Suomen Nato-jäsenyys

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Uskon Suomen hakevan Nato-jäsenyyttä

Marinin hallituksen aikana
6
40%
Seuraavan hallituksen aikana
7
47%
Myöhemmin
0
Ei ääniä
Ei koskaan näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa
1
7%
En tiedä asiasta riittävästi vastatakseni tähän kysymykseen (tämä vaihtoehto ei kitinäläisille)
1
7%
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uskon Suomen hakevan Nato-jäsenyyttä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pallotin "seuraavan hallituksen aikana".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käsittääkseni NATO voi myös kutsua jäseneksi jolloin jäsenyys alkaa välittömästi Suomen hyväksyttyä kutsun.

PunaMarin torppaa tietenkin tämän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.02.2022 9:02 Pallotin "seuraavan hallituksen aikana".
Ajattelen myös näin. Tosin muotoilusi saa ehkä tulkitsemaan, että ratkaisevaa olisi hallituksen vaihtuminen. Ja onhan kai tosiaan niin, että kepulla ja vasemmistoliitolla on voimassa linjaus, että ei haeta, tai lähtevät hallituksesta. Itse ehkä kuitenkin ajattelen - ja seuraan tässä kokoomuksen turpo-avustajaa - keskeistä voi olla nimenomaan seuraavien presidentinvaalien alla käytävä keskustelu. Se on tavallaan Suomessa oikea paikka tähän. Ja onhan Halliksen pressanvaalikampanjakin alkanut niin raisusti näillä teemoilla, että niillä mentäneen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vasemmistoliitto on absoluttinene este että tämä hallitus saisi mitään hyvää aikaan. Seuraavat vaalit voittavat Nato-puolueet ja se tuleva hallitus hoitaa homman tavalla tai toisella.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/uutiset/3-12336530

Putinin näyttävä kamppanja Suomen Nato-jäsenyyden puolesta toimii!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomi natoon kansalaisaloite. Käykääpä allekirjoittamassa:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9997
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Bhven »

So Hard kirjoitti: 28.02.2022 9:24 Seuraavat vaalit voittavat Nato-puolueet ja se tuleva hallitus hoitaa homman tavalla tai toisella.
Voisivat samaan pakettiin cäncelöidä jumalanpilkka- ja kiihotuspykälät.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.02.2022 15:46 https://yle.fi/uutiset/3-12336530

Putinin näyttävä kamppanja Suomen Nato-jäsenyyden puolesta toimii!
Eiväthän nämä kyselyt ihan vertailukelpoisia ole, mutta aika nopeaa muutosta, vielä tämän vuoden alussa oltiin tässä

Kuva
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kiinnostavaa kuulla eduskunnan keskustelua tänään. Vihreiden natohaukat näyttävät olevan sitä mieltä, että kun venäläisiä kai viimeistään huomenna ammutaan singoilla, joissa suomalaiset logot, niin Nato-hakemus pitää jättää heti. Itse kun olen hitaampi liikkeissäni, tunnen vetoa Mika Aaltolan kantaan, jonka mukaan natoon ei pidä hakea pikareaktiona johonkin äkilliseen kriisiin. Sellaiseen natohakemus on väärä väline. Hakemuksen tulee sen sijaan perustua kokonaisvaltaiseen arvioon turvallisuustilanteen pysyväisluonteisesta muuttumisesta ja parhaaseen tapaan lisätä vakautta uudessa tilanteessa. Toivon, että eduskunnan keskustelu on askel tässä prosessissa, jolloin se voisi olla aika nopea prosessi sekin.

Koetin kuunnella eilen A-Studiossa presidentti Niinistöä asiassa. Kuten odottaa saattaa, Niinistö meni melkein täyteen Krista Kiuru -moodiin kiertelyssään. Ja kuten edelleen odottaa saattaa, niin Niinistön tapauksessa tämä oli valtioviisautta ja monimutkaisen asian punnintaa monelta kantilta, ja tarkoituksellista strategista vaikeaselkoisuutta. Vähän kuin aseavun viivyttely, jolle olikin loistavat perusteet, kun selvisi, että takana ei olekaan demarinaiset vaan armeijaäijät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jahkailkoot mitä jahkailevat. Ensi keväänä on vaalit.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 01.03.2022 11:06 Niinistö meni melkein täyteen Krista Kiuru -moodiin kiertelyssään
:D

Se on valtioviisautta!1111

Mutta oikeassa olet. Vastauksessa mainittiin tekoäly ja kvanttitekniikkakin :roll:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.03.2022 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 01.03.2022 11:06 Koetin kuunnella eilen A-Studiossa presidentti Niinistöä asiassa. Kuten odottaa saattaa, Niinistö meni melkein täyteen Krista Kiuru -moodiin kiertelyssään.
NATO jäsenyys on liike joka pitää tehdä nopeasti. Paras olisi, jos Suomi saisi puhuttua NATOn kutsumaan Suomen ja Ruotsin jäseneksi, jolloin päätös pystyttäisiin tekemään niin nopeassa ajassa, ettei Venäjä ehdi tekemään vastaliikkeitä. Ja aika tälle päätökselle on nyt, kun sitä ei tehty Baltian maiden kanssa samaan aikaan. Pelkään vaan ettei rähmällään olijat vieläkään kykene tekemään oikeaa päätöstä.

Kuitenkin tähän liittyen olen sitä mieltä, ettei presidentti saa sanoa Suomen hakevan jäsenyyttä ennen kuin sitä oikeasti haetaan. Siihen asti kanta pitää pitää avoimena.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 01.03.2022 11:21
urpiainen kirjoitti: 01.03.2022 11:06 Koetin kuunnella eilen A-Studiossa presidentti Niinistöä asiassa. Kuten odottaa saattaa, Niinistö meni melkein täyteen Krista Kiuru -moodiin kiertelyssään.
NATO jäsenyys on liike joka pitää tehdä nopeasti. Paras olisi, jos Suomi saisi puhuttua NATOn kutsumaan Suomen ja Ruotsin jäseneksi, jolloin päätös pystyttäisiin tekemään niin nopeassa ajassa, ettei Venäjä ehdi tekemään vastaliikkeitä.
Niinistö ehkä viittasi tällaiseen mahdollisuuteen. Ja nimenomaan olisi Niinistön homma pohjustaa tämä. Onhan se kierrellyt ja ennen muuta soitellut aika ahkerasti viime ajat, eli toivottavasti se on rakentanut tätä, kun uskalsi siihen (ehkä) viitatakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 01.03.2022 11:30
Vagabondo kirjoitti: 01.03.2022 11:21
urpiainen kirjoitti: 01.03.2022 11:06 Koetin kuunnella eilen A-Studiossa presidentti Niinistöä asiassa. Kuten odottaa saattaa, Niinistö meni melkein täyteen Krista Kiuru -moodiin kiertelyssään.
NATO jäsenyys on liike joka pitää tehdä nopeasti. Paras olisi, jos Suomi saisi puhuttua NATOn kutsumaan Suomen ja Ruotsin jäseneksi, jolloin päätös pystyttäisiin tekemään niin nopeassa ajassa, ettei Venäjä ehdi tekemään vastaliikkeitä.
Niinistö ehkä viittasi tällaiseen mahdollisuuteen. Ja nimenomaan olisi Niinistön homma pohjustaa tämä. Onhan se kierrellyt ja ennen muuta soitellut aika ahkerasti viime ajat, eli toivottavasti se on rakentanut tätä, kun uskalsi siihen (ehkä) viitatakin.
Joo, myönsi tälläisen mahdollisuuden olemassaolon. Mulle jäi haastattelusta päällimmäisenä mielikuvana, ettei Niinistöä huolettanut NATO jäsenyys, vaan nimenomaan se mitä tapahtuu sillä aikaa kun jäsenyyttä haetaan, koska päätösen teko jokatapauksessa kestää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mua häiritsee kun Nato- jäsenyydestä on tehty juu-ei - keskustelu. Kaipaisin enemmän keskustelua ja tietoa siitä, mitä muuta se aiheuttaisi kun ketutusta Putinille.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 01.03.2022 13:32 Mua häiritsee kun Nato- jäsenyydestä on tehty juu-ei - keskustelu. Kaipaisin enemmän keskustelua ja tietoa siitä, mitä muuta se aiheuttaisi kun ketutusta Putinille.
Ydinasevaltioiden turvatakuut.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 01.03.2022 13:33
exsu kirjoitti: 01.03.2022 13:32 Mua häiritsee kun Nato- jäsenyydestä on tehty juu-ei - keskustelu. Kaipaisin enemmän keskustelua ja tietoa siitä, mitä muuta se aiheuttaisi kun ketutusta Putinille.
Ydinasevaltioiden turvatakuut.
Kannattaa katsoa Nato- karttaa ja hylätä tunnereaktiot. Looginen ja rationaalinen ratkaisu. Meidän ei kuulu olla suomettuneita tai pelätä Venäjää joka tilanteessa. Ja peruste turvallisuuspoliittisesta liikkumatilasta voidaan unohtaa, koska tiedämme viimeistään nyt puolemme. Ja joka tapauksessa olemme hyvää vauhtia viime vuosikymmeninä olleet siirtymässä kohti Natoa kaikenlaisine yhteensopivine puolustusratkuisunamme. Mielestäni kyse on enää viimeistelystä. Ei se pappikaan jaksa bordellia loputtomiin kiertää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 01.03.2022 13:33
exsu kirjoitti: 01.03.2022 13:32 Mua häiritsee kun Nato- jäsenyydestä on tehty juu-ei - keskustelu. Kaipaisin enemmän keskustelua ja tietoa siitä, mitä muuta se aiheuttaisi kun ketutusta Putinille.
Ydinasevaltioiden turvatakuut.
Pitää myös muistaa, että 9/11 on ainoa tilanne, jossa turvatakuut on myönnetty (vaikka Yhdysvallat ei niitä käyttänyt). Jos siis terrorismi pelottaa, niin Nato antaa turvaa myös siihen. Toki nyt on vaikea kuvitella mitään muuta uhkaa kuin Venäjä, mutta Suomen kannalta Natoa kattaa käytännössä kaikki kuviteltavissa olevat väkivaltaiset uhat, paitsi sisällissodan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2022 11:17
urpiainen kirjoitti: 01.03.2022 11:06 Niinistö meni melkein täyteen Krista Kiuru -moodiin kiertelyssään
:D

Se on valtioviisautta!1111

Mutta oikeassa olet. Vastauksessa mainittiin tekoäly ja kvanttitekniikkakin :roll:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d ... 8c4b93b909

Miksi referaateissa ei mainita kvanttiteknologiaa ja tekoälyä!!1

Ps. Ehkä Niinistö valitsi Chewbacca puolustuksen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chewbacca_defense
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nyt mun tekisi melkein mieleni puolustaa Niinistöä. Ehkä se omalla länsi-suomalaisella tavallaan koetti käydä just sellaista keskustelua, jota Exsu peräänkuulutti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Why would a Wookiee, an 8-foot-tall Wookiee, want to live on Endor, with a bunch of 2-foot-tall Ewoks? That does not make sense!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja aasi »

exsu kirjoitti: 01.03.2022 13:32 Mua häiritsee kun Nato- jäsenyydestä on tehty juu-ei - keskustelu. Kaipaisin enemmän keskustelua ja tietoa siitä, mitä muuta se aiheuttaisi kun ketutusta Putinille.
Tämä Ylen artikkeli on musta aika hyvä aiheesta.

https://yle.fi/uutiset/3-12330047
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

aasi kirjoitti: 01.03.2022 14:58
exsu kirjoitti: 01.03.2022 13:32 Mua häiritsee kun Nato- jäsenyydestä on tehty juu-ei - keskustelu. Kaipaisin enemmän keskustelua ja tietoa siitä, mitä muuta se aiheuttaisi kun ketutusta Putinille.
Tämä Ylen artikkeli on musta aika hyvä aiheesta.

https://yle.fi/uutiset/3-12330047
Mä en päässyt juuri otsikkoa pidemmälle kun rupes harmitus iskemään päälle. Suomella ei ole armeijaa. Meillä on puolustusvoimat. Ei olla hyökkäämässä minnekään.

Itse en kannata liittymistä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Suomen Nato-jäsenyys

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Aikoinaan kun sanottiin, että yksi suomalainen vastaa kymmentä ryssää, niin nykyään jo varmaan sataaviittäkymmentä. Sen verran tunaroiden Ukrainan projekti on edennyt. Kansallismielisellä puolustajalla on valtava etu.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin