Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 31.08.2022 20:28
So Hard kirjoitti: 31.08.2022 17:30
Homeboy65 kirjoitti: 31.08.2022 14:21Israel on täysin keinotekoinen valtio.
Millä kriteerillä? Onko Belgia, Latvia, Sri Lanka tai Intia sitten keinotekoinen valtio?
En nyt viitsi kommentoida enempää kuin että olet ilmeisesti lukenut historiankirjasi huonosti...
Päinvastoin, minä olen lukenut ne erinomaisen hyvin. Kerro nyt mikä on se kriteeri mikä tekee Israelista keinotekoisen valtion. Se täyttyy kuitenkin ihan kaikki valtion tunnusmerkit.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 31.08.2022 20:48
Homeboy65 kirjoitti: 31.08.2022 20:28
So Hard kirjoitti: 31.08.2022 17:30

Millä kriteerillä? Onko Belgia, Latvia, Sri Lanka tai Intia sitten keinotekoinen valtio?
En nyt viitsi kommentoida enempää kuin että olet ilmeisesti lukenut historiankirjasi huonosti...
Päinvastoin, minä olen lukenut ne erinomaisen hyvin. Kerro nyt mikä on se kriteeri mikä tekee Israelista keinotekoisen valtion. Se täyttyy kuitenkin ihan kaikki valtion tunnusmerkit.
Homien implikoima jako keinotekoisiin ja jotenkin luonnollisiin valtioihin kuulostaa toki aivan kuolleena syntyneenä. Mutta se nyt kuitenkin oli kommentti keskustelussa, jossa toinen osapuoli totesi Arafatin saaneen Nobelinsa palkkioksi terrorismista. En ole ihan varma, onko Homie tuossa se enemmän sekoileva osapuoli.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 31.08.2022 22:26Homien implikoima jako keinotekoisiin ja jotenkin luonnollisiin valtioihin kuulostaa toki aivan kuolleena syntyneenä. Mutta se nyt kuitenkin oli kommentti keskustelussa, jossa toinen osapuoli totesi Arafatin saaneen Nobelinsa palkkioksi terrorismista. En ole ihan varma, onko Homie tuossa se enemmän sekoileva osapuoli.
Tässä viime aikoina eräs diktaattori on käyttänyt X ei ole oikea valtio -argumenttia yhtenä syynä invaasioon ja kansanmurhaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 01.09.2022 8:26
urpiainen kirjoitti: 31.08.2022 22:26Homien implikoima jako keinotekoisiin ja jotenkin luonnollisiin valtioihin kuulostaa toki aivan kuolleena syntyneenä. Mutta se nyt kuitenkin oli kommentti keskustelussa, jossa toinen osapuoli totesi Arafatin saaneen Nobelinsa palkkioksi terrorismista. En ole ihan varma, onko Homie tuossa se enemmän sekoileva osapuoli.
Tässä viime aikoina eräs diktaattori on käyttänyt X ei ole oikea valtio -argumenttia yhtenä syynä invaasioon ja kansanmurhaan.
Joo, olet oikeassa. Toi Homien sanallistus on kyllä tosi epäonnistunut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ymmärrän homieta kyllä siinä, että olihan se palestiinalaisille kiusallista, että yht'äkkiä 1800-luvulla juutalaiset keksivät, että alue kuuluu heille, koska Jumala oli sen heille luvannut



Ps. mahtava biisi ja veto.

Käsi alkaa hapuilla kipaa ja rynkkyä vaistomaisesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.08.2022 14:37
So Hard kirjoitti: 31.08.2022 14:22
Miten pakkolaki pelastaa hoitajat?
He saavat hallituksen neuvottelukumppaniksi ja pääsevät pois nurkasta, johon ovat itsensä maalanneet (teho-osastojen lakot). En usko, että hoitajien kantti oikeasti riittää teho-osastojen sulkemiseen, mutta pakkolain puuttuessa heidän olisi vaikea perääntyä. Hoitajat ovat haluneet saada vastapuoleksi poliitikot, koska he jakavat rahaa ja ovat herkkiä kansan mielipiteelle. Toisin kuin KT.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009042572.html

Mahtaako laki ehtiä? Päätös pitää jättää postin kuljetettavaksi (ellei kansalainen itse ole kotona sitä kuittaamassa, miksi olisi) ja muistaakseni vasta 7 päivän päästä se katsotaan tiedoksi saaduksi. Eli aika ei ehkä riitä ennen lakkoja enää?

JOs laki on esim 15. päivä valmis ja lakko alkaa 20. päivä (päivämäärät hihasta), niin 15. päivä annettu ja postitettu määräys ei ole 20. päivä vielä lainvoimainen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hyvä kuva. Kotitehtäviä:
1. Kannattaako sähkön kysyntää tukea alvi-alennuksilla ja muilla hömpötyksillö?
2. Kannattaako Foruminkaltaisen firman seisottaa voimaloita, jos ollaan lähestymässä pystysuoraa käyrää, muttei ihan vielä olla siellä?

Kuva
https://sahkomarkkinablogi.blogspot.com ... a.html?m=1
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12424
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 31.08.2022 22:26
So Hard kirjoitti: 31.08.2022 20:48
Homeboy65 kirjoitti: 31.08.2022 20:28

En nyt viitsi kommentoida enempää kuin että olet ilmeisesti lukenut historiankirjasi huonosti...
Päinvastoin, minä olen lukenut ne erinomaisen hyvin. Kerro nyt mikä on se kriteeri mikä tekee Israelista keinotekoisen valtion. Se täyttyy kuitenkin ihan kaikki valtion tunnusmerkit.
Homien implikoima jako keinotekoisiin ja jotenkin luonnollisiin valtioihin kuulostaa toki aivan kuolleena syntyneenä. Mutta se nyt kuitenkin oli kommentti keskustelussa, jossa toinen osapuoli totesi Arafatin saaneen Nobelinsa palkkioksi terrorismista. En ole ihan varma, onko Homie tuossa se enemmän sekoileva osapuoli.
Sen verran vaan että YK suunnitteli alun perin sekä juutalaisvaltion että palestiinalaisvaltion perustamista. Sitten perustettiin vain juutalaisvaltio.
Arafat oli (päin vastoin kuin esim. PFLP:n George Habash) myöntyväisyysmies joka tuomitsi lentokonekaappaukset ym. teot, taisi kuitenkin hyväksyä iskut Israeliin esim. Libanonista. Joten en niin hanakasti kutsuisi Arafatia terroristiksi. :leuhka:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 03.09.2022 20:23
urpiainen kirjoitti: 31.08.2022 22:26
So Hard kirjoitti: 31.08.2022 20:48

Päinvastoin, minä olen lukenut ne erinomaisen hyvin. Kerro nyt mikä on se kriteeri mikä tekee Israelista keinotekoisen valtion. Se täyttyy kuitenkin ihan kaikki valtion tunnusmerkit.
Homien implikoima jako keinotekoisiin ja jotenkin luonnollisiin valtioihin kuulostaa toki aivan kuolleena syntyneenä. Mutta se nyt kuitenkin oli kommentti keskustelussa, jossa toinen osapuoli totesi Arafatin saaneen Nobelinsa palkkioksi terrorismista. En ole ihan varma, onko Homie tuossa se enemmän sekoileva osapuoli.
Sen verran vaan että YK suunnitteli alun perin sekä juutalaisvaltion että palestiinalaisvaltion perustamista. Sitten perustettiin vain juutalaisvaltio.
:
Oliko niin, että palestiinalaiset kieltäytyivät tuosta ehdotuksesta?

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Na ... _Palestine
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009048742.html
Lissu lupaa siis rohkean suunnitelman brittien talouden varalle. Kyllä on rautarouva kyseessä!

Mä lupaan Suomen taloudelle erittäin rohkean suunnitelman. Tulette ällistymään!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mulla vasta onkin suunnitelma!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23544
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siinä on kaksi suunnitelmaa enemmän kuin nykyhallituksella.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2022 16:26 ^Mulla vasta onkin suunnitelma!1
Tapauksessani puhutaan jopa biljoonien eurojen optimoinnista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Liz Truss, siinä on tissit.
Adding screws in before the climb is hilarious. it’s like the moral equivalent of telling someone the directions to McDonalds when they didn’t ask.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23544
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tainnut taas vihervasemmisto huutaa pää märkänä näidenkin kanarosvojen virttä. No kohta on kanta räjähtänyt ja kaikki kärsii kun nyt alkumetreillä ei toimittu.

Kultasakaalista ei tule riistalajia
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toi on suomessa harvinainen! Ihan kuten liito-orava.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23544
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Roomalaiset rakensi betonista, kestäneet > 2000 vuotta.

Suomalaiset rakentaa betonista, kestää ~70 vuotta.

Slaavit rakentaa betonista, alkaa murenemaan ennenkuin valmistuu.

Kukaan ei huomannut, että olympialaisiin rakennettu soutukatsomo on sortumispisteessä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En käsitä miksi tuo soutustadion halutaan säilyttää. Seillä ei ole ollut mitään elämää, joten miksi tuollaista kuollutta mausoleumia halutaan ylläpitää keskellä elävää kaupunkia? Pääkäupunkiseutu on täynnä suojeltuja käytännössä käyttämättömiä rakennuksia, joiden kunnostamiseen tutkin koskaan tulee olemaan rahaa ennen niiden lahoamista korjauskelvottomiksi.

Jos jotain vanhaa halutaan säilyttää, niin valitaan ne kohteet, joilla uskotaan olevan käyttöä ja joiden kunnostamiseen sekä ylläpitoon rahat riittävät.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009053432.html

Nohevaa.

Hyvä, että näitä joskus joutuu rakentaja korjaamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Saas nähdä miten talvellä käy. Fingridin mukaan huippukulutuksen ja tuotannon välissä on 2200MW gäppi. OL3 (1600MW) on jo tuossa tuotannossa mukana. Käytännössä tuon sähkön piäisi tulla ruotsin pohjoisen yhteyden kautta, koska tuskin balteilta liikenee ylimääräistä ja etelä-ruotsitakaan tuskin liikenee. Eli 1000MW jää puuttumaan.
https://www.fingrid.fi/ajankohtaista/ti ... katkoihin/

EDIT: Tuuli tuottaa just nyt 20MW ja koko EU:ssa tuulee heikosti. Kiitos tuulihörhöt!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tärkeintä on pitää pää kylmänä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^^ Kai sieltä Pohjois-Skandinaviasta tänne tulee aika hyvin sähköä, kun eivät siirtoyhteyksien puutteen takia oikein muuallekaan kaikkea saa. Aamun Hesarissahan oli aika kiinnostava juttu siitä, miten Euroopan energiakriisitalvea saattaa pahentaa erityisesti Ranskan riippuvaisuus ranskalaisesta ydinvoimasta. Ilmeisesti sieltä on kapasiteetista aika iso osa poisssa käytöstä, koska voimaloiden korjaaminen on niin vaikeaa.

Kuinkakohan suuri merkitys talven odotettavissa oleviin huippukulutuslukemiin tulee olemaan sillä, että varmaan kuluttajat ovat kuitenkin jonkin verran säästöhaluisempia kuin aiemmin? En usko, että ihan samaa määrää vapaa-ajan asuntoja pidetään täydessä lämmössä kuin aiemmin, kaupat ovat osin jo nyt alkaneet katkaista virtaa kylmien juomien jääkaapeistaan huipputunneille, ja ehkä yleinen säästötalkoomeinki vaikuttaa muutenkin jotain. Vai onko kaikki Raahen terästehtaan ja metsäteollisuuden ohella pelkkää kohinaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25812
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kaliforniassa verkon ylläpitäjä lähetti tekstiviestin kuluttajille ja kulutus reagoi siihen nopeasti

https://www.latimes.com/california/stor ... -blackouts
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.09.2022 10:54 ^^ Kai sieltä Pohjois-Skandinaviasta tänne tulee aika hyvin sähköä, kun eivät siirtoyhteyksien puutteen takia oikein muuallekaan kaikkea saa.
Siirtokapasiteettia on vain 1000MW. Ei sieltä enempää tule.