HS 100 parasta laulua

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 20.01.2022 13:36 Sam Brown olisi varmaan omallakin listalla. Totokin, mutta eri biisillä.
James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2022 14:00 Tämä on musta tylsä. Totolla on mielestäni paljon parempia biisejä.
Joo, Totolla on nippu hyviä kappaleita ja jos pitää valita vain yksi, niin mielipide varmaankin vaihtelee. Myönnän etten jaksanut tsekata koko tuotantoa läpi varmistaakseni ehdottomasti parhaan kappaleen valintaan. Tää on kuitenkin yksi niistä kappaleista jotka mulle tulee ensimmäisenä mieleen yhtyeestä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2022 13:45
Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 12:45 100 The Devil Went Down to Georgia · The Charlie Daniels Band
Tämä oli mukava. Olen kuullut joskus, oletkohan laittanut kitinään aiemmin.

...

Hesarin listalta on tarttunut sydämellä omalle soittolistalleni tämä biisi. Mielestäni biisissä on hieno tunnelma, vaikka en periaatteessa brittiläisestä hörökorvapopista pidäkään.
Paljon mahdollista. Useampi biisi listalla on jo aikaisemmin päätynyt tuonne mikä soi nyt -ketjuun.

Mä en ole oikein koskaan saanut kiinni the Smith/Morrisseyn tuotannosta. Oon yrittänyt ja jonkun levyn hankkinut. Hirveen hyvin tehtyä ja sinänsä ihan kelvollisia melodioita, mutta mä kaipaisin jotain lisää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 12:58 tykkään hieman hypnoottisesta pienin variaation hakkaavasta biitistä. Tässä ei ole mitään yksittäistä helppoa koukkua mihin tarttua, mutta jyrää hienosti eteenpäin ja mitä enemmän tätä on kuunnellut sitä paremmalta tämä kuulostaa.
Mä kun olen epämusikaalinen makuani kultivoimaton moukka, niin tämä ei ole suosikkiani SMG:n minulle tutusta tuotannosta. Kaipaisin varmaan vähemmän hypnoottista ja vähemmän hakkaavaa, varioivampaa menoa, helpompia melodisia koukkuja joihin voisin tarttua, ja muutenkin jyräämisen sijaan kevyempää kannattelua. Ei tule kuunneltua niin paljoa, että voisi muuttua paremmaksi sitä kautta. Jotenkin samaan aikaan ymmärrän, että just sulle nämä varmaan tosiaan toimivat päinvastoin. Silleen ihan kiintoisa bändi, että tarjoavat ihan hyvää kamaa kaltaisillesi harrastajille ja kaltaisilleni satunnaisille ja pinnallisille kuuntelijoille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 20.01.2022 14:58
Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 12:58 tykkään hieman hypnoottisesta pienin variaation hakkaavasta biitistä. Tässä ei ole mitään yksittäistä helppoa koukkua mihin tarttua, mutta jyrää hienosti eteenpäin ja mitä enemmän tätä on kuunnellut sitä paremmalta tämä kuulostaa.
Mä kun olen epämusikaalinen makuani kultivoimaton moukka, niin tämä ei ole suosikkiani SMG:n minulle tutusta tuotannosta. Kaipaisin varmaan vähemmän hypnoottista ja vähemmän hakkaavaa, varioivampaa menoa, helpompia melodisia koukkuja joihin voisin tarttua, ja muutenkin jyräämisen sijaan kevyempää kannattelua. Ei tule kuunneltua niin paljoa, että voisi muuttua paremmaksi sitä kautta. Jotenkin samaan aikaan ymmärrän, että just sulle nämä varmaan tosiaan toimivat päinvastoin. Silleen ihan kiintoisa bändi, että tarjoavat ihan hyvää kamaa kaltaisillesi harrastajille ja kaltaisilleni satunnaisille ja pinnallisille kuuntelijoille.
Juu, jokainen makunsa mukaan. SMGhän muutti linjaansa kevyempään suuntaan levy levyltä, niin kauan kuin mulla riitti mielenkiinto niiden seuraamiseen (levyhyllyssä on 3 ensimmäistä). Muutoksen mukana muistaakseni myös suosio lisääntyi, kun levyiltä alkoi löytyä tarttuvampia singlejulkaisuja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 21:19
Homeboy65 kirjoitti: 19.01.2022 19:41
urpiainen kirjoitti: 19.01.2022 14:31 Esim. mun listalle olisi varmaan pakko ottaa jokin biisi Twisted Sisterin levyltä Come Out and Play, koska se oli ihan ensimmäinen levy, jonka kävin omalla rahalla itse levykaupasta ostamassa. Musiikillisilla arvoilla ja yleisellä arvostuksella tuo tuskin olisi kovin korkealla.
Vieläkö diggaat heviä, siis jotain heviä?
Mä en ole koskaan ihan varma määritelmistä, mutta oikeastaan vain nostalgiamielessä. Ajattelen, että Appetite for Destruction on ja pysyy mun henkilöhistoriassa kaikkien aikojen levynä, mutta en mä sitäkään nykyään kuuntele kuin joskus nostalgiatrippinä.
Teini-ikäisenä kuuntelin AC/DC:tä ja Motörheadia.
Tuntuu varmaan oudolta mutta vertaan Neil Youngia ja Abbaa ja löydän jotain vahvoja yhtäläisyyksiä.

- Biisit osuvat vahvaan tunnesuoneen.
- Sävellykset eivät mene samaan muottiin oikein millään, toistoa on suorastaan hämmästyttävän vähän.
- Sanoitukset ovat keskimäärin aika romanttisia.
- Laulajat (Niilo ja Abban naiset) ovat kaikki vahvoja tulkitsijoitta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 14:22
Bluntly kirjoitti: 20.01.2022 13:36 Totokin, mutta eri biisillä.
James Potkukelkka kirjoitti: 20.01.2022 14:00 Tämä on musta tylsä. Totolla on mielestäni paljon parempia biisejä.
Joo, Totolla on nippu hyviä kappaleita ja jos pitää valita vain yksi, niin mielipide varmaankin vaihtelee. Myönnän etten jaksanut tsekata koko tuotantoa läpi varmistaakseni ehdottomasti parhaan kappaleen valintaan. Tää on kuitenkin yksi niistä kappaleista jotka mulle tulee ensimmäisenä mieleen yhtyeestä.
Mulle tulee yhtyeestä ensimmäisenä mieleen se, että lukioaikoinani silloisessa lähinaapurustossa oli Toto's-niminen rock-baari, jossa ei koskaan kysytty papereita. Ja nimensä mukaisesti soittivat Totolta varmaan joka ilta ainakin jonkin biisin. Muuten niitä en ole oikein koskaan kuunnellut, ja täytettyäni 18 kävin tuollakin aika harvoin. Kuitenkin tätä kautta bändillä on paikka sydämessäni. Tai maksassani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan rupinen homma listata vain 100 biisiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 20.01.2022 16:16 Onhan rupinen homma listata vain 100 biisiä.
Niinpä. Niin paljon hyvää ja mielenkiintoista joutuu jättämään ulos. Ei oo helppoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onneksi muisti on niin paska ettei nimet tule Mieleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 15:22
urpiainen kirjoitti: 20.01.2022 14:58
Vagabondo kirjoitti: 20.01.2022 12:58 tykkään hieman hypnoottisesta pienin variaation hakkaavasta biitistä. Tässä ei ole mitään yksittäistä helppoa koukkua mihin tarttua, mutta jyrää hienosti eteenpäin ja mitä enemmän tätä on kuunnellut sitä paremmalta tämä kuulostaa.
Mä kun olen epämusikaalinen makuani kultivoimaton moukka, niin tämä ei ole suosikkiani SMG:n minulle tutusta tuotannosta. Kaipaisin varmaan vähemmän hypnoottista ja vähemmän hakkaavaa, varioivampaa menoa, helpompia melodisia koukkuja joihin voisin tarttua, ja muutenkin jyräämisen sijaan kevyempää kannattelua. Ei tule kuunneltua niin paljoa, että voisi muuttua paremmaksi sitä kautta. Jotenkin samaan aikaan ymmärrän, että just sulle nämä varmaan tosiaan toimivat päinvastoin. Silleen ihan kiintoisa bändi, että tarjoavat ihan hyvää kamaa kaltaisillesi harrastajille ja kaltaisilleni satunnaisille ja pinnallisille kuuntelijoille.
Juu, jokainen makunsa mukaan. SMGhän muutti linjaansa kevyempään suuntaan levy levyltä, niin kauan kuin mulla riitti mielenkiinto niiden seuraamiseen (levyhyllyssä on 3 ensimmäistä). Muutoksen mukana muistaakseni myös suosio lisääntyi, kun levyiltä alkoi löytyä tarttuvampia singlejulkaisuja.
Tunnen SMG:n huonosti, mutta tämä Vagiksen valinta ei ilmeisesti ole yleisesti ottaen bändin tuotannosta suositummasta päästä.Perustan oletukseni siihen, että spotifyn algoritmi ei nosta SMG:n haulla tätä esille. Oli vaikea löytää, kun samaan aikaan ajoi 😬

En ymmärrä biisiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2022 8:32 Tunnen SMG:n huonosti, mutta tämä Vagiksen valinta ei ilmeisesti ole yleisesti ottaen bändin tuotannosta suositummasta päästä.Perustan oletukseni siihen, että spotifyn algoritmi ei nosta SMG:n haulla tätä esille. Oli vaikea löytää, kun samaan aikaan ajoi 😬

En ymmärrä biisiä.
Joo, ei ole suosituin. Monesti suosio ei korreloi musiikin laadun kanssa IMO. Tää ei tule olemaan ainoa tapaus, kun mun valinta kohdistuu johonkin muuhun kuin yhtyeen suurinpaan hittiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

95 Älä muistele pahalla - Gnu

Tää on mun listan neverheard -valinta. Mä en tiedä miksi tää ei breikannut, mutta niin monelle uudelle musiikille käy. Ei vaan pääse radioiden soittolistoille ja sitä kautta ihmisten tietouteen. Mä löysin tän Anttilan alelaarista kahdella eurolla. Otin mukaan vaikka nimi ei sanonut mitään, kun kiva kansi ja mulla oli tapana ostella näitä pienjulkaisuja halvalla ihan vaan tarkastellakseni mitä tapahtuu. Tää on mun paras löytö. Levy on kokonaisuudessaan loistava, mutta ennen kaikkea tämä kappale. Mun mielestä vääryys, että tämä ei ollut iso hitti. Toivottavasti breikkaa edes kitinässä :pliis:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

94 Wonderwall - Oasis

Mä arvostan brittipopin perinteitä. Hyvin kirjoitettuja melodisia kappaleita. Oasis (whats the story) morning glory -levy sisältää useamman hienon ja jo klassikoksi muodostuneen kappaleen. Tää on mun mielestä se paras.



Yksi hyvän sävellyksen merkki on, että se taipuu erilaisiin sovituksiin. Wonderwallin kohdalla ei voida unohtaa myöskään Mike Flowers Pops versiota.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

93 Jackpot - Eppu Normaali

Eput. Tää on musiikkia jonka tahtiin tuli kasvettua. Näitä on laulettu paljon kaveriporukalla. Eniten pidän rosoisemmasta alkupään tuotannosta, jolloin jälki ei vielä ollut niin hiottua ja yhtye vielä kokeili ja haki musiikillista linjaansa. Se paras levy on Tie Vie vuodelta -82, joka nuoruudessa tuli kuunneltua puhki, niin että osasin laulaa ulkoa koko levyn läpi. Näin vuosien jälkeen se tärkein kappale ei ole Murheellisten laulujen maa, Jumalan poika, Vahantajoki tai Tie vie, vaan Jackpot. Kaunis sävellys joka rullaa nätisti eteenpäin.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

92 Eye Of The Tiger - Survivor

Kyllähän tää kuuluu tänne. Kaikkien aikojen taistelu anthem. Toimii kuin junan vessa.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

91 Levottomat jalat - Hassisen Kone

Tää päivä oli näköjään aika suomipainotteinen, kun viiden kappaleen listauksessa on vielä yksi kotimainen helmi. Hassisen Kone on mun mielestä se paras vaihe Ismo Alangon pitkällä uralla. Paljon hienoja omaleimaisia kappaleita. Mä meen tällä kertaa virran mukana ja valitsen yhden hiteistä. Tässä on kuitenkin mukana ne persoonalliset elementit, joiden ansiosta Hassisen Kone eroaa kaikista muista bändeistä.



Päivän listaus kertauksena:

91 Levottomat jalat - Hassisen Kone
92 Eye Of The Tiger - Survivor
93 Jackpot - Eppu Normaali
94 Wonderwall - Oasis
95 Älä muistele pahalla - Gnu

Näin jälkikommenttina mainittakoon, että tätä viestiä kirjoittaessa mua vaivaa tunne, että Levottomat jalat olisi pitänyt sijoittaa huomattavasti korkeammalle listalla. No ei tää järjestys oo niin tarkkaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 21.01.2022 10:58 92 Eye Of The Tiger - Survivor

Kyllähän tää kuuluu tänne. Kaikkien aikojen taistelu anthem. Toimii kuin junan vessa.
Tässä biisissä on kyllä jotain mystistä. Kun kuulee, alkaa heti mielessään tehdä vatsalihaksia ja varjonyrkkeilemään :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei tullut TOP100, tuli sata kuunnelluinta.


69 eyes.............Cheyenna
AC/DC...............Whole lotta Rosie
Accept..............Metal heart
Alannah Myles.......Black velvet
Amorphis............From the heaven of my heart
Arch enemy..........You will know my name
Bangles.............Eternal flame
Battle beast........Neuromancer
Big fat snake.......You´re an apple, I´m an orange
Billy Idol..........Sweet sixteen
Black label society.In this river
Black sabbath.......Planet caravan
Bob Marley..........No woman, no cry
Boy George..........The cying game
Candy Dulfer&David Stewart Lily Was Here
Chris DeBurgh.......Lady in red
Chris Isaak.........Wicked game
Chris Rea...........The Road to hell
Combichrist.........Get out of my head
Cult................She sells sanctuary
D.A.D...............Monster Philosophy
Danzig..............Am I demon
Deep purple.........Child in time
Depeche mode........Personal jesus
Dingo...............Rio ohoi
Dio.................Don´t talk to strangers
Dire straits........Private Investigations
Don Henley..........Boys of summer
Doors...............People are strange
Doro................All for metal
Dropkick Murphys....I'm Shipping Up to Boston
Dusty Springfiled...Son of a preacher man
Eppu Normaali.......Joka päivä ja joka ikinen yö
Five finger death.punch Wrong side of heaven
Flogging Molly......Drunken lullabies
Guns 'n' roses......Sweet childo' mine
Hallatar............Mirrors
Hammerfall..........Any means necessary
INXS................Need you tonight
Insomnium...........Heart like a grave
Iron Maiden.........The Loneliness of the Long Distance Runner
Janis Joplin........Me and BobbyMcGee
Jimmy Nail..........Until the day I die
Joan Jett...........I hate myself for lovingyou
Judas Priest........Diamonds and rust
Kid rock............All summer long
Kingston wall.......Used to feel before
KLF.................3am eternal
Kreator.............Fallen brothers
Led zeppelin........Kashmir
Lynyrd.skynyrd......Free bird
Madonna.............Frozen
Manowar.............Shell shock
Me and that man.....My church is black
Meat loaf...........Paradise by the Dashboard Light
Megadeth............A tout le monde
Metallica...........Welcome home (Sanitarium)
Midnight oil........Beds are burning
Molly Hatchet.......One last ride
Motörhead...........Orgasmatron
Mötley crue.........If I die tomorrow
Nancy Sinatra.......These boots are made for walkin´
Neljä ruusua........Matka on syvä
Nightwish...........Storytime
Ozzy Osbourne.......Mama, I'm Coming Home
Pain................Shut your mouth
Pantera.............Walk
Patricia Kaas.......Je te dis vous
Peer Günt...........Losin' my mind
Pink floyd..........Shine on you crazy diamond
Prince..............Diamonds and pearls
Rainbow.............Stargazer
Rammstein...........Du hast
Ramones.............Sheena Is a Punk Rocker
Rauli Badding.......Laivat
Roy Orbison.........She´s a mystery for me
Rush................Limelight
Sade................Smooth operator
Sabaton.............40:1
Sandra..............Heaven can wait
Saxon...............Made in Belfast
Sisters of Mercy....More
Sentenced...........End of the road
Sepultura...........Roots
Skid row............Piece of me
Slayer..............Angel of death
Stone...............Get stoned
Survivor............Eye of the tiger
Tanita Tikaram......Twist in my sobriety
Tarot...............Pyre of gods
Texas hippie coalition Pissed Off and Mad About It
Testament...........More than meets the eye
Tina Turner.........Undercover agent for the blues
Trees of eternity...The eye of night
Type O Negative.....Everything dies
Queen...............Who Wants to Live Forever
Uriah heep..........Lady in black
ZZTOP...............La grange
WASP................Heaven hung in black
Wintersun...........Sons of winter and stars
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Aika paljon samoja biisejä kuin mun soittolistalla. Mulla on tosin jonkin verran discoa/soulia myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olisin kans valinnut AC/DC:ltä Whole lotta Rosien, ja Doorsilta People are strangen. Lisäksi mä pidin aikanaan Crying Game -leffasta, joten ehkä Boy Georgen versio on kiva nähdä listalla. Ja pidän Janis Joplinin Bobby McGeestäkin paljon. Erityisesti mua kuitenkin lämmittää Uriah Heepin Lady in black, mutta lähinnä koska lapsuuden partioretkien iltanuotioilla laulettiin sen suomenkielistä versiota, joka oli minusta silloin jännä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 21.01.2022 10:53 Eput. Tää on musiikkia jonka tahtiin tuli kasvettua.
Tässä mä taas olen jotenkin tosi helsinkiläinen. Mä varmaan heräsin Eppujen olemassaoloon vasta täysi-ikäisenä, kun aloin enemmän tutustua maalta muuttaneisiin tyyppeihin. Kyllä mä nyt toki Juicen isot hitit tiesin - taas sieltä partioretkien iltanuotioilta - mutta muuten koko Manserock oli mulle ihan tuntematonta, jota en varmaan oikein osannut erottaa jostain Seinäjoen tangomarkkinoista. Sittemmin toki ainakin Eppujen isot hitit ovat asettuneet tiukasti henkiseen selkärankaani, mutta esimerkiksi tästä biisistä en ollut mitenkään edes tietoinen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.01.2022 15:38 Mä olisin kans valinnut AC/DC:ltä Whole lotta Rosien, ja Doorsilta People are strangen. Lisäksi mä pidin aikanaan Crying Game -leffasta, joten ehkä Boy Georgen versio on kiva nähdä listalla. Ja pidän Janis Joplinin Bobby McGeestäkin paljon. Erityisesti mua kuitenkin lämmittää Uriah Heepin Lady in black, mutta lähinnä koska lapsuuden partioretkien iltanuotioilla laulettiin sen suomenkielistä versiota, joka oli minusta silloin jännä.
Lady in black taisi olla viimeinen kappale joka tippui mun listalta. Tykkään sekä Uriah Heepin että Keban versioista ja kappale on hienosti rakennettu.
Buy Georgelta mulla oli Karma chameleon taistelemassa sijoituksista, mutta jäi pois kun en koskaan ole aktiivisesti Buy Georgea kuunnellut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 21.01.2022 15:55
Vagabondo kirjoitti: 21.01.2022 10:53 Eput. Tää on musiikkia jonka tahtiin tuli kasvettua.
Tässä mä taas olen jotenkin tosi helsinkiläinen. Mä varmaan heräsin Eppujen olemassaoloon vasta täysi-ikäisenä, kun aloin enemmän tutustua maalta muuttaneisiin tyyppeihin. Kyllä mä nyt toki Juicen isot hitit tiesin - taas sieltä partioretkien iltanuotioilta - mutta muuten koko Manserock oli mulle ihan tuntematonta, jota en varmaan oikein osannut erottaa jostain Seinäjoen tangomarkkinoista. Sittemmin toki ainakin Eppujen isot hitit ovat asettuneet tiukasti henkiseen selkärankaani, mutta esimerkiksi tästä biisistä en ollut mitenkään edes tietoinen.
Tota ei löydy mistään hittikokoelmilta, niin helposti pääsee livahtamaan ohi, jos ei omista Tie Vie levyä. Mutta tästä mä tiedän, että en ole ainoa joka arvostaa korkealle Eppujen tuotannosta, vaan joskus radiossa tai telkkarissa joku toimittaja kanssa hehkutti.

Mulla eput sijoittuu tukevasti 80-luvulle ja jokainen levy on ollut lievä pettymys 80-luvun puolivälin jälkeen ja sitä myöten kuuntelu vähentynyt. Kuitenkin sitten 90-luvun alkupuolella näitä hoilattiin nostalgiatrippinä kaveriporukassa, kun vietettiin iltaa mökkeillen tai ajeltiin ryyppyreissuilla pitkin eteläsuomea.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.01.2022 14:36 soulia myös.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: HS 100 parasta laulua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 21.01.2022 14:30 Ei tullut TOP100, tuli sata kuunnelluinta.
Survivorin Eye of the tigerin lisäksi toinen täysin sama kuin mun listalla (En spoilaa ennen aikojaan). Joitakin samoja artisteja, mutta eri kappaleilla. Joitakin kappaleita, jotka oli mietinnässä mukana, mutta putosi pois, kun piti karsia kohti sataa. Esim. Son of the preacher man ja Tanita Tikaramin Twist in my sobriety.

Doro listalla jotenkin lämmittää mieltä. En ole paljoa kuunnellut teini-iän jälkeen, eikä ollut edes harkinnassa omalle listalle, mutta ihan kiva, että on päässyt sun luetteloon. Oma suosikki aikoinaan oli Für Immer, mutta se taitaa olla ajalta ennen soolouraa, eli Warlockin kappale. Kai tän jo kehtaa tunnustaa, että Doro oli silloin herkässä teini-iässä myös ulkomusiikillisesti mielikuvitusta stimuloiva artisti :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin