Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 14:06 ^ Pahoittelut. En muista sairauksiasi. En lue palstaa kuin osittain, enkä muista kaikkea. Et ollut sitä paitsi ensimmäisenä mielessä, kun näitä jojolaihduttajia mietin.
Kiitos. Mun viimeisin päivitys oli just siinä 2 pykälää sun viestin yläpuolella, niin oli aika vaikea kuvitella ettei viestisi liittyisi omaani.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 09.08.2022 14:29
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 14:06 ^ Pahoittelut. En muista sairauksiasi. En lue palstaa kuin osittain, enkä muista kaikkea. Et ollut sitä paitsi ensimmäisenä mielessä, kun näitä jojolaihduttajia mietin.
Kiitos. Mun viimeisin päivitys oli just siinä 2 pykälää sun viestin yläpuolella, niin oli aika vaikea kuvitella ettei viestisi liittyisi omaani.
Usein luen kesken töiden ja riskin uhallakin kommentoin. Ei tietenkään pitäisi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.08.2022 14:19 ^en halua muuten nyt sekaantua tähän asiaan, mutta sen verran, että kun joskus totesin keskitysleirin ruokavalion olleen tehokas, muistaakseni paheksuit voimakkaasti ymmärtämätöntä kommenttiani?

Muistaakseni paheksuntasi kärki oli, että koska jokainen tietää, että ihminen laihtuu, jos syö vähemmän kuin kuluttaa, niin sen tuominen laihdutuskeskusteluun on tymää.
Löytyi

viewtopic.php?p=760289#p760289
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ En ymmärrä pointtiasi. Avaisitko?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Yritän sanoa, että eikös tuo sun neuvosi olla aika lailla verrattavissa mun neuvooni?
Sun neuvo on "muistakaa liikkua, niin ette jojoile", mun neuvo on "syökää vähemmän kuin kulutatte, niin laihdutte".

Tosin se ero noissa neuvoissa on, että laihdutuskeinona mun keinoni on se ainoa mikä toimii. Liikkuminen on tietysti terveellistä, mutta sehän ei ole tämän ketjun aiheena.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Voihan sen noin nähdä. Mun ohje ja kai samalla myös tiedostettu provo oli muistuttaa, että jojolaihduttamisen sijaan kannattaisi unohtaa koko kaloriajattelu tai kilojen tuijotus ja keskittyä omaan hyvinvointiin. joka sitten sisältäisi myös liikunnallisen mieluisan elementin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 22:11 ... kannattaisi unohtaa koko kaloriajattelu tai kilojen tuijotus ja keskittyä omaan hyvinvointiin. joka sitten sisältäisi myös liikunnallisen mieluisan elementin.
Eikä sen liikunnan edes tarvitse olla erityisen mieluisaa, kunhan se on jotain mikä tulee tehtyä suunilleen joka viikko. Joku koiraa 2 kertaa päivässä ulkoiluttava ei välttämättä pidä sitä kävelyä mitenkään "mieluisana", mutta kävelee kuitenkin satoi tai paistoi.

Hyötyliikunta on iso juttu. Esim. koira, kävellen ja pyörällä tehdyt asioinnit, metsänhoito, portaiden kävely ja erityisesti kävellen tai pyörällä tehty työmatka luovat pohjan liikkumiselle. Tuohon jos löytää seuraksi jotain satunnaisempaa liikuntaa, niin asiat ovat jo varsin mallillaan.

Puutarhan kivijumppaa suosittelen. 8 tunnin jälkeen on takki aika tyhjä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en tiedä miten liikunnasta tulisi ajatella tai miten keskimäärin ihmiset sen kokevat. Mun mielestä liikunnan ei todellakaan aina tarvitse olla erityisen hauskaa, mieluista tai kivaa. Kokonaistulo ratkaisee. Tylsää liikuntaa on helppo sietää, kun tietää, että se palkitsee hyvänä olona loppupäivän. Ja kannattelee jatkossa hyvin. Vähän niinku turvaverkko.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 09.08.2022 22:51 Tylsää liikuntaa on helppo sietää, kun tietää, että se palkitsee hyvänä olona loppupäivän.
Monilla, minä mukaan lukien, liikunta ei tuota mitään sen kummempaa hyvää oloa loppupäiväksi.

Sanoisin, että 95% ihmisistä ei koe trainerin päällä polkemista mielekkäänä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 10.08.2022 0:12
Sanoisin, että 95% ihmisistä ei koe trainerin päällä polkemista mielekkäänä.
Sanoisin, että 99,9% ei koe, en minäkään. Viihdytän itseäni juttelulla tai kännykän väijymisellä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Huomaa tuloksessa kun ottaa viikon kevyemmin. Nyt tosin kuuma sää ja firman kesäjuhlat vaikuttivat negatiivisesti.

Kaikkien odotusten vastaisesti kuitenkin suorat housut mahtuivat, pitkästä aikaa, jalkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Housuistakin huomaa, että jotain on lähtenyt. Lahkeet lepattaa tuulessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Fuuu. Meni heittämällä yli sadan kilon, kun olen ollut viikon töissä ja syönyt kunnolla. Keväästä +9 kg mutta edelleen -14 kg vuoden takaiseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 30.09.2022 19:52 Fuuu. Meni heittämällä yli sadan kilon, kun olen ollut viikon töissä ja syönyt kunnolla. Keväästä +9 kg mutta edelleen -14 kg vuoden takaiseen.
Et kai palannut entiseen firmaan?
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 30.09.2022 21:22
nokkaelain kirjoitti: 30.09.2022 19:52 Fuuu. Meni heittämällä yli sadan kilon, kun olen ollut viikon töissä ja syönyt kunnolla. Keväästä +9 kg mutta edelleen -14 kg vuoden takaiseen.
Et kai palannut entiseen firmaan?
Mistä arvasit :) Vanhemmilta tuli painostusta mennä töihin. Täytin myös pari web-lomaketta muualle ilman varsinaista työhakemusta, ja olisi tullut pari työhaastattelupyyntöä, mutta ehdin aloittaa jo.

Edit: pehmeä lasku työelämään. Tunnen hommat, eikä vuodessa ole tapahtunut juuri mitään. Kun siinä sivussa saisi aikaseksi tehdä vaikka niitä Bluntlyn mainitsemia HY:n avoimen verkkokursseja. Ja aloittaa laikkarin, ettei mene offtopiciksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

ja olisi tullut pari työhaastattelupyyntöä, mutta ehdin aloittaa jo.
Jumalauta hei. Miten sä kilpailutat sen paskalaitoksen ikinä jos et mene edes koettamaan?
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 30.09.2022 23:41
ja olisi tullut pari työhaastattelupyyntöä, mutta ehdin aloittaa jo.
Jumalauta hei. Miten sä kilpailutat sen paskalaitoksen ikinä jos et mene edes koettamaan?
Toiseksi uusimmassa Tekniikka & Taloudessa konsultti kertoi juuri, että haitallista työpaikkashoppailu on - siis työntekijällekin.

Edit: poistin hymiön. Minulla ei ole ehkä valmiita valmiuksia useimpiin tarjolla oleviin työpaikkoihin. Tuossa toisessakin olisi ollut ohjelmointitesti, luultavasti kielellä, josta ei ole kuin hajua. En ole aina nopea pääsemään aina alkuun. Mutta asenne on se, että jos asia ei tunnu mahdottomalta ja on määritelty, se on tehtävissä. (Kumpikaan noista ei ole läheskään aina täyttynyt.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 30.09.2022 23:41 Jumalauta hei. Miten sä kilpailutat sen paskalaitoksen ikinä jos et mene edes koettamaan?
Vielä: ei ole kyse vielä kilpailutuksesta. Kaverien kommentit:

"nokkis" | Palkkaus on sama kuin aiemmin, en muista tarkkaan mutta se oli reilu [CENSORED]
kaveri #1 | Noh, tiedät ettei sun olisi tarvinnut siihen suostua

kaveri #2 | mee ihmeessä haastatteluihin
kaveri #2 | en ne tyypit tule mitään oppimaan
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti: 09.08.2022 9:09 Alle 120kg :ohyeah: :hep:

Tällä hetkellä paino tippuu nopeammin kuin koskaan aiemmin mun mittaushistorian aikana ja se tuntuu tapahtuvan ihan itsestään.
Siihen se sitten hyytyikin. Liikuntamäärät ei ainakaan vähentyneet Elo-syyskuun aikana, eikä mielestäni ruokailutottumukset muuttuneet, mutta painon tippuminen loppui kuin seinään. Sitten ärtyi polvivaivat ja oli pakko pistää lepovaihde päälle. Joku pari kiloa tullut takaisin päin viimeisen 3 kuukauden aikana. Kuitenkin yli 5 kiloa alle edellisen kevään huippua ja melkein 10kg kahden vuoden takaisesta, joten ollaan tyytyväisiä saavutettuun tulokseen. Suunta on oikea, mutta olisin toivonut pudottavani 5kg enemmän.

Lääkärilläkin on tullut rampattua ja sain Kelalta joululahjaksi uuden Kela-kortin ja korvauspäätöksen Semaglutidiin. Nyt vaan pitäisi saada oma lääkäri pois lomilta kirjoittamaan resepti. Tuollahan pitäisi olla tutkitusti ihan merkittävä laihduttava vaikutus, joten jännä nähdä miten se muuttaa oloa ja näkyykö tulos puntarilla.

Pistetääs tähän itselle muistiin, että jos vuoden päästä on taas 5kg vähemmän, niin pitää olla tyytyväinen, vaikka oikeesti toivon taas saavuttavani sen 10kg pudotuksen. Ei pikavoittoja ja pysyvää muutosta tavoitellen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Unohdin käydä vaa´alla vuoden vaihteessa.

Syksy meni hyvin, mutta sitten sattui ja tapahtui. Paino sanalla sattui.

Syöminen ollut aika hyvin hallussa kylläkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ehkä kilo tuli joulun aikana suklaasta sun muusta, mut se lähtee hiihtoladuilla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti: 10.01.2023 13:43 Lääkärilläkin on tullut rampattua ja sain Kelalta joululahjaksi uuden Kela-kortin ja korvauspäätöksen Semaglutidiin. Nyt vaan pitäisi saada oma lääkäri pois lomilta kirjoittamaan resepti. Tuollahan pitäisi olla tutkitusti ihan merkittävä laihduttava vaikutus, joten jännä nähdä miten se muuttaa oloa ja näkyykö tulos puntarilla.
Kohta 4 viikkoa takana Semaglutidi kuuria. Ensimmäinen viikko puolikkaalla tabletilla ja sitten täysiannostus. Onpahan ollut eksoottista toistaiseksi. Mä olen yleensä kestänyt aika hyvin lääkkeitä, mutta nyt on ollut kattava kirjo sivuoireita, joskin onneksi koko ajan vähenevissä määrin. Pahoinvointia, jotkut hajut ja ruoka-aineet etoo, närästystä ja ripulia. Yksi saikkupäivä piti pitää silloin kun vaihdoin täyteen annokseen, kun työnteosta ei vaan tullut mitään, mutta enää oireet ei juurikaan vaivaa. Eiköhän tämä tästä.

Positiiviselta puolelta sitten on ollut mielenkiintoista seurata miten voimakkaana kylläisyyden tunne tulee ja selvästi pienemmästä ruoka-annoksesta kuin aikaisemmin. Kylläisyyden tunne myös jatkuu pidempään ja monesti ei ehdi tulla minkäänlaista näläntunnetta ruokailujen välissä. Jos ei pidä ruokailuaikataulusta kiinni, niin ruokailujen väli helposti venyy verensokerin tasapainon kannalta liian pitkäksi. Ruokahalu on myös suuntautunut kevyempiin ja raikkaampiin vaihoehtoihin. Monet rasvaisemmat ruuat etoo tällä hetkellä, niin herkemmin ottaa lautasella salaattia ja kasvisruokaa. Kroppa tuntuu kaipaavan kevyttä ja helposti sulavaa ravintoa. Ravintolassakin on nyt helpompi valita salaatti, kun tietää ettei annoksen syötyä jää nälkäinen olo. Aikaisemmin ravintola-annos salaattia tarkoitti helposti, että lopettaessa on yhtä nälkä kuin aloittaessa :?

Mä olen pohdiskellut, että tältäkö syöminen normaalista ihmisestä tuntuu? Viimeviikot on vahvistaneet käsitystäni siitä, että mulla on jonkinlainen syömishäiriö ja nyt viimeinkin keho reakoi niin kuin pitää.

Yksi rasittava piirre lääkkeessä on, että se pitää ottaa tyhjään mahaan vähintään puoli tuntia ennen ruokailua. Oman olon kannalta olen huomannut, että tunti ennen ruokailua on parempi vaihtoehto. Lääke vaatiikin vähän suunnitelmallisuutta sen suhteen missä välissä sen voi ottaa minäkin päivänä. Ehkä tähänkin joku rutiini vielä muodostuu.

Kaikki yllä mainittu huomioiden olisi ihme, jos tällä ei paino putoa. Tän aamun punnituksen perusteella -3,1kg lääkityksen aloituksesta, eli melkein kilo viikkoon. Vähän turhan nopeasti lihasmassan säilymisen kannalta, mutta eiköhän tuo vauhti kohta hidastu. Keskimäärin 2kg/kk riittäisi hyvin siihen, että saavuttaisin mun painotavoitteen tänä vuonna. Toivottavasti myös tuo diabetes saadaan tällä kuriin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 06.02.2023 17:01 Perkeleen Ozempic loppu ja huomenna pitäs tykittää. Eikä millään jaksa ajella ympäri maakuntia.
Tuo sun Ozempic on samaa kuin Vagiksella oleva Rybelsus. Sulla injektiona, Vagiksella tabletteina. Eli jos Ozempic on loppu, voisit pyytää lääkäriltä Rybelsus tableteista reseptin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vauhti kiihtyy. Tänään puntari näytti 1,8kg vähemmän kuin viikko sitten. Ei tässä oo mitään järkeä :lol:

Kai tässä nestetasapaino heittelee. Viime viikonlopun olin normaalisti kotona, kun edellisenä ajelin autolla pitkin Suomea, niin olisko ollut keho turvoksissa sen jäljiltä.

On tää ihme lääke. Tässä alkaa ymmärtämään näiden fitness gurujen laihdutus ohjeita, että kun tekee mieli karkkia, niin ota porkkana. Paitsi että keho ei edes himoitse sitä mässyä, vaan nimenomaan sitä porkkanaa. Meinaan just nyt porkkana maistuu jotenkin käsittämättömän hyvälle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :ohyeah:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin