Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kuvittelin että olisin lihonut juhannuksena, mutta vaaka näyttää 93,3. Mennään siis -22 kilosssa sitten viime kesän.

Edit: ostin talvella Prisman poistomyynnistä Coca-Cola -yöasun, jossa on teksti "Six Pack".
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Ne vaihtelevat. Vuosi sitten työterveyslääkäri mietti triglyn takia kolesterolilääkettä.

kol 6,6 -> 3,8 -> 3,6
hdl 1,8, -> 1,87 -> 1,24
ldl 2,5 -> 1,3 -> 2,1
trigly 1,5 -> 0,6

Keskimmäiset arvot olivat ennen kuin lopetin ryyppäämisen. HDL siinä vähän putoaa, mutta LDL lienee merkityksetön, jos trigly on 0,6.

Jostain syystä lääkärit tykkäävät mainita hemoglobiinin erikseen, se on aina ollut >=155.

Paino putosi yli 20 kg myös. Olen siis saatanan terve mutta masentunut.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 28.06.2022 10:05 Olen siis saatanan terve mutta masentunut.
Nauratti. Ei ehkä saisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Terve ja raitis on kuitenkin pari haastetta vähemmän, eli paremmat lähtökohdat lähteä työstämään sitä masennusta. Eikä ihan pieniä haasteita siis, eli paljon mistä olla ylpeä!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onhan se juopottelun lopettaminen oikeasti hyvä saavutus. Masennuspuolen hoito on oma asiansa, mutta kovasti se tosiaan on helpompaa jos ei samaan aikaan sabotoi itseään.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja KKK »

So Hard kirjoitti: 28.06.2022 19:00 Onhan se juopottelun lopettaminen oikeasti hyvä saavutus. Masennuspuolen hoito on oma asiansa, mutta kovasti se tosiaan on helpompaa jos ei samaan aikaan sabotoi itseään.
Kokemusasiantuntijan vahvistus tälle. Brenkun kanssa läträäminen lääkehoidon - terapian aikana vesittää niiden hyötyjä erittäin tehokkaasti.
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Juhlan paikka! 20-luvun alin tulos puntarilla :cheer: :cheer: :cheer:

6,5kg alle tän vuoden ylimmän tuloksen. Reilu kilo ja pääsee tuulettelemaan 120kg alitusta. Se mistä oon erittäin iloinen on, että paino on matkannut alaspäin laihduttamatta. Ruokavalioonkaan en ole tehnyt mitään muutoksia sen jälkeen kun päätin jättää voileivät normiruokavaliosta pois yli vuosi sitten. Oon siis syönyt sen verran kun tekee mieli ja hyvältä tuntuu. Myös herkkuja ja epäterveellistä ruokaa, a la pizza, burger & kebab, on mennyt entiseen tapaan.

Diabetekseen on nappeja tullut nyt syötyä pari kuukautta. En tiedä onko niillä vaikutusta asiaan, mutta viimeisen kuukauden on aineenvaihdunta tuntunut olevan ihan ylikierroksilla. Nestettä menee kehon läpi tosi paljon. Syy voi olla myös liikunnan, helteiden ja nautitun nestemäärän yhdistelmässä.
Pahoja sivuvaikutuksia en ole huomannut, mutta toisinaan on sellainen hieman etova olo eikä oikein tee mieli syödä. Tunne jollaista en ollut kokenut ennen lääkityksen aloitusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 28.06.2022 10:05

Jostain syystä lääkärit tykkäävät mainita hemoglobiinin erikseen, se on aina ollut >=155.

Johtuu siitä, että lääkäri ajattelee, että kyseessä on arvo, jonka potilas ymmärtää ja josta hän on kiinnostunut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^

:jee:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja KKK »

Mä sain personal trainerin ohjeilla kahdeksan kiloa pois keväällä ja nyt ollaan 2 kg päässä ihannepainosta.
En halua enää tästä pienemmäksi, kun vanha nahka tykkää roikkua muutenkin, eihän se enää näillä vuosilla vetäydy ennalleen kun ihon kimmoisuus iän myötä hiipuu. Kun sais tän remppaprojektin pois käsistään ni vois taas täysillä heittäytyä punttihommaanl Se on pitkästä aikaa oikeastaan kivaa.

Välillä kyllä harmittaa että ennen syöpään sairastumista, 105kg painoisena, poljin maantiepyörällä sellaisia keskisyke-keskinopeuslukemia ettei edes nyt 15kg kevyempänä pääse lähellekään. Kai se on osaltaan ikä ja mä luulen että ne tarpeettoman solumyrkyt ovat kanssa tehneet omat tuhonsa kropassa. Jalkapäivät on välillä aika hirveitä kun silmissä mustenee sarjan päälle - vaikken vedä likikään all-out. Tämäkin on uusi ilmiö.

Ikä ja vakiintunut elämäntilanne vaikuttaa sillä tavalla,että hauiksen ympärys ja peilin eessä pullistelu ei ole prio1- vaan se että nuo suolistovaivat pysyis kurissa, salilla tapahtuis edes loivaa progressiota ja ennen kaikkea olo olisi hyvä ja setä jaksais heilua. Tunnustan, about kerran kk kyllä seison peilin edessä kalsarisillani ja tsekkaan onko kehitystä tapahtunut. Vähän saa olla narsissi.

Lautasmalli eli 0.5kg rehua päivässä toimii ainakin mulla. Verenpaine on parempi. Pakollisten lääkkeiden lisäksi vedän rautaa, B- ja C-vihamiiniä, kreatiinia, treenin päälle protsku-malto-shaken. Paheita ei ole, oikeastaan kofeiiniä on ainoa. Toivottavasti siitäKIN ei tarvi luopua.

Syksyllä tulee viisi vuotta viimeisestä drinkistä.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos käy salilla, on hyvin erikoista, ettei seuraisi välillä tuloksia peilistä. Siis mikä homma? Ei tuolla ole mitään tekemistä narsismin kanssa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Alle 120kg :ohyeah: :hep:

Tällä hetkellä paino tippuu nopeammin kuin koskaan aiemmin mun mittaushistorian aikana ja se tuntuu tapahtuvan ihan itsestään. Viikonloppunakin tuli syötyä hyvin, eikä aina terveellisesti. 3 Olutta taisi kulua, paljon mehua ja pari pussia sipsejä. Silti tänään oltiin 0,5kg alle perjantaiaamun punnituksen. Tää on jotenkin hämmentävää, kun joskus meni 3kk ilman pudotusta, vaikka kyttäsin jokaista suupalaa, laskin kaloreita ja liikuin varmasti tarpeeksi.

Aineenvaihdunta tuntuu juoksevan ylikierroksilla. Edelleen jatkuva jano ja kusella saa käydä koko ajan. Yölläkin joutuu monesti nousemaan parikin kertaa. Väristä päätellen ei kuitenkaan tule juotua liikaa. Mutta jos tällä paino tippuu, niin antaa mennä vaan. Mä en tiedä johtuuko tää diabeteslääkityksestä, mutta koska se on ainut muuttunut asia, niin helposti sitä syyttäisin.

Hyvä fiilis ja oon aika tohkeissani viime viikkojen kehityksestä. Tää on niin hämmentävää. Sitä ihmettelee onko painon hallinta näin helppoa normaaleilla ihmisillä? Suht terveellinen ruokavalio, 7 tuntia urheilua viikossa ja kilot vaan karisee ihan itsestään? Mä olisin ainakin ollut timmissä kunnossa läpi elämän, jos se näin helposti käy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viikko takana 'terveellistä elämää' ja pudotusta 1,5kg mikä on aika vähän ensimmäisen viikon nesteiden pudotukseksi. No kävelylenkit lähti liian nopeiksi ja mentiin väärän polttoaineen puolelle, täytynee hidastaa niin jaksaa pidempään.

Ruokailuikkunan pienentäminen ei ole tuottanut mitään ongelmaa.

Jos ensikuussa olisi alle 120kg.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

81 kg melko tiukkaa lihasta. Ei jojoilua, ei laihduttamista. Muistakaa liikkua ja löytämään niitä omia liikkumismuotoja, niin ei tarvitse jatkuvasti tänne raportoida jojoiluistanne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 11:04 81 kg melko tiukkaa lihasta. Ei jojoilua, ei laihduttamista. Muistakaa liikkua ja löytämään niitä omia liikkumismuotoja, niin ei tarvitse jatkuvasti tänne raportoida jojoiluistanne.
Eikös sulle makseta palkkaa siitä, että harrastat liikuntaa työaikana? Nimim. kuntosalilla harvoin ennen kello 20:30.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Liikun työajalla omista liikunnoistani 10-20%. Lomalla en sitäkään. Lasten kanssa tulee useita tunteja viikossa nykyään touhuttua, sitten kotijumppia työmatkapyöräilyä, kävelylenkkejä ja joskus pidempiä pyörälenkkejä. Elämäntapa, voin paljon paremmin näin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 11:04 81 kg melko tiukkaa lihasta. Ei jojoilua, ei laihduttamista. Muistakaa liikkua ja löytämään niitä omia liikkumismuotoja, niin ei tarvitse jatkuvasti tänne raportoida jojoiluistanne.
Haista paska!
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 11:04 Muistakaa liikkua ja löytämään niitä omia liikkumismuotoja, niin ei tarvitse jatkuvasti tänne raportoida jojoiluistanne.
Kirjattu ylös ja kaadetaan niskaan kun sairastut liikkumisen estävästi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 09.08.2022 12:24
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 11:04 Muistakaa liikkua ja löytämään niitä omia liikkumismuotoja, niin ei tarvitse jatkuvasti tänne raportoida jojoiluistanne.
Kirjattu ylös ja kaadetaan niskaan kun sairastut liikkumisen estävästi.
Olet itse raportoinut parikymmentä vuotta holtittomasta lihansyömisestäsi ja mitättömästä liikunnasta salikäyntejä lukuunottamatta. Ja aina välillä sitten avaudut täällä laihduttamistarpeestasi.

En tiedä täällä kenenkään terveydentilasta tarkasti.

Minusta on typerää valittaa asiasta, jos ei sille tee mitään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 13:16Minusta on typerää valittaa asiasta, jos ei sille tee mitään.
Toki terveyttään kannattaisi vaalia, olet siinä ihan oikeassa. Mutta eikös tuo nyt ole aika normijuttu kaikessa? Työ/ura, paino, parisuhde, mikä vain. On helppo valittaa mutta kovaa tehdä. Joskushan se riitää, että ventiloi tyytymättömyyttä. Typerä vs. inhimillinen.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Selvennettäköön vielä. Jos täällä joskus valitan tai raportoin noidankehästäni tai huonoista tavoistani taikka valitan samoista ongelmista aina uudelleen, niin tottakai silloin saa ja tuleekin huomauttaa.

Olen itse suorapuheinen ja pidän suorapuheisuudesta. Vähän niinku mikään ei muutu, jos joku ei suutu tapaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 13:49 Olen itse suorapuheinen ja pidän suorapuheisuudesta. Vähän niinku mikään ei muutu, jos joku ei suutu tapaan.
Eli olet mulkku ja se on susta niinkuin positiivinen asia?

Jos et ole sen vertaa vaivautunut keskustelua seuraamaan, että ainakin osalla tähän ketjuun raportoivalla kyse ei tosiaankaan ole liikunnan määrästä tai edes ruokavaliosta, vaan erinäisistä sairauksista joita on metsästetty tässä vuosia ja apua todellakin haettu lääkärissä ramppaamalla, niin voisitko kaivaa edes jostain sen verran älliä, että suksit vittuun. Tää on ihan tarpeeksi työlästä ja rankkaa henkisesti ihan ilman että tuut tänne vittuilemaan ja droppaamaan tunnelmaa.

Oliko tää nyt riittävän suorapuheisesti ilmaistu, että ymmärrät asian?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Pahoittelut. En muista sairauksiasi. En lue palstaa kuin osittain, enkä muista kaikkea. Et ollut sitä paitsi ensimmäisenä mielessä, kun näitä jojolaihduttajia mietin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^en halua muuten nyt sekaantua tähän asiaan, mutta sen verran, että kun joskus totesin keskitysleirin ruokavalion olleen tehokas, muistaakseni paheksuit voimakkaasti ymmärtämätöntä kommenttiani?

Muistaakseni paheksuntasi kärki oli, että koska jokainen tietää, että ihminen laihtuu, jos syö vähemmän kuin kuluttaa, niin sen tuominen laihdutuskeskusteluun on tymää.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 09.08.2022 14:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 09.08.2022 13:34 Toki terveyttään kannattaisi vaalia, olet siinä ihan oikeassa. Mutta eikös tuo nyt ole aika normijuttu kaikessa? Työ/ura, paino, parisuhde, mikä vain. On helppo valittaa mutta kovaa tehdä. Joskushan se riitää, että ventiloi tyytymättömyyttä. Typerä vs. inhimillinen.
On tosiaan ihan fiksua sanoa ne asiat vaivaavat asiat ääneen selkeästi sanoitettuna. Silloin lähipiirissä ymmärretään auttaa ja usein niissä omissa sanoissa on jo valmiina iso osa ratkaisua. Jos duuni vaivaa ja ei kuitenkaan ole vuosiin hakenut uutta duunia, niin äkkiä sen vaimo tai kaveri tuo esiin kun asiasta puhuu selvästi. Itsekin sen sitten tajuaa puhuessaan.

Huomasin kesän alussa, että vyötärölle on kertynyt pari koronakiloa. Useat kesähousut kiristivät. Arviolta 5kg läskiä pitäisi muuttaa lihaksiksi. Resepti:
- lisää liikuntaa: työmatkojen paluu, vaimon kanssa säännöllinen salikäynti viikoittain, täpäri hommattu rymyämiseen, ulkokuntosalille kerran viikossa
- lisää kasviksia lautaselle
Vastaa Viestiin