Vko 40/22

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Hyvää hajumenta kakkille!

Olen Loka-Arska ja nyt 2 päivää vanha.

Oikein hyvää huokaista teille uuteen viikkoon.

En osaa kakkua sanoja vielä kunoon vauva vielä.
Mut kopea pomppimaan.

LOKA-ARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viikonlopulla tytärtä muuttamassa. Muutti Vaasankadulta Kalliosta Tapiolaan. Melkoinen kontrasti paikkojen välillä :)
Vaasankadulla porukka aamukaljoja veteli klo 10, kun aloitettiin muutto. Kadun toisella puolella kolme hieromalaitosta. Kun varasimme talon hissin muuttoa varten, niin linnakundin näköinen talon asukas tuli äänekkäästi kiroillen puuskuttaen portaita ylös ja toivotti meidät helvetiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 9:10 Kun varasimme talon hissin muuttoa varten, niin linnakundin näköinen talon asukas tuli äänekkäästi kiroillen puuskuttaen portaita ylös ja toivotti meidät helvetiin.
Kai korjasit ja sanoit olevanne muuttamassa pois?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Just vähän aikaa sitten kaveri sai nyrkistä, kun oli erehtynyt nakkikioskilla rähjäävälle jotain kommentoimaan. Eo:sta viisastuneena olin hiljaa. Tytär alkoi antamaan miehelle palautetta, kehoitin tyttöä olemaan hiljaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 9:10 Kun varasimme talon hissin muuttoa varten, niin
Ikinä kuullutkaan tällaisesta. Onko samanlainen lista kuin saunavuoroa varatessa? Noin yleisesti, tavantallaajat perseilevät ja lastaavat hissin kerralla liian täyteen ja kun roudaajia on liian vähän, hissi on jumissa minuuttitolkulla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 03.10.2022 10:03
James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 9:10 Kun varasimme talon hissin muuttoa varten, niin
Ikinä kuullutkaan tällaisesta. Onko samanlainen lista kuin saunavuoroa varatessa? Noin yleisesti, tavantallaajat perseilevät ja lastaavat hissin kerralla liian täyteen ja kun roudaajia on liian vähän, hissi on jumissa minuuttitolkulla.
Siis varasimme hissin kasaamalla sinne tavaraa ja jumittamalla oven auki.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 10:32
Siis varasimme hissin kasaamalla sinne tavaraa ja jumittamalla oven auki.
Muuttofirma olisi hoitanut tämän sivistyneesti, mutta nuukat barbaarit haluavat pilata planeetan perseilyllään.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kätken nämä sanat sydämeeni ja tutkin niitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bhven kirjoitti: 03.10.2022 10:37
James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 10:32
Siis varasimme hissin kasaamalla sinne tavaraa ja jumittamalla oven auki.
Muuttofirma olisi hoitanut tämän sivistyneesti, mutta nuukat barbaarit haluavat pilata planeetan perseilyllään.
Yllättävän tunteita herättävä aihe. En tiennyt, että joku voi kokea hissit noin kiihkeästi :?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 03.10.2022 10:52
Bhven kirjoitti: 03.10.2022 10:37
James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 10:32 Siis varasimme hissin kasaamalla sinne tavaraa ja jumittamalla oven auki.
Muuttofirma olisi hoitanut tämän sivistyneesti, mutta nuukat barbaarit haluavat pilata planeetan perseilyllään.
Yllättävän tunteita herättävä aihe. En tiennyt, että joku voi kokea hissit noin kiihkeästi :?
Mä kävin joskus nuorena, siis sellaisena pitkätukkaisena hippiretkuna, auttamassa muutossa kaveria, joka parhaaseen töölöläiseen tapaan muutti toiseen isoäitinsä omistamaan asuntoon. Sain siinä laatikoita kannellessani kuulla joltain mummelilta kunniani siitä, miten laiska nuoriso on pilalla. Tätä pilaantumista jotenkin olennoi nimenomaan hissin varaaminen, ja ehkä epäkonventionaalinen olemukseni voimisti vaikutusta. Kuten arvata saattaa, kyseinen mummeli sitten paljastui nimenomaan siksi matriarkaksi, jonka asunnoissa kaverini eleli. Mummeli pyyteli anteeksi minulta korostaen, että ei olisi kritisoinut, jos olisi tiennyt minun olevan auttamassa juuri hänen lapsenlastaan. En ole varma, auttoiko tämä varsinaisesti asiaa noin niinku eettisessä katsannossa.

Mut joo, itsekin eksyin tässä viikko-pari sitten käymään Vaasankadulla, ja kyllähän siellä on espoolaisesta lähiönäkökulmasta aika rouhea atmosfääri.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 03.10.2022 11:00 rouhea atmosfääri.
Itsekin tuli mieleen, että juuri tuota adjektiivia asunnonvälittäjä käyttäisi. Toinen olisi "elämänmakuinen".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 03.10.2022 11:00 Mä kävin joskus nuorena, siis sellaisena pitkätukkaisena hippiretkuna, auttamassa muutossa kaveria, joka parhaaseen töölöläiseen tapaan muutti toiseen isoäitinsä omistamaan asuntoon. Sain siinä laatikoita kannellessani kuulla joltain mummelilta kunniani siitä, miten laiska nuoriso on pilalla. Tätä pilaantumista jotenkin olennoi nimenomaan hissin varaaminen, ja ehkä epäkonventionaalinen olemukseni voimisti vaikutusta. Kuten arvata saattaa, kyseinen mummeli sitten paljastui nimenomaan siksi matriarkaksi, jonka asunnoissa kaverini eleli. Mummeli pyyteli anteeksi minulta korostaen, että ei olisi kritisoinut, jos olisi tiennyt minun olevan auttamassa juuri hänen lapsenlastaan. En ole varma, auttoiko tämä varsinaisesti asiaa noin niinku eettisessä katsannossa.

Mut joo, itsekin eksyin tässä viikko-pari sitten käymään Vaasankadulla, ja kyllähän siellä on espoolaisesta lähiönäkökulmasta aika rouhea atmosfääri.
Tää on jännä miten nuoriso onnistuu olemaan pilalla vuosituhannesta toiseen. Sitä kuvittelisi jotain kehitystä tapahtuvan...

Näin böndenä gubbena mä tietenkin tiedän Vaasankadun nimeltä, koska huorat silloin joskus, ja osaisin jopa sanoa sen sijaitsevan Kalliossa, mutta mulla ei ole mitään käryä missä siellä se tarkemmin ottaen sijaitsee. Tämä tietenkin sillä oletuksella, että se oli nimenomaan Vaasankatu missä ne joskus 90-luvulla lehtiotsikoiden mukaan päivysti enkä nyt mitenkään sotke asioita ja katujen nimiä keskenään. En osaa sanoa olenko ko. kadulla koskaan käynyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 03.10.2022 11:22
urpiainen kirjoitti: 03.10.2022 11:00 Mä kävin joskus nuorena, siis sellaisena pitkätukkaisena hippiretkuna, auttamassa muutossa kaveria, joka parhaaseen töölöläiseen tapaan muutti toiseen isoäitinsä omistamaan asuntoon. Sain siinä laatikoita kannellessani kuulla joltain mummelilta kunniani siitä, miten laiska nuoriso on pilalla. Tätä pilaantumista jotenkin olennoi nimenomaan hissin varaaminen, ja ehkä epäkonventionaalinen olemukseni voimisti vaikutusta. Kuten arvata saattaa, kyseinen mummeli sitten paljastui nimenomaan siksi matriarkaksi, jonka asunnoissa kaverini eleli. Mummeli pyyteli anteeksi minulta korostaen, että ei olisi kritisoinut, jos olisi tiennyt minun olevan auttamassa juuri hänen lapsenlastaan. En ole varma, auttoiko tämä varsinaisesti asiaa noin niinku eettisessä katsannossa.

Mut joo, itsekin eksyin tässä viikko-pari sitten käymään Vaasankadulla, ja kyllähän siellä on espoolaisesta lähiönäkökulmasta aika rouhea atmosfääri.
Tää on jännä miten nuoriso onnistuu olemaan pilalla vuosituhannesta toiseen. Sitä kuvittelisi jotain kehitystä tapahtuvan...

Näin böndenä gubbena mä tietenkin tiedän Vaasankadun nimeltä, koska huorat silloin joskus, ja osaisin jopa sanoa sen sijaitsevan Kalliossa, mutta mulla ei ole mitään käryä missä siellä se tarkemmin ottaen sijaitsee. Tämä tietenkin sillä oletuksella, että se oli nimenomaan Vaasankatu missä ne joskus 90-luvulla lehtiotsikoiden mukaan päivysti enkä nyt mitenkään sotke asioita ja katujen nimiä keskenään. En osaa sanoa olenko ko. kadulla koskaan käynyt.
Joo, kyllä se just Vaasankatu on tuo katuprostituutiokatu. En tiedä, onko enää. Lienee netissä nykyään sekin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vagabondo kirjoitti: 03.10.2022 10:52 Yllättävän tunteita herättävä aihe. En tiennyt, että joku voi kokea hissit noin kiihkeästi :?
Bussikaistamiehille pitäisi olla omat hissit näköjjään.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tiedä, kuinka tosissasi olet, mutta kyllähän muuttokamojen roudaus hissillä on aivan hyväksyttävää käytöstä imho.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bhven kirjoitti: 03.10.2022 11:36
Vagabondo kirjoitti: 03.10.2022 10:52 Yllättävän tunteita herättävä aihe. En tiennyt, että joku voi kokea hissit noin kiihkeästi :?
Bussikaistamiehille pitäisi olla omat hissit näköjjään.
Ihanan katkeraa :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 11:48 En tiedä, kuinka tosissasi olet, mutta kyllähän muuttokamojen roudaus hissillä on aivan hyväksyttävää käytöstä imho.
Toki on, mutta kun homman pitäisi toimia sillä tavalla tehokkaasti, että muut hissiä käyttävät jalankulkijat sopivat sinne roudaamisen väliin ilman viivettä. Siksi hississä pitää olla koko ajan alamies, joka tyhjentää hissin heti ja ylhäällä asuntoa tyhjentävät kaverit eivät laita hissiä liian täyteen ja neljäntenä kaveri joka kantaa tavarat alhaalla autoon.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 11:26 En tiedä, onko enää.
Minkään en tiedä :lol:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2022 11:48 En tiedä, kuinka tosissasi olet, mutta kyllähän muuttokamojen roudaus hissillä on aivan hyväksyttävää käytöstä imho.
Ihan perus. Itse olen asunut muutamassa eri kerrostalossa.Välillä vaan käy niin, että kun tilaa hissin, niin oven avautuessa sisällä on pelkkä muuttokuorma, etkä mahdu sekaan. Kerrostaloelämää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bhven kirjoitti: 03.10.2022 12:07 Toki on, mutta kun homman pitäisi toimia sillä tavalla tehokkaasti, että muut hissiä käyttävät jalankulkijat sopivat sinne roudaamisen väliin ilman viivettä. Siksi hississä pitää olla koko ajan alamies, joka tyhjentää hissin heti ja ylhäällä asuntoa tyhjentävät kaverit eivät laita hissiä liian täyteen ja neljäntenä kaveri joka kantaa tavarat alhaalla autoon.
Portaiden käyttäminen on ihan terveellistä. Ei siihen kuole.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Hissiraivo, oliskohan nyt nähty melkein kaikki tältä päivältä. :D Kaikenlainen viihdytys kyllä kelpaa nyt, olen nimittäin sairastuvalla. Onneksi on normiflunssa eikä sentään taas korona!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

@suolakaivos. Peto on irti ja lain koura tänään pitkä ja ahnas.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kiistän kaiken ja pyydän anteeksi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2022 10:01 Kiistän kaiken ja pyydän anteeksi!
Vaikutat vilpittömältä. Viaton kuin ensilumi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Vko 40/22

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Onko nyt Jameksen päässä liikaa pissiä kun noin hirveästi jumittaa hissiä.
Joku toivoo Helvettiin- lienee elämän poluilla sortunut sissi.
Mutta sieltä saapuu yläkerran kauniit missit. James nyt heittää tavarat sivuun
ja flirttailee hissis vissiin. On siinä melkoisen ihanat kissit. Stadinarskan silmiin sattuu ainoastaan
isot kuohkeat pehmeät kutsuvat tyhjennettävät muuttolaatikot.

Mukavan Lokapojan tuotantoa. Kiitos etukäteen kohteliaista kiitoksistanne :lol:

LOKAPOIKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin