Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 09.01.2023 14:09
Vagabondo kirjoitti: 09.01.2023 14:06
James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2023 12:44 Hyaluronaatti-injektiota voi kokeilla. Korkeintaan rahaa häviää.
Jos mä oikein ymmärsin, niin lumelääkkeeseen verrattuna saavutettu etu on pieni?: https://www.kaypahoito.fi/nak05698

Ehkä joskus myöhemmin.
Kysy Davelta tarjous hyalu-jotain-injektiosta, minkä jälkeen lupaan myydä tri Urpiaisen lumelääkkeen 15 % halvemmalla!
Ei halpa lääke tehoa yhtä hyvin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2023 15:19 ^On siis jonkin verran tehokkaampi kuin lumelääke.
:sir:

Pidetään mielessä. Tässä kohtaa en vielä noilla arvoilla jaksa vaivautua. Mähän kun olen tunnetun huono järjestelemään tälläisiä juttuja :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos ei halua nahkaan tehtävän reikiä, niin on lisäksi mahdollisuus kokeilla glukosamiinia ja/tai kondroitiinisulfaattia. Niilläkin on ilmeisemmin jonkin verran lumetta parempi teho ja otetaan siis tabletteina.

https://pharmacafennica.fi/spc/36820209
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.01.2023 16:01 ^Jos ei halua nahkaan tehtävän reikiä, niin on lisäksi mahdollisuus kokeilla glukosamiinia ja/tai kondroitiinisulfaattia. Niilläkin on ilmeisemmin jonkin verran lumetta parempi teho ja otetaan siis tabletteina.

https://pharmacafennica.fi/spc/36820209
Ei ilmeisesti hyvä diabeetikoille: "Jos potilaan sokerinsietokyky on alentunut, verensokeriarvoja ja mahdollista insuliinin tarvetta on seurattava ennen hoidon aloittamista ja säännöllisesti hoidon aikana."

Oikeesti mä syön tällä hetkellä niin montaa lääkettä etten kaipaa yhtään enempää. Kiitos kuitenkin vinkeistä. Mä saatan hyödyntää niitä jossain vaiheessa kun tilanne pahenee.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

*peukku*

Tuo sokeritasapainovaikutus lienee käytännössä marginaalinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:sir:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Viime vuoden aikana minulla on esiintynyt sen verran usen (lähes viikoittain) valkosormisuutta, että olen vihdoin tullut siihen tulokseen, että kyse on Raynaydin ilmiöstä. Tätä on siis esiintynyt aiemminkin eli ei ole uusi juttu. Uutta on vain se, että nykyään tätä tapahtuu melko “pienestäkin” kylmästä.

Mietin nyt kannattaako tätä lähteä tutkimaan sen kummemmin. Luin, että voi joskus liittyä esim. reumaan ja siihenhän mulla on alttius. Ja nähtävästi se voi liittyä muutamiin muihinkin sairauksiin. Noin muuten olen kyllä ilmeisesti fyysisesti terve tai jos en ole, niin en ainakaan ole huomannut etten ole.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Kasvaimeni on hyvänlaatuinen. Pahin stressi poissa, ja samalla unettomuus ja ahdistus hävisivät. Olen nukkunut 3 yötä kuin tyytyväinen pikkupossu, sikeästi ja makoisasti.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kerberos I kirjoitti: 20.01.2023 16:35 Kasvaimeni on hyvänlaatuinen. Pahin stressi poissa, ja samalla unettomuus ja ahdistus hävisivät. Olen nukkunut 3 yötä kuin tyytyväinen pikkupossu, sikeästi ja makoisasti.
Kiva kuulla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerberos I kirjoitti: 20.01.2023 16:35 Kasvaimeni on hyvänlaatuinen. Pahin stressi poissa, ja samalla unettomuus ja ahdistus hävisivät. Olen nukkunut 3 yötä kuin tyytyväinen pikkupossu, sikeästi ja makoisasti.
Jeee! Hyvä homma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hieno juttu.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hyvä juttu. Aiemmin kertomasi sai tietysti googlaamaan: suurin osa on hyvänlaatuisia, mutta syövän tapauksessa parhaassakin alkutilanteessa syöpä yleensä uusiutuu.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Jep.. ja tästä oli lausuttu ennakkoon niin (tosin toisen alan erikoislääkärin toimesta), että vaikutti pahanlaatuiselta. Ja tunnin verran noi kolme gyneäkin sitä tutki ennen kuin päättivät kantansa. Nyt seurannalla katsotaan kasvunopeus, ja 5 vkon päästä uusi kontrolli. Mut väliaikaisesti huojentunut.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kerberos I kirjoitti: 20.01.2023 16:35 Kasvaimeni on hyvänlaatuinen. Pahin stressi poissa, ja samalla unettomuus ja ahdistus hävisivät. Olen nukkunut 3 yötä kuin tyytyväinen pikkupossu, sikeästi ja makoisasti.
:h: hieno uutinen, vilpitön onnenvoivotus!

Kuvannostuluksia odotellessa tarjosivat aikaa yo-sairaalan spykososiaaliselle, jonkinlainen tukihlöhän tämä oli.
Yleensä olen aika hyvin kärryillä siitä mikä kulloinenkin meininki, mutta nyt pääsi ns. yllättämään. Esittelyjen jälkeen ehdittiin istua alas ja toinen ehti kysymään että "Mikäs sulla on tilanne tällä hetkellä?" ni repesin vollaamaan täysillä. Ihan puun takaa jumalauta tuli.

No, en tuosta osaa itseäni soimata. Ihmisiähän tässä ollaan, mutta hämmästyin kovasti kyllä. Ilmeisesti tilanne on painanut taustalla enemmän kuin osasi arvatakaan.

Eilen pitkästä, pitkästä aikaa itsetuhoisia ajatuksia. Täytyy olla ny tarkkana näiden kanssa etteivät pääse kroonistumaan.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

:h:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kuvauksen tulokset: paska on tuplaannut kokonsa 2kk:ssa mutta "pienihän" (sormenvahvuinen) se vieläkin on. Lisätään toinen myrkky pistosten rinnalle, muutama kuukausi sitä, ja jos sekään ei auta, seuraava lienee HUS:n antama isotooppihoito jossa säteilevä aine ujutetaan kasvin kylkeen ja sitten mennään hihittelemään lyijybunkkeriin pariksi päivää. Kaulan ja kyljen kivut jäivät syiltään selvittämättä.

Mieliala - nojaa. Eihän tää nyt yläpystyä hyppäytä mutta voishan olla huonomminkin. Kyllä tän kans toistaiseksi elämään pystyy. Etäpesäkkeiden uhka on tetysti koko ajan mielessä. Sais sen stnan rempan maaliin vuokralaiset sisään ja hillot himaan ni vois keskittyä vaikka syventämään ammattitaitoa välillä. Periaatteessa sen pitäis valmistua talvilomavkon aikana ellei mitään ylläripylläreitä tule lisää.

EDIT: paitsi että lääkäri töppäsi - taas. Uuden lääkkeen erikoiskorvattavuus on vanhentunut joten nyt sitten odotellaan "joitakin viikkoja" uutta B-lausuntoa että saadaan lääkettä.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Noi on niin paskoja, että lääkärit eivät uusi B-lausuntoja ajoissa. Nimim. kerran huomauttamisesta huolimatta olin ilman lääkkeitä 3kk.. ja siitä toipumiseen menikin sitten melkein vuosi.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tuli se B onneksi aika nopeasti. Mikään ei ole muuttunut. Välillä kipua, välillä hillitöntä väsynystä. Seksihalut aivan kateissa, johtunee eturauhasen liikakasvusta. Ilman ei pysty edes kusemaan itsemättä ja peräpukamat jatkuvana vaivana. Eipä tuo lääke edes lupaa kutistaa kasvainta, hidastaa vaan kasvua. Melkein jo toivoisin että se kasvaisi niin isoksi ettå repisivät ulos. Kovat riskithän siinä mutta niin kauan kuin ei ole levinnyt -jonka se aivan varmasti tulee tekemään in a long enough timeline.

Salilla sen sijaan syntyy jonkinlaista tulosta aikaan, vaikka tää remppahomma ikävästi sitä katkoo, olen oikeasti ruvennut nauttimaan siitä. Hyvää kipua.

Töissä taas joku YT-synonyymiakronyymi. Huhtikuussa tiedetään mitä tapahtuu. Oli tavallaan ennakoitavassa, siksi vähän tunnut tilauksia sisään ja korona-aikana osake pumppasi itseensä ihan liikaa ilmaa. JA niitä pomoja ja bullshitjargonia on aivain liikaa, siivouaisivat sieltä pois jos jostain pitää. Tyhjän puhujua on ihan riittävästi kun tekninen joutuu käytännössä hoitamaan palvelipäällikökin töitä. Enkä ole kuullu pihaustakaan myyntiorganisaatioiden touhuista, vielä viime keväällä oli vähän välilä joku sopimuksen hieronta meneillään. Nyt - ei yhtä mitn. Itte myn suoraan minkä voin mutta kun ollaan rakennettu niin hyvä ympäristö jo... ja saatanan tunarit tekevät asiakkaiden kanssa ihan älyttömiä sopimuskia > yhtäkkiä erikoisveloitettva onkin sopimukseen kuuluva - mutta meidän laskutustavoitteita ei tietenkään höllätä. Aika "haastava" yhtälö.

En jaksa stressata. Jos tulee axea niin tulee. Mun on pitänyt kuolla jo kerran viheliäisesti hiipumalla pois. Tiedän kyllä että tämä on erinomainen tilaisuus saneraata syöpäpotilas hevonvittun joutumatta maksamaan korvauksia.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Taisi se aikoja sitten minua diagnosoinut psyko olla oikeassa. Joku saatanan maniavaihe on menossa. Nukun vain muutaman tunnin yössä, loistan työssä, olen palavereissa varmaan rasittavuuteen asti äänessä, saan hirveästi aikaan. Onneksi mitään the-maniaa ei ole (ostellaan huumeita, huoria tai urheiluautoja) mutta jotenkin energiaa on rasittavuuteen asti.

Eikä tästä ole kuin pari viikkoa kun laahustin shoegazing-meiningeissä päivästä toiseen harmaana haamuna.

No, toivottavasti tätä jatkuu niin kauan että se stnan remppa valmistuu. Olisi tarkoitus tempaista pitkä viikonloppu ja saada kaikki loppusiivousta vaille. Toivottavasti. Ehtisi keskittyä taas perheeseen ja parisuhteeseen.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Hyvältä kuulostaa toi sun itsearviointi, tiedät missä mennään yliaktiivisen tekemisen, töiden ja muun suhteen. Nimittäin vain kun asiat tiedostaa, niihin voi puuttua ja kääntää tietoisesti suuntaa.

Aika perheelle ja parisuhteelle on korvaamatonta, sille kannattaa raivata tilaa. He ovat ne ihmiset, jotka on eniten sun tukena. He haluavat varmasti tietää, että välität ja arvostat.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Maanantai-iltana hampaat loukkua lyöden kaikki mahdolliset vaatteet päällä vittu kirjaimellisesti kolme täkkiä päällä - aivan hillitön tärinä. Seuraavana päivänä päälle 39 asteen kuume ja urheilukellon mukaan nukuttu vuorokaudesta 17h. Enkä ollut montaa hetkeä hereillä. Nyt jotenkin jo elävien kirjoissa, ihmitellen mitä vittua TAAS tapahtui? Näitä "crasheja" tulee epäsäännöllisesti, tuli silloinkin kun eka syöpä oli remissiossa. En keksi muuta kuin joko taudin paska tai sytot rikkoneet "jotain". Yksi "crash" jossa kuume pomppasi neljäänkymppiin normaalista alle kolmessa tunnissa, oli verenmyrkytys, se saatiin sentään todennettua. Mutta kukaan ei tiedä mistä se tuli.

Kukaan valkotakkikaan ei osaa sanoa näistä yhtään mitään. Ainoa mikä tuoreessa verenkuvassa heitti (sattumalla samana aamuna otettu) oli CRP. Kaikki muu mahdollinen viitearvojen sisällä.

Selkäkivut on välillä niin pahoja ettei pärjää ilman nopeaa lisälääkitystä. Nopea oksikodoni aiheuttaa vaan voimakasta pahoinvointia ja sotkee unen. Pyysin ja sain fentanyyliressun, mutta TAAS jotain sekoilua korvattavuuden kanssa. Mulla on voimassaoleva YE-korvattavuus mutta lääkkeen valmistajalla ja kelalla ei (enää) voimassaolevaa sopparia. Eli sama lääkäri taas aivan kujalla - minun nähdäkseni ihan perusasiassa. Ja kyseessä spesialisti. Yritän vielä selvittää isommasta apoteekista, onko se ainoa rinnakkaisvalmiste korvattava vai ei.

Mikään käsikauppakama ei tuohon kipuun auta kun se alkaa, liian hidasta. Eikä hidasvaikutteisten annostusta voi vetää jo taudin tässä vaiheessa tappiin tai sitten mä olen aivan kusessa jos ja kun kasvain leviää ja kivunlievitystä tarvitaan oikeasti. On meinaan koettu mitä on roikkua nyyhkyttäen kipupumpussa kun on in the world of shit, eikä morfiini (oletan että sitä se oli) auta. Yhtään. Tuolloin oltiin post-op ja teholla eikä selkärankakanavaan saatu neulaa kunnolla paikoilleen, niillä oli jotain kirkasta hyper-shittiä joka tehosi about kolme tuntia mutta sitä suostuttiin antamaan vaan kuuden tunnin välein. Oli pitkiä minuutteja odottaa seuraavaa annosta kun tuntui että joku repii kahtia.

Päivittäisen peruskivun kanssa on parissa vuodessa oppinut jo pärjäämään aika pienellä lääkeannoksella, mutta nuo yllättävät on tosi ikäviä.

Kansalaiset- ARVOSTAKAA terveyttänne. Ette ymmärrä miten upea ja kaunis asia se on ennen kuin sen menetätte. Minäkin pidin sitä itsestäänselvyytenä. Olisin valmis aika helevetin moneen asiaan (myös rikoslaissa nimettyyn) jos voisin saada sen takaisin.
Amazing shit happens!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Tulin katsomaan, että mitäs tänne ja persettiähän tänne 😞

Oon pahoillani KKK.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Joo. Kuten jo tonne viikkokuulumiseen avauduinkin, niin tulisten hiilien päällä kävely jatkuu vielä muutamia viikkoja varjoainemagneettikuviin asti + lausuntojen keston ajan. Lokeroita, lokeroita, mahdollisesti lokeroiden takana jotain joka ei ultralla näy. Ja kipuja. Mmhhh, kuuppa hajoaa.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vielä olis vajaa kk seuraaviin kuvauksiin. Ilmeisesti tuo syto on immuunisuppressoiva, koska olen ollut vähintään kerran viikossa kuumeessa ja ihan vitun romuna. Voimien vähenemisen huomaa jo selvästi. Remppa - jos luoja suo - tulee huomenna valmiiksi, seuraavana vkonloppuna siivous ja sitten lopputarkastus. Pakko oli levätä koko vko alle, salille en jaksanut kuin kerran - että jäis paukkuja tähän vasaranpaukutukseen - samaten tauottaa lääke siksi aikaa. Tähän en kysynyt lääkäriltä erikseen lupaa, mutta näin tehtiin jo ekalla kiekalla - jos sivarit kävi liian pahoiksi, tauotettiin pariksi päiväksi ja sitten himpun pienemmällä annoksella. Olen syönyt tällä kertaa maksimiannosta all the way.

En tiä.

Jos se paska on - kuten minusta tuntuu - kasvanut ni sitten kai sädettä. Jos se on keksinyt levitä - ei mitään tietoa. Tuo lääkehän ei kasvainta poista tai kutista, ainoastaan hidastaa kasvua.

Yritän vaan jaksaa. Senkin jälkeen kun ei jaksa, on pakko koska ei arkea voi kaataa yksin puolison niskaan. Isommat on jo itseohjautuvia mutta nuorimmainen roikkuu edelleen koko ajan äidissään.

Silloin kun on suht kivuttomia päiviä ni niitä osaa todellakin arvostaa.

Ilmeisesti stressi on kumuloitunut jonkun tresholdin yli koska on vuosien tauon jälkeen ruvennut tulemaan depersonalisaatio-oireita. Toistaiseksi ovat pysyneet kurissa mutta kävin hakemassa varuiksi täydennystä lääkekaappiin ja lähetteen erikoislääkärille. Tässä on nyt sellai tilanne, ettei täs oikein ehtis seota.
Amazing shit happens!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Voi perse, enpä osaa oikein muuta sanoa. Ja hiljainen tsemppi tietty täältä päin sinne. :h:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin