Urasuunnittelu

Yleinen lätinä jä kitinä
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 07.09.2022 1:01

AKK:n tilaisuuden lopuksi olisi muuten saanut ottaa ilmaisen muoviämpärin.
Oikeesti? :o

Kuulostaa mustan huumorin sketsiltä..
tarttis teherä jotain
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ huippu-amk:t kilpailevat opiskelijoista
McJanne
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kyllästyin odottamaan luvattuja työtarjouksia ja siirsin pelimerkit konsulentti-ruutuun.

Periaatteessa jo kahden kuukauden varma laskutus plakkarissa, mutta katselen tässä muutaman kuukauden tokko riittää vallaan virman perustamiseen.

Idea, noin pääpiirteittäin, on toimia välimiehenä ja yhdistäjänä ja siinä sivussa tehdä vähän myyntiä ja liiketoiminnan kehitystä, digimarkkinointia ja näiden yhdistelmiä.

Joku myy - toinen ostaa, kolmas purkaa - joku rakentaa. Paljon on segmenttiä missä operoida, ongelma on tietenkin tuotteistaminen ja tulovirtojen suunnittelu ja ohjaus siten, että leipä ei ole kohtuuttoman tiukassa.

"Helpompi on kymmenen firman maksaa tonni kuussa kun yhden viisi tonnia kuussa"
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
nokkaelain
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2022 9:01

Kuva
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

nokkaelain kirjoitti: 09.09.2022 4:49 Nyyh nyyh
Ja nyt tuonne hakemus:

Ohjelmistokehityksen rooleja, 12 paikkaa Varsinais-Suomessa

Tietenkin kannattaisi hakea suoraan firmoihin, mutta kun ilmeisesti päässä asuu ajatus ettei osaa mitään niin ehkä tuon kautta löytyy varmuus.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä

Bluntly kirjoitti: 09.09.2022 13:57
nokkaelain kirjoitti: 09.09.2022 4:49 Nyyh nyyh
Ja nyt tuonne hakemus:

Ohjelmistokehityksen rooleja, 12 paikkaa Varsinais-Suomessa

Tietenkin kannattaisi hakea suoraan firmoihin, mutta kun ilmeisesti päässä asuu ajatus ettei osaa mitään niin ehkä tuon kautta löytyy varmuus.
Vanhempani löysivät tuon, ja ovat koittaneet pari viikkoa saada minua hakemaan. Huono puoli on se, että tuota tehtäisiin työttömyyskorvauksella eli tässä tapauksessa työmarkkinatuella. (On oma tarinansa, miksi en saa ansioisidonnaista, vaan aikaraja tuli vastaan aiemmin kuin luulin. Jos olisin nostanut sitä heti kun mahdollista, saisin edelleen.)

En sinänsä kuvittele etten osaisi mitään (tosin valmiiksi sopivia paikkoja on rajallisesti), vaan epäilen muuta kykyä. Töissä ollessa oli pari työkaveria, jotka eivät koskaan saaneet mitään hyödyllistä aikaan - jälkimmäistäkin roikotettiin koko puolen vuoden koeaika.
Bluntly
Kitisijä

Plus minimaalinen lisäkorvaus per päivä.

Mutta heti kun työnantaja näkee, että osaa niin voi pyytää vakinaistamista. Ei tarvitse odottaa koulutuksen loppuun.

Lisäksi voi samaan aikaan hakea muuta työtä ja lopettaa tuon jos saa paikan (tai kilpailuttaa).

Aina parempaa kuin istua kotona ryyppäämässä.
James Potkukelkka
Kitisijä

nokkaelain kirjoitti: 09.09.2022 4:49
James Potkukelkka kirjoitti: 07.09.2022 9:01

Kuva
Todellisuus matkii taidetta :o
tarttis teherä jotain
nokkaelain
Kitisijä

9e / työpäivä taitaa olla se korvaus Kelalla.

Tuo koulutus on jotain FrontEnd/BackEnd/FullStack-kehittäjää ja vähän mobiilisovellusta. Eikö näitä valmistu nykyään joka tuutista ja itse pitäisi lähteä melkein nollasta. (Ok, olen vähän MySQL:n/SQLiten kanssa ollut tekemisissä ja Android Studiollakin tehnyt hyödyllisiäkin työhommia, vaikka Javaakin osaan vain sen verran kuin tarvitsi tehdessä opetella.)
nokkaelain
Kitisijä

James Potkukelkka kirjoitti: 09.09.2022 14:46 Todellisuus matkii taidetta :o
Tuo kuva lienee joltain AKK:n standilta, mutta työttömille järjestetyssä tilaisuudessa oli sivupöydällä ämpärit kahdessa rivissä, jotta kaikille riittää.

Ei se nyt vielä ole taidetta, että ämpäreitä on tarjolla, mutta kun loppukommenttina sanottiin, että voitte ottaa ämpärin tuolta pöydältä :)
Bluntly
Kitisijä

nokkaelain kirjoitti: 09.09.2022 14:49 Tuo koulutus on jotain FrontEnd/BackEnd/FullStack-kehittäjää ja vähän mobiilisovellusta. Eikö näitä valmistu nykyään joka tuutista ja itse pitäisi lähteä melkein nollasta.
Katso esimerkkilistaa tehtävistä.

Tuo REKRYTOIVA koulutus. Ei koulutuksen loputtua olla työttömänä vaan työllistytään siihen firmaan missä on koulutusajan, toki järkevimmät tekee sopimuksen kesken kaiken. Ei ne turhaan hae.
Bluntly
Kitisijä

Kannattaa pistää laiskamatoilu heti poikki ennenkuin on kotona itkevä G-mies litkimässä karhua/lonkeroa.

Minä pistän huomenna hakupaperit kouluun, sinä pistät tuohon koulutukseen. Perkele!
nokkaelain
Kitisijä

Soitin ex-työpaikalle ja maanantaihin mennessä kysellään, onko projekteihin tarvetta työntekijöille.

(Samalla hoidettiin asioita kuten puuttuva työtodistus ja heille kuuluva iLoq-avain, jota ei käytetty muutamaan vuoteen.)
McJanne
Kitisijä
Viesti:

Nyt ois kaikkien alojen erikoisasiantuntijoilla mahdollisuus loistaa.

Apua ja sparrailua tarvitaan, speksit lyhyesti:

- satunnaista laskutusta verokirjalla ei enää käy
- mikä olisi hyvä laskutuspalvelu? Perusteluja?
- kokonaistuntimäärä kuukausitasolla alle 40

Vaihtoehtoja mitä olen pohtinut:
- toiminimi/yrittäjyys (alle 15% omistus oy:stä)
- jatko verokirjalla (haasteita työntekijästatuksessa)
- lahjoittaa kaiken työn ry:n laskutettavaksi
- osuuskunta (alle 7 perustajaa, ei työsuhde)

En siis vielä ehkä yllä sille tasolle, että yritys kantaisi, mutta sinnepäin olisi tarkoitus mennä...

Ajatuksia?

#laskutus #kevytyrittäjyys #tippaleipäkonsultointi #osuuskunta #toiminimi #osakeyhtiö #työsuhde #rekisteröityyhdistys #sparraus #neuvo #neuvoaantava #konsultti #yritys
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
James Potkukelkka
Kitisijä

Minä kun en ymmärrä muusta kuin Oy-muodosta, sitä kun olen harrastanut yli 20 vuotta, niin kirjoitan siitä.

Onko mahdollista, että perustat oman oy:n ja kaikki sen kautta? Se on mun mielestäni yksinkertainen ja selkeä systeemi. Nykyään ei tarvitse lainkaan osakepääomaa ja kioskin voi perustaa yhdessä illassa netin kautta. PRH:n sivut neuvovat hyvin. Kirjanpito tietysti sitten täytyy ostaa, mutta senkin saa halvalla.

Kun perustin Oy:n nettikioskiani varten, tein sen itse netissä yhdessä illassa ja kirjanpidon ostin täältä. Koskaan en ole ko. kirjanpitofirmassa käynyt, kaikki hoituu netin kautta https://www.mst-yhtiot.fi/

Mun mielestäni Oy on hyvin selkeä systeemi, koska siinä automaattisesti omat ja firman rahat ovat erikseen. JOs tarkkaavainen lukija muistaa, niin mähän hypomaanisessa vaiheessani perustin toisenkin nettikioskin ja sen tein toiminimellä. Se on mun mielestäni hyvin sekava systeemi, koska omat ja toiminimen rahat ovat sumeasti erossa toisistaan (tarkalleen ottaenhan ne eivät edes ole, mutta varallisuus on).
tarttis teherä jotain
McJanne
Kitisijä
Viesti:

James Potkukelkka kirjoitti: 17.09.2022 10:32 Minä kun en ymmärrä muusta kuin Oy-muodosta, sitä kun olen harrastanut yli 20 vuotta, niin kirjoitan siitä.

Onko mahdollista, että perustat oman oy:n ja kaikki sen kautta? Se on mun mielestäni yksinkertainen ja selkeä systeemi. Nykyään ei tarvitse lainkaan osakepääomaa ja kioskin voi perustaa yhdessä illassa netin kautta. PRH:n sivut neuvovat hyvin. Kirjanpito tietysti sitten täytyy ostaa, mutta senkin saa halvalla.

Kun perustin Oy:n nettikioskiani varten, tein sen itse netissä yhdessä illassa ja kirjanpidon ostin täältä. Koskaan en ole ko. kirjanpitofirmassa käynyt, kaikki hoituu netin kautta https://www.mst-yhtiot.fi/

Mun mielestäni Oy on hyvin selkeä systeemi, koska siinä automaattisesti omat ja firman rahat ovat erikseen. JOs tarkkaavainen lukija muistaa, niin mähän hypomaanisessa vaiheessani perustin toisenkin nettikioskin ja sen tein toiminimellä. Se on mun mielestäni hyvin sekava systeemi, koska omat ja toiminimen rahat ovat sumeasti erossa toisistaan (tarkalleen ottaenhan ne eivät edes ole, mutta varallisuus on).
Oy on ihan kelvollinen vaihtoehto siinä vaiheessa, kun laskutettavaa on riittävä määrä. Tästä ollaan vielä keskimäärin noin 90% päässä.

Linkedinissä naapuri ideoi, että voisi tehdä diilin orjaksuppiasfirman listoilla olosta, maksaa ~5% komission pakollisten päälle ja nostaa omassa tahdissaan sopivissa paloissa tai pitää bufferissa.
Kirjoitan tätä alasti
&
-JM
nokkaelain
Kitisijä

Oy:n osakkuudesta luovuin joulukuussa (rahaa vastaan.) En ole kyllä hahmottanut, mikä olisi hyvä puoli muissa yritysmuodoissa.
Vastaa Viestiin