Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Suunnitelmasta puuttuvat pistolaiturit ja venevajat.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Venevajat ovat olleet kiellettyjä jo pitkään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 18.06.2022 11:39 Tämähän olisi oikein hyvä juttu. Kaikki viherpiiperöt ja muut elämää vaikeuttavat yksilöt voisi muuttaa tuonne ja jättää muun osan Suomea kehittymään.

Helsingin Hermanninrantaan halutaan kaupungin­osa autottomalle elämän­tavalle
Onko tuo niinku Christiania?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bluntly kirjoitti: 18.06.2022 13:11 Venevajat ovat olleet kiellettyjä jo pitkään.
Eli lainmuutosta tarvitaan. Nyt olisi tilausta venevajapuolueelle. Vaihtoehtoisesti rantaan meren päälle kerrostalon näköinen venehotelli.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai siis kai venevajan saa rakentaa kunhan tekee 15 metriä rannasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 18.06.2022 11:39 Tämähän olisi oikein hyvä juttu. Kaikki viherpiiperöt ja muut elämää vaikeuttavat yksilöt voisi muuttaa tuonne ja jättää muun osan Suomea kehittymään.

Helsingin Hermanninrantaan halutaan kaupungin­osa autottomalle elämän­tavalle
Toi on ihan kakkaa, että suunnitellaan ratkaisuja, jotka kannustavat autottomaan elämäntapaan. Typerää ihmisten kiusausta. Jos halutaan autotonta aluetta, niin sitten kannattaa suunnitella rehellisesti autotonta ja jättää maantiet rakentamatta. Pelkkää kävelyaluetta koko alue. Sellaset hienot alaspainuvat tolpat sitten alueen reunoille, jotta välttämätön pelastus- ja tavaraliikenne sekä ehkä joku bussilinja pääsee lipumaan alueelle. Toki tyylikkäämpää olisi jos tavaratkin siirrettäisiin alueen reunalta jollain sähkökärryillä. Ehkä siinä kaupungin osan reunalla vois olla joku parkkitalo, jossa asukkaat ja vieraat voisivat tilapäisesti säilöä jotain autoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En minä ymmärrä mitä pahaa on suunnitella aluetta jossa kannustetaan autottomuuteen. Ihan riittämiin on alueita joissa insentiivit ohjaavat 2 autoon.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 19.06.2022 15:10 En minä ymmärrä mitä pahaa on suunnitella aluetta jossa kannustetaan autottomuuteen. Ihan riittämiin on alueita joissa insentiivit ohjaavat 2 autoon.
Onhan noita tehty. Jätkäsaaressa itketään ruuhkia. Muistaakseni Kivistössä itketään pysäköintipaikkojen puutetta. Helsingin keskustan alueellakin kipuillaan pysäköinnin kanssa. Puolittaiset ratkaisut tuntuu ajautuvan ongelmiin, kun alueelle muuttaneet huomaa, että oma auto olis sittenkin kiva.

Toisekseen, kun ne vähäisetkin autot jätetään pois, niin alueen voi suunnitella täysin kevyelle liikenteelle. Uskon, että lopputulos olisi lähempänä sitä mitä autottomat haluaa. Tai no kun kyse kaupungista, niin varmaan tekevät tylsää ruutukaavaa ja kerrostaloblokkia, eikä sellaisia vanhojen kaupunkien sokkeloisia kujia ja monimuotoisia taloja.

Toisaalta mistä mä mitään tiedän siitä mitä autottomat urbaanit haluaa :oops:

Mut kun autottomuus tuntuu olevan monille arvo itsessään, niin mun mielestä Helsingin kokoiseen kaupunkiin mahtuis autotontakin aluetta niille jotka sitä arvostaa. Suomenlinna taitaa jo nykyisellään olla hyvin lähellä tätä, mutta voisi mantereellakin olla vastaavia taskuja.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Niin, toki rohkeuden astetta voi nostaa, mutta minusta alueita voi suunnitella hyvinkin erilaisin ajatuksin.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 19.06.2022 14:23Sellaset hienot alaspainuvat tolpat sitten alueen reunoille...
Ne on pollarit.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.06.2022 16:21
Vagabondo kirjoitti: 19.06.2022 14:23Sellaset hienot alaspainuvat tolpat sitten alueen reunoille...
Ne on pollarit.
Ite oot pollari!
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Uintiin avoin sarja
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008895579.html

Taas on hienosti kitinää seurattu. Hienoa

Sitten vaan seurataan miten katsojamäärät ja palkintorahat raketoi
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.06.2022 16:21
Vagabondo kirjoitti: 19.06.2022 14:23Sellaset hienot alaspainuvat tolpat sitten alueen reunoille...
Ne on pollarit.
Kadulla seisoskelevat poliisit menevät kyykkyyn aina kun bussi ajaa yli.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nyt on vähän ennalta-arvattavat hauskuudet pojilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mukavaa kun tietää, koska pitää nauraa
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.06.2022 9:45 Nyt on vähän ennalta-arvattavat hauskuudet pojilla.
Sori siitä. Mutta et kai sä odottanut mitään muuta?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.06.2022 9:47 ^ Mukavaa kun tietää, koska pitää nauraa
Mä en usko, että viesti oli tarkoitettu sulle. Sä vaan änkesit meidän puujalkavitsien väliin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vihreät ei ota asiaan selvää kantaa uuteen ydinvoimalaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uut ... #gs.47hhax

Miten se selitys nyt taas meni? Vihreät ei ole ydinvoimakielteinen puolue?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 21.06.2022 10:02 Vihreät ei ota asiaan selvää kantaa uuteen ydinvoimalaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uut ... #gs.47hhax

Miten se selitys nyt taas meni? Vihreät ei ole ydinvoimakielteinen puolue?
Vaalit lähestyy. Jokaisella puolueella on pelko äänestäjien menettämisestä ja uusien haalimatta jäämisestä. Yritä siinä sitten ottaa kantaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/urheilu/art-2000008899102.html

Nyt pitäis olla oikea linkki. Ei ole eka kerta kun mäkki tekee mulle tenän.

Näitä häirintäskandaaleja putkahtaa kuin sieniä sateella. Itse en aina heti tiedä mitä kustakin keissistä jutun perusteella tulisi ajatella. Onko mielestäsi linkin lausahdus seksuaalista häirintää? Huono ja irstas läppä tuo on ja ennenkaikkea tahditon, mutta onko tuo mielestänne seksuaalista ahdistelua? Miten esimerkiksi tarkoituksellisuus tähän suhteutuu?

– A kertoi olleensa olympiajoukkueen kanssa ruokailemassa, jolloin Suomen Olympiakomitean työntekijä B totesi hänelle naurahtaen, että ”A, sinulle tuli nyt tänne leirille uusi homma, että saat joka ilta tulla pesemään mun paikat huoneeseeni, koska en luota pesijöinä näihin miehiin”.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 22.06.2022 15:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Väärä linkki?

Minusta yksittäisten lauseiden sijaan konteksti merkkaa enemmän. Jos kyseessä on jonkinlainen esimies-alainen-tilanne tai vastaava, niin en lähtisi heittämään esimiehenä tai vastaavana mitään kaksimielistä läppää. Fyysisen etäisyyden pito on myös tuolloin ihan selviö. Työntekijöiden tai muiden vertaisten kesken on sitten vapaampaa. Aika harva nauttii pelkkään bisnekseen keskittyvästä työyhteisöstä, varsinkaan naiset.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja Bhven »

"Jos pitää valita, syökö kymmenen ihmistä suoraan sadosta vai annetaanko kaikki lehmälle ja katsotaan, moniko siitä söi, se matematiikka ei yksinkertaisesti toimi." -Maija Itkonen

https://www.verkkouutiset.fi/a/te-nyhto ... uhjenneen/

Tällaiset perse-maijat jaksavat vituttaa. 70 prosenttia planeetan maatalousmaasta ei kelpaa ruokakasvien viljelemiseen mutta karjan laiduntaminen onnistuu.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 22.06.2022 14:51 Näitä häirintäskandaaleja putkahtaa kuin sieniä sateella. Itse en aina heti tiedä mitä kustakin keissistä jutun perusteella tulisi ajatella.
Vaikea näistä on aina yhden puolen näkökulman perusteella sanoa. Åbo Akademilla oli juuri siltä kannalta aika selkeästi pahalta kuulostava juttu. Turun sanomilla ei maksumuurin takia edes paperilehden lukija pääse lukemaan mutta tuossa vielä otsikoita:
https://www.ts.fi/aihe/%C3%A5bo+akademi

Työhön liittyvien juhlien jatkoilla esimiesasemassa oleva oli kähminyt. Jälkikäteen tekijä oli pyytänyt anteeksi että oli suuttunut, mutta ei ymmärtänyt että olisi tehnyt mitään väärin ja jatkoi puhumista seksistä. Ihmetteli ylireagointia: "onko sinulla jotain vanhoja traumoja". Yritti painostaa sairauslomalta töihin. Yliopistolta kehotettiin olematta pyytämättä asian käsittelyä, jotta se ei vaikuttaisi työilmapiiriin.

Edit: häirinnän kohde on siis Turun vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja ja ÅA:lla oikeustieteen yliopisto-opettaja.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 23.03.2021 19:45 "Euroopassa Tanska on ollut viime vuoteen asti suurin minkkinahkojen tuottaja. Koronaviruspandemian myötä Tanska määräsi kuitenkin maan minkkikannan lopetettavaksi, kun minkkitarhalla todettiin koronaviruksen uusi muunnos. Päätöksen seurauksena Tanskassa lopetettiin viime vuonna noin 17 miljoonaa minkkiä ja turkistarhaus kiellettiin vuoden 2021 loppuun."
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009115048.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus IV - A new hope

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
"Tanskassa järjestetään ennenaikaiset vaalit, syynä minkkiskandaali"

"Hallituksen päätöksien tutkiminen vaikeutui, koska päätökseen liittyneet pääministeri Fredriksenin ja hänen hallintonsa tekstiviestit olivat hallinnon edustajien mukaan kadonneet"


Onneksi Suomessa ei tapahdu vastaavaa ja tekstiviestit saadaan julkisuuteen pyydettäessä.
Vastaa Viestiin