Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Arabikevättä pukkaa afganistanissa. Monikulttuuri on saapunut barbaarivuoristoon.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Attendo irtisanoo ”merkittävän määrän” sopimuksia vanhusten hoivakodeista
https://www.talouselama.fi/uutiset/atte ... itter:e199

"Pahat" pörriäiset tekevät juuri kuten veikkasin. Vanhat sopimukset poikki ja uudet tilalle korkeammilla hinnoilla. Artisti määrää mitoituksen. Artisti maksaa.

Idioottimainen systeemi torppaa työn tuottavuuden kasvun vanhustenhoidossa ja ikääntymisen haasteet muuttuvat entistä suuremmiksi. Miksi pörriäiset suunnittelisivat ja investoisivat fiksuihn tiloihin, jos kuitenkin vaaditaan kiveen hakattu mitoitus? Kannattaa mieluummin ostaa joku homekoulu ja laittaa vanhukset sinne.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Sairaanhoitajatkin sitten lopulta hyväksyi saman sopimuksen kuin muu kunta-ala jo monta kuukautta sitten.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo. Kovasti Tehy ja Super yrittävät väittää mustaa valkoiseksi, mutta ilmeisesti kaikki muut, jotka asiasta ymmärtävät (en katso itse kuuluvani heihin) sanovat, että sama sopimus kuin muullekin kuntapuolelle. Eli "ylimääräinen" raha tulee palkkaharmonisoinnista, joka joka tapauksessa lain mukaan pitää tehdä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tämä palkkaharmonisointi ja sen käyttäminen mittarina palkkaneuvottelujen onnistumisessa on kyllä kaikkien hähmäisyyksien isoäiti. Ymmärisin siitä sen, että sen näkee sitten kun harmonisoidaan jos silloinkaan, mikä vaikutus kunkin palkkaan sillä on.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.10.2022 9:23
Tämä palkkaharmonisointi ja sen käyttäminen mittarina palkkaneuvottelujen onnistumisessa on kyllä kaikkien hähmäisyyksien isoäiti. Ymmärisin siitä sen, että sen näkee sitten kun harmonisoidaan jos silloinkaan, mikä vaikutus kunkin palkkaan sillä on.
Mun ymmärtääkseni harmonisointi tapahtuu niin, että kun työnantajat yhdistyvät, niin kaikkien palkka nousee korkeimpien palkkojen tasolle. Eli jos olet jo aiemmin saanut yhdistyvien työnantajien korkeinta palkkaa, palkka ei muutu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Juu. Näin itsekin ymmärsin. Tämähän sitten puolestaan tekee tuon sovittelutuloksen juurikin hähmäiseksi eli 3,6% vuosikorotuksen sijaan puhuttiin vain jokaiselle min kolme tonttua. Tavallaan maalitolpat siirrettiin tai oikeastaan selkeää maalia ei enää ollutkaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Hyvä kun pääsivät sopuun. Tuttu sairaanhoitaja sanoi jo keväällä, että lakkokassa on tyhjä ja ilmeisesti sen seurauksena liitot yrittivät pelata liian likaisin keinoin, kun tavoittelivat kuuta taivaalta. Hyvähän tuo syntynyt sopimus on. Mä en usko, että mun palkka nousee yhtä paljon seuraavan 5 vuoden aikana. Tämä siitä huolimatta, että työnantajan kanssa on sovittu henkilökohtaisesta korotuksesta firman taloustilanteen parannuttua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Muun kuntapuolen työntekijöiden pitäisi kiittää hoitajia. Ilman hoitajia työnantaja ei olisi kesällä tarjonnut kaikille noin hyvää pakettia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En usko kunnan työntekijöiden saavan toivomiaan rahoja. Velkaantumiselle tulee stoppi ja menoja on pakko leikata. Jotkut siis menettävät työpaikkansa. Muuta saavat pitää nimelliset korotukset inflaation laukatessa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2022 10:00 ^Muun kuntapuolen työntekijöiden pitäisi kiittää hoitajia. Ilman hoitajia työnantaja ei olisi kesällä tarjonnut kaikille noin hyvää pakettia.
Joo, kyllä noi korotuksen on hoitajien taistelun ansioita.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009111582.html

"Rikosseuraamuslaitos olisi puoltanut miehen vapauttamista ensi vuoden lopulla, jolloin vankeusaikaa olisi kertynyt noin 19 vuotta. Hovioikeus ei nähnyt tuohon kuitenkaan edellytyksiä. Hovioikeus huomautti, että mies on vankila-aikanaankin syyllistynyt lukuisiin väkivaltarikoksiin."

Vastaavia lukiessani en millään ymmärrä ja tulen vihaiseksi. Siis millä vitun logiikalla tämä vanki olisi pitänyt vapauttaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.10.2022 10:02 ^ En usko kunnan työntekijöiden saavan toivomiaan rahoja. Velkaantumiselle tulee stoppi ja menoja on pakko leikata. Jotkut siis menettävät työpaikkansa. Muuta saavat pitää nimelliset korotukset inflaation laukatessa.
Uskot siis, että jo tehdyt tes:t avataan?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En tiedä? Onko niissä siis automaattiset korotukset inflaation varalta? Veikkasin, että ei ole.

Meinasin siis sitä, että inflaatio syö korotukset. Osa saa myös kenkää, koska rahat eivät riitä. Lopputuloksena julkinen sektori ei kokonaisuutena luultavasti pääse nauttimaan näistä hillittömiä korotuksia, jotka nyt näyttäisivät tulevan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.10.2022 10:43

Meinasin siis sitä, että inflaatio syö korotukset.
Inflaatio solidaarisesti syö kaikkien rahoja. Aina iso nimelliskorotus on pientä parempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kohtahan se nähdään, tyytyykö yksityinen sektori millaisiin korotuksiin. Valtion kyky ottaa syömävelkaa päättyy myös ihan justiin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.10.2022 10:49 ^ Kohtahan se nähdään, tyytyykö yksityinen sektori millaisiin korotuksiin. Valtion kyky ottaa syömävelkaa päättyy myös ihan justiin.
Jaa-a

Itse kyllä näkisin, että lähivuodet valtio kyllä ottaa velkaa, jotta TES:n palkat saadaan maksettua. Sote alueiden rahathan tulevat valtiolta. Yksityisten firmojen sen sijaan en usko ottavan velkaa maksaakseen palkat.

Kuntapuolen tessihän on siis yleinen linja plus 5%, eli ei siis ole mahdollista, että yksityispuolen palkat kehittyisivät kuntapuolen palkkoja paremmin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miksi yksityinen sektori ottaisi velkaa palkkojen maksuun?

Jopa näkkäreissä on työvoimapula. Jos firma haluaa työntekijöitä nykyisessä inflaatiossa, niin palkkoja on pakko nostaa.
https://www.aamulehti.fi/talous/art-200 ... =www.hs.fi

Jännä muuten, että meillä edelleen on työttömyyttä. Mäkkäri nääs kouluttaa aika hyvin duunarinsa, eikä tarvitse olla mikään luokkahitsaaja.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.10.2022 11:01 Kuntapuolen tessihän on siis yleinen linja plus 5%, eli ei siis ole mahdollista, että yksityispuolen palkat kehittyisivät kuntapuolen palkkoja paremmin.
Ai niin, siinä oli tuo idioottimainen automaatti. Voihan se olla, että tämä TES lusitaan ja sitten tulee noutaja.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toki Sipilä runnoi Kikyn läpi, eli on mahdollista, että seuraavakin hallitus tekee jotain vastaavaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.10.2022 10:43 ^ En tiedä? Onko niissä siis automaattiset korotukset inflaation varalta? Veikkasin, että ei ole.

Meinasin siis sitä, että inflaatio syö korotukset. Osa saa myös kenkää, koska rahat eivät riitä. Lopputuloksena julkinen sektori ei kokonaisuutena luultavasti pääse nauttimaan näistä hillittömiä korotuksia, jotka nyt näyttäisivät tulevan.
On niissä sitä kautta, että pohja tulee yksityisen sektorin sopimuksista ja sen yli mennään aina.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... c28eabf427

Armeija siis muuttuu vapaaehtoiseksi myös miehille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Gattis teki hätiköidyn ratkaisun. Kaikki uimahallifantasiat yhden lomakkeen ulottuvissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus V - Kleptoimperiumin vastaisku

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Koen kuuluvani sukupuoleen XX ja pyydän, että se vahvistetaan sukupuolekseni. Kyseessä on oma henkilökohtainen, pysyväisluonteinen kokemus, joka on muodostunut omasta vapaasta tahdostani. Allekirjoitus N. N."
Saa käyttää
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin