Vk 32 /2022

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hyvää alkanutta viikkoa ja uutta kitinää. :D

Maailma on siitä hyvä, että aina riittää kitisemässä. Onko tämä kitinäryhmä käsitellyt kaikki maailman aiheet paitsi aivan yksityiset asiat(?)

Ehkä tulee mieleen, että Etelä-Amerikkaa ei ole käsitelty.

Oli miten oli, taasuusi viikko. Minä en ole itse mitenkään liian innostunut asiaan.
Ihan tyydyttävästi kuitenkin.

Ja mukavasti!!

Eloarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uniakne-kiskot menneet rikki. Täytyy tänään mennä hammaslääkäriin.

Nyt ensiapuna käytössä Somnofit-S, joka on aivan ok tuote.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin kuun vaihteessa hakemassa uuden maskin CPAP-laitteeseen. Vaihto oli taas mennyt vähän pitkäksi ja oli iso hyppäys unenlaadussa kun uusi maski ei vuoda niin paljoa kuin vanha.
Tää käy mulle joka kerta. Ei vaan osaa olla kärppänä hakemassa maskia vuoden välein, vaan kitkuttelee vanhalla kuvitellen, että tää on vielä ihan hyvä. Sitten kun hakee uuden niin tajuaa, että vanha oli jo ihan paska :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti: 08.08.2022 8:43 Mulla lähete C-PAP härveliä varten, jo pian kolme kuukautta odotellut kutsua...

370 jotakin katkosta oli testiyönä ja kovin vaikiaksi luokittelivat.
Varmaan kyllä liioittelet? Mut jos sulla on noin monta katkosta niin kyllä CPAP-laitetta pitäisi kiirehtiä!

Muutoin monenlaisia elimellisiä riskejä.

Mut ennenkaikkea vireystila paranee kyllä CPAP-laitteella ja kun sen saat ja jos sulla on noin monta katkosta niin kohtaan ihan uuden elämän kunhan saat laitteen!

Eli jos vaikka CPAP-laite tuntuu hankalalta käyttää niin sinun olisi kyllä nyt vaan sitä käytettävä!

ELOHOITO
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Vagabondo kirjoitti: 08.08.2022 10:10 Kävin kuun vaihteessa hakemassa uuden maskin CPAP-laitteeseen. Vaihto oli taas mennyt vähän pitkäksi ja oli iso hyppäys unenlaadussa kun uusi maski ei vuoda niin paljoa kuin vanha.
Tää käy mulle joka kerta. Ei vaan osaa olla kärppänä hakemassa maskia vuoden välein, vaan kitkuttelee vanhalla kuvitellen, että tää on vielä ihan hyvä. Sitten kun hakee uuden niin tajuaa, että vanha oli jo ihan paska :facepalm:
Siis se silikoni varmaan löystyy/venyy(?)

Autaakohan muuten päivittäinen pesu ja ihorasvan poisto siis pesulla vai löysyttääköhän tuo pesu sitä enemmän?

Tai onhan sitä pestävä pesuaineella kerran päivässä muutoinkin. Mikähän tuota silikonia löysyttää, minä en tiedä. Mutta uusiahan se täytyy.

On kyllä melkoinen juttu tuo kun yhteiskunta tukee laittein tätä uniapneaa. Supertärkeä ja tied kuinka paljon ihmisiä kärsii turhaan ja on päiväväsynyt.

Minäkin olen ollut uniapneatestissä, mutta sain normaalin paperit! Mutta sehän voi tulla iänkin myötä. tai lihomisen. Mutta kuten tiedämme ihan nuorikin ja hoikka voi sairastua uniapneaan.
Minä en uskonut ollenkaan, että nukkuisin ne härpäkkeet nenässä ja keholla, mut nukuin kuitenkin viitisen tuntia.

Mut siis Jameksella on hammaskiskot, siis ne antaa jotenkin nielulle tilaa ja mekaanisesti ei ilmankulku tukkeudu. Miksei Jamekselle ole cpap-laitetta annettu? Vai koetko sen ikäväksi, James. Ilmeisesti se on monelle epämukava??

Luoja on kyllä onneksi järkännyt, että ihminen herää kun ilma ei kulje. Ja toki vakavinta on, jos happisaturaatio vaihtelee suuresti.

ELOHOITO OY
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä vedän unet natuna :ohyeah:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Stadinarska kirjoitti: 08.08.2022 11:26 .

Mut siis Jameksella on hammaskiskot, siis ne antaa jotenkin nielulle tilaa ja mekaanisesti ei ilmankulku tukkeudu. Miksei Jamekselle ole cpap-laitetta annettu? Vai koetko sen ikäväksi, James. Ilmeisesti se on monelle epämukava??
Olen valinnut yökiskon. Olen itse hoitanut itseäni. Saisin varmasti CPAPinkin, jos lähtisin hakemaan. Tykkään enemmän nukkumista kiskon kanssa kuin cpapista (toki en ole viimeksi mainittua kokeillut, mutta äidilläni ja isävainaalla on/oli ne, eli tunnen kyllä laitteen varsin hyvin).

Kiskohoito on toimiva hoito lievässä ja keskivaikeassa uniapneassa. Julkinen sitä ei kait juuri tarjoa, uskoakseni sen takia, että vaatii hammaslääkäriä ja -teknikkoa. CPAP-laitteita saa sen sijaan kaupasta. Toki cpap on hyvä hoito ja kultainen standardi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Niba »

CPAP-leite hurisee joka yö..

Olivia Newton-John potkaisi viimeisen tanssiaskeleen..
Huomenna töihin 5vk tauon jälkeen..
Hammaskiskostahuolimatta oli 200 taukoa yössä
CPAP laite vähensi 0,1 taukoon/h
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niba kirjoitti: 08.08.2022 22:58 CPAP-leite hurisee joka yö..

Olivia Newton-John potkaisi viimeisen tanssiaskeleen..
Huomenna töihin 5vk tauon jälkeen..
Hammaskiskostahuolimatta oli 200 taukoa yössä
CPAP laite vähensi 0,1 taukoon/h
Kitinäläisten pääasiallinen yöaktiviteetti on sovitella cpapia naamalle tai kiskoa suuhun :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Joo tajusin just että jos tässä alkais eläkepäivien iloksi katselemaan jotain ukkoa, se salee raahais tollasen masiinan makkariin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hammaslääkäri kehui, että mun herbstin kojeeni on vintage laite!111

Nykyään 3D-printataan. Tämä käsityönä tehty :ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 8:41 Hammaslääkäri kehui, että mun herbstin kojeeni on vintage laite!111

Nykyään 3D-printataan. Tämä käsityönä tehty :ohyeah:
Onko se samanlainen hampaisiin muotoiltu muovikisko, jota käytettiin oionnassa? Tuli aikoinaan sapiskaa (yksityisoikojalta), kun rikoin omani. Hirveä vehje ja aina halusin päästä eroon aamulla ja sitten nukahdin päälle.

Viime keväänä valitin terveyskeskuslääkärissä jatkuvaa vaikeaa väsymystä (ja muuta.) Testattiin ensin kaikki mitä verikokeilla ym. voi selvittää. Otin esiin myös mahdollisen uniapnean. (Aiemmin olen kuorsannut hirveästi, hikoilen yöllä kuin pieni sika, olen herätessä väsyneempi kuin nukkumaan mennessä.) Asian selvittely jäi kesken, kun kuukauden päähän saamallani puhelinajalla puhelin jotenkin feilasi eikä soinut, edes lääkärin myöhemmällä yrityksellä. (Tietynlaisia masennusoireitakin kyllä tulee mieleen, kuten se ettei kykene tekemään asialle enempää, kun on jo epäonnistunut.)
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vesper kirjoitti: 09.08.2022 8:29 Joo tajusin just että jos tässä alkais eläkepäivien iloksi katselemaan jotain ukkoa, se salee raahais tollasen masiinan makkariin.
Pitää katsoa tarpeeksi nuori ja hyväkuntoisen näköinen, ne kykenee usein hengittämään omin avuin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vesper kirjoitti: 09.08.2022 8:29 Joo tajusin just että jos tässä alkais eläkepäivien iloksi katselemaan jotain ukkoa, se salee raahais tollasen masiinan makkariin.
Kuva
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti: 09.08.2022 8:29 Joo tajusin just että jos tässä alkais eläkepäivien iloksi katselemaan jotain ukkoa, se salee raahais tollasen masiinan makkariin.
Eihän se maailman romanttisin kapistus ole, mutta pitää paljon pienempää ääntä kuin kuorsaaminen :wink:

Ilmavirran takia nukutaan vaimon kanssa päät eri suuntiin. Kuitenkin samassa sängyssä, kun ennen laitetta ei pystytty samassa huoneessa nukkumaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 09.08.2022 9:08
James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 8:41 Hammaslääkäri kehui, että mun herbstin kojeeni on vintage laite!111

Nykyään 3D-printataan. Tämä käsityönä tehty :ohyeah:
Onko se samanlainen hampaisiin muotoiltu muovikisko, jota käytettiin oionnassa?
Voi käyttää siihenkin

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla oli joskus 20 vuotta sitten oiontakisko öisin. Leuka meni aiemmin sijoiltaan hammaslääkärikäynnillä. Ihan perseestä tuo kapistus. Suu keräsi kuolaa ihan simona ja vaikea oli nukkua. Pidin kaksi viikkoa, vaikka puoli vuotta olisi kuulunut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla oli varhaisteininä semmonen kisko / mokkula missä oli piikit ja lenkit pään taakse vetolaitteeseen. En kyllä muista kauanko sitä sai pitää, aika pitkään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten tiedätte, olen ruoan(kin) suhteen moukka. Maistoin äsken ekaa kertaa ratatouillea (tosin kasvispyöryköiden täytteenä). Oli tosi hyvää.

Jos joskus vielä käy nizzassa, täytyy tilata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 12:18 Kuten tiedätte, olen ruoan(kin) suhteen moukka. Maistoin äsken ekaa kertaa ratatouillea (tosin kasvispyöryköiden täytteenä). Oli tosi hyvää.

Jos joskus vielä käy nizzassa, täytyy tilata.
Helsingistäkin saa sataman kauppahallista kuulemma oikein hyvää ratatouillea.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

George Thorogood @ Kulttuuritalo tänään! Let's boogie all night long!!

Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viikonloppuna perinteinen törkeänpaikanleiri, tällä kertaa Tampereella. Jänskättää jo!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2022 8:58 Viikonloppuna perinteinen törkeänpaikanleiri, tällä kertaa Tampereella. Jänskättää jo!1
Vien koppi numero 13 akuankkoja odottamaan. Löytyy keltaisen patjan alta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pääseekö putkasta etuajassa ulos tunnussanalla "rubiininpunainen"?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vk 32 /2022

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.08.2022 9:12 Pääseekö putkasta etuajassa ulos tunnussanalla "rubiininpunainen"?
:sir:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin