Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
urpiainen
Kitisijä

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 18.05.2022 20:02
urpiainen kirjoitti: 18.05.2022 14:23 Mulla on vähän hankala perunasuhde. Mun mielestä keitetyt perunat ovat aika ankea lisuke, jota...
Niin mutta uuniperuna ei olekaan lisuke, vaan se annoksen pääraaka-aine, jonka sisään/kylkeen tulee ne lisukkeet. Ja noin muutenkin uuniperuna on ihan eri juttu kuin keitetty saati höyrytetty peruna.
Mut toisaalta uuniperuna ei ole lisuke, vaan annoksen päätähti.

Tai siis katkaisit lainauksen just siitä kohtaa, jossa tarkoitukseni oli selittää, että keitetyn perunan antipatiani on sen verran vahvaa, että lähisukulainen uuniperuna ei minun maailmassani kanna pääruoaksi. Mut ymmärrän kyllä, että ongelma on enemmän minä kuin uuniperuna, joka on perinteinen hieno annos. En vain koskaan valitse sitä.

Mä olen muuten jotenkin ristiriitaisesti mutta omasta mielestäni selkeästi sikäli samaa mieltä kanssasi, että jos lisukkeena on keitettyä syysperunaa, niin mieluusti tosiaan jauhoista. Mut kesäinen uusi peruna on sitten eri juttu!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tilanne menee pahaksi. Sellosta lopettanut hyvät lounasbuffat niin yhä useammin päätyy malesialaiseen buffaan ja aina lähtee pallona pihalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tapiolan Bistro O Mat pitemmän kaavan mukaan. Oikein jees. Lista oli hienosti rakennettu ja siitä olisi pystynyt väsäämään vaikka mitä yhdistelmiä, ml. lapset. Hieman yllättävästi ravintola oli lopetellessamme puoli kahdeksan maisssa jo lähes tyhjä. Espoossa syödään aikaisin tai sitten suurin osa väestä oli tullut illalliselle shoppailun päätteeksi.
Vastaa Viestiin