Päivän lainaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 11.05.2022 9:29 Tää on nyt palstan ikuisuuskeskusteluaihe, mutta asia voi olla moraalisesti arveluttava tai ihan suoranaisesti väärin, vaikka siitä ei olisi rikoslaissa säädetty.
Mä en missään nimessä koita esittää tietäväni mitään teinityttöjen ajatuksista tai moraalista, enkä poikienkaan kohdalla uskalla tehdä minkäänlaista yleistystä. Kuitenkin omakohtaisesti en nähnyt teini-ikäisen pojan ja aikuisen naisen välisessä seksissä mitään moraalisesti väärää ja vanhemmat naiset pyöri kovinkin aktiivisesti fantasioissani. Eikä mun kokemukset aiheesta ole koskaan aiheuttaneet moraalikrapulaa, vaan edelleen muistelen niitä lämmöllä.

Kuten sanottu, niin mielestäni suojaikäraja on ihan hyvin kohdillaan enkä näe tarvetta sen nostamiseen. Ihmiset on tietysti yksilöitä ja kehittyvät eri tahtiin. Varmasti seksiasiatkin tulee ajankohtaiseksi eri-ikäisinä ja oletan olleeni siinä aiheesta aikaisin kiinnostuneiden joukossa. En halua olla kieltämässä omaa nuoruuttani.

Se että netissä ja kadulla tapahtuu seksuaalista häirintää on sitten ihan eri asia. Vallankin netissä ihmiset käyttäytyy äärimmäisen törkeästi. Jotkut jopa ihan omalla nimellään ja kasvoillaan. Mutta tässäkin mun on hieman hankala moralisoida ja piirtää tarkkaa rajaa, koska harva asia kiihottaa niin paljon kuin nainen joka tulee iskemaan aggressiivisen suoraviivaisesti kyselemättä liikaa lupia. Tää yhdistettynä komeaan ulkonäköön varmaan johtikin noihin teini-iän seikkailuihin aikuisten naisten parissa, sillä kyse ei missään nimessä ollut niiden kumppanien kauneudessa.

Tähän loppuun lienee syytä mainita ettei mua nuoret tytöt silleen innosta ja seuran iskemisen suhteen oon turhankin ujo, kohtelias ja varovainen, joten voin varmuudella sanoa etten ole syyllistynyt asioihin joista blogissa kirjoitettiin. Tiedän myös että on miehiä jotka ylittää kaikki sosiaaliset sallitut rajat ja lähestymisyrityksissään menevät törkeästi seksuaalisen häirinnän puolelle ja tähän puuttumisen lain rajoissa pitäisi olla tehokkaampaa kuin nykyisin. Mutta ei mulla ole tarjota tähän paljon muuta kuin käsien levittelyä, tarttis tehdä jotain ja kovin harmillista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en osaa kuvitella mitään tilannetta teini-ikäisenä, jossa selvästi aikuisen miehen suora lähestyminen ja kontaktin ottaminen olisi ollut mitään muuta kuin pelottavaa ja nöyryyttävää. Ei imartelevaa missään määrin. Osa setämiehistä on tietysti vaan ihan ikäloppuja eikä muutenkaan kiinnostavia, mutta se on toki asia erikseen. Lukioikäisenä sain mm. useita yhteydenottoja itseäni 15-20 vuotta vanhemmalta mieheltä, joka pyöritti sellaista konemusiikkiorganisaatiota joka ilmeisesti 90-luvulla oli ihan hyvä bisnes. Hänelle oli jotenkin todella vaikea asia, että teiniminä ei ollut yhtään kiinnostanut hänen tarjoamistaan vip-liput ja hotelleista, ja hän mm. kaivoi puhelinnumeroni numerotiedustelun kautta saadakseen jatkaa painostusta. Kysyin häneltä myös puhelimessa ymmärtääkö hän, että olen 16 ja hän sanoi että se ei ole mikään ongelma. Ongelma sen sijaan taisi olla se, että joku sanoi ei.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Epätoivottu käytös tietenkin on epätoivottua, mutta ei välttämättä laitonta.

Mitä jos keskityttäisiin hetkeksi 18v täyttäneisiin ihmisiin? 18v on teini-ikäinen, eikä tarvitse jatkuvasti selkeyttää ilmaa sellaiselta vihapuheen kaltaiselta sumulta.

Mitä mieltä olet tilanteesta, jossa tuntematon 55v henkilö ottaa yhteyttä somessa 18v henkilöön tarkoituksenaan hakeutua intiimiin kanssakäymiseen?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä ajattelen, että tässä konteksti ratkaisee. Jos yhteydenotto tapahtuu vaikka jossain deittipalvelussa, jossa yhteydenottaja osuu ilmoittajan hakukriteeristöön, niin miksipäs ei. Sitten jos se on reaktio jonkun lomakuvaan, niin olisin vähän hienovaraisempi. Myös seuraavalla askeleella on väliä, eli miten reagoi pakkeihin. Huorittelu/ pilkkaaminen/ muu raivonpurkaus ei ole hyvän käytöksen mukaista.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 11.05.2022 9:13 Mun täytyy myöntää, että mua kirjoituksen asenteellisuus nyppii. Miehet pahoja, naiset hyviä. Ei todellisuus ole noin mustavalkoinen.
Multa puuttuu joku universaali homososiaalinen identifikaatio -palikka aivoista, kun tällainen ei tule edes mieleen. Sen sijaan on sietämätöntä, että lapset joutuvat kohtaamaan niin paljon epäilemättä ahdistavaa seksuaalista ahdistelua. Hyvä, että joku kirjoittaa tästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Puhutaanko hetki 18-vuotiaista?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ihmisten tulisi olla ystävällisiä toisiaan kohtaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.05.2022 14:09 Ihmisten tulisi olla ystävällisiä toisiaan kohtaan.
Suomessa riittää, kun on poissaoleva.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Molempain persujen argumentit ovat niin totutun tasottomia, että ei viitsi edes kommentoida. Mutta jaan tuon urpoilun kimmokkeena olleen Vuorikosken huomion. Outoa oli katsoa lätkäseremonioita, jossa nuoret naiset olivat koristeina ja esineinä, kun vanhat pukumiehet horisivat puheitaan nuorille miehille. Kuin olisi katsonut viime vuosituhannen RAI unoa, ei 2020-luvun pohjoismaista tilaisuutta. Outoa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ paikalla oli vain 17 vegeilijää.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 01.06.2022 20:44 Outoa oli katsoa lätkäseremonioita, jossa nuoret naiset olivat koristeina ja esineinä, kun vanhat pukumiehet horisivat puheitaan nuorille miehille. Kuin olisi katsonut viime vuosituhannen RAI unoa, ei 2020-luvun pohjoismaista tilaisuutta. Outoa.
Nyky ammattilaisurheilussa on paljon "toksista maskuliinisuutta" korostavia perinteitä. On varikkotyttöjä, näitä palkintojenjakotilaisuuksia tai vaikkapa nyrkkeilymatsien hotpants huippumalleja kyltteineen erätauoilla. Sitten vielä pelitapahtumissa näitä teini-ikäisiä gogo-tyttöjä huiskuineen. Mielestäni tuollaiset perinteet voisi lopettaa. Kun kerran puhutaan tasa-arvosta, niin näytetään se teoilla myös.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En oikein ymmärrä tuota näkemystä. Jos joltain toimijoilta poistetaan first best, niin miten maailma muka muuttuu paremmaksi paikaksi? Sehän oli niiden mitalinaisten paras duuni, mitä heillä sillä hetkellä oli tarjolla. Tarjotkaa te parempaa duunia tilalle, mutta älkää nyt kieltäkö toisiltä heidän nykyistä parastaan!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Everyone at Tesla is required to spend a minimum of 40 hours in the office per week. Moreover, the office must be where your actual colleagues are located, not some remote pseudo office. If you don’t show up, we will assume you have resigned
https://electrek.co/2022/06/01/elon-mus ... e-or-quit/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuulostaa aika irvokkaalta, että vanhat karvaiset setämiehet päättää mitä nuoret naiset saa ja ei saa tehdä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.06.2022 8:44
Nyky ammattilaisurheilussa on paljon "toksista maskuliinisuutta" korostavia perinteitä. On varikkotyttöjä, näitä palkintojenjakotilaisuuksia tai vaikkapa nyrkkeilymatsien hotpants huippumalleja kyltteineen erätauoilla. Sitten vielä pelitapahtumissa näitä teini-ikäisiä gogo-tyttöjä huiskuineen. Mielestäni tuollaiset perinteet voisi lopettaa. Kun kerran puhutaan tasa-arvosta, niin näytetään se teoilla myös.
Esim. nyrkkeilyssä siis kehässä olijaa löydään nyrkillä kasvoihin ja välillä joku toinen kantaa kylttiä. Kumman tasa-arvoa tuossa rikotaan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mutta kun noista toinen on arvostettu urheilija ja toinen joku huora!?

EDIT: noista huora pystyy keskustelemaan lastenlastensa kanssa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.06.2022 9:16
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.06.2022 8:44
Nyky ammattilaisurheilussa on paljon "toksista maskuliinisuutta" korostavia perinteitä. On varikkotyttöjä, näitä palkintojenjakotilaisuuksia tai vaikkapa nyrkkeilymatsien hotpants huippumalleja kyltteineen erätauoilla. Sitten vielä pelitapahtumissa näitä teini-ikäisiä gogo-tyttöjä huiskuineen. Mielestäni tuollaiset perinteet voisi lopettaa. Kun kerran puhutaan tasa-arvosta, niin näytetään se teoilla myös.
Esim. nyrkkeilyssä siis kehässä olijaa löydään nyrkillä kasvoihin ja välillä joku toinen kantaa kylttiä. Kumman tasa-arvoa tuossa rikotaan?
En ymmärrä vertaustasi ollenkaan. Tämä kehätyttöjen perinne on mielestäni aikansa elänyt. Nyt ei ole kyse siitä, etten ymmärtäisi taustalla vallitsevaa bisnestä ja show-kulttuuria yms, vaan siitä, että nuorten naisten tissien ja perseiden esittely ei vaan ole linjassa urheilunmaailman tasa-arvopuheiden kanssa. En olettakaan, että asia muuttuisi, toin vaan esiin mielipiteeni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.06.2022 9:24
James Potkukelkka kirjoitti: 02.06.2022 9:16
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 02.06.2022 8:44
Nyky ammattilaisurheilussa on paljon "toksista maskuliinisuutta" korostavia perinteitä. On varikkotyttöjä, näitä palkintojenjakotilaisuuksia tai vaikkapa nyrkkeilymatsien hotpants huippumalleja kyltteineen erätauoilla. Sitten vielä pelitapahtumissa näitä teini-ikäisiä gogo-tyttöjä huiskuineen. Mielestäni tuollaiset perinteet voisi lopettaa. Kun kerran puhutaan tasa-arvosta, niin näytetään se teoilla myös.
Esim. nyrkkeilyssä siis kehässä olijaa löydään nyrkillä kasvoihin ja välillä joku toinen kantaa kylttiä. Kumman tasa-arvoa tuossa rikotaan?
En ymmärrä vertaustasi ollenkaan. Tämä kehätyttöjen perinne on mielestäni aikansa elänyt. Nyt ei ole kyse siitä, etten ymmärtäisi taustalla vallitsevaa bisnestä ja show-kulttuuria yms, vaan siitä, että nuorten naisten tissien ja perseiden esittely ei vaan ole linjassa urheilunmaailman tasa-arvopuheiden kanssa. En olettakaan, että asia muuttuisi, toin vaan esiin mielipiteeni.
Mä taas autistisesti en ymmärrä, kumpi noista on huonommassa asemassa (tasa-arvo- ongelmahan tarkoittaa, että noin on). Minä ainakin mielummin kantaisin sitä kylttiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.06.2022 9:00 ^ En oikein ymmärrä tuota näkemystä. Jos joltain toimijoilta poistetaan first best, niin miten maailma muka muuttuu paremmaksi paikaksi? Sehän oli niiden mitalinaisten paras duuni, mitä heillä sillä hetkellä oli tarjolla. Tarjotkaa te parempaa duunia tilalle, mutta älkää nyt kieltäkö toisiltä heidän nykyistä parastaan!
Tarkoittaako tämä, että tuo Huhtasaaren "argumentaatio" on mielestäsi jotenkin fiksua ja osuvaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.06.2022 9:30 Mä taas autistisesti en ymmärrä, kumpi noista on huonommassa asemassa (tasa-arvo- ongelmahan tarkoittaa, että noin on). Minä ainakin mielummin kantaisin sitä kylttiä.
Ei woketus perustu hyödyllä mitattavaan epätasa-arvoon.

Me ollaan dinosauruksia kun näitä mietitään ihan periaatteista lähtien, eikä pelikirjaa siteeraten.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 02.06.2022 9:35 Tarkoittaako tämä, että tuo Huhtasaaren "argumentaatio" on mielestäsi jotenkin fiksua ja osuvaa?
Jos tuota näkyvää kommenttia tarkoitat, niin twitter-ketjua lukematta olen ihan samaa mieltä. On mielestäni erittäin tyylitöntä ja epäkohteliasta ilmiselvästi nimitellä vapailla markkinoilla toimivaa lakia noudattavaa duunaria tai pienyrittäjää. Se oli heille kaikista paras duuni, mitä tarjolla oli. Ja se oli sitten jonkun mielestä paskaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Oho! Tää olikin eri Huhtasaari kuin luulin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 02.06.2022 9:40 Oho! Tää olikin eri Huhtasaari kuin luulin?
Muuttiko se arviotasi kommentista?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 02.06.2022 9:40 Oho! Tää olikin eri Huhtasaari kuin luulin?
Mä tässä just yrittelin selvittää mikä tää Saara on. Ei selvinnyt :|
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin