Nörtteily

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Mikä on nörteintä mitä olette tehneet?

Omalla skaalalla pääsee aika korkealle se, että tein aikoinaan DOSille Amiga-tyylisen, hiirellä esiin vedettävän moniajosysteemin.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Oon rakennellut 3 pöydänaluskonetta.
- 1. kanssa meni pähkäillessä kolmen kuukauden viikonloppuillat, kunnes oivalsin biosista puutuvan tuen uusimalle prossulle.
- 2. kanssa meni kanssa jonkun aikaa, kunnes selvisi Winukan päivityksessä olevan vikaavikaavikaa, joka esti käynnistymisen ohjelmistopäivityksen jälkeen.
- 3. kone olikin pääosin sama kuin edellinen ja onnistui helposti, koskapa päivitysvihre oli jo korjattu yleisessä jakelussa.

Ai niin. Edellisessä työpaikassa tein LotusNotesiin tietokanta-jutskan tiettyjen kiinteiden omaisuuksien kulujen/haltijoiden/jne hallintaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Söin kerran kylmän einespizzan pepsi maxilla ryyditettynä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Urpiainen, mitä on nörtti latinaksi? Katoin mun sanakirjasta, jossa pitäis olla myös nykyaikaisia sanoja, mutta en löydä. Oon nörttifiili.

Lisäks pelasin kerran tätä: http://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/eclipse/
Viimeksi muokannut musta muumio, 12.04.2012 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Värkkäsin AMOS:illa Warhammer 40K kaksin pelattavan lautapelin. Kaverin kanssa peliä aikani naksuteltuani tulin siihen tulokseen, että WH40K olisi loistava pohja Ufo-tyyppiselle vuoropohjaiselle taktiselle pelille. Ja siihen, ettei minusta ole koodariksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti:Söin kerran kylmän einespizzan pepsi maxilla ryyditettynä.
Korjasin silmälasini rautalangalla.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

urpiainen kirjoitti:Söin kerran kylmän einespizzan pepsi maxilla ryyditettynä.
Aika kevyttä kamaa, näin kymmenillä demopartyilla käyneelle.

Ensimmäisellä kertaa mentiin Rovaniemelle. Yöksi pysähdyttiin Kalottimajoilla ja otettiin kone esiin. Tuotos oli täysi alisuoritus. Kaverin mielestä kaiken piti toimia 12 MHz.n 286:lla "freimiin". Kompossa joku huusi: "Tää oli paska". Complexin täysin ylivoimaisen demon jälkeen tekijä huusi, ettei ikinä ole voitettu rahaa tällaisella paskalla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

musta muumio kirjoitti:Urpiainen, mitä on nörtti latinaksi?
Mä en ole koskaan lukenut latinaa, joten sikäli en osaa auttaa. Mutta kulttuurihistoriallisesti voisi kai ajatella, että ainakaan klassisessa latinassa ei sanaa varmaan ole, koska antiikin aikana tuskin oli nörttejä sen enempää kuin vaikkapa homoseksuaalejakaan. Jos katsomme vaikkapa Turklen vuoden 1984 uraauurtavaa esitystä nörtti-identiteetin luonteesta etnografisessa tutkimuksessaan MIT:n miesopiskelijoista teoksessa The second self: Computers and the human spirit, jossa Turkle kirjoittaa, että nörtit kuvailevat itseään sosiaalisiksi hylkiöiksi, jotka hylkäävät ruumiillisuuden nautintoihin rakentavan kulttuurin yleisesti ja urheilu- ja seksuaalielämän erityisesti omistautuakseen puhtaan (ei-välineellisen) komputaation itsearvoiselle kauneudelle ja siihen liittyvän esoteerisen tiedon vaalimiselle ja kartuttamiselle, niin käynee selväksi, että keskiajan latinassa nörtistä voinee käyttää sama sanaa (mikä onkaan), jota käytetään munkeista.
Viimeksi muokannut urpiainen, 12.04.2012 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Kyllä sen sanan täytyy olla olemassa, koska Vatikaanissahan on joku toimisto, joka jotenkin "virallistaa" ja kehittää latinaa koko ajan. Ja sanakirjasta löytyykin mm. tietokone, hehkulamppu ja sähkö. Pitää ettiä kirjastosta seuraavan kerran joku Vatikaanin toimittama esim. englanti-latina-sanakirja.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

urpiainen kirjoitti:Jos katsomme vaikkapa Turklen vuoden 1984 uraauurtavaa esitystä nörtti-identiteetin luonteesta ...
Tämä kaverini on sittemmin tutkinut aihetta tieteellisesti:
http://www.kameli.net/demoresearch2/
Ja lisuri:
http://www.kameli.net/demoresearch2/reu ... thesis.pdf

Nykyään kulttuurintutkimuksen jatko-opiskelija, koska TKK oli väärä paikka.

DI, taiteen maisteri, ja helvetin lahjakas tyyppi. Ja opettaa mm. ohjelmoinnin alkeita taiteilijoille Aallossa :).
Viimeksi muokannut Noppaelain, 12.04.2012 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

musta muumio kirjoitti:Kyllä sen sanan täytyy olla olemassa, koska Vatikaanissahan on joku toimisto, joka jotenkin "virallistaa" ja kehittää latinaa koko ajan. Ja sanakirjasta löytyykin mm. tietokone, hehkulamppu ja sähkö. Pitää ettiä kirjastosta seuraavan kerran joku Vatikaanin toimittama esim. englanti-latina sanakirja.
Tai sit voi kokeilla googlea: http://glosbe.com/en/la/nerd
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

urpiainen kirjoitti: Tai sit voi kokeilla googlea: http://glosbe.com/en/la/nerd
Vautsi vau, kiitti. Kokeilinkin jos www.sanakirja.org mutta tuo on surkea. Oonko mä siis culusfiili? Eikun, noi termithän tuleekin vissiin kreikasta, enkä osaa vielä ees aakkosia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaikea valita.

- legonrakennuksen sm-kisat
- tekaisin erään harjoitustyön Assemblyllä
- pelasin Everquestia kolme viikkoa käymättä kertaakaan pihalla
- en vieläkään osaa vongata pillua
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Se, että jaksoin lukea tätä ketjua 7,5 sekuntia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Harrastin vähän aikaa DX-kuuntelua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

HTPC esihistoriallisilta ajoilta.

Kuva
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Jeri Ellsworth mainittiin uutisessa:
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/15727/Va ... likonetta/

Kommentteja jostain haastattelusta:
* "All us geeks now want to know if she’s married or not."
* "Jeri, I think I speak for all the geeks in the world when I say: “We love you and we want to marry you.”
* "fuck if she is married i wanna know how to buy a fire breathing furby"

Valitettavasti:
"Subsequently she found an Amiga-savy gal named Courtney for a girlfriend: a lot younger and prettier than me too! You might have drooled at her too: she's the blonde babe with the Amiga Tattoo/Boing Ball on her left shoulder. "

Olen Jerin tavannutkin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nörtteilen sen verran että totean Firefox 29.0:n olevan kertakaikkisen hyvä.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:Nörtteilen sen verran että totean Firefox 29.0:n olevan kertakaikkisen hyvä.
Millä perusteella?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

En mä mikään iUskovainen ole, mutta siitä asti kun älytuotteet ovat tulleet markkinoille, niin mulla on ollut pelkästään iTuotteita käytössä. Duunin puolesta - vapaa-ajalla ei juuri muut härpäkkeet ole jaksaneet kiinnostaa. Noh… Tänään jouduin pakonsanelemana ohimennen konffaamaan yhden Asus Android härpäkkeen. Kotiin päästyäni googletin ensimmäistä kertaa elämässäni, että mikä se Android on. Törmäsin BlueStack App Playeriin. Huh! Meinasin jo hankkia ProCasterin ihan vain uteliaisuuttani.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tein pari Oletko jotain kyselya Facebookkiin,, Vaikka jaksa suuremmin ohjelmointia..
Tein joskus html portaaleja parit mutta onneksi niitä ei koskaan julkaistu..
Toinen oli natura alueista ja toinen helsingin kaupungin sivukirjastoista..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen ylpeä itsestäni (vaikka tosinörtille tämä toki on säälittävää)

Käyttäen etäyhteyttä töistä kännyllä teamviewerin avulla http://www.teamviewer.com/fi/ konffasin Elisan ADSL:n modeemin siltaavaksi ja avasin reitittimestä ja palomuurista 8333 portit, jotta sain Bitcoin coren https://bitcoin.org/en/download yhteydet toimimaan.

Eilen tappelin tuon kanssa pari tuntia ennen kuin tänään tajusin, että mulla oli kaksi NAT laitetta ketjussa ja se sekoitti portin avaamisen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Wookieepediassa on ~178000 sivua.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2016 11:28 Olen ylpeä itsestäni (vaikka tosinörtille tämä toki on säälittävää)

Käyttäen etäyhteyttä töistä kännyllä teamviewerin avulla http://www.teamviewer.com/fi/ konffasin Elisan ADSL:n modeemin siltaavaksi ja avasin reitittimestä ja palomuurista 8333 portit, jotta sain Bitcoin coren https://bitcoin.org/en/download yhteydet toimimaan.

Eilen tappelin tuon kanssa pari tuntia ennen kuin tänään tajusin, että mulla oli kaksi NAT laitetta ketjussa ja se sekoitti portin avaamisen.
Melko homoa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Nörtteily

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yritän saada iPhonen avaamaan Wazen automaattisesti, kun puhelin liittyy auton bluetoothiin. iPhonen pikakomennoista automaatiolla pitäisi onnistua. Yritin ensin automatisoida pelkästään auton bluetooth-verkkoon liittymisellä, mutta ei oikein tunnu toimivan. Nyt koetan samaa siten, että triggerinä on edelleen auton bluetoothiin liittyminen (voisi käyttää triggerinä myös sitä, että känny havaitsee puhelimen liikkuvan autossa), mutta "keskity" tilan kautta. Toisin sanoen hieman eri reittiä samaan lopputulokseen.

Waze kertoo varsin mukavasti reaaliaikaisesti tielle pysähtyneet autot, onnettomuudet, peltipoliisit ja myös kamera-autot.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin