Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä vähän aikaa sitten ihan haettiin jostain rättipäälandiasta ihan ulkomisterin voimin alaikäisiä 'lapsen etuun' perustuen.

Erossa perheestä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 24.01.2022 16:31
urpiainen kirjoitti: 24.01.2022 10:33 Mun käsittääkseni siis just näitä kysymyksiä tuossa on tarkoitus tutkia empiirisesti, ja samalla muokata ilmapiiriä kohti laajempia nastarengaskieltoja. Mut olen siis lähtökohtaisesti kanssasi samoilla linjoilla. Huomenna kai pitäisi asiasta päättää, ja kokoomushan siellä on vallassa, eli saa nähdä.
Ei tätä näin pitäisi hoitaa. Aivan typerä taktiikka. Paljon fiksumpaa olisi lätkäistä nastarenkaille vero. Joku 20-30€ per rengas, ei ole niin paljoa, että ne jotka oikeasti kokee nastoja tarvitsevansa, pystyy sen maksamaan. Kuitenkin nostaa rengassarjan hintaa sen verran, että ne joille asia ei ole niin tärkeä tai ovat tarkkoja menoistaan, vaihtavat kitkarenkaisiin. Ei tarvita mitään kieltoja, joita ei sitten kuitenkaan pystytä noudattamaan.
Komps. On ihan sairas ajatus, että yksittäiset kaupungit alkaisivat lätkiä kieltoja milloin millekin ajopelille.

Koejärjestely vaikutti myös olevan niin perseestä, ettei siitä mitään tuloksia tulla saamaan. Jos halutaan tutkia nastarenkaiden päästöjä tms, niin dataa luulisi piisaavan.

Itse en näe mitään ongelmaa nastarenkaiden kiellolle esim. koko uudellamaalla. Kitkoilla pärjää ihan hyvin. Eniten nastoja on kaivannut ytimessä, jossa autoilusta ei liukkailla meinaa kitkoilla tulla mitään kun joka risteyksestä ja suojateille pysähtymisestä liikkelle lähtö kestää ja kestää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008563513.html

Luin tätä aamun Hesarista ja mietin, että ei Esko Aho (se on ihan laho :hevikaraoke: ) voi olla kepun presidenttiehdokas. Mut sit muistin, että olihan Mooseskin demareiden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008562485.html

Olenko muuten tullut sanoneeksi, että maa- ja metsätalousministeriö pitäisi lakkauttaa ja sisältö jakaa TEMmin ja ympäristöministeriön kesken. Miten voi olla näin pölvästi meininki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Luin jutun nopeasti läpi, mutta eikös pihvi ole se, että susia pitää tappaa, jotta kanta ei kasva? Tietysti sitten voidaan väitellä, mikä lauma nimenomaisesti pitää tappaa, mutta lopputulos (susien kannan hallinta) ei siitä muutu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008566955.html

Rasismin/poliittisen epäkorrektiuden pelossa jätetään oleellinen tuntomerkki sanomatta. EIhän se nyt ole väärin sanoa, että neljävuotias mustaihoinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.01.2022 8:58 ^Luin jutun nopeasti läpi, mutta eikös pihvi ole se, että susia pitää tappaa, jotta kanta ei kasva? Tietysti sitten voidaan väitellä, mikä lauma nimenomaisesti pitää tappaa, mutta lopputulos (susien kannan hallinta) ei siitä muutu.
Mä ajattelisin, että pihvejä on ainakin:
- susien laskenta ja kestävän tason määrittely on kesken, eli MMM:n päätös aloittaa kannanhoidollinen metsästys on ennenaikainen.
- kannanhoidollinen metsästys perustuu tarpeeseen vähentää susien ja ihmisten kohtaamisia ja konflikteja. Tämä lauma on Suomen vähiten tällaista tuottava.
- MMM:n touhuilusta tässä valitettaneen EU:n komissioon, kun muuten kepuilusta ei saada otetta. Ovatkohan valinneet tällaisen rajalauman sen takia, että ei lasketa eu-laumaksi.

Edit: jotenkin näin siis: https://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatie ... 3da95d-999
Viimeksi muokannut urpiainen, 26.01.2022 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kaikkien muiden saavutustensa lisäksi Musk antaa vihdoin kyytiä myös kuun pimeän puolen natseille https://www.hs.fi/tiede/art-2000008566977.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ettei hallitsematon törmäys vain olisi hämäystä ja todellisuudessa Musk rakentaa omaa salaista Bond-roiston tukikohtaa kuun pimeälle puolelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.01.2022 9:02 EIhän se nyt ole väärin sanoa, että neljävuotias mustaihoinen.
Sanoit juuri m-sanan! Ettäs kehtaat!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b15 ... 6e5209bb55
Mitähän Putkonen ja toimistoväki tästä tuumaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Näkökulma: Niko Ranta-ahon käytös uudessa Katiska-dokumentissa on järkyttävää katsottavaa
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a ... 26200ba9e4

En hahmota, miksi rikollisen pitäisi välttämättä katua pitkäaikaista ja suunnitelmallista toimintaansa? Varsinkin merkittävää taloudellista hyötyä tavoittelevisa rikoksissa on ihan loogista pitää vankilarangaistusta ja tuottojen menetystä rikollisen toiminnan luonnollisena riskinä.

Kiinnijäämisriskin kasvattaminen, rikollisen hyödyn tehokas jäljittäminen ja takavarikointi sekä myös rangaistusten koventaminen toimivat tämmäisiin tapauksiin paremmin kuin moraalisaarnaaminen. Jos touhun odotusarvo menee pakkaselle, niin moni jättää leikin sikseen vaikkei moraali päätä kiristäisikään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Sun pointti meni multa ihan ohi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2022 16:56 ^ Sun pointti meni multa ihan ohi.
Ihmettelen miten joku voi suuremmin järkyttyä toisen rationaalisesta teosta. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, ettei moraali pidättele meistä kaikkia, jos jonkin toiminnan odotettu tuotto on reippaasti plussalla.

Vankilaan joutuminen laskee elinikäisiä tienestejä puolisen miljoonaa. Tuohon voisi laskea varmaan 10-20k/v vankila-ajan haitaksi, joten 5v linnassa meinaisi Nikon kaltaisen hepun kohdalla varmaan 700-1000k. Jos niko piti kiinnijäämisriskinä esim. 10%, niin vankilariskin arvo oli 70-100k. Poliiisin arvio tienesteistä oli 225k, joka tosin tuntuu alhaiselta elämäntyyliin nähden.

Jos moraali ohjaisi meitä niin tiukasti, niin eiköhän ilmastonmuutoskin olisi jo ratkaistu aikoja sitten.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Sä olet kyllä erikoinen hahmo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2022 17:24 Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, ettei moraali pidättele meistä kaikkia, jos jonkin toiminnan odotettu tuotto on reippaasti plussalla.
Jooh, anekdoottina, itsekin vierestä seuranneena, kuinka ihan laillisessakin yritystoiminnassa valehdellaan ihan vitun törkeästi päin naamaa tilaajan edustajalle. Jos näin ei tekisi omaan taskuun jäisi vähemmän rahaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2022 17:35 ^ Sä olet kyllä erikoinen hahmo.
Joo, en moraaliposeeraa kieltäytymällä näyttävästi "moraalin vuoksi" toiminnasta, jonka odotusarvo on reippaasti pakkasella.

Jos osaat suositella jotain rikoksia, joiden nodotusarvo olisi meikäläiselle plussalla, niin päästään testaamaan kuinka taipuisa selkrankani on? Itse en pysty keksimään mitään isomman luokan toimintaa, jonka takia kannattaisi esim. jättäytyä duunista veks ja ryhtyä gansteriksi.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.01.2022 17:24
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.01.2022 16:56 ^ Sun pointti meni multa ihan ohi.
Ihmettelen miten joku voi suuremmin järkyttyä toisen rationaalisesta teosta. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, ettei moraali pidättele meistä kaikkia, jos jonkin toiminnan odotettu tuotto on reippaasti plussalla.

Rationaalisesta. :roll:
Olivatko Juudaksen saamat 30 hopearahaa sinusta
1) kavallusrahoja
2) konsulttipalkkio
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Yli-Viikari on nyt tuomittu rikollinen. Voidaanko se nyt poistaa siltä säästössä olevalta viralta VTV:ssä?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008557451.html

Kalliiksi tuli taistelu, kun omia oikeudenkäyntikuluja jää maksettavaksi 61 000€. VTV:n oikeuskulut, sakot ja rikollishyödyn menetys sitten vajaa 15 000€ siihen päälle.

Näin palkansaajana noi oikeudenkäyntikulut jotain järkyttävää ja aivan kohtuutonta verrattuna rikoksesta määrättäviin rangaistuksiin. Ei mulla ainakaan olisi varaa puolustaa itseäni vaikka olisi viaton.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vagabondo kirjoitti: 28.01.2022 14:50
Näin palkansaajana noi oikeudenkäyntikulut jotain järkyttävää ja aivan kohtuutonta verrattuna rikoksesta määrättäviin rangaistuksiin. Ei mulla ainakaan olisi varaa puolustaa itseäni vaikka olisi viaton.
Jos sinut todettaisiin myös oikeudessa viattomaksi, ne päätyisikin jonkun muun maksettavaksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 28.01.2022 15:21
Vagabondo kirjoitti: 28.01.2022 14:50
Näin palkansaajana noi oikeudenkäyntikulut jotain järkyttävää ja aivan kohtuutonta verrattuna rikoksesta määrättäviin rangaistuksiin. Ei mulla ainakaan olisi varaa puolustaa itseäni vaikka olisi viaton.
Jos sinut todettaisiin myös oikeudessa viattomaksi, ne päätyisikin jonkun muun maksettavaksi.
Mä en tykkää harrastaa uhkapelejä. Tuskin niin selvästä keissistä käräjille ikinä joutuu, että oma voitto olisi varma. Ei niin, että mun pitäisi mistään syystä joutua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jep. Yksi isyysjuttu tässä tulee päällimmäisenä Mieleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 28.01.2022 14:50 Kalliiksi tuli taistelu, kun omia oikeudenkäyntikuluja jää maksettavaksi 61 000€. VTV:n oikeuskulut, sakot ja rikollishyödyn menetys sitten vajaa 15 000€ siihen päälle.
Tyttihän sai pitää ylijohtajan viran. En tiedä voiko häntä mitenkään potkia siitä pois, joten 61k tuntuu ihan ok summalta, jos palkka juoksee sitten tyhjää lässyttämällä eläkkeelle asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.01.2022 15:44
Vagabondo kirjoitti: 28.01.2022 14:50 Kalliiksi tuli taistelu, kun omia oikeudenkäyntikuluja jää maksettavaksi 61 000€. VTV:n oikeuskulut, sakot ja rikollishyödyn menetys sitten vajaa 15 000€ siihen päälle.
Tyttihän sai pitää ylijohtajan viran. En tiedä voiko häntä mitenkään potkia siitä pois, joten 61k tuntuu ihan ok summalta, jos palkka juoksee sitten tyhjää lässyttämällä eläkkeelle asti.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Tuomioistuin ei pannut häntä viralta. Minun nähdäkseni työnantajalla on kuitenkin kaikki perusteet antaa kenkää. Viraltapano on vain virkamiehille suunnattu rangaistus rikoksesta.

Uskallan ennustaa, että hovioikeus pistää tämän vankeudeksi.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin