Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen huomannut nyt kesällä, että aina kun ajaa Orimattilan tai Varkauden ohi, tulee kyseinen kekkuli mieleen. Toki loppuviimeksi hän sitten oli kuin olikin Toteuttaja. Tuumasin aina, että itsetuhopuheetkin olivat vain puhetta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen päässyt aika hyvin G:n kuolemasta yli mutta aina joskus hän tulee mieleen... :(
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 09.08.2022 13:30 Olen huomannut nyt kesällä, että aina kun ajaa Orimattilan tai Varkauden ohi, tulee kyseinen kekkuli mieleen.
Äsken kaupassa kaksi n. 10-vuotiasta poikaa osoitteli kylmäkaappia: "Katso, Karhu! Karhujuomaa; kun sitä juo, tulee karhuksi." Olisikohan pitänyt valistaa, miksi tulee, kun sitä juo.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Loirille valtiolliset hautajaiset
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009008501.html

Voi hyvä luoja... Onko tämä parodiaa? Näin se kepun kannatus saadaan kasvuun.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Hullultahan tuo kuulostaa, vaikka kai Loiri tavallaan menisi ihan hyvin noiden valtiollisin menoin haudattujen teatteri- ja urheilutyyppien manifestoimaan perinteeseen. Mutta ei kuulosta ihan tältä päivältä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vuonna 1992 haudattu Väinö Linna on ainoa ei-poliitikko, joka on valtiollisesti haudattu. Tuon ollessa ainoa referenssisuoritus, Loirin osalta asia on yliampuva.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En näe tuossa pahaa. Loiri oli kuitenkin niin iso tyyppi.

Tietenkin kunhan Loirin toivetta kunnioitetaan. Ei se nyt niin iso kuluerä ole joku siunaustilaisuus jossain Inarin ristihuoneessa, polttajaiset ja tuhkan kippaus lätäkköön.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.08.2022 9:45 Vuonna 1992 haudattu Väinö Linna on ainoa ei-poliitikko, joka on valtiollisesti haudattu. Tuon ollessa ainoa referenssisuoritus, Loirin osalta asia on yliampuva.
Linna sai valtiolliset keskellä 90-luvun lamaa. Ehkä siinä haettiin talvisodan henkeä?

Tuota mittatikkuna käyttäen nauravan kulkurin hautajaiset sopivat hyvin valtion nykytilaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.08.2022 9:45 Vuonna 1992 haudattu Väinö Linna on ainoa ei-poliitikko, joka on valtiollisesti haudattu. Tuon ollessa ainoa referenssisuoritus, Loirin osalta asia on yliampuva.
Joo, ilmeisesti 1989 muuttui politiikka:

"Vuonna 1989 Suomessa tiukentui linjaus, ja uusien sääntöjen mukaan valtiolliset hautajaiset järjestetään vain presidenteille. Valtioneuvosto voi poikkeustapauksessa päättää hautajaisten järjestämisestä myös hyvin pitkäaikaisille pääministereille, eduskunnan puhemiehille ja henkilöille, joilla on erityistä kansallista merkitystä."

Ennen tuota muutosta valtiollisin menoin oli linkatun jutun mukaan haudattu kaikenlaista porukkaa, jonka jatkoksi Loiri olisi sopinut ihan hyvin. Uuden linjauksen mukainen hän ei minusta ole. Muutenkin koko konsepti haisee niin Kekkosslovakialle, etten ihan innostu.

Normaali Kitinä-disclaimer: Ei ole minusta maailman tärkein asia meni miten meni jne.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minusta valtion sotkeutuminen tälläisiin asioihin on iso juttu.

Jos Loiri on toivonut isoja kuoppajaisia, niin kyllähän hänelle sellaiset kekkerit olisi hoituneet ilman valtion osallisuutta. Kaikki media paikalla ja puolet suomen tunnetuista artisteista lavalla. Rahvaalle illalliskortit.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joo, ei minullekaan hautajaisasia ole kovin tärkeä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ minusta naapurin perseen pyyhkiminen ei ole tärkeää, mutta jos valtio järjestää naapurille valtiolliset perseenpyyhkijäiset, niin minusta kyse on isosta epätoivotusta asiasta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^En ajatellu lähteä torille mellastamaan, oli päätös kumpaan suuntaan tahansa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Twitterissä naureskellaan, että Sture Fjäderin suhmurointi tekee hänestä melkein kulttiehdokkaan kokoomukselle: tyyppi tekee kokopäivätoimisesti kokoomuslaista vaalikampanjaa AY-liikkeen rahoituksella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mielenkiintoinen kultainen kädenpuristus tosiaan. Tuon sai lähtemällä itse. Ehkä pääministereillekin pitäisi laatia tuollainen? Jos rupeaa kuumottamaan, niin voisi vaan sanoa heipat ja kerätä rahat.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/visio/art-2000009040896.html

21-vuotias lääketieteen opiskelija treidaa isänsä rahoja ja luulee tietävänsä jotain. VMP!11111111

Puttonen sanoi hyvin jo kauan aikaa sitten, että nousevilla markkinoilla kaikki luulevat tietävänsä jotain, vaikka se on pelkkää kohinaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jutun perusteella treidaus oli vain lyhyt vaihe, vaikka kuvituskuva viittaakin siihen. Sekava artikkeli. Ainoa oikea informaatio taisi olla maininta, että henkilö oli tänä vuonna hävinnyt indeksille, mutta sitäkään ei kerrottu kuinka paljon. 80k tarkoittaa 20% laskua, jos päädyttiin 310k ja lähdettiin 390k. Aika täsmälleen sama lasku kuin yleisindeksissä tänä vuonna.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen todella järkyttynyt tästä: https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 53436.html

Hesari käyttää pääkirjoituksessaan sinä-passiivia kuin joku formulakuski tai muu missijääkiekkoilija! Onneksi tyyli ei ole yhtenäinen, ja alun pohjakosketuksen jälkeen siirrytään edes vähän parempaan kieleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hasari puhuu tuossa paskaa "Menojen karsiminen on vaikeaa, koska valtion budjetissa on vähän täysin turhia menoja."

Valtion budjetissa on miljarditolkulla täysin turhia menoja. Suurin osa noista menoista on luultavasti hyvinvointivaikutukseltaan negaativisia. Tuon suurempaa täysin turhuutta ei ole: otetaan lasten nimiin velkaa, jotta voidaan tuhlata kokonaispahoinvointia aiheuttaviin kohteisiin, joista hyötyy jokin pieni eturyhmä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.09.2022 11:47 ^ Hasari puhuu tuossa paskaa "Menojen karsiminen on vaikeaa, koska valtion budjetissa on vähän täysin turhia menoja."

Valtion budjetissa on miljarditolkulla täysin turhia menoja. Suurin osa noista menoista on luultavasti hyvinvointivaikutukseltaan negaativisia. Tuon suurempaa täysin turhuutta ei ole: otetaan lasten nimiin velkaa, jotta voidaan tuhlata kokonaispahoinvointia aiheuttaviin kohteisiin, joista hyötyy jokin pieni eturyhmä.
Mä kyllä ymmärrän hyvin, että leikkaaminen on inhimillisesti vaikeaa. Meno on käytännössä rakenne, jonka olemassaolon varaan jotkut ovat rakentaneet toimeentulonsa tai muuten elämäänsä. Sen poisottaminen tuntuu petokselta; ihmisiltä, jotka ovat toimineet aivan oikein annetussa kontekstissa, viedään pohja pois.

Mutta täällä mulla ei olisi vaikeaa: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009050735.html Meillä on käytännössä täysin julkisella tuella pyörivä semisosialistinen maatalous, jonka käytännöt pilaavat ympäristöä rajusti. On ihan ihme juttu, että kaikkia tukimuotoja ei voida tehdä ehdollisiksi sille, että ympäristökuormitusta leikataan rajusti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.09.2022 12:00 Mä kyllä ymmärrän hyvin, että leikkaaminen on inhimillisesti vaikeaa. Meno on käytännössä rakenne, jonka olemassaolon varaan jotkut ovat rakentaneet toimeentulonsa tai muuten elämäänsä. Sen poisottaminen tuntuu petokselta; ihmisiltä, jotka ovat toimineet aivan oikein annetussa kontekstissa, viedään pohja pois.
Kyllä minä leikkaan, jos te ette pysty. Olen sellainen pimeä ritari.
urpiainen kirjoitti: 08.09.2022 12:00 Mutta täällä mulla ei olisi vaikeaa: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009050735.html Meillä on käytännössä täysin julkisella tuella pyörivä semisosialistinen maatalous, jonka käytännöt pilaavat ympäristöä rajusti. On ihan ihme juttu, että kaikkia tukimuotoja ei voida tehdä ehdollisiksi sille, että ympäristökuormitusta leikataan rajusti.
Ei Suomessa ole maataloutta, vaan maakulutusta. Maatalous kuluttaa enemmän kuin tuottaa.

Mutta olisit siis ottamassa velkaa tulevien sukupolvien nimiin säilyttääksesi esim. poliittisten nuorisojärjestöjen tuen? Miksi vauvojen pitää maksaa tuollainen paska?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 08.09.2022 12:13 Mutta olisit siis ottamassa velkaa tulevien sukupolvien nimiin säilyttääksesi esim. poliittisten nuorisojärjestöjen tuen? Miksi vauvojen pitää maksaa tuollainen paska?
Siis mähän leikkaisin vaikka mistä, mutta en haluaisi päästää leikkaajaksi sellaista, joka ei ymmärrä sen hankaluutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.09.2022 12:16 Siis mähän leikkaisin vaikka mistä, mutta en haluaisi päästää leikkaajaksi sellaista, joka ei ymmärrä sen hankaluutta.
Hankaluus on kuviteltua. Jos takana on enemmistö, niin maksatuksen lopetus riittää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen sitä mieltä, että muiden etuuksia voi leikata.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.09.2022 12:00 Mutta täällä mulla ei olisi vaikeaa: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009050735.html Meillä on käytännössä täysin julkisella tuella pyörivä semisosialistinen maatalous, jonka käytännöt pilaavat ympäristöä rajusti. On ihan ihme juttu, että kaikkia tukimuotoja ei voida tehdä ehdollisiksi sille, että ympäristökuormitusta leikataan rajusti.
Mä selailin ton jutun eilen ja yksi hidaste viljelijöille oli välittömän hyödyn puute. Toihan suorastaan vaatii, että valtio rakentaa kustannusautomaatin kipsin levitykseen. Joko niin, että levitys on edellytys tukien saamiseksi tai niin, että läpsästään ympäristöveroja niskaan, jos kipsiä ei ole levitetty. Eikö nää nyt ole ihan perusjuttuja meidän yhteiskunnassa. Miten tää on niin vaikeeta maanviljelijöiden kanssa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin