Marinin hallitus 2019

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 23.08.2022 14:44
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.08.2022 14:12 Kuuluuko hän jauhojengiin? Onkohan tuo jo vuodettu medialle (meinasin muuten kirjoittaa lehdistölle, mutta sehän lakkasi joskus keskiajalla jo). Täytyy varmuuden vuoksi pitää tiedotustilaisuus.
Kuulosti siltä, että sun täytyy nyt välittömästi pitää tiedostustilaisuus.
Bile-Ilmari on kotoisin nuoruuteni kotipaikkakunnalta (hän pääsi nuorena kansanedustajaksi olemalla mukava, siis ihan ilman Sannaa.)

(Stadinarska ei ollenkaan yhtä mukava.)

Hyvä/parhain kaverini, jota koitettiin saada mukaan politiikkaan, tuntee Marinin henkilökohtaisesti.

Olen siis ns. hangaround enkä lähelläkään jengiä. Voin kuitenkin kertoa lehdistölle, että StadinArska ei kuuluu jengiin.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 23.08.2022 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pitää ohjeistaa anoppia tavanomaisten perhejuhlien tik tok säännöistä. Tissit vaan reippaasti esiin.

Kuva
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.08.2022 12:53 Todellinen uhri Sannan biletysvimmassa on miehensä Markus Räikkönen. Mahtaa vituttaa tukea siippaansa, joka kuitenkin enempivähempi tarkoitushakuisesti rällästää menemään kuin Woodstockissa konsanaan.
Vähän samanlainen fiilis kepuleiden suuntaan. Heidän pitää olla aina mukana valkopesemässä Marinin toilailuja vaikka varmasti hampaat narskuu.

Pahan tässä on, että jokainen valkopesu lisää demareiden poliittista velkaa kepuleiden suuntaa jolloin nämä voivat taas lunastaa uuden hillotolpparykelmän demareiden tuella.

Jolloin todellinen häviäjä on suomen kansa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 23.08.2022 15:05 Bile-Ilmari on kotoisin nuoruuteni kotipaikkakunnalta (hän pääsi nuorena kansanedustajaksi olemalla mukava, siis ihan ilman Sannaa.)
Onko bile-ilmari ollut sinullekin mukava? Minun ymmärrykseni on, että hänen mukavuutensa on ns. hilpeää tyyppiä ja käy lirkuttamassa vanhuksille puku päällä vesijakaus päässä. Saa nähdä meneekö läpi enää ensi kerralla.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 23.08.2022 15:25 Onko bile-ilmari ollut sinullekin mukava? Minun ymmärrykseni on, että hänen mukavuutensa on ns. hilpeää tyyppiä ja käy lirkuttamassa vanhuksille puku päällä vesijakaus päässä. Saa nähdä meneekö läpi enää ensi kerralla.
Hän oli S-Marketin kassalla, ja en ollut asunut silloin enää vuosikymmeniin paikkakunnalla (heh, hän oli näemmä 4-vuotias kun muutin opiskelupaikkakunnalle.) En kiinnittänyt huomiota.

Edit: pontti oli että yli puolurajojen häntä pidettiin nimenomaan mukavana (ja korjasin kaupparyhmän nimen)

Satonen taas omisti aikoinaan perheensä kanssa ison K-marketin, joka on aikaa sitten lopetettu Citymarketin tieltä. Satosen kanssa olin shakkikerhossa. Hänestä jäi mieleen lähinnä, että oli innokas, mutta en olisi uskonut hänen nousevan politiikassa läheskään näin ylös.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mitä veikkaatte, värjääkö Sanna hiuksensa tällä viikolla?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 23.08.2022 12:20 Toi someinfluenssereiden lojaalisuuden aste on tosiaan kiinnostava, semminkin kun on vähän vaikea kuvitella, että ne olisivat jotain vannoutuneita sosialidemokraatteja tai edes demarien äänestäjiä.
Ehkä mun ei olisi niin vaikea kuvitella tuollaisia, jos ajatteluni olisi vähemmän ennakkoluuloista ja vapaampaa stereotypioista. Just opin jostain aviisista, että toinen tässä kohukuvassa esiintyvistä neideistä on paitsi runoilija, ihmisoikeusaktivisti ja Alman puoliso, myös pitkän linjan Nuoret Kotkat -aktiivi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tietenkin nää matalan tason influensserit on vassareita? Nehän haluaa muilta rahaa osaamatta mitään ja tekemättä oikein mitään.

Sitä sen sijaan en usko, että perse ruvella raatavat ykkösluokan some-starat hirveästi kannattavat rahojensa uudelleenjakoa. He ovat nähneet se duunimäärän, mitä menestys vaatii ja heitä ei kiinnostaa jakaa hedelmiä niiden kanssa, jotka painavat vähemmän duunia. Paqpa herranen aika pistää ulos jatkuvasti 2 videota päivässä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylilaudassa on muuten urakoitu yöllä. Katiska-porukan ja jauhojengin välillä on paljon linkkejä, mutta homma ei ole vielä ihan kirkastunut. Mielenkiintoinen viikko tosiaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.08.2022 8:13 ^ Tietenkin nää matalan tason influensserit on vassareita? Nehän haluaa muilta rahaa osaamatta mitään ja tekemättä oikein mitään.

Sitä sen sijaan en usko, että perse ruvella raatavat ykkösluokan some-starat hirveästi kannattavat rahojensa uudelleenjakoa. He ovat nähneet se duunimäärän, mitä menestys vaatii ja heitä ei kiinnostaa jakaa hedelmiä niiden kanssa, jotka painavat vähemmän duunia. Paqpa herranen aika pistää ulos jatkuvasti 2 videota päivässä.
Mä olin melkein varma, että ne missi-malli-jääkiekkoilijat kannattaa kokoomusta, ja vaihtoehtotaideskene vasemmistoliittoa. Demarius 50-luvun jälkeen syntyneissä yllättää aina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitää ensin kyetä tekemään fyrkkaa tai olla halukas painamaan kovasti duunia. Ammattilaiset lätkän pelaajat tietty on kokoomuslaisia, smoin Sara Sieppi. Mutta mites se vuoden 2013 2. perintöprinsessa, jolla ei ole tuloja? Eiköhän hän kannata sitä, että hän saa seinästä rahaa. Samoin hän kannattaa sitä, että joku ostaa häneltä hyvään hintaan some-konsultointia verovaroin. EDIT: eihän se veronmaksuhalukkuutta silti tarkoita. Jauhojengissäkin taisi olla useampi henkilä ulosotossa mm verovelkojen takia.

Tää Sannan ravisteluhan on ihan uskomaton mahdollisuus. Perinteinen poliittinen rälssi näytetään korvaavan uudella. Kohta meillä on Sabina Särkkä GTK:n pääjohtajana. Tuossa on niin paljon ilmaista rahaa jaossa, että kannattaa olla hyvää pataa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.08.2022 16:08 Mitä veikkaatte, värjääkö Sanna hiuksensa tällä viikolla?
Langattomalla lennättimellä sain jo kuvaa ensi la-su yöstä Sannasta Seiskan kuvaajien kanssa, klo 04.30, Esplanadi, Teatterin edusta

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.08.2022 8:16 Ylilaudassa on muuten urakoitu yöllä. Katiska-porukan ja jauhojengin välillä on paljon linkkejä, mutta homma ei ole vielä ihan kirkastunut. Mielenkiintoinen viikko tosiaan.
Ilta-Sanomissa oli eilen yllättäen ihan hyvä juttu tästä tematiikasta: https://www.is.fi/digitoday/art-2000009022105.html

Luulen, että vähintäänkin pääministerin bileporukoihin, ystäviin, kuuluvista tyypeistä löytyy vielä kaikenmoista kuva-aineistoa, joka kyllä kaivetaan esiin. En ihmettelisi, vaikka ministeristä itsestäänkin löytyisi vähän epätavanomaista pääministerikuvastoa lisää. Pian varmaan näemme.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

nokkaelain kirjoitti: 23.08.2022 14:02
Stadinarska kirjoitti: 23.08.2022 13:12 Avioliittonsa on vain kaveripohjalla eli kulissia.
...
Erityisesti vaan ihmetyttää nuo S:n puolustajat. Miten niitä sokeita tyhmiä puolustajia voi olla niin paljon! Onko suomen ennestäänkin kiltti suvakkikansa tullut täysin uskottomaksi ja bilejauhoälämölötyypeiksi ja sateenkaareiksi? Ei voi millään ymmärtää.
ELO
Et nyt ole oikein mukava. Eikö pitäisi olla sateenkaareja ja kaikkea mukavaa.
Nimenomaa mukava pitää olla. Niinkuin Eloarska.

Siis

-miksi ihmeessä nykyiset miehet eivät uskalla omaa sukupuoltaan puolustaa millään tavalla. Vaan puudelin lailla osin aivottomasti vain naisten tasa-arvoa. Eikö Kitinässäkään nähdä, että miesten osa on lähellä eläintä hyvin monella taholla. Minä haluan tasa-arvoa. Missään nimessä en ole kumpaakaan sukupuolta vastaan vaan oikeaa tasa-arvoa kannattava.
Nytkin, jos SM olisi mies, hän olisi lentänyt kuin leppäkeihäs ja hirveitä syyttäviä otsikoita läpi puoluerajojen. Paitsi toki SDP:stä. Mutta siellä olisi ryhdytty muuttamaan pääministeriä naiseksi.

Stadinarska on mukava. Tuo SM-asia ääliöjengeineen ei ole mukavaa.

Ja jos nyt haluatte tietää: Minä olen itse bile-Ilmari. Tärkeintä ei ole, että ystävät ovat lähellä vaan...

Mukavin tunnelmin nyt KÄSKEE

ELOARSKA
Mukavuuden perimmäinen totuus
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 24.08.2022 8:54 Luulen, että vähintäänkin pääministerin bileporukoihin, ystäviin, kuuluvista tyypeistä löytyy vielä kaikenmoista kuva-aineistoa, joka kyllä kaivetaan esiin. En ihmettelisi, vaikka ministeristä itsestäänkin löytyisi vähän epätavanomaista pääministerikuvastoa lisää. Pian varmaan näemme.
Minua ei jaksa kiinnostaa, kenen kaikkien kanssa PM on vuosien saatossa vapaa-ajallaan aikaansa viettänyt. Ajattelen asian niin, että sosiaalinen ihminen, jopa PM, tapaa matkan varrella kaikenlaisia ihmisiä ja osa nyt vaan on sitten sosiaaliselta statukseltaan ikäänkuin epäkelpoa.

Tässä on vähän samaa eetosta kuin Baltzarin kohussa, jossa moni kärkipoliitikko ryvettyi jälkikäteen, kun Veijon kaksoiselämä paljastui. En vaan jaksa innostua keneenkään kohdistuvasta itsetarkoituksellisesta kaivelusta ja tonkimisesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Asiallisesti toki noin, mutta eihän tämä asiallista ole ollut missään vaiheessa. Perinteiseen tapaan syyllinen, eli pääministeri, on tiedossa, ja nyt sitten koetetaan keksiä mahdollisimman vakavaa rikosta. Ensin yritettiin huumekulmaa, ja kun se ei lentänyt, siirryttiin turvallisuuden vaarantamiseen, edustustilojen väärinkäyttöön, aviorikokseen ja ties mihin. Kun ne kaikki ovat vähän lässähtäneet, niin nyt kai haetaan pääministerin lähipiiristä mahdollisimman synkeitä asioita, jotta saadaan guilt by association jonkinlaisessa ad hominem -versiossa. Vähän niin kuin sun ja Stadinarskan kanssa.

Urpoa tässä on sekin, että ihan ilman näitä keinotekoisia lisäsyntejäkin asiassa olisi ollut kriittistä keskusteltavaa. Nyt se jää perusteettoman viuhtomisen jalkoihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pitäisi vaan keskittyä arvostelmaan pääministerin pipoa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.08.2022 9:07 Minua ei jaksa kiinnostaa, kenen kaikkien kanssa PM on vuosien saatossa vapaa-ajallaan aikaansa viettänyt.
Ihminen on keskiarvo viidestä parhaasta kaveristaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.08.2022 10:01 ^ Pitäisi vaan keskittyä arvostelmaan pääministerin pipoa.
Tää oli kyllä joo. Ville Niinistö on vähän sellainen Dr Jekyll - Mr Hyde -hahmo. Tavallaanhan se on just siellä kohdassa poliittista kenttää, jossa minäkin tunnen itseni ehkä vähiten tukalaksi, eli jonkinlaisessa urbaani- ja sosiaaliliberaalissa, ympäristöpainotteisessa post-kylmä-sota-politiikassa. Muistaakseni se on jossain julkisessa puheenvuorossaan - jonka epäilemättä linkkasin Kitinäänkin - hahmotellut vihreän liikkeen erilaisia juuria ja lähtökohtia, joista kokee omimmakseen Ståhlbergin sosiaaliliberaalista edistyspuolueesta nykyisiin vihreisiin kulkevan jatkumon. Se kiehtoo minuakin. Mut sitten se ei jotenkin voi itselleen mitään, ja sellainen räksyttävä populismi lähtee lapasesta. Usein se kirjoittaa eturivin poliitikoista järkevimpiä juttuja, mutta melkein yhtä usein sitten kontrolli pettää ja se repsahtaa luotaantyöntävään viuhtomiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mikään ei oikeuta pitämään firman logoa, t: Ville.

Kuva
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 24.08.2022 11:10 Mut sitten se ei jotenkin voi itselleen mitään, ja sellainen räksyttävä populismi lähtee lapasesta.
Soinin ohella merkittävin kotimainen populistipoliitikko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009022959.html

Itkukortti. En osta.

”Mutta yhtään työpäivää en ole jättänyt tekemättä enkä yhtään työtehtävää ole jättänyt hoitamatta enkä jätä tämänkään keskellä"

Tyypillistä väärinkäyttäjän puhetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ voimaton uhri, miksi et usko?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ei nyt mä en kestä. Krokotiilinkyyneleet. Ja äänten takaisinkalastelu.

Minä en kestä! Onko SM voittamassa Eloarskan ja Eloarska hyytyy elon tiellä?

Apua, mä en ole politiikoista ollut vihoissani ikinä, mut tää tapaus on kyl kestämätön. Ja oikein nuo älykkäät suomalaiset antavat sympatiaa kun ihan viattomana örvelsi.

James. Onko sinulla lääkettä millä unohtaa vesipäät ynnä muut sopulimörököllit? Ei kuitenkaan tappavaa. Vain lähimuistin täysin vievää noin 3 vuoden ajalta. Kiitän. Voi olla myös cocktail.

Minä olen mukava. Olen. Mutta voittaako SM kilpailun, etten olisi enää mukava. Jännityksellä odotan.

ELOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Marinin hallitus 2019

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Osalla jauhojengistä on pussissaan jauhojen lisäksi euroja:
https://www.talouselama.fi/uutiset/sann ... 303b23ffa3
Vastaa Viestiin