainen"
Wokettajat veivät juutalaisilta uunit :'-(
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ ... de49bba566

Nyt ei saa enää sapattina ruokaa
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Uutisessa parasta oli viimeisen kappaleen etymologiaosuus.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onneksi haulla "rubiininpunainen" tulee vielä osumia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Näyttää vähän panomieheltä, mielestäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

www.vardisrocks.com
Oikein hauska keikka Vaasan nuorisotalolla talvella 1983. :ohyeah: :komp:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ensin luulin, että kyseessä oli Vaasan nuorisotalon sivusto. Lopulta ymmärsin, että kyseessä oli bändi, jonka näit -83. Mulla ei ko. bändistä mitään havaintoa, vaikka wikipedian mukaan sillä olisi ollut hittejäkin

https://en.wikipedia.org/wiki/Vardis
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2021 12:46 Ensin luulin, että kyseessä oli Vaasan nuorisotalon sivusto. Lopulta ymmärsin, että kyseessä oli bändi, jonka näit -83. Mulla ei ko. bändistä mitään havaintoa, vaikka wikipedian mukaan sillä olisi ollut hittejäkin

https://en.wikipedia.org/wiki/Vardis
Ei se (mutu) kovin tunnettu olekaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2021 12:46 Ensin luulin, että kyseessä oli Vaasan nuorisotalon sivusto. Lopulta ymmärsin, että kyseessä oli bändi, jonka näit -83. Mulla ei ko. bändistä mitään havaintoa, vaikka wikipedian mukaan sillä olisi ollut hittejäkin

https://en.wikipedia.org/wiki/Vardis
Huh, se olikin joku ulkomaanelävien pumppu. Ehdin jo pelästyä, että mulla on aukko kotimaisen rock musiikin historiassa.

Ja mulle tuli sama mielikuva alkuperäisestä viestistä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Homeboy65 kirjoitti: 29.11.2021 12:21 www.vardisrocks.com
Oikein hauska keikka Vaasan nuorisotalolla talvella 1983. :ohyeah: :komp:
Laitoin viestin tuonne ja sain vastauksen mailiini. Mutta ei ollut henkilökohtainen viesti vaan ilmeisesti sellainen joka lähetetään automattisesti jokaiselle viestin lähettäneelle. :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008 ... dce8687aa1

"aidot sananvapauden kannattajat ovat Suomessa vähissä."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-2 ... 4%22%5D%7D

EIT hylkäsi pastafarin vaatimuksen saada pitää spagettikulhoa päässään ajokorttikuvassa :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 8:31 https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008 ... dce8687aa1

"aidot sananvapauden kannattajat ovat Suomessa vähissä."
Mulla ei just nyt ole Hesarin digitunnuksia, eli pääsen lukemaan tuon jutun vasta paperilehdestä viikonloppuna (oletan), mutta ei kai tämä estä minua keskustelemasta asiasta.

Aloitan, ja varmaan lopetankin, puhtaalla ad hominemilla. Tontti on minulle aika hankala tyyppi. Muistini mukaan olen tännekin joskus linkannut hyväksyvästi Tontin sellaisen joulu- tai uudenvuodenesseen Hesarista, jossa niputti aika hauskasti suomalaisen puoluekentän poikki ja pinoon. Toisaalta minua samaan aikaan häiritsee hänen mustavalkoisen aggressiivinen tai ainakin konfliktihakuinen tyylinsä.

Ensimmäinen häneltä lukemansa teksti oli varmaan hänen toimittamansa akateeminen kirja hermeneutiikasta, jonka esipuhe oli minusta tosi hämmentävä: sellaista ilkeilevää ja yliyksinkertaistavaa, jopa selvään ymmärtämättömyyteen perustuvaa pilkkaa hänen mielestään väärille akateemisille koulukunnille tai traditioille. Muistan ihmetelleeni aika paljon. Vähän sama fiilis tuli, kun kuuntelin joskus aiemmin tänä syksynä hänen podcast-keskustelunsa Pekka Saurin kanssa: sellaista persutasoista ilkkumista vihreiden nuoremmasta sukupolvesta, ja kovasti olisi halunnut Saurin lähtevän mukaan yhteiseen setämiesten rintamaan mollaamaan nuoria. Rauhallinen Saurikin siinä melkein hermostui, kun Tontti vaan vänkäsi ja halusi ennen muuta leimata, ei analysoida tai keskustella. Outoa, ehkä sillä on joku saskasaarikoskimainen trauma, että ei kerinnyt mukaan 70-luvun opiskelijaintellektuellien liikkeeseen, kasvoi aikuiseksi aatteellisesti aika köyhänä lama-aikana, ja nyt nuorempi sukupolvi ei sitten taas millään hyväksy häntä johtavaksi intellektuelliksi.

Mutta nimenomaan tässä sanavapausasiassa hän on kuitenkin ollut erinäisissä radiokeskusteluissa aika hyvä. Ehkä siinä on se, että oikeustieteen tohtorina pääsi mukaan PEN internationalin hallitukseen, ja sai näin sekä epätoivoisesti hakemaansa hyväksyntää että sisällöllisiä vaikutteita kovatasoisesta kansainvälisestä keskustelusta. Olen pitänyt hänen positiostaan koskien kristillisten tai persujen törkeyksiä: toistuvasti hän on jaksanut selittää, että hänkin pitää niitä juttuja ala-arvoisina, perusteettomina ja loukkaavina, mutta hänen mielestään keskustelua ei pidä juridisoida ja näitä puheakteja kieltää tai edes tuomita oikeudellisesti jälkikäteen, koska tämä antaisi tavallaan ymmärtää, että meillä ei ole sisällöllisiä vasta-argumentteja ja joudumme vaientamaan voimalla, eli aika neuvostoliittolaiselta. Jotenkin näin ajattelen itsekin.

Hän on sananvapauden puolustaja, joka käyttää sananvapauttaan mielellään perusteettomaan ilkeilyyn. Ehkä tämä on jonkinlainen harkittu performanssi jonkin pointin osoittamiseksi. Tai sitten se on vain epämiellyttävä tyyppi. Täytyy katsoa paperilehdestä viikonloppuna, millä tyylillä se tällä kertaa argumentoi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 9:20 https://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-2 ... 4%22%5D%7D

EIT hylkäsi pastafarin vaatimuksen saada pitää spagettikulhoa päässään ajokorttikuvassa
Nyt se selvisi, miksi hollannissa pyöräily on niin suosittua!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 03.12.2021 9:35
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 8:31 https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008 ... dce8687aa1

"aidot sananvapauden kannattajat ovat Suomessa vähissä."
Mulla ei just nyt ole Hesarin digitunnuksia, eli pääsen lukemaan tuon jutun vasta paperilehdestä viikonloppuna (oletan), mutta ei kai tämä estä minua keskustelemasta asiasta.

Eikö paperilehteen kuulu automaagisesti digitunnari?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 9:46
urpiainen kirjoitti: 03.12.2021 9:35
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 8:31 https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008 ... dce8687aa1

"aidot sananvapauden kannattajat ovat Suomessa vähissä."
Mulla ei just nyt ole Hesarin digitunnuksia, eli pääsen lukemaan tuon jutun vasta paperilehdestä viikonloppuna (oletan), mutta ei kai tämä estä minua keskustelemasta asiasta.
Eikö paperilehteen kuulu automaagisesti digitunnari?
Mulla on jostain syystä pelkkä paperilehti -tilaus. Luulen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 03.12.2021 9:52Mulla on jostain syystä pelkkä paperilehti -tilaus. Luulen.
Ei sellaista ole olemassakaan. Digi ja arkisto kuuluu kaikkiin tilauksiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 03.12.2021 9:57
urpiainen kirjoitti: 03.12.2021 9:52Mulla on jostain syystä pelkkä paperilehti -tilaus. Luulen.
Ei sellaista ole olemassakaan. Digi ja arkisto kuuluu kaikkiin tilauksiin.
Kun menen oma sanomaan, siellä näkyy erikseen Digi + paperilehti ja vain painettu lehti -tilaukset, joista jälkimmäinen on merkitty tunnuksilleni aktiiviseksi. Tilaukseni on aika vanha, voi olla, että uutena ei tällaisia enää myydä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 03.12.2021 10:02
So Hard kirjoitti: 03.12.2021 9:57
urpiainen kirjoitti: 03.12.2021 9:52Mulla on jostain syystä pelkkä paperilehti -tilaus. Luulen.
Ei sellaista ole olemassakaan. Digi ja arkisto kuuluu kaikkiin tilauksiin.
Kun menen oma sanomaan, siellä näkyy erikseen Digi + paperilehti ja vain painettu lehti -tilaukset, joista jälkimmäinen on merkitty tunnuksilleni aktiiviseksi. Tilaukseni on aika vanha, voi olla, että uutena ei tällaisia enää myydä.
Suos ottamaan yhteyttä Sanoman aspaan. Voi olla, että laittavat sulle samaan hintaan digioikeudet.

Kerro, että netissä näin luvattiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jarkko Tontin haastetteluun liittyen

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 47482.html

En tiedä, mikä tuossa näyttelyasiassa on Absoluuttinen Totuus..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 10:37 En tiedä, mikä tuossa näyttelyasiassa on Absoluuttinen Totuus..
Kyllä kai taiteen vapaus on aika iso voima taklattavaksi. Jotenkin rumiksi tehtyjä ihmisiä taulussa, mutta eihän läheskään kaikki ihmiset ole kauniita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin