Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.06.2022 9:47 Voisiko joku koota Case Ryden näytön/"näytön" tähän mennessä. Mitä hänen väitetään konkreettisesti tehneen? Tarkoitan tässä ahdistelua tai huonoa käytöstä. Siis mitä medioissa on tähän mennessä ollut saatavilla.
Joku/jotkut on kertonut kokeneensa toiminnan ahdistavana. Huomioi sanamuoto. Kyse ei ollut ahdistelusta tekona, vaan kokemuksesta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kyllä meillä on esimerkiksi viihdepuolella moniakin tyyppejä, jotka tuomioista huolimatta on jatkaneet uraansa ihan normaalisti, eli ei tämä mikään kuolemantuomio ole. Persuissa tämäntyyppiset sekoilut tuntuvat olevan pääsylippu luottamustehtäviin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tässähän on nyt kyse enemmän kokoomuksen "nollatoleranssista" eikä Rydmanista. Eli mitataan ovatko arvot myös tekoja vai vain korulauseita.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.06.2022 9:51
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 21.06.2022 9:47 Voisiko joku koota Case Ryden näytön/"näytön" tähän mennessä. Mitä hänen väitetään konkreettisesti tehneen? Tarkoitan tässä ahdistelua tai huonoa käytöstä. Siis mitä medioissa on tähän mennessä ollut saatavilla.
Joku/jotkut on kertonut kokeneensa toiminnan ahdistavana. Huomioi sanamuoto. Kyse ei ollut ahdistelusta tekona, vaan kokemuksesta.
Hyvin todennäköisesti Ryde on sosiaalisesti kömpelö naisten kanssa. Hän ei ilmeisesti kertakaikkiaan vain osaa. Tämä lienee kaikille selvä asia. On kuitenkin kokonaan toinen seikka, että häntä syytetään ahdistelusta tai jostain rikollisesta. Näyttäkää minulle edes yksi selkeä ylilyönti, kiitos!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 21.06.2022 9:56 Tässähän on nyt kyse enemmän kokoomuksen "nollatoleranssista" eikä Rydmanista. Eli mitataan ovatko arvot myös tekoja vai vain korulauseita.
Jos työpaikallasi olisi nollatoleranssi alkoholille, niin saisiko sinulle antaa kenkää kun puhaltaisit nollan?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Syyttikö joku häntä rikoksesta? Minusta siinä Hesarin jutussa puhuttiin nimenomaan huonosta käytöksestä. Ainoa rikosasiat oli alkoholin tarjoamista alaikäiselle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:00 ^ Syyttikö joku häntä rikoksesta? Minusta siinä Hesarin jutussa puhuttiin nimenomaan huonosta käytöksestä. Ainoa rikosasiat oli alkoholin tarjoamista alaikäiselle.
Ja sosiaalinen kömpelyys on mielestäsi syy vetää miehen elämä pöntöstä alas?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:00 ^ Syyttikö joku häntä rikoksesta? Minusta siinä Hesarin jutussa puhuttiin nimenomaan huonosta käytöksestä. Ainoa rikosasiat oli alkoholin tarjoamista alaikäiselle.
Onko kokoomuksella siis nollatoleranssi huonolle käytökselle?

Minä kuvittelin, että puhut nyt nollatoleranssista ahdistelulle.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 21.06.2022 10:03 Ja sosiaalinen kömpelyys on mielestäsi syy vetää miehen elämä pöntöstä alas?
Ehdottomasti! Poliitikkoa pitää lyödä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.06.2022 10:06
exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:00 ^ Syyttikö joku häntä rikoksesta? Minusta siinä Hesarin jutussa puhuttiin nimenomaan huonosta käytöksestä. Ainoa rikosasiat oli alkoholin tarjoamista alaikäiselle.
Onko kokoomuksella siis nollatoleranssi huonolle käytökselle?

Minä kuvittelin, että puhut nyt nollatoleranssista ahdistelulle.
Kaikki sellainen mikä tuntuu ahdistelulta ei käsittääkseni ole rikollista. Siitä huolimatta se voi olla heillä kiellettyä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 21.06.2022 10:03
Ja sosiaalinen kömpelyys on mielestäsi syy vetää miehen elämä pöntöstä alas?
Älä nyt kehtaa. Hän ei ole uhri vaan saalistaja. Jos tässä on mitään vedetty mistään niin hän itse on ollut siinä aktiivinen toimija.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:08
Kaikki sellainen mikä tuntuu ahdistelulta ei käsittääkseni ole rikollista. Siitä huolimatta se voi olla heillä kiellettyä.
Onko kokoomuksella siis nollatoleransi ahdistelulta tuntuvalle käytökselle? Jos minä ilmoitan Orpon käytöksen tuntuneen ahdistelulta, niin Orpo erotetaan?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.06.2022 10:10
exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:08
Kaikki sellainen mikä tuntuu ahdistelulta ei käsittääkseni ole rikollista. Siitä huolimatta se voi olla heillä kiellettyä.
Onko kokoomuksella siis nollatoleransi ahdistelulta tuntuvalle käytökselle? Jos minä ilmoitan Orpon käytöksen tuntuneen ahdistelulta, niin Orpo erotetaan?
Sun pitää varmaan kysyä sitä puolueelta. Mä olen yrittänyt pitää etäisyyttä oikeistopuolueisiin, ja onnistunut siinä oikein hyvin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mutta sinähan se otit esiin nollatoleranssin, joten mitä se nollatoleranssi koski? Lintujen ruokkimista vai mitä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 21.06.2022 10:03
exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:00 ^ Syyttikö joku häntä rikoksesta? Minusta siinä Hesarin jutussa puhuttiin nimenomaan huonosta käytöksestä. Ainoa rikosasiat oli alkoholin tarjoamista alaikäiselle.
Ja sosiaalinen kömpelyys on mielestäsi syy vetää miehen elämä pöntöstä alas?
Onko se jotain sosiaalista kömpelyyttä, jos jatkuvasti kompastelee teini-ikäisiin?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:10 Älä nyt kehtaa. Hän ei ole uhri vaan saalistaja. Jos tässä on mitään vedetty mistään niin hän itse on ollut siinä aktiivinen toimija.
Tässä onkin syy miksi vaadin turvallisen tilan nykyisin. Jos paikalla on vihervasemmistolainen, humanisti , sosiaalitantta tai aisankannattaja niin poistun tilasta. Noille toinen on ihan mitä itse päättää ja sitä levitetään myös ympärilleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Netistä en osaa sanoa, mutta perinteisemmissä medioissa näkyvä keskustelu on ollut minusta hyvinkin asiallista. Juuri kukaan ei ole hyökännyt hirveästi Rydmania tai Kokoomusta vastaan muista puolueista, vaan on puhuttu laajemmasta ilmiöstä, myönnetty sen olevan eri asteisesti ongelma varmaan kaikissa puolueissa, ja puhuttu sitten siitä, minkälaisia rakenteita puolue voi luoda kulttuurin korjaamiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi julistuksellisen nollatoleranssin ja poliisiin vetoamisen lisäksi. Tältä kannalta on hyvin asianmukaista, että selkein hyökkäys nimenomaiseen keissiin tulee nimenomaan Kokoomuksen omista joukoista, koska nollatoleranssin käytännön soveltaminen koskee juuri heitä.

Rydmanin urasta on vaikea sanoa. Aamun lehdessä Valtonen taisi sanoa suurin piirtein, että lopullisen tuomion antavat äänestäjät. Tämä kuulosti melkein siltä, että kokoomus olisi valmis nimeämään Rydmanin eduskuntavaaliehdokkaaksi ja antaa äänestäjien ratkaista. Tämä olisi varmaan aika kova isku vasten kokoomuksen liberaalisiiven (tai jopa feministien, jos sellaisia konservatiivipuolueessa on) kasvoja, mutta kiusaus on epäilemättä suuri, koska Rydman varmaan imisi hyvin persumielisten ääniä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 21.06.2022 10:20 Onko se jotain sosiaalista kömpelyyttä, jos jatkuvasti kompastelee teini-ikäisiin?
Ei, se on urpoutta. Ei vain tajua ikääntyneensä.

Mutta edelleen: osoittakaa edes yksi teko, joka oikeasti oikeuttaisi ajojahdin. Jos löytyy niin ihan vapaasti saa heittää lihamyllyyn, mulla ole mitään sympatioita ko. tyyppiä kohtaan. Vain inho moisia ajojahteja kohtaan.
Nyt tuli tieto: Wille Rydman eroaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 21.06.2022 10:26Ei, se on urpoutta. Ei vain tajua ikääntyneensä.

Mutta edelleen: osoittakaa edes yksi teko, joka oikeasti oikeuttaisi ajojahdin. Jos löytyy niin ihan vapaasti saa heittää lihamyllyyn, mulla ole mitään sympatioita ko. tyyppiä kohtaan. Vain inho moisia ajojahteja kohtaan.
Kyllä sen ikääntymisen tajuaa ihan joka päivä kun katsoo peiliin. Toki tuo on pedofiilillekin ihan kelvollinen selitys?

Kyllähän iso kuva casesta on aikamoinen mieltymys pyörittää liian nuoria naisia. Politiikassa on niin, että se mikä on laillista, ei välttämättä ole kuitenkaan poliittiselle uralle ihan parasta. En näe miksi tässä pitäisi osoittaa joku yksittäinen teko kun kyse on henkilön toimintamallista ja kokonaisharkinnasta.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jos kansanedustaja jatkuvasti päätyy teinien kanssa tekemisiin, niin kansanedustaja ei oikein osaa hommaansa. Jos kansanedustaja ei osaa hommaansa, niin häntä kyllä saa jahdata.

Vertaan tätä Kanervan keissiin. En usko, että Kanerva ahdisteli Tukiaista, pikemminkin imarteli. Siitä huolimatta toiminta osoitti niin isoa harkinnan puutetta, että se riitti eroon ministerin hommista. Pääministerillä vaatimustason pitäisi olla vielä kovempi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 21.06.2022 10:23
exsu kirjoitti: 21.06.2022 10:10 Älä nyt kehtaa. Hän ei ole uhri vaan saalistaja. Jos tässä on mitään vedetty mistään niin hän itse on ollut siinä aktiivinen toimija.
Tässä onkin syy miksi vaadin turvallisen tilan nykyisin. Jos paikalla on vihervasemmistolainen, humanisti , sosiaalitantta tai aisankannattaja niin poistun tilasta. Noille toinen on ihan mitä itse päättää ja sitä levitetään myös ympärilleen.
Näin on. Enää ei LSVHM saa edes rauhassa juottaa lapsia känniin saadakseen käytettyä heitä seksuaalisesti hyväkseen. Vähemmästäkin uhriutuu!

Mä luulen, että poistuminen on tosi hyvä idea.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti: 20.06.2022 9:02
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.06.2022 8:59 Tästä Rydmanin keissistä tuli mieleeni nykyään 70- vuotias kokoomuslegenda Kimmo Sasi. Hän oli nimittäin vakiokasvo Tampereen nuorisodiscoissa 2000-2010. Oli aina hämmentävää nähdä hänet useimmiten yksin vaikkapa Amarillossa tai Ilveksen yökerhossa. Mitä hemmettiä hän siellä teki ja aikoi?
Muistelinkin että tästä oli mustassa kirjassa maininta, tuli mieleen kun toisaalla nostettiin esiin tämä Sasin twiitti
Mahtava väliotsikko YLEllä (https://yle.fi/uutiset/3-12501699): "Orpo tuomitsee häirinnän, Sasi Helsingin Sanomat"
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 21.06.2022 11:39 Näin on. Enää ei LSVHM saa edes rauhassa juottaa lapsia känniin saadakseen käytettyä heitä seksuaalisesti hyväkseen. Vähemmästäkin uhriutuu!

Mä luulen, että poistuminen on tosi hyvä idea.
Tuo on suora syytös, että olen lapsiinsekaantuja. Kuinka minun pitäisi asiaan suhtauta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^^

Ihmettelen itse tätä kohua alkoholin tarjoamisesta. Alkoholin tarjoaminen nuorille on aika perinteinen tapa tehdä nuorisotyötä. Ravintolassa ollessa voidaan yleensä olettaa sisään päässeiden olevan täysi-ikäisiä. Duunikaverini vaimo hoiti menestyksekkäästi opiskelijayhteystoimintaa eräässä firmassa ja ihan oleellinen kulma touhua oli tarjota vähän parempaa samppanjaa laskentatoimen opiskelijoille kaupungin tyylikkäimmissä baareissa. Itse nautin aikoinaan teollisuuden avokätisistä tarjoiluista. Useimmissa firmoissa joku firman kortin omistava huolehtii siitä, että harjoittelijoiden ei tarvitse maksaa alkoholia omasta pussistaan.

Läträäminen on kaikin puolin vähentynyt edustustilaisuuksissa, mutta en silti vetäisi edelleenkään yhtäläisyysmerkkiä alkoholin tarjoamisen ja pedoilun välillä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Mut jos Hesarin kuvaus Rydmanin toiminnasta on osuva, tuolla ei ole juuri mitään tekemistä Rydmanin toimien kanssa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin