Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2022 15:13 Mikähän tuo keittiossä lieden kuvun vieressä oleva harmaa laite on, johon vesijohdot menevät?
Olisiko kaasumittari+poletinlukija
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kiinnostavaa. Olisiko kaasumittarin lisäksi tosiaan poletinlukija? Olen jossain kämpässäni Englannissa joutunut ostamaan etukäteen muistaakseni sekä sähkö- että kaasupoletteja, mutta olivatko ne yleisessä käytössä Suomessa? Muistelen lapsuuteni Töölöstä, että kaasumittari meillä oli, mutta ei kyllä mitään poletteja. Ja selvittäessään sitä, kuka murhasi rouva Skrofin, komisario Palmu kuulustelee myös kaasumittarinlukijaa. Antaisi ymmärtää, että standardiratkaisu ei ollut ehkä polettiperustainen? Pitäisi varmaan googlata.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muistelen porukoiden horisseen poleteista 60-luvun Helsingissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Googlasin pikaisesti, mutta en löytänyt mitään kovin hyvää ja kattavaa lähdettä. Se kävi kuitenkin selväksi, että aika pitkälle 1900-luvun jälkimmäiselle puoliskolle polettisysteemi on ollut valtavirtaa. Täytyy kysellä faijalta, miten muistaa asian.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kruununhaan vanhojen kerrostalojen varustelutaso on melko vaatimaton, kunnes talot kokonaisuudessaan remontoidaan perusteellisesti. Varakkaimmissa taloyhtiöissä uusitaan kerralla sähköjohdot ja puhelinkaapelit sekä asennetaan lämminvesijohdot ja kylpyhuoneisiin istuma-ammeet. Ennen suurimittaisia remontteja kantakaupungin asunnoissa vettä lämmitetään kaupunkikaasulla toimivilla vedenlämmittimillä (joita vielä 1960-luvun alussa käytössä 10 000 helsinkiläistaloudessa). Myös keittiövarusteet ovat jokseenkin niukat: kaasuliesi ja sinkkipintainen tiskipöytä. Jääkaappi hankitaan moniin talouksiin vasta 1950-luvun lopulla, tätä ennen ruokatarvikkeet säilytetään kylmäkomerossa ulkoseinän puolella. Koneellisia kodin apuvälineitä ovat pölynimuri ja sähkösilitysrauta.

Ruoka valmistetaan kaasuliedellä, jonka käyttömaksut hoidetaan ostamalla maitokaupasta kaasupoletteja. Arkisin syödään aina keittiössä, pyhäisin olohuoneessa. Ruokalista muodostuu tyypillisesti erilaisista keitoista ja laatikkoruoista. Sunnuntaisin syödään lihamureketta tai tillilihaa, jälkiruokana nautitaan puolukkakiisseliä. Tuorevihanneksia ei ole saatavilla talvisaikaan. Sen sijaan suolakurkut, etikkapunajuuret ja porkkanaraaste ovat lisukkeena aterioilla.
Poikkileikkaukset 1950: Kruununhaka
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2021 10:10
urpiainen kirjoitti: 03.12.2021 10:02
So Hard kirjoitti: 03.12.2021 9:57 Ei sellaista ole olemassakaan. Digi ja arkisto kuuluu kaikkiin tilauksiin.
Kun menen oma sanomaan, siellä näkyy erikseen Digi + paperilehti ja vain painettu lehti -tilaukset, joista jälkimmäinen on merkitty tunnuksilleni aktiiviseksi. Tilaukseni on aika vanha, voi olla, että uutena ei tällaisia enää myydä.
Suos ottamaan yhteyttä Sanoman aspaan. Voi olla, että laittavat sulle samaan hintaan digioikeudet.

Kerro, että netissä näin luvattiin.
En tietenkään saanut aikaiseksi tehdä asialle mitään, mutta nyt näyttävät digioikeudet tulleen mukaan tilaukseeni ilman lisähintaa. :cheer:

Tarkkaan, vaikka viipeellä, ne lukee Kitinää, kun Daven mahtikäsky meni perille näinkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

https://urjalanmakeistukku.fi/karvaanma ... t-1kg.html
Tehtaan testierä - Karvaanmakuiset AnanasAnustapit 1kg (2. LAATU)
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Kannattaa ostaa pois koko erä ja lähettää Ukrainaan. Siellä on paljon venäläisiä sotavankeja.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muskin kannattaisi ostaa twitter pelkästään sen takia, että voisi bannata itsensä.

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Twitterin moderaattorin uusi dilemma: jos bannaan, niin saanko potkut kun se ostaa tän kioskin?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Elon ja twitter, ei koskaan tylsää päivää! Nyt jutellaan pippelin tuntomerkeistä!

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.05.2022 9:03 Elon ja twitter, ei koskaan tylsää päivää! Nyt jutellaan pippelin tuntomerkeistä!
Tuon takia tunnistetavat arvet ja luomet poistetaan pippelista isolla rahalla plastiikkakirurgilla. Freedom of heilutus!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Näyttää siltä, että Musk tiesi että tämä on tulossa, julisti siksi Twitterissä äänestävänsä republikaaneja jatkossa ja että se tulee johtamaan likaisiin hyökkäyksiin häntä vastaan. Smoke and mirrors.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.05.2022 9:45
James Potkukelkka kirjoitti: 20.05.2022 9:03 Elon ja twitter, ei koskaan tylsää päivää! Nyt jutellaan pippelin tuntomerkeistä!
Tuon takia tunnistetavat arvet ja luomet poistetaan pippelista isolla rahalla plastiikkakirurgilla. Freedom of heilutus!
Itse laitan aina ennen pippelin heiluttelua feikkitatuoinnin, niin tuntomerkit eivät sovi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 20.05.2022 9:54 Näyttää siltä, että Musk tiesi että tämä on tulossa, julisti siksi Twitterissä äänestävänsä republikaaneja jatkossa ja että se tulee johtamaan likaisiin hyökkäyksiin häntä vastaan. Smoke and mirrors.
Jos Teslassa ei olisi nukkehallitus, Musk saisi lähteä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sovittelu siis tapahtui 2018, jolloin Musk jo oli multimiljardööri. Sovittelusumma on 250 000.

Jos multimiljardööri Yhdysvalloissa seksuaalisesti ahdistelisi firmansa työntekijää, 250t vaikuttaa naurettavan pieneltä korvaukselta. Veikkaan, että NDA sovittelu on olemassa, mutta se koskee jotain muuta kun Elonin pyyntöä hieroa pippeliään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kiinnitin kanssa huomiota summaan. Ei tunnu loogiselta, että keissi olisi ollut kovin kova. Edullinen hinta päivänkin ajan menetyksestä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.05.2022 10:48 että keissi olisi ollut kovin kova.
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.05.2022 10:05 Itse laitan aina ennen pippelin heiluttelua feikkitatuoinnin, niin tuntomerkit eivät sovi!
Ja sitten koittaa se päivä, kun se tarskaolikin permanent värillä ja olet ainoa tatuoinnin haltija :mrgreen:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

www.skp.fi
Tahaton koomisuus, parasta koomisuutta. Luokkataistelu jatkuu vuonna 2022. Kuten Marx ennusti työväenluokka vaan kurjistuu. Ei niillä ole yhtä hyvä liksa kuin dippainsseillä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

https://www.redpenreviews.org/reviews/

Expert health and nutrition book reviews that sort fact from fiction
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pyssyt paukkuu, koirat haukkuu, ryssä ottaa naukkuu ilman laukkuu.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ongoing_armed_conflicts
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin