HS 100 parasta laulua

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2022 15:34
Bhven kirjoitti: 18.01.2022 15:21
James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2022 12:17 Listalta puuttuu myös Elvis, joka kuitenkin on rockin merkittävin hahmo. Mutta lista toki käsittelee biisejä.
Elvis ei säveltänyt uransa aikana yhtään biisiä. Tulkisti vain muiden tuotoksia.
Juu.
Joo, toisten sanoittamilla ja säveltämillä biiseillä listalle pääsy edellyttää sitä, että on sitten todella merkittävä tulkitsija musiikin historiassa. Näin Elvis jää ulos top 100:sta, mutta Anna Puu pääsee muiden tuotosta tulkitsemalla sijalle 11.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2022 15:20 En muuten usko, että HS:n raadin mielestä Strange Fruit, Billie Holiday, on juuri nyt se paras biisi.
Wikipedian mukaan Time on valinnut sen vuosisadan kappaleeksi 1999. Tuntuu, että tässä on kumarrettu isomman auktoriteetin suuntaan. IMHO ko. kappale on rasittavaa vaikerrusta. Multa löytyy tämä sekä Billien että Nina Simonen versioina, eikä kumpikaan lukeudu suosikkeihini. Pikemmin siellä inhokkikorissa, jonka yli mielellään hyppää levyä kuunnellessa. Liian synkkää ja riipivää. TJEU:



Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 18.01.2022 15:40 mutta Anna Puu pääsee muiden tuotosta tulkitsemalla sijalle 11.
Hesarin lista on varmaan yhtä poliittisesti korrekti kuin rolling stonen top 500 nykyään. Koska muuten rasismikortti ja misogyniakortti ja patriarkaatti. rrkele.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 18.01.2022 15:40
James Potkukelkka kirjoitti: 18.01.2022 15:34
Bhven kirjoitti: 18.01.2022 15:21
Elvis ei säveltänyt uransa aikana yhtään biisiä. Tulkisti vain muiden tuotoksia.
Juu.
Joo, toisten sanoittamilla ja säveltämillä biiseillä listalle pääsy edellyttää sitä, että on sitten todella merkittävä tulkitsija musiikin historiassa. Näin Elvis jää ulos top 100:sta, mutta Anna Puu pääsee muiden tuotosta tulkitsemalla sijalle 11.
Ei tulkinnassa mitään pahaa ole. Ei tuo listan ykköseksikään valittu kappale ole Billie Holidayn tekemä. Ei kai tämä mikään paras laulunkirjoittaja lista ollut?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12369
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

3 maailman parasta:

1) Neil Young: Like a hurricane
2) Led Zeppelin: Stairway to heaven
3) Bob Dylan: Is your love in vain?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 18.01.2022 17:08 3 maailman parasta:

1) Neil Young: Like a hurricane
2) Led Zeppelin: Stairway to heaven
3) Bob Dylan: Is your love in vain?
Mä aloin tekemään omaa top100 listaa. Yksikään noista ei tule olemaan sillä. Mielenkiintoista on myös, että mä en syystä tai toisesta omista kaikkia kappaleita joita haluan listalle laittaa.

HS listauksesta poiketen ajattelin rajata yks per bändi, jotta luettelosta tulisi monipuolisempi. Samoin päätin jättää akustisen musiikin pois vaikka kuuntelen sitä aika paljon. Lisäksi rajasin ihan tuoreimman musiikin pois, joten Aurora ei pääse listalle :(
Ensimmäisellä karsintakierroksella kovalevyltä tarttui 135 biisiä soittolistalle. Jos sais karsittua noin puoleen ja täydentäisi sitten sataan itseltäni puuttuvilla raidoilla, niin sais kelvollisen listauksen aikaiseksi. Saa nähdä kehtaanko mä julkistaa listaa vai jääkö se vain mun omaksi soittolistaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25633
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 18.01.2022 19:41 Saa nähdä kehtaanko mä julkistaa listaa vai jääkö se vain mun omaksi soittolistaksi.
Toivottavasti julkistat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.01.2022 8:29
Vagabondo kirjoitti: 18.01.2022 19:41 Saa nähdä kehtaanko mä julkistaa listaa vai jääkö se vain mun omaksi soittolistaksi.
Toivottavasti julkistat.
Tässä menee ainakin tovi. Ärsyttää kun tietää tekevänsä vääryyttä, koska oma musiikillinen tietous on valitettavan vajavaista. Listalta tulee varmasti puuttumaan teoksia, jotka musiikillisilla arvoilla sinne varmasti kuuluisi, ihan vaan kun en ole niistä koskaan kuullut. Toisaalta HS ei asettanut rimaa hirveän korkealle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14921
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ymmärrä miksi omaa top-listaa pitäisi arvioida jotain mystistä yleisempää arvostusta vasten. Esim. mun top 100 listalle tulisi paljon Billy Idolia ja Dire straitsia, mutta ei yhtään Beatlesia.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mietin vähän samaa. Tavallaan Vagabondon henkilöhistoriaan perustuva lista olisi kiinnostavampi kuin hänen tulkintansa musiikillisilla arvoilla objektiivisesti arvokkaimmista kappaleista. BBC:n radiossa on iät ja ajat pyörinyt desert island discs, jossa vierailevat henkilöt valitsevat kourallisen heidän elämälleen erityisen tärkeitä biisejä ja kertovat, miksi juuri ne ovat olleet heidän elämässään tärkeitä. Esim. mun listalle olisi varmaan pakko ottaa jokin biisi Twisted Sisterin levyltä Come Out and Play, koska se oli ihan ensimmäinen levy, jonka kävin omalla rahalla itse levykaupasta ostamassa. Musiikillisilla arvoilla ja yleisellä arvostuksella tuo tuskin olisi kovin korkealla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 14:31 Mietin vähän samaa. Tavallaan Vagabondon henkilöhistoriaan perustuva lista olisi kiinnostavampi kuin hänen tulkintansa musiikillisilla arvoilla objektiivisesti arvokkaimmista kappaleista.
Tulkitsette hieman väärin mitä yritin sanoa. Kyllä mä tätä omakohtaisesti väsään ja tulos tulee poikkeamaan näistä virallisista listoista.

Tässä on mulle sellainen pieni identiteettiongelma. Pidän itseäni laaja-alaisesti musiikkia harrastaneena henkilönä. Silti mulla on pahoja aukkoja sivistyksessä. Kaikkea ei vaan ole ehtinyt kuuntelemaan ja kokemus on osoittanut, että historian hämärästä löytyy aina uusia helmiä, kun jaksaa vaan penkoa. Näiden tuntemattomien helmien puuttumista tulevalta listalta harmittelin jo etukäteen, koska identiteettini saattaa kärsiä, jos päädyn antamaan kovin moukkamaisen kuvan itsestäni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12369
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 14:31 Esim. mun listalle olisi varmaan pakko ottaa jokin biisi Twisted Sisterin levyltä Come Out and Play, koska se oli ihan ensimmäinen levy, jonka kävin omalla rahalla itse levykaupasta ostamassa. Musiikillisilla arvoilla ja yleisellä arvostuksella tuo tuskin olisi kovin korkealla.
Vieläkö diggaat heviä, siis jotain heviä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 19.01.2022 19:41
urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 14:31 Esim. mun listalle olisi varmaan pakko ottaa jokin biisi Twisted Sisterin levyltä Come Out and Play, koska se oli ihan ensimmäinen levy, jonka kävin omalla rahalla itse levykaupasta ostamassa. Musiikillisilla arvoilla ja yleisellä arvostuksella tuo tuskin olisi kovin korkealla.
Vieläkö diggaat heviä, siis jotain heviä?
Mä en ole koskaan ihan varma määritelmistä, mutta oikeastaan vain nostalgiamielessä. Ajattelen, että Appetite for Destruction on ja pysyy mun henkilöhistoriassa kaikkien aikojen levynä, mutta en mä sitäkään nykyään kuuntele kuin joskus nostalgiatrippinä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lomautettuna on joutilasta aikaa, niin parinkymmenen tunnin työn tuloksena mulla on nyt 100 parasta lista kasassa ja jonkinlaisessa järjestyksessä. Järjestys määräyty vahvalla mutu-periaatteella sen jälkeen kun olin kappaleet saanut karsittua, niin että pohdin jokaisen kappaleen kohdalla minkä yläpuollella ja/tai alapuolella sen pitäisi olla ja törkkäsin sen sitten jonnekin hahmottelemaani välikköön.

Mitä mä nyt teen tän listan kanssa? Jotenkin pelkän 100 kappaleen luettelon tuuppaaminen tänne tuntuu vähän antikliimaksilta. Eihän siitä luettelosta sellaisenaan kukaan ota tolkkua. Mieluusti lähtisin purkamaan esim 5 kappaleen ryhmissä perusteluineen ja musiikkilinkkeineen, jotta olisi helppo tarkastella mitä mä höpötän, koska kaikki raidat ei tule olemaan kaikille tuttuja. Mutta mä en viitsi alkaa operaatioon, jos kukaan muu ei koe aihetta kiehtovaksi. Eli tehdäkö vaiko eikö tehdä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16679
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 11:07 Mieluusti lähtisin purkamaan esim 5 kappaleen ryhmissä perusteluineen ja musiikkilinkkeineen, jotta olisi helppo tarkastella mitä mä höpötän, koska kaikki raidat ei tule olemaan kaikille tuttuja. Mutta mä en viitsi alkaa operaatioon, jos kukaan muu ei koe aihetta kiehtovaksi. Eli tehdäkö vaiko eikö tehdä?
Mä kannatan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25633
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu. 5 biisiä päivässä tahti voisi olla kuuntelupiirille sopiva.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2022 11:20 Juu. 5 biisiä päivässä tahti voisi olla kuuntelupiirille sopiva.
Ok. En takaa, että tulee ihan joka päivä päivitys. Teoriassa on mahdollista, että mulla olisi jotain elämää, mutta korona + lomautus kombinaatio pitää aika tiukasti kotosalla.

SHn ja Urpiaisen eiliset kommentit vaikutti sen verran, että ruuvasi listaa vielä aavistuksen enemmän oman musiikkihistorian mukaiseksi. Käytännössä se lisäsi kotimaisen musiikin määrää. Suomalaista on 25 kappaletta, jos pikainen laskutoimitus meni oikein, mikä on tavallaan suhteettoman paljon, mutta selittyy sillä, että tunnen kotimaisen musiikin parhaiten ja sitä tuli pengottua kaikenlaisia omakustanteita myöten aktiivisimpana aikana. Levyhyllystä oli jossain vaiheessa noin puolet kotimaista musiikkia, mutta sittemmin suhde on kääntynyt laskuun.

HSn listasta poiketen mä rajasin vain yksi kappale / yhtye. Joidenkin kohdalla tämä aiheutti suunnatonta vaikeutta valita minkä kappaleen ottaa mukaan valintaprosessiin. Puhtaat instrumentaalit jätin myös pois. Klassista en olisi laittanut muutenkaan, koska IMHO se on liian kliinistä ja tylsää, koska panostaa liikaa tekniseen monimutkaisuuteen ja vaikeuteen. Sen sijaan se rajasi reilusti jazzia listan ulkopuolelle, mutta kun otsikko on 100 parasta laulua, niin mielestäni tämä oli oikeuden mukainen linjaus. Jätin myös uuden musiikin pois, koska mielestäni todellisen arvon näkeminen ottaa hieman aikaa. Aikaperspektiiviä tarvitsee myös siihen, että näkee mikä artistin kappaleista loppupeleissä on se aikaa kestävä mestariteos.

Merkittävä ero Hsn listaan on, että kitararock -biisejä on mielestäni merkittävästi vähemmän, vaikka brittipop on vahvasti soundissa mukana. Amerikkalainen musiikkiperinne painottuu enemmän tuonne mustan rytmimusiikin puolelle ja listalla on enemmän maailman musiikkia kuin HSllä.

Seuraavassa postauksessa sitten itse asiaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

100 The Devil Went Down to Georgia · The Charlie Daniels Band

Tää ei varsinaisesti ole mun soittolistalla, kuten ei oikein mikään mukaan coutry musiikki, mutta tällä on tärkeä osa mun musiikkiamaun laajenemisessa. Ylen pitkäaikainen toimittaja oli jotenkin ajautunut meidän pienelle paikkakunnalle vuodeksi opettamaan musiikkia, kun oli sopivasti teini-iässä ja peruskoulun 8. luokalla. Vaikka opetus ei tosiaankaan mennyt opetussuunnitelman mukaan ja ilmeisesti opettajainhuoneen suunnalta tuli paljon palautetta, niin jälkikäteen tarkasteltuna tämä oli mun paras ja opettavaisin vuosi. Käytännössä viikottainen musiikin tunti oli hyvin suunniteltu radio-ohjelma livenä, jossa asiantunteva toimitta ammentaa kaikkea mielenkiintoista valtavasta levyvalikoimasta. Sen vuoden aikana opin, että hyvää musiikkia voi löytää kaikista tyylisuunnista. Tämä oli yksi mieleenpainunut esimerkki.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

99 Rosanna - Toto

Tästä voi sitten syyttää sitä seuraavaa musiikinopettajaa. Mä oon aina arvostanut hyvintehtyä musiikkia, niin ei ole tarvinnut ylenkatsoa Totoa. Loppuunasti hiottuja kappaleita ja aina välissä joitain todella erinomaisia sävellyksiä. Useampikin vaihtoehto oli tyrkyllä, mutta tällä mennään.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

98 Nine Million Bicycles - Katie Melua

Mä rakastan Katie Meluan musiikkia, mutta tuotanto on sellaista tasaisen vahvaa. Oli vaikea nostaa yhtä yksittäistä kappaletta listalle mukaan ja oli todella lähellä, että olisi jäänyt kokonaan ulos listalta. Nine million bicycles kuitenkin nousee esiin hieman muusta tuotannosta. Tavallaan artistina mulle tärkeämpi kuin listasijoitus antaa ymmärtää.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

97 Sä - Scandinavian Music Group

Sarjassa mä tykkään hyvin tehdystä ja soitetusta musiikista sekä hieman hypnoottisesta pienin variaation hakkaavasta biitistä. Tässä ei ole mitään yksittäistä helppoa koukkua mihin tarttua, mutta jyrää hienosti eteenpäin ja mitä enemmän tätä on kuunnellut sitä paremmalta tämä kuulostaa. Tuntuu ettei tähän kyllästy koskaan. Pakettiin tietenkin kuuluu, että soundit on kunnossa. Osittain ehkä kiertää mun ei instrumentaalibiisejä rajoitusta, koska loppupuolen instrumentaaliosuus on kappaleen hienointa antia.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9437
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

96 Stop - Sam Brown

Ei ensimmäinen eikä viimeinen yhden hitin ihme mun listalla. Tää on aivan loistava biisi. Itseasiassa koko levy on todella hyvä, mutta radiosta en muista koskaan kuulleeni mitään muuta kappaletta Sam Brownilta. Listaa tehdessä oli selvää, etten halua tehdä tästä mitään slovarilistaa, mutta tämä oli ilmiselvä kappale edustamaan tätä tyylisuuntaa.




Koosteen ensimmäisen päivän listaus. Luonnollisesti lähdettiin pohjalta liikkeelle:

96 Stop - Sam Brown
97 Sä - Scandinavian Music Group
98 Nine Million Bicycles - Katie Melua
99 Rosanna - Toto
100 The Devil Went Down to Georgia · The Charlie Daniels Band
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23485
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sam Brown olisi varmaan omallakin listalla. Totokin, mutta eri biisillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25633
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 12:45 100 The Devil Went Down to Georgia · The Charlie Daniels Band



Tämä oli mukava. Olen kuullut joskus, oletkohan laittanut kitinään aiemmin.

Googlettelin ja biisin on alun perin säveltänyt tämän näköinen mies

Kuva

Mikä onkin helppo uskoa.

Mutta kaikkiaan jeesch.

Hesarin listalta on tarttunut sydämellä omalle soittolistalleni tämä biisi. Mielestäni biisissä on hieno tunnelma, vaikka en periaatteessa brittiläisestä hörökorvapopista pidäkään.

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25633
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 12:48 99 Rosanna - Toto

Tästä voi sitten syyttää sitä seuraavaa musiikinopettajaa. Mä oon aina arvostanut hyvintehtyä musiikkia, niin ei ole tarvinnut ylenkatsoa Totoa. Loppuunasti hiottuja kappaleita ja aina välissä joitain todella erinomaisia sävellyksiä. Useampikin vaihtoehto oli tyrkyllä, mutta tällä mennään.

Tämä on musta tylsä. Totolla on mielestäni paljon parempia biisejä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin