Ukrainan ja Venäjän sota

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 28.09.2022 8:06

Lisäksi kyse on viestistä, että Venäjä voi tuhota energiainfraa halutessaan.
Erilaisista arvauksista tämä omasta mielestäni on uskottavin. Itämeren pohjassa menee muitakin kuin Venäjältä tulevia kaasuputkia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muihin putkiin on vaikeampi pistää paukkua menemään sisälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.09.2022 8:29 Erilaisista arvauksista tämä omasta mielestäni on uskottavin. Itämeren pohjassa menee muitakin kuin Venäjältä tulevia kaasuputkia.
Piti ihan tarkistaa. Norjasta tosiaan menee yksi Puolaan, mutta se ei ole vielä täysin valmis.

Pohjanmerellä meee sitten putkea niin pirusti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tehdään tihutöitä, sabotaasia ja kiusaa, kun ei muuhun pystytä. Onhan tämä Venäjän nykyinen touhu sellaista, mikä todelliseen suurvaltaprofiilin ei istu. Venäjän ainoa vipu on ydinaseet ja niillä uhkailu. Lopun alkua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Venäjä on kyllä pystynyt aika moiseen. Eurooppa on matkalla taantumaan ja maailmantalous on aika sekaisin. Jos Venäjä päättäisi iskeä pohjanmeren putkiin, niin taloudellinen tuho olisi melkoista.

Kiire tulee muutenkin norjan kaasun kanssa. Tunnetut varannot riittäisivät euroopalle 5 vuodeksi ja oletetut 10 vuodeksi. Venäjällä olisi ollut kaasua 120 vuodeksi. 5-10 vuotta on lyhyt aika kaasun korvaamiseen, jos venäjästä tulee uusi pohjois-korea.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.09.2022 8:49
James Potkukelkka kirjoitti: 28.09.2022 8:29 Erilaisista arvauksista tämä omasta mielestäni on uskottavin. Itämeren pohjassa menee muitakin kuin Venäjältä tulevia kaasuputkia.
Piti ihan tarkistaa. Norjasta tosiaan menee yksi Puolaan, mutta se ei ole vielä täysin valmis.

Itseasiasiassa erikoisena yhteensattumana NS 1 ja Ns2 vaurioituivat samana päivänä, kun tuon putkeen käyttöönottoa juhlistettiin

https://www.euronews.com/2022/09/27/bal ... -on-russia
"The era of Russian domination in the field of gas is coming to an end, the era that was marked by blackmail, threats and extortion," Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki said at the inauguration at Budno in western Poland.
Putin; "hold my beer"

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.09.2022 8:55 Tehdään tihutöitä, sabotaasia ja kiusaa, kun ei muuhun pystytä. Onhan tämä Venäjän nykyinen touhu sellaista, mikä todelliseen suurvaltaprofiilin ei istu. Venäjän ainoa vipu on ydinaseet ja niillä uhkailu. Lopun alkua.
Mikä on raadin arvio siitä, miksi Putin ei käytä ilmeisintä ja jo onnistuneesti kokeilemaansa kiusantekokeinoaan, eli Lähi-Itä-lähtöisten pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden päästämistä massoittain EU-rajoille? Se on kuitenkin empiirisesti todettu tehokkaaksi keinoksi saada Länsi-Eurooppa sekaisin - rikkomaan omia sääntöjään ja EU:n yhteisrintamaa, sekä ennen muuta nostamaan erilaisia länsi-integraatiovastaisia ja liberaalia demokratiaa kaihtavia oikeistopopulisteja valtaan. Tämä olisi kuitenkin se Putinin toivoma kehityssuunta. Onko kuitenkin niin, että toistaiseksi Putin ei halua antaa minkäänlaista kuvaa Venäjän sisäisestä epäjärjestyksestä tai siitä, että sieltä pakenisi ulos vielä enemmän porukkaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Minusta yliragoit nyt noihin pakolaisiin. Eihän ne ole mitään esim. tamän kaasusotkun rinnalla. Lasku on jo lähes 300 miljardia pelkästään valtion tukina ja taloudelle tulleet vahingot ovat paljon suurempia. 300 miljardia vastaa 75.000 ihmishenkeä. EDIT: tuo tukiraha tietenkin kiertää taloudessa siinä missä menetettyä tuotantoa ei saada takaisin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Voi olla. Toisaalta on kuitenkin niin, että aika iso osa Lännestä on myös vaatinut putkien sulkua ja selkeää katkaisua riippuvuudelle venäläisestä energiasta, eli monen mielestä tämä ei sinänsä ole hirveän ravisteleva kehityssuunta. Ja lisäksi nuo taloudelliset vaikutukset ovat epäsuoria ja hähmäisiä; voi olla, että poliittinen kaaos syntyisi vahvemmin ja nopeammin jollain muulla keinolla. Ja paljon on näyttöä, että nimenomaan turvapaikanhakijatematiikassa jengi on hyvin valmista kiihottumaan täysin epäsuhtaisesti tosiasioihin nähden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen urpsun kannalla siinä, että partalapsien roudaaminen rajanylityspaikoille kyllä aiheuttaisi ainakin Suomessa melkoisen kalabaliikin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tämä Putinin ja toimiensa arviointi on osin mahdotonta. Hänhän ei ole rationaalinen, eikä toimensa täten aina ennalta-arvattavia tai oikeastaan loogisia. Urppis ja Sihu, jos Putin haluaisi, hänhän tietenkin voisi tehdä paljon enemmänkin pahaa ja vahinkoa Ukrainalle ja lännelle ylipäätään. Jos itse olisin Venäjän päämies, en tietenkään käyttäisi kaikkia keinoja heti tai paljastaisi kaikkea. Kyllä kai sellainen laaja ja asteettain koveneva keinoarsenaalin käyttö olisi tehokkainta ja järkevintä. Pelivara ja neuvotteluvara on aina hyvä olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 28.09.2022 9:22Mikä on raadin arvio siitä, miksi Putin ei käytä ilmeisintä ja jo onnistuneesti kokeilemaansa kiusantekokeinoaan, eli Lähi-Itä-lähtöisten pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden päästämistä massoittain EU-rajoille?
Sen teho on kovin vajaa nyt kun monet maat ovat rakentaneet rautaesiripun rajalleen ja ovat osoittaneet, ettei niitä.

Nythän tilalla on jatkuva venäläisten virta. Joku twitterissä totesi viisaasti, että pari miljoonaa vihasta asevelvollisuusikäistä Venäjällä on epävakauttava tekijä Venäjän hallinolle, mutta pari miljoonaa vihaista venäläistä työtöntä Euroopassa epävakauttaa Eurooppaa. Samalla tietysti kaikki vakoojat ja sabotöörit uivat massan mukana sisään.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mielestäni on hyvä pitää mielessä myös se, että asiat mitä Venäjällä tapahtuu ja mitkä heijastuvat länteen, eivät ole läheskään aina loogisia tai toivottuja seurauksia Kremlin päätöksistä. Paniikki ei saisi alkaa päämajasta, mutta kun paniikki siellä on pitkään ollut. Ei tilanne ole siis Putinin hallinnassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 28.09.2022 9:47 Olen urpsun kannalla siinä, että partalapsien roudaaminen rajanylityspaikoille kyllä aiheuttaisi ainakin Suomessa melkoisen kalabaliikin.
Vaalit on liian lähellä. Raja menisi kiinni hävettävän vatuloinnin jälkeen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kevyelläkin twitterin selaamisella näyttää, että aika moni ihan vakavastiotettavakin tyyppi näyttää uskovan, että USA on kaasuputkioperaation takana. Tuntuisi kummalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 28.09.2022 11:59 Kevyelläkin twitterin selaamisella näyttää, että aika moni ihan vakavastiotettavakin tyyppi näyttää uskovan, että USA on kaasuputkioperaation takana. Tuntuisi kummalta.
Todennäköisesti jo nyt tiedetään, kuka iskun takana on. Tiedustelupalvelut ovat ymmärtääkseni asian pystyneet selvittämään. On toinen asia mitä julkisuuteen halutaan antaa ja annetaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 28.09.2022 11:59 Kevyelläkin twitterin selaamisella näyttää, että aika moni ihan vakavastiotettavakin tyyppi näyttää uskovan, että USA on kaasuputkioperaation takana. Tuntuisi kummalta.
Yhdysvallat hyökkäämässä Nato-maan intressejä kohtaan sotilaallisesti tilanteessa jossa se ajaa Naton vahventamista? :mrgreen:
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Saksan vihreät haluavat valmistaa fossiileista irrottautumisen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.09.2022 12:03 Todennäköisesti jo nyt tiedetään, kuka iskun takana on. Tiedustelupalvelut ovat ymmärtääkseni asian pystyneet selvittämään.
Yhdysvaltojen tiedustelupalvelun eversti esitteli juuri minulle Paavo Nurmen patsasta. Ei suostunut sanomaan enempää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Selkeästi false flag
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mihin suuntaan Paavo Nurmen patsas katsoo?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.09.2022 13:13 Yhdysvaltojen tiedustelupalvelun eversti esitteli juuri minulle Paavo Nurmen patsasta. Ei suostunut sanomaan enempää.
Tällä palstalla on muutama hahmo, jotka lapsellisen kiimaisesti odottavat hallitukselta ja viranomaisilta järeitä ja välittömiä toimia joka asiassa ja sitten vielä pykälät rikkovaa tiedottamista kaikille kansalaisille niinku heti. Maailma ei vaan toimi niin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Viittasin vuoden 1961 teekkarijäynään.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 28.09.2022 14:34 ^ Viittasin vuoden 1961 teekkarijäynään.
Toi on klassikko :hep:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ukrainan ja Venäjän sota

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 28.09.2022 10:03
urpiainen kirjoitti: 28.09.2022 9:22Mikä on raadin arvio siitä, miksi Putin ei käytä ilmeisintä ja jo onnistuneesti kokeilemaansa kiusantekokeinoaan, eli Lähi-Itä-lähtöisten pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden päästämistä massoittain EU-rajoille?
Sen teho on kovin vajaa nyt kun monet maat ovat rakentaneet rautaesiripun rajalleen ja ovat osoittaneet, ettei niitä.
Mm. Voi olla, että teho olisi esim. Suomessa aika raju. Ja kyllä se ehkä nostaisi EU:n sisälläkin eripuraa, kun jotkut koettaisivat mumista sopimuksista ja toiset veisivät rautaa rajalle. Mut meillä olikin tässä aiemminkin aika iso näkökulmaero. En pidä tällaisesta kirjoitustyylistä, mutta tunnen silti osin vetoa tähän näkökulmaan: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46ef ... 27c38d4422
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin