Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Mun on helppo samastua. Mulle oli kova paikka jo, kun kaupparitasolla valmentamani nuorempi tytär meni edustukseen, enkä voinut olla arjessa mukana. Ja sitten, kun talvella uhkasi lopettaa, kun räntäsateessa futis ei ollutkaan kivaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä jouduin hautaamaan unelmat pojan urheilu-urasta jo kun se oli pieni. Fyysisesti olisi lahjoja, mutta ei mitään motivaatiota harjoitteluun. Saati että suostuisi tekemään asioita jonkun ohjeiden mukaisesti. Toisaalta ehkä ihan hyvä että romahdus tuli ennen kuin ehdin rakentaa kovin korkeita pilvilinnoja :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pokkean illalla kaksoisveljellä hoitamassa kaksivuotiaita kaksosiaan. Otan seurakseni pari omaa lasta, kun kerran halusivat. Eka kerta veljen lapsia hoitamassa. Hieman jänskättää, etteivät nyt vaan vierasta liikaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tyttären rakenneultrassa kaikki hyvin! Poikaa kuulemma pukkaa, mut eihän näistä aina voi olla varma. Marraskuussa kuullaan ensirääkäisy :h:
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Esikoinen on oma-aloitteisesti alkanut ohjata saliharjoitteluaan tennistä tukevaksi, siitä pisteet. Kävisi joka päivä salilla, jos päästäisin. Kasvoi minun ohitseni just (188cm) ja ikää tuli juuri 14 vuotta. Parin vuoden päästä ne nostaa mut nilkoista ilmaan ja ravistelee lompakon ja autonavaimet päästäkseen kylille. Äänikin on jo matalampi kuin minulla :D Täytyy nauttia näistä viimeisistä vuosista kun olen häntä fyysisesti vahvempi.

En ole löytänyt vielä tapaa millä keskimmäisen saisi innostuman liikkumisesta. Kundin hartiat painuvat jo etulysyyn ja niskat on usein jumissa - vaikka meillä on varsin tiukat rajat ruutuajalle - toisin kuin luokkakavereilla jotka tuntuvat jumittavan känny kädessä kellon ympäri.

Nuorimmainen opettelee pyöräilyä. Jääkaapin syövät päivittäin tyhjäksi, mutta se kai kuuluu asiaan.

Ihania ovat.
Amazing shit happens!
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Pojastani on kasvamassa bensalenkkari! Tuunaa jo autoa itselleen, vaikka ei ole vielä edes mopokorttia. Aloitti sisätiloista, mutta spoileri on tulossa, kun vaan saa päätetty kuinka iso ja näyttävä sen pitää olla :lol:

Odottaa kovasti, että laki ajokortista kaikille 17 vuotiaana menisi läpi...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^madallussarja, tehopakoputki ja racing yellow -teippaus myös!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.07.2022 12:30 ^madallussarja, tehopakoputki ja racing yellow -teippaus myös!
Ei :pliis:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Huomenna kukonlaulun aikaan poimin muutaman ylimääräisen ja huristelen kahdeksi päiväksi Lahteen Masto Cupiin. Luvassa jalkapalloa ja 10/11-vuotiaiden tyttöjen huoltamista. Oma tyttö on vuotta vanhempien sarjassa, joten tavoitteeksi riittää TOP-3 sijoitus. Kaikenlaista yritän huomioida varsinkin huomisen sateen huomioiden, kuten pressuja, kenkäkuivuria yms. Koululla majoittaudutaan, kunhan herkkä selkäni kestää patjan rasituksen, ei mitään hätää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tuon ikäiset kaikkien helpoimpia (ei tietenkään helppoja silti) huollettavia, kun osaavat jo itsestään huolehtia, mutta ei vielä teinejä. Mutta hattua nostan joka tapauksessa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2022 12:30 ^Tuon ikäiset kaikkien helpoimpia (ei tietenkään helppoja silti) huollettavia, kun osaavat jo itsestään huolehtia, mutta ei vielä teinejä. Mutta hattua nostan joka tapauksessa!
Joo, kunhan etukäteen ottaa selvää ohjeistuksista, säännöistä ja käytänteistä, niin hyvin menee. Valmentajien pitää antaa vain valmentaa, on tavoite.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.08.2022 14:18
James Potkukelkka kirjoitti: 05.08.2022 12:30 ^Tuon ikäiset kaikkien helpoimpia (ei tietenkään helppoja silti) huollettavia, kun osaavat jo itsestään huolehtia, mutta ei vielä teinejä. Mutta hattua nostan joka tapauksessa!
Joo, kunhan etukäteen ottaa selvää ohjeistuksista, säännöistä ja käytänteistä, niin hyvin menee. Valmentajien pitää antaa vain valmentaa, on tavoite.
Hyvin meni. Unet jäi vähiin, mutta hyvän syyn vuoksi on helppo tinkiä unesta. Sijoitus oli 6/10 vuotta venhempien kilpasarjassa, joten myös tähän voi olla tyytyväinen. Kunhan vaimo sallii, enköhän mene uudelleenkin viikolopun pelireissuille joko huoltamaan tai (joskus kun perhetilanne sallii) valmentamaan. Itse asiassa, kyllähän mä paljon myös valmennan tyttöjä, vaikkei normaalisti kuuluisi. Saa valmentajat sitten moittia, jos kokevat toimintani moitittavaksi. Hyvin on neuvoni kelvanneet tähän asti. Peruivat koko joukkueen perjantain iltareenitkin mun pyynnöstä, että tytöt pääsivät tuoreina raskaalle reissullensa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Poika suunnittelee lähtevänsä Ukrainaan :evil:
Ei nyt sotimaan sentään, mutta jotain apua tarjomaan.
Tietenkin vaimon kanssa kiellettiin, mutta eipä sitä voi täysi-ikäistä kieltää. Toivottavasti ei lähde.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2022 11:17 Poika suunnittelee lähtevänsä Ukrainaan :evil:
Ei nyt sotimaan sentään, mutta jotain apua tarjomaan.
Tietenkin vaimon kanssa kiellettiin, mutta eipä sitä voi täysi-ikäistä kieltää. Toivottavasti ei lähde.
Ei sinne mitään osaamattomia amatöörejä mihinkään edes kaivata.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 15.08.2022 11:29
James Potkukelkka kirjoitti: 15.08.2022 11:17 Poika suunnittelee lähtevänsä Ukrainaan :evil:
Ei nyt sotimaan sentään, mutta jotain apua tarjomaan.
Tietenkin vaimon kanssa kiellettiin, mutta eipä sitä voi täysi-ikäistä kieltää. Toivottavasti ei lähde.
Ei sinne mitään osaamattomia amatöörejä mihinkään edes kaivata.
Ei varmasti
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mitä jos menisi töihin ja lähettäisi rahaa? (ei tietty kande ehdottaa)

Veikkaisin, että turvallisempaa Ukrainan länsiosissa on kuin jossain Afrikassa. Ei siellä paikan päällä amatöörejä kuitenkaan kaivata. Pitäisi olla jotain hyödyllistä kokemusta ja osaamista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25344
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.08.2022 11:32 ^ Mitä jos menisi töihin ja lähettäisi rahaa? (ei tietty kande ehdottaa)

Tekee tuota. En tiedä minkälaisia rahamääriä lähettänyt, mutta jotain on.

Noh. Täytyy toivoa, että menee ohi..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Työntekijän mies lähtee ensi viikolla seitsemättä kertaa jo. Jotain sillä on kyllä päässä vialla…
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Esikoisen kanssa menee hermot.
Ottanut tavakseen alkaa määäräillä sisaruksiaan vaikka minä seison vieressä.

Olen moneen kertaan selittänyt sille että "joo, katsele mitä ne tekee ja käskytä tarvittaessa SILLOIN KUN minä en ole paikalla".
Asettumalla minun rooliini minun paikallaollessani hän kusee minun kintuilleni ja viestii etten ole pätevä tehtävääni.
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olen lasten kanssa viime aikoina pelannut tennistä hallissa ja pihassa. Ovat jo siinä iässä, että osaavat, ja kaksi nuorinta ovat pallotaitavia lajista riippumatta.

Huomenna taas minitennisaika. Kohta mennään kunnon kentälle. Itsellä urheilusta eniten futiksen jälkeen juuri tennis"koulutus". Eli tuli nuorena paljon pelattua, kun silloin oli tosi halpa laji harrastaa. Kauppiin usein kesällä poljettiin kymppi, pelattiin pari tuntia ja takas.

Yhden tenniskurssin kävin aikuisena.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin eilen tyttärelle sähkörummut. Oli pitkään ruinannut ja käytettynä suostuin ostamaan, kun laittoi omia rahojaan myös. Saas nähdä kenellä menee ekana hermot, naapuria on jo varoitettu. Mut hei, eihän se tytär niillä koko aikaa päristele, joten kyllä kai jo tänään on omankin "tyyppien" aika. Pitäiskö ottaa paita pois, jos alkaa kunnolla kulkemaan?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kuuluuko sähkörummut pahasti naapuriin, jos soittaa kuulokkeet päässä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.10.2022 11:39 ^ Kuuluuko sähkörummut pahasti naapuriin, jos soittaa kuulokkeet päässä?
Kyllä se varmasti vähän kuuluu, paritalo ja just yhteisen seinän lähellä. Naapuri on tosin lunki emäntä, mut sitten hänellä on alle 2-v lapsi. Eilen hieman testattiin ja tällä äänihavainnolla tässä vaiheessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja KKK »

Keskimmäinen poika on vissiin aistinut että vanhemmilla on taas vaihteeksi jonkinasteinen konfliktivaihe menossa. Yritämme pitää aikuisten asiat lapsilta piilossa mutta kun ei toi meidän residenssi niin valtavan kokoinen ole, niin saattavat kuulla aina välillä sellaistakin mitä ei tarvitsisi.

Välillä kyrpii ja stressaa jatkuva taistelu älylaitteita vastaan. Esikoinen kärähti - iltaisin käsketään kaikki laitteet aina kodinhoitohuoneen latauspisteelle. Kiinnitin ohikulkiessani huomiota siihen, miten vinossa pojan puhelimen laturijohto oli koteloon nähden -sehän pentele oli tuonut pelkän flip-kotelon ja "kytkenyt sen lataukseen" ja hillosi puhelinta huoneessaan. Olis varmaan pitänyt ärähtää mutta alkoi vaan naurattaa ihan hitosti. Kakkea ne penteleet keksivät. Pari viikkoa tämä huijaus oli jatkunut.

Pidettiin perheen kanssa kehityskeksustelu ja uusi pysyväisohjesääntö on että KAIKKI laitteet iltapuuron jälkeen latauspisteelle - Chromebookit myös. Jos on joku läksy jäänyt niin myöhään niin voi voi, suunnittele ensimmäistä kertaa ajankäyttösi paremmin.

Kauhee rutina taas tuli mutta oli ilo huomata miten alle puolen tunnin sisällä alkoivat puuhailla normaaleja ikäistensä lasten juttuja ja leikkivät myös pikkuveljen kanssa. Tuli pieni onnistumisen tunne :)
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poika aloitti keväällä futis"uransa" vuotta vanhemmissa. Tänään eka peli omanikäisten talvitoiminnassa ja viisi maalia. Taas oli mahanalus täynnä jalkoja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin