Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kumpi

1) köyhyys on tullut takaisin ja on samanlaista kuin ennenkin. Hyvinvointivaltio on purettu (no ainakin melkein)
1
13%
2) sos.turva on aivan holtiton ja tuhlaileva, siksi ihmiset eivät viitsi hakea töitä/tehdä töitä
7
88%
 
Ääniä yhteensä: 8

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.01.2023 12:01 Kansalaispalkkalaskemissa ylimmän desiilin veroaste nousisi. En kannata sen takia. Yhteiskunta toki saattaisi hyötyä. Olen kuitenkin luonnollisesti enemmän kiinnostunut itsestäni kuin yhteiskunnasta. Oli ehdotus kuinka järkevä tahansa, vastustan, jos siitä on haittaa mulle.
Onneksi rikkaita on niin vähän, että niiden mielipiteellä ei ole merkitystä. Mä toivoisin, että systeemi rakennettaisiin kiinteällä veroprosentilla ja niin, että ansiotuloveroja käytettäisiin ainoastaan systeemin pyörittämiseen. Näin ollen mitä paremmin kansalaiset keskimäärin tienaisivat sitä pienemmäksi veroprosentti jäisi lopullisessa verotuksessa. Verotulonsa valtio keräisi sitten muista lähteistä.

Toki tässä on se ongelma, että kunnat nykyisin elää ansiotulojen verotuksella ja niiden ansaintamalli pitäisi laittaa kokonaan uusiksi. Näin ollen suuren sosiaaliturvauudistuksen lisäksi pitäisi pystyä tekemään suuri verotusuudistus. Tuskin tapahtuu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homie, siis sähän olet vetelä saamaton runkkari, jonka elämäntyyli on lähes kaikille kauhistus, jos siis omaansa vertaa. Sinussa ei ole mitään referenssiarvoa koko keskustelussa. Olet vain yksi marginaalitapaus. Todennäköisesti olet vieraantunut todellisuudesta yleisestikin. Sun elinpiiri on todella suppea ja elämänlaatusi yleisillä standardeilla matala.

Sun antisi näissä keskusteluissa on toistaa muutamaa vääräksi kymmeniä kertoja osoitettua lainia. Ilmeisesti teet sen pelkästään huomionhakuisuuttasi, koska millään muulla sitä ei voi perustella. Samalla tavalla kuin raportoit röpöttämisestäsi tai välillä punttiin tuuttaamisestasi.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 17.01.2023 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Aidossa kansalaispalkassa ei olisi ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Sen takia ei mene koskaan läpi.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.01.2023 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:21 Homie, siis sähän olet vetelä saamaton runkkari, jonka elämäntyyli on lähes kaikille kauhistus, jos siis omaansa vertaa. Sinussa ei ole mitään referenssiarvoa koko keskustelussa. Olet vain yksi marginaalitapaus. Todennäköisesti olet vieraantunut todellisuudesta yleisestikin. Sun elinpiiri on todella suppea ja elämänlaatusi yleisillä standardeilla matala.

Sun antisi näissä keskusteluissa on toistaa muutamaa vääräksi kymmeniä kertoja osoitettua lainia. Ilmeisesti teet sen pelkästään huomionhakuisuuttasi, koskaan millään muulla sitä ei voi perustella. Samalla tavalla kuin raportoit röpöttämsestäsi tai välillä punttiin tuuttaamisestasi.
OK. Voisitko kertoa missä olen ollut väärässä tässä ketjussa? Mitkä argumenttini ovat paikkansapitämättömiä? Ja pliis ei mitään ylimalkaisuuksia vaan tarkkaa tekstiä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Jätän väliin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:27 ^Jätän väliin.
Arvasin sen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:30
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:27 ^Jätän väliin.
Arvasin sen.
Sama.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:33
Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:30
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:27 ^Jätän väliin.
Arvasin sen.
Sama.
Olet ennenkin haukkunut minua ja kun olen kysynyt mikä argumentaatiossani on vikana et ole halunnut/kyennyt vastata.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:21Ilmeisesti teet sen pelkästään huomionhakuisuuttasi, koska millään muulla sitä ei voi perustella.
Veikkaisin, että haetaan oikeutusta omalle selkärangattomuudelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 17.01.2023 12:44
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:21Ilmeisesti teet sen pelkästään huomionhakuisuuttasi, koska millään muulla sitä ei voi perustella.
Veikkaisin, että haetaan oikeutusta omalle selkärangattomuudelle.
On varmaan helppo vaatia yksilön vastuuta ja uskoa että kenestä tahansa voi tulla mitä vaan jos ympärillä on vain Menestyjiä ja Onnistujia. Luulisin.
Toistan: päättäjät eivät ole onnistuneet poistamaan rakenteellista työttömyyttä reilussa 30:ssä vuodessa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 12:21

Sun antisi näissä keskusteluissa on toistaa muutamaa vääräksi kymmeniä kertoja osoitettua lainia. Ilmeisesti teet sen pelkästään huomionhakuisuuttasi, koska millään muulla sitä ei voi perustella. Samalla tavalla kuin raportoit röpöttämisestäsi tai välillä punttiin tuuttaamisestasi.
Olen tässä ketjussa kyllä kirjoittanut paljon enemmän kuin toistanut muutamaa lainia - oletkos huomannut?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:49Päättäjät eivät ole onnistuneet poistamaan rakenteellista työttömyyttä reilussa 30:ssä vuodessa.
Mut etkö sä nyt itse ole todistanut, että yksi syy tähän saattaa olla liian korkea sosiaaliturva: sun mukaasi esim perushoitajan työ ei ole kehitysmaahenkinen paskaduuni vaan asiallinen työpaikka. Sun mukaasi monia ei vain huvita pyrkiä tällaisiin paikkoihin, kun ei ole pakko, kun sosiaaliturvallakin voi elää riittävän mukavasti. Tällöin turvan lasku voisi olla hyvä keino alentaa työttömyyttä. (Huomaa, että minä en ole ajanut tätä näkökulmaa, mutta sun viestiesi perusteella se kuulostaa perustellulta kannalta.)
Viimeksi muokannut urpiainen, 17.01.2023 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 17.01.2023 13:06
Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:49Päättäjät eivät ole onnistuneet poistamaan rakenteellista työttömyyttä reilussa 30:ssä vuodessa.
Mut etkö sä nyt itse ole todistanut, että yksi syy tähän saattaa olla liian korkea sosiaaliturva: sun mukaasi esim perushoitajan työ ei ole kehitysmaahenkinen paska duuni vaan asiallinen työpaikka. Sun mukaasi monia ei vain huvita pyrkiä tällaisiin paikkoihin, kun ei ole pakko, kun sosiaaliturvallakin voi elää riittävän mukavasti. Tällöin turvan lasku voisi olla hyvä keino alentaa työttömyyttä. (Huomaa, että minä en ole ajanut tätä näkökulmaa, mutta sun viestiesi perusteella se kuulostaa perustellulta kannalta.)
Minusta on vähän falskia kirjoittaa "ei vain huvita". Tarkoitan että minusta on ymmärrettävää että monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla. Uskon että moni tekee työtä mieluummin siivoojanakin kuin lähihoitajana. Liksa on tietysti huono mutta vähemmän epämiellyttävää. Ainakin julkisella sektorilla. Siivousfirmat (vaaditaan nopeaa duunia ja silti hyvää jälkeä) ovat sitten toinen juttu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 13:13
urpiainen kirjoitti: 17.01.2023 13:06
Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:49Päättäjät eivät ole onnistuneet poistamaan rakenteellista työttömyyttä reilussa 30:ssä vuodessa.
Mut etkö sä nyt itse ole todistanut, että yksi syy tähän saattaa olla liian korkea sosiaaliturva: sun mukaasi esim perushoitajan työ ei ole kehitysmaahenkinen paska duuni vaan asiallinen työpaikka. Sun mukaasi monia ei vain huvita pyrkiä tällaisiin paikkoihin, kun ei ole pakko, kun sosiaaliturvallakin voi elää riittävän mukavasti. Tällöin turvan lasku voisi olla hyvä keino alentaa työttömyyttä. (Huomaa, että minä en ole ajanut tätä näkökulmaa, mutta sun viestiesi perusteella se kuulostaa perustellulta kannalta.)
Minusta on vähän falskia kirjoittaa "ei vain huvita". Tarkoitan että minusta on ymmärrettävää että monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla. Uskon että moni tekee työtä mieluummin siivoojanakin kuin lähihoitajana. Liksa on tietysti huono mutta vähemmän epämiellyttävää. Ainakin julkisella sektorilla. Siivousfirmat (vaaditaan nopeaa duunia ja silti hyvää jälkeä) ovat sitten toinen juttu.
Ok. Korjaan:
Mut etkö sä nyt itse ole todistanut, että yksi syy tähän saattaa olla liian korkea sosiaaliturva: sun mukaasi esim perushoitajan työ ei ole kehitysmaahenkinen paskaduuni vaan asiallinen työpaikka. Sun mukaasi monia ei ymmärrettävästi miellytä ajatus pyrkimisestä tällaisiin paikkoihin, kun ei ole pakko, kun sosiaaliturvallakin voi elää riittävän mukavasti. Tällöin turvan lasku voisi olla hyvä keino alentaa työttömyyttä. (Huomaa, että minä en ole ajanut tätä näkökulmaa, mutta sun viestiesi perusteella se kuulostaa perustellulta kannalta.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 13:13
urpiainen kirjoitti: 17.01.2023 13:06
Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:49Päättäjät eivät ole onnistuneet poistamaan rakenteellista työttömyyttä reilussa 30:ssä vuodessa.
Mut etkö sä nyt itse ole todistanut, että yksi syy tähän saattaa olla liian korkea sosiaaliturva: sun mukaasi esim perushoitajan työ ei ole kehitysmaahenkinen paska duuni vaan asiallinen työpaikka. Sun mukaasi monia ei vain huvita pyrkiä tällaisiin paikkoihin, kun ei ole pakko, kun sosiaaliturvallakin voi elää riittävän mukavasti. Tällöin turvan lasku voisi olla hyvä keino alentaa työttömyyttä. (Huomaa, että minä en ole ajanut tätä näkökulmaa, mutta sun viestiesi perusteella se kuulostaa perustellulta kannalta.)
Minusta on vähän falskia kirjoittaa "ei vain huvita". Tarkoitan että minusta on ymmärrettävää että monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla.
Eli sosiaaliturva on liian hyvä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homie, lue tämä:

https://www.hs.fi/talous/art-2000009329327.html

Mielestäni on moraalisesti arveluttavaa, että porukka ei mene töihin, koska " monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:26 Ja pliis ei mitään ylimalkaisuuksia vaan tarkkaa tekstiä.
Eikö tämä ole vähän kohtuuton vaatimus, kun itse et koskaan tuota tarkkaa tekstiä? Parhaimmillaankin vain mutuna tehtyjä heittoja, joita sitten toisten pitäisi kumota.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.01.2023 12:25 ^^Aidossa kansalaispalkassa ei olisi ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Sen takia ei mene koskaan läpi.
Juu, ei olisi, kun ei olisi työttömyyttä nykyisen kaltaisena käsitteenä. Ja juu, kansalaispalkka ei varmaan ihan helpolla toteudu. Näin asiaa pidempään pohtineena muutan kantaani ja todennäköisemmin se toteutuu ensimmäisenä jossain autoritäärisessä yhteiskunnassa kuin pohjoismaalaisessa hyvinvointivaltiossa. Täällä ei vaan liiallisen demokratian ja etujärjestöpolitiikan takia pystytä tekemään riittävän isoa mullistusta järjestelmään. Jossain kommunistisessa järjestelmässä, kuten kuuba tai kiina, asiat on paljon helpompi sanella läpi, jos vaan johto näkee tämän hyvänä keinona järjestää yhteiskuntaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Periaatteessa kannatan kansalaispalkkaa :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.01.2023 14:59 Periaatteessa kannatan kansalaispalkkaa :)
Samoin. Teoriassa paras ratkaisu post-teolliseen yhteiskuntaan. Muutamia käytännön ongelmia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 17.01.2023 13:06
Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 12:49Päättäjät eivät ole onnistuneet poistamaan rakenteellista työttömyyttä reilussa 30:ssä vuodessa.
Mut etkö sä nyt itse ole todistanut, että yksi syy tähän saattaa olla liian korkea sosiaaliturva: sun mukaasi esim perushoitajan työ ei ole kehitysmaahenkinen paskaduuni vaan asiallinen työpaikka. Sun mukaasi monia ei vain huvita pyrkiä tällaisiin paikkoihin, kun ei ole pakko, kun sosiaaliturvallakin voi elää riittävän mukavasti. Tällöin turvan lasku voisi olla hyvä keino alentaa työttömyyttä. (Huomaa, että minä en ole ajanut tätä näkökulmaa, mutta sun viestiesi perusteella se kuulostaa perustellulta kannalta.)
Onhan se asiallinen työpaikka mutta silti monille liian vaativa. Se on fyysisesti ja henkisesti raskasta ja kuluttavaa työtä. Minusta on ymmärrettävää että monikaan ei tuollaista työtä halua tehdä. Eikä minusta ihminen joka on jonkin verran VALIKOIVA mitä työtä haluaa tehdä ole työnvieroksuja. No, tämä on tulkintakysymys.
Minulla on se käsitys että Suomen sos.turva on aika hyvin balanssissa: jokaisella on taattu vähimmäistoimeentulo mutta yhteiskunnan tuet ovat silti SEN VERRAN vaatimattomia että työhalua on. Tämä on kyllä mutua, ei faktaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllä on hallitus kompuroinut vuosikymmeniä, kun minulle ei edelleenkään ole räätälöity mieluisaa duunipaikkaa. Kertakaikkiaan härski vedätys ja kummallinen juttu. Olen myös kuullut, että sinne duunipaikalle pitäisi itse retkeillä. Ratkoa kulkuneuvotetris ja varmaan hakea joku älykorttikin. Olen myös varma, että ainakaan divari ja Lemon ei ole ollenkaan reitillä. Ne ei kysy multa asioita, olettavat vaan, että kaikki kelpaa. Mitä jos siivouspäivä osuu työpäivälle?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12394
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.01.2023 21:52 Kyllä on hallitus kompuroinut vuosikymmeniä, kun minulle ei edelleenkään ole räätälöity mieluisaa duunipaikkaa. Kertakaikkiaan härski vedätys ja kummallinen juttu. Olen myös kuullut, että sinne duunipaikalle pitäisi itse retkeillä. Ratkoa kulkuneuvotetris ja varmaan hakea joku älykorttikin. Olen myös varma, että ainakaan divari ja Lemon ei ole ollenkaan reitillä. Ne ei kysy multa asioita, olettavat vaan, että kaikki kelpaa. Mitä jos siivouspäivä osuu työpäivälle?
Ihan turhaa sarkasmia.
Tietysti on turhaa nirsoilla liikaa duunien kanssa mutta kaikki duunit eivät sovi kaikille. Ihmisillä on erilaisia lahjoja, motivaatioita ja rajoitteita.

Kun Kitinän menestyjät valittavat että Suomessa on länsimaisittain huonot palkat niin palkkoja ja veroja on turha vertailla jos ei samalla vertaa menoja ja sitä mitä veroilla saa. Elintärkeät menot ovat samanlaisia kaikkialla, vain maksutapa vaihtelee. Lisäksi jossain tulee raja jolloin raha ei enää lisää onnellisuutta. Vastaan tulee myös ns. rajahyöty.
Vielä vaan kysymys: jos joku arvioi että Suomen sos.turva on liian hyvä niin uskooko hän että minimituilla elävä työtön elää ruhtinaallisesti? Liian huono sos.turva ja taloudellinen ahdinko eivät kannusta vaan lamaannuttavat.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 18.01.2023 9:43 jos joku arvioi että Suomen sos.turva on liian hyvä niin uskooko hän että minimituilla elävä työtön elää ruhtinaallisesti?
Vastaus:
Homeboy65 kirjoitti: 17.01.2023 13:13 monia ei miellytä ajatus henkisesti ja fyysisesti raskaasta ja kuluttavasta työstä huonolla palkalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25693
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Sama todellisuus - kaksi erilaista tulkintaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 18.01.2023 9:43 Vastaan tulee myös ns. rajahyöty.
Lisäraha toisi mulle iloa ainakin miljardiin euroon saakka.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin