Koronapassi

Yleinen lätinä jä kitinä

Aiotko ottaa käyttöön/käyttää koronapassia?

En ota
0
Ei ääniä
Katselen ensin
2
17%
Otan
1
8%
Olen jo ottanut
6
50%
Olen jo ottanut ja käyttänyt
3
25%
 
Ääniä yhteensä: 12

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.11.2021 12:44
James Potkukelkka kirjoitti: 12.11.2021 12:24 Ylipainolla ja rokottamattomuudella on mielestäni tämän keskustelun kannalta se merkittävin ero, että ylipaino hyvin harvoin on tietoinen vapaaehtoinen valinta.
Nyt aletaan mennä hiusten halkomiseen. Eihän se koronarokotekammon aiheuttanut persoonallisuuskaan ole tietoinen valinta.
No jos mennään riittävän pitkälle, kaikki on määrätty alkuräjähdyksessä ja meillä ei ole vapaata tahtoa. Täydellisyyden vuoksi merkittäköön, että tietysti kvanttitasot ilmiöt johtavat siihen, että kaikki ei ole determinististä, mutta emme kuitenkaan voi vaikuttaa kolikon heiton tulokseen.

Mun mielestäni on oleellisesta, että ylipainoisen on mahdotonta valita olevansa normaalipainoinen pelkästään menemällä ensi viikon tiistaina klo 12 johonkin paikkaan puoleksi tunniksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.11.2021 12:59 Mun mielestäni on oleellisesta, että ylipainoisen on mahdotonta valita olevansa normaalipainoinen pelkästään menemällä ensi viikon tiistaina klo 12 johonkin paikkaan puoleksi tunniksi.
Rokottamattomat ovat idiootteja. On ihan mahdotonta muuttua ei-idiootiksi sen takia, että joku toinen moraaliposeeraa.

EDIT: otetaas tähän nyt rationaalinen näkökulma:
- koronaan on menetetty noin 4000 laadukasta elinvuotta, eli 200 meur
- rokottamattomien osuus levittämisestä sanotaan, vaikka puolet, eli 100 meur
- rokottamattomia 756k => haitta per rokottamaton 142€ muista korona kuolleista + omaan terveyteen kohdistuva riski

Nyt seuraa asian pihvi: jos henkilö kokee koronarokotteen potentiaalisesti itselleen haitallisena, niin on ihan rationaalista jättää rokottautumatta, koska muiden kuolemista tuleva haitta on vain 142€.

Minusta noihin lukuihin nähden on turhaa vedota muille aiheutettuihin haittoihin, koska haitat ovat niin pienet. Oleellisempaa olisi pyrkiä tuomaan esiin näkökulmaa, jossa idiootille ymmärrettävällä tavalla tuodaan esiin koronarokotteen positiivinen henkilökohtainen vaikutus. Kaikkein idiooteimmille pitää aiheuttaa niin suuret haitat esim. koronapassilla, että he kokevat kuvitellun omaan terveyteen kohdistuvan haitan pienempänä kuin heihin kohdistuvien rajoitusten kustannukset.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 12.11.2021 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Minkätakia muuten puhutaan passista, kun kyseessä on vain rokotetodistus?

Kävin äsken lataamassa kännykkään, kun en jaksanut selvittää tarvitsenko sitä lauantaina vai en. Olettaisin että ei, mutta nyt se on mukana jos joskus tarvitsee.

EDIT: Nyt oli myös helppo vastata kyselyyn 8)
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 12.11.2021 13:50
James Potkukelkka kirjoitti: 12.11.2021 12:59 Mun mielestäni on oleellisesta, että ylipainoisen on mahdotonta valita olevansa normaalipainoinen pelkästään menemällä ensi viikon tiistaina klo 12 johonkin paikkaan puoleksi tunniksi.
Rokottamattomat ovat idiootteja. On ihan mahdotonta muuttua ei-idiootiksi sen takia, että joku toinen moraaliposeeraa.
Rokottamattomien määrä eri maissa vaihtelee. Eli jokin siihen vaikuttaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.11.2021 13:58 Rokottamattomien määrä eri maissa vaihtelee. Eli jokin siihen vaikuttaa.
Jep, yksi laskelma yllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008433005.html

Kyllähän yksityistilaisuuden kokoonkutsuja aina saa päättää, ketä kutsuu?

Miksi ravintola saa päätää, että sisään ei pääse ilman solmiota, mutta ei voi päätää, että koronapassin pitää olla kunnossa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.11.2021 14:04 Miksi ravintola saa päätää, että sisään ei pääse ilman solmiota, mutta ei voi päätää, että koronapassin pitää olla kunnossa?
Taitaa olla kyse siitä, että solmiota ei luokitella terveystiedoksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutta kansallispukujen ulosjättäminen suojelee terveyttä. Lähinnä vähentämällä moran terän kokoisia reikiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olin eilen pettynyt, kun täpötäyden Nokia Arenan avajaisottelussa ei kysytty koronapassin lisäksi keneltäkään papereita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tarvittas pistokokeet ja jos ei homma toimi, niin halli tai ravintola tyhjäksi ja omstart.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toivotaan, ettei paikallispelit, joista tänään toinen, muodostu koronalingoksi. Tai ehkä se olisi hyvä muistutus lepsuilijoille.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eihän mitään vanhan mallin koronalinkoja enää synny, koska yleisö on lähes kaikki rokotettuja. Korona leviää myös rokotettujen välityksellä ja väärällä passilla tapahtumaan tulleet eivät juuri nosta rokotettujen riskkä. Rikottamattomat sitten kyllä nappaavat lätkämatsin kaltaisesta tapahtumasta koronan hyvällä prosentilla, mutta heitä on paikalla aika vähän, jos osallistuminen vaatii väärällä passilla liikkumista.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Miten toi koronapssin saaminen ja käyttäminen, jos ei ole älypuhelinta? Ei ole asiaa minnekään, missä sitä tarvitaan, vaikka olisi asiat kunnossa?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuloste.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronapassi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 05.12.2021 20:01Tuloste.
Jossain oli vinkki printata ja teipata ajokorttiin. Riittää siis se QR-koodi. Suosittelen tuota, koska on ihan hanurista kaivaa samaan aikaan tapahtuman lippua ja koronapassia luurista ja sitten vielä hamuta ajokorttia tuohon rinnalle.
Vastaa Viestiin