Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tulin siihen tulokseen, että jätän passinhakemisen myöhempään ajankohtaan kun tuli selville mitä kaikkea se vaatii.

Ajattelin sitten hankkia vain uuden ajokortin. No sekin vaatii, että menee luukulle jonottamaan. On tämä yksi saatanan teknologinen periferia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Trafissa selviät varmaan lyhyemmällä jonotuksella kuin poliisissa tällä hetkellä. Silti kuitenkin suosittelen henkilökorttia kaikille.

Itseä ihmetyttää, kun sitä asiakaspalvelun ruuhkaa pitäisi kaikin voimin nyt helpottaa, ja kysyttäessä ilmoittauduin sinne auttamaan ja tekemään vuoroja. Se taisi olla jo huhtikuussa, mutta eipä ole mitään kuulunut. Ei taida apu kelvata.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Itse en ole hahmottanut mihin tarvitsen henkilökorttia. Taas yksi turha muovikortti kela-kortin rinnalle?

Onneksi henkilökortin saa ehkä pian sähköisenä kännykkään. Kännyyn mahtuu turhiakin kortteja. Kunhan ei joutuisi tuotakin jonottamaan.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... 39010c335c
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Henkilöllisyystodistus, joka kelpaa kaikkialla ja jolla voi matkustaa Schengen-alueella. Ennemmin mä sitä kannan mukana kuin passia. Mutta kukin tavallaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Siitä taitaa olla vuosia kun olen viimeeksi suomessa tarvinnut virallista henkkaria. Matkustaessa passi menee ihan jees repussa.

Mutta kännykkään voisi ottaa heti kun jonottamatta saa. Keväällä passin uusiminen kustansi 150e, joten tuolla hinnalla kortti ei houkuttele. Lasken kustannuksiin jonojen aiheuttaman vaivan.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.06.2022 23:55 ^ Siitä taitaa olla vuosia kun olen viimeeksi suomessa tarvinnut virallista henkkaria. Matkustaessa passi menee ihan jees repussa.

Mutta kännykkään voisi ottaa heti kun jonottamatta saa. Keväällä passin uusiminen kustansi 150e, joten tuolla hinnalla kortti ei houkuttele. Lasken kustannuksiin jonojen aiheuttaman vaivan.
Ei kai sitä erikseen kannata hakea, vaan ottaa samalla kun uusii passin, niin saa pienillä kuluilla ja vaiva on lähinnä yhden ruksin lisääminen hakemukseen. En kylläkään itsekään ottanut, kun viimeksi passia uusin, kun en paljoa kortille tarvetta nähnyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Otan passin nyt, henkilökortin parin vuoden päästä niin vanhenemiset menee limittäin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onhan tämä nyt perseestä. Polar sykekelloni akku on tullut ikänsä päähän. Katsoin netistä Polarin huoltopisteet. Ei sitten Pirkanmaalla yhtään. On Raisiossa, on Äänekoskella, mutta jumalata ei yhtään yli puolen miljoonan asukkaan Pirkanmaalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miksi haluat kiikuttaa kellon fyysisesti huoltoon? Eikö ole kätevämpää lähettää se?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.06.2022 11:58 ^ Miksi haluat kiikuttaa kellon fyysisesti huoltoon? Eikö ole kätevämpää lähettää se?
Lähtlökohtani on, että kello ei olisi pois ranteesta kuin pakollisen huollon ajan. Ymmärtääkseni toimenpide ei ole aikaavievä. En haluaisi lähettää sitä jonnekin ja odotella "löysässä hirressä", koska näin tehtynä voi hyvin kulua viikkoja, kunnes saan kellon takaisin. Varmaksi en tiedä systeemejä näissä akkukelloissa, mutta tähän perustan toimintani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joo, vaikka eivät ihan odotellessa tekisi, niin kyllähän sen päivän aikana vaihtaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vitun sääntösuomi.

Pari vuotta sitten parvekeremppa, jonka ohessa taloyhtiön yksiöihin laitettiin torvi pihalta lasitetun parvekkeen läpi tuuletusrööriin. Oli pakko.
Nyt ikkunaremppa niin säännöt muuttuneet ja vaaditaan isompi torvi.

Kaksioihin ei tarvittu silloin, mutta nykyisin ei korvausilmaa saa ottaa lasitetulta parvekkeelta ollenkaan vaan on näihinkin rakennettava kanava.

Ja mikä itseä koskee: samalla todettiin makuuhuoneen ilmanvaihdon olevan riittämätön. Makuuhuoneen oviin on asennetava joku ritilä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Röörit täynnä limaa, mutta ei irtoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei tainnut irrota viime aikoina ilman limaakaan?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuivaa ollut silloinkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2802
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Suvun mökillä annetiin alustavasti vihreää valoa toisen rakennuksen rakentamista varten. Tätini perhe ehti ostaa metsäpalstan sen takaa (hyvä sinänsä, että 60 vuoden jälkeen saadaan kaataa sieltä varjostavat puut.) Nyt sitten ei mennytkään rakennuslupa läpi, tai siis asiaa esittelevä sama virkamies sanoi, ettei kannataisi lupaa, joten ei kannata maksaa 600e hakemuksesta. Tontille sinänsä saisi vielä rakentaa kymmeniä neliöitä, mutta lisätilan pitää tulla vanhan mökin jatkeeksi, niin että katto jatkuu ja on samassa linjassa. Kauemmas rannasta ei saa rakentaa siis.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2802
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Voi pers: minulle ei maksettu 4.9.-25.9. työttömyyskorvausta, koska en ollut tehnyt te-toimistolle selvitystä haetuista työpaikoista. Koska aloitin töissä 26.9. Ilmoitin te-toimistolle työn alkamisesta ja erikseen "kuntakokeilun" käsittelijälle, joka selvityspynnön lähetti. Jotenkin vaan oletin, että töissä aloittaminen olisi riitttävä selvitys siitä että on hakenut riittäviin 4 paikkaan 30.9. mennessä.

Edit: Taisin syyttää väärää palvelua. Kela vaatiikin ilmoituksen työttymyysajasta vaikka tein sen jo aiemmin varmasti, koska te-toimistolle meni sen kautta tieto työllistymisestä.

Edit2: Ilmoittauduin työttömäksi joulukuun alkupuolella ja ensimmäinen työmarkkinatuki maksettiin tilille toukokuun loppupuolella. Asiaa palloteltiin eri tahojen välillä joilta pyydettiin selvityspyyntöjä. Kassan mukaan en ollut yrittäjän asemassa ennen kuin luovuin yrityksestä joulukuun alkupuolella ennen työttömäksi ilmoittautumista (yli 15% omistus ja hallituksen jäsenynyys, itse asiassa vara-tj), joten ansiosidonnainen hylättiin päivätöistä. Tyhmästä päästä kärsii lompakko. Jos olisin ilmoittautunut työttömäksi reilu kk aiemmin, olisin saanut ansiosidonnaista sen jälkeen kun luovuin yritystoiminnasta.

Edit3: TEK:n jäsenmaksusta voi hakea alennusta työttömänä, mutta siihen tarvitaan liitteeksi tieto maksetusta työttömyyskorvauksesta. Ei se tuossa konkurssissa tuntunut, enkä vaivautunut hakemaan edes sitten kun sellainen oli. Joitakin satasia vaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Telakka hajosi töissä, täytyy yrittää pärjätä yhdellä lisänäytöllä läppärin lisäksi. Ihan kamalaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sain vihdoinkin hyökättyä keittiön tasolle kertyneen paperivuoren kimppuun.

Paperisilppuri on rikki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joudut siis syömään huippusalaiset paperisi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.11.2022 15:33 ^ joudut siis syömään huippusalaiset paperisi.
HP kastike on lopppu. Ei pysty, ei kykene.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nokkaelain kirjoitti: 29.10.2022 13:12 Voi pers: minulle ei maksettu 4.9.-25.9. työttömyyskorvausta, koska en ollut tehnyt te-toimistolle selvitystä haetuista työpaikoista. Koska aloitin töissä 26.9. Ilmoitin te-toimistolle työn alkamisesta ja erikseen "kuntakokeilun" käsittelijälle, joka selvityspynnön lähetti. Jotenkin vaan oletin, että töissä aloittaminen olisi riitttävä selvitys siitä että on hakenut riittäviin 4 paikkaan 30.9. mennessä.



Siis tuollaista kyykytystä on edessä sitten kun jään työttömäksi. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2802
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 20.11.2022 20:54 Siis tuollaista kyykytystä on edessä sitten kun jään työttömäksi. :kele:
Tarkoitatko kyykytyksellä sitä, että pitäisi hakea neljää työpaikkaa? Muita edellä mainitsemiani ongelmia voisin pitää kyykytyksenä (tai ainakin ongelmina: 5kk ilman edes työmarkkinatukea ei olisi kaikille mahdollinen odotellessa), mutta en sitä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2802
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ostin maaliskuussa eräästä suomalaisesta tarvikemusteita myyvästä (kivijalka)liikkeestä netissä mustekasetin vanhemmilleni vanhempaan mustesuihkuprintterriin: palvelulupaus että samana päivänä postissa ja 3v takuu. Vanhempani olivat sitkeästä hankkineet alkuperäisiä HP:n kasetteja kunnes valmistus on ilmeisesti nyt loppunut.

Eka tarvikekasetti ei toiminut. Parin viikon meilienvaihdon jälkeen eka takuuvaihto onnistui (firma tarvitsee ilmeisesti tavarantoimittajalle kuvan viasta, mitä ei ohjeissa kerrottu.) No ei se uusikaan (n. 40e hintainen) kasetti tominut ja tein uuden reklamaation kuvineen. Useamman kuukauden jälkeen kyselin asiasta, ja firman vastaus oli että meileihin on vastattu mutta ei ole saatu kuvia. (Mistä melkein harmistuin. Meileihin ei ollut vastattu, kuvat olin lähettänyt.) Laitoin nyt syksyllä/talvella kuvat vielä kolmeen kertaan parin viikon välein parin aiemman meilin jälkeen. Nyt olisi postissa odottamassa uusi tarvikemustekasetti.

Asia siis järjestyi ehkä. Mutta vitutuksen aihe on, että tuntuu, että toimin jotenkin väärin muita kohtaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen vitutti

Lähdin palauttamaan vaimon juoksupoikana Espritin tilausta. Paketissa oli valmiina kätevä palautustarra. Postin automaatti ei tunnista palautuskoodia. Yritän ottaa automaatilla videopuhelun postiin. Kukaan ei vastaa, vaikka pitäisi olla käytössä. Vien paketin pop-up pisteen henkilökunnalle. Hän ei osaa auttaa, mutta skannaa kuitenkin paketin sisään. Lupaa että tulee sähköpostikuittaus. Ei tule.

Postin järjestelmä ei edelleenkään tunnista pakettia, jos haen lähdetyskoodilla.

On kätevää!

Veikkaan, että paketti katoaa mustaan aukkoon ja palautusrahoja ei näy koskaan. Summa ei ole iso, mutta vituttaa, kun systeemit eivät toimi. Noh.. arkelogit joskus tuhannen vuoden päästä voivat tutkia farkkuja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin